دفتر محمد خاتمی تخلیه شد

علی خاتمی، رئیس دفتر سید محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری پیشین ایران از تخلیه این دفتر خبر داد. مدیرعامل بنیاد باران نیز گفت فشارها برای تخلیه دفتر از زمان احمدی‌نژاد شروع شد.
 
به گزارش خبرگزاری ایلنا، علی خاتمی ضمن تایید خبر تخلیه دفتر سید محمد خاتمی (بنیاد باران) گفت:‌ «بله درست است، این نقل و انتقال طبیعی است و در حال انجام شدن است.»
 
رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات افزود:‌ «آنجا صاحب و حساب و کتاب دارد؛ ما مهمان دفتر امام و حاج حسن آقا بودیم. طبق توافقی که با بنیاد مستضعفان صورت گرفته است باید آنجا را آماده کنند و لذا ما سربار آنان نیستیم.»
 
جواد امام، مدیر عامل بنیاد باران نیز به ایلنا گفت: «درگذشته و در دولت احمدی‌نژاد این فشارها را آوردند و با قطع آب، برق و تلفن دفتر خواستار ترک آن‌جا شدند.»
 
او درباره دلایل این امر توضیح داد: «بحث تخلیه دفتر به یک اختلاف میان موسسه نشر آثار حضرت امام و بنیاد مستضغفان بازمی‌گردد، در گذشته هم این اتفاق افتاده است و از مدت‌ها قبل به موسسه فشار آوردند تا این دفتر را پس بگیرند. آقای خاتمی دبیر کنگره بین‌المللی حضرت امام است و از طرف موسسه در این دفتر مستقر شدند و در حال حاضر هم ایشان مجبور به تخلیه ساختمان هستند، ما هم مشغول جمع‌آوری اسباب و اثاثیه هستیم...بر اساس مقرراتی که وجود دارد دولت موظف است برای استقرار روسای‌جمهور سابق خود محلی را تدارک ببیند اما متاسفانه تاکنون این کار را انجام نداده است.»
سید محمد خاتمی سال‌هاست که ممنوع التصویر است و بارها از حضور او در مراسم مختلف جلوگیری شده است. در یکی از مشهورترین موارد، از حضور او در مراسم تشییع جنازه اکبر هاشمی رفسنجانی نیز ممانعت به عمل آمد.
 
در روزهای گذشته نیز یک مرجع تقلید در ایران به دلیل ملاقات با خاتمی تهدید به «بی‌احترامی» شد. محمد یزدی عضو شورای نگهبان قانون اساسی ایران با ارسال نامه‌ای خطاب به آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی، یکی از مراجع شیعیان، از او به دلیل دیدار با « افراد مسئله دار که برای نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری «دام ظله العالی» احترامی قائل نیستند» انتقاد کرده و به او گفت: «مقام و احترام شما در سایه احترام به نظام اسلامی حاکم، رهبری و شأن مرجعیت است، پس لازم است این احترام و شئون مرجعیت را رعایت فرموده و ترتیبی اتخاذ فرمائید این گونه مسائل دیگر تکرار نگردد.»
+55
رأی دهید
-10

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۳
    *بی همتا* - برلین، آلمان

    برای اینکه دفتر خرج دارد. نگهبان و سرایدار و رئیس دفتر وحتما سکرتر و چند کارمند. آنهم قربونش برم‌‌. حقوق میلیونی. خب نزدیک ۱۳ آبان تحریم های سرسخت امریکا. الان بعد ازاحمدی نژاد که بایستی خاتمی دفترش را. تخلیه میکرد که نکرد. الان دودوره روحانی اصلاح طلب وحامی خاتمی رئیس جمهوراست. ‌تاالان دفترش خاتمی بوده. الهی دفاتر همتون تعطیل بشه وگورتان را ازایرانمام بکنید ‌برید..
    3
    52
    یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران

    آخه این انگلها چکاره مملکتن که باید دفتر داشته باشن. کجای اسلام گفته مرجع تقلید بسازید. این دین آخوندی کلا ساختگی هستش. بنیاد باران! مردیگه شغال تو اصلا میدونی بارون چیه؟ بزرگترین دست آورد مردم در این 5سال اینه فهمیدم چیزی به نام اصال طلب کفتاری پلیدتر وصول طلبه. اسم تغییر رژیم میاد وصول طلبها خفه میزنن اما این اصلاح طلبها خودزنی میکنن. چون تا الان بدون دردسر و با اسکل کردن مردم خوردن و خوابیدن و وجه داشتن. بی شرفها
    3
    40
    دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. این دین دین نیست یک مسلک ساختگی است یک دکان مرده فروشی و مرده پرستی
    1
    5
    دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::ابن ملجم - مونیخ، آلمان::]. کلا همه ادیان دکانی برای سواستفاده از ترس مردم هست. ترس از چیزهایی که نمیدانند.
    0
    4
    ‌سه شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.