عادل الجبیر :متهمان قتل خاشقجی در عربستان محاکمه می‌شوند

عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی، می‌گوید که متهمان قتل جمال خاشقجی در عربستان محاکمه خواهند شد.
او این موضع را یک روز پس از آن بیان کرد که ترکیه خواهان استرداد ۱۸ متهم پرونده شد.
 
عربستان پس از فشار سنگین بین‌المللی پذیرفته است که جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد، با برنامه‌ریزی قبلی در کنسولگری این کشور در استانبول ترکیه کشته شده است، هرچند عربستان "نیروهای خودسر" را عامل قتل دانسته است.

وزیر خارجه عربستان گفت: "در خصوص استرداد، این افراد شهروندان سعودی هستند، در عربستان سعودی بازداشت شده‌اند و تحقیقات در عربستان انجام می‌شود. پس محاکمه آنها نیز در عربستان انجام خواهد شد."
 
عادل جبیر همچنین گفت رسانه‌‌های غربی در پرونده جمال خاشقجی دچار "هیستری" شده‌اند.
 
در هفته‎های اخیر رسانه‌های جهان به نقل از منابعی در ترکیه جزئیات بسیاری از قتل جمال خاشقجی در کنسولگری را فاش کرده‌اند. همچنین محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، به طور وسیعی در این زمینه در رسانه‌ها متهم شده و زیر سوال رفته است.
 
وزیر خارجه عربستان گفت قتل جمال خاشقجی "اشتباه بزرگی" بوده، اما محمد بن سلمان از آن مطلع نبوده است.
 
آقای جبیر در یک کنفرانس امنیتی در بحرین سخن می‌گفت. مقام‌های ارشد کشورهای دیگر نیز در این کنفرانس حضور داشته‌اند.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا، در کنفرانس امنیتی بحرین گفت قتل آقای خاشقجی در کنسولگری عربستان "باید برای همه مایه نگرانی باشد".
 
او گفت آمریکا "بی رحمی این چنینی را تحمل نمی‌کند که بخواهند یک روزنامه‌نگار را با خشونت خفه کنند."
"هر کشوری که قواعد بین المللی و حاکمیت قانون را رعایت نکند، ثبات منطقه‌ای را به خطر می‌اندازد، آن هم در زمانی که بیش از هر وقتی به ثبات نیاز داریم."
+17
رأی دهید
-99

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی

    توصیه ام به برادر عادل اینه که دولت ترکیه رو سر جای خودش بنشونه یا هر دولت غرض ورز غربی، اگر اجازه دخالت بیگانه در نحوه اداره کشور شما رو بدید همان بلایی رو سرتون میارن که سر شاهنشاه فقید ما اوردن و ملک و مملکت ما رو ویران کردن، حکومت داری باید بر اساس قدرت و جسارت باشه ، بزدلی و ترحم در حکومت داری موجب گستاخی خرابکاران داخلی و دسیسه مکاران خارجی خواهد شد، البته ما در مورد قتل اقای خاشقجی هزاران سوال داریم ولی قطعاً به قوه قضائیه عربستان سعودی ایمان کامل داریم
    83
    13
    شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    uk.ali - لیورپول، انگلستان

    حتما می خواهند برایشان تشویقی بدهند ! ادوغان گوش این قبیله مافیلی سعودی همچن بیچاند که خود نمی دانند چه می گویند اول منکر کرده بعد اعتراف می کنند !
    14
    44
    شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    abulolo al majoosi - برنو، چک

    عجب خر در سوسمارى شد ، قاتل میخاد خودش رو محاکمه کنه😀. هر چند که بقول وهابى طلب به عدالت دستگاه قضایى عدالت عربستان کوچکترین تردیدى نیست. وهابى بیا تاب بده ، دلمون واسه اراجیفت تنگ شده به مولا عمر!!!
    13
    52
    شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

    [::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::] دوست محترم: باید ماسک از دروغ گویی و زشتی و فریب از شیفتگان خدا, در هر وجه و اندازه باید برداشت. حال عاشقان ولایت باشند یا حاج بن سلمان.اهای مومن : انسانی شکنجه و به قتل رسیده .حال گیریم جاسوس بوده , اخوانی بوده ,یا هر چیز دیگر. ایا باید کشته شود؟ ایا برای یک بازجویی ساده لازم است ۱۵ نفر و دو هواپیما به ترکیه بیایند؟ از ۲ اکتبر تا حال دولت برادر شما چند روایت دروغ تحویل رسانه ها داده؟ وقتیکه حکومت مردمی و الهی شما در خارج از ریاض اینگونه منتقدین خود را سر به نیست میکند. چه بلایی بر معترضین داخل کشور می اورد؟ یقین دارم نماز و عبادت شما فقط عادت است و عادت! وکشوری که سمبلش علامت توحش خنجر باشد انتظاری بیش از این نباید داشت. محترم: اگر بخشی از مشکل نیستید. با دفاع تهی و ضایع ,به خود مشکل تبدیل نشوید. رسیدن به راه و رسم دمکراسی , چنگ زدن به ریسمان پوسیده اینگونه دول مستبد نیست. من اگر جای شما بودم. در کمترین حالت مرگ موش میخوردم .ولی سرسپردگی را قبول نمیکردم. فرق شما با یک بسیجی اتش به اختیار در چیست؟ تندرست باشید
    2
    28
    شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    میلاد2020 - داخائو، آلمان
    [::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. بابا دستمالت خیلی بزرگه همینطور عشقت عرعرستان و اون ارباب های جنایتکارت. دستات پوست نینداخته از بس مالیدی؟ . عجب خائن هایی اینجا پیدا میشه.
    7
    18
    شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.