اطلاعات سپاه هاشم خواستار را در بیمارستان روانی بستری کرد

همسر هاشم خواستار، فعال صنفی معلمان در یک فایل صوتی گفته که آقای خواستار توسط اطلاعات سپاه ربوده و به بیمارستان روانی منتقل شده است. پیشتر در شبکه‌های اجتماعی خبر گم شدن این فعال مدنی منتشر شده بود.
 
هاشم خواستار معلم بازنشسته و عضو انجمن صنفی معلمان در مشهد ظاهرا توسط اطلاعات سپاه ربوده و در بیمارستان روانی بستری شده است. این در حالی است که همسر او تاکید کرده که آقای خواستار سابقه هیچگونه بیماری نداشته و "سال به سال دکتر هم نرفته است."
 
در یک فایل صوتی که از همسر هاشم خواستار در شبکه‌های اجتماعی از جمله کانال شهروندیار منتشر شده، او می‌گوید وقتی برای پیگیری ناپدید شدن آقای خواستار به دادسرای انقلاب مراجعه می‌کند به او گفته می‌شود که ممکن است همسرش متهم باشد و به دادگاه آورده شود. چند دقیقه بعد از یک شماره ناشناس با او تماس گرفته و گفته می‌شود که آقای خواستار به دلیل اختلالات روانی به بیمارستان منتقل شده است.
 
همسر آقای خواستار به همراه پسرش به بیمارستان ابن‌سینای مشهد که مخصوص نگهداری بیماران روانی است مراجعه می‌کنند. بخش پذیرش بیمارستان ابتدا وجود چنین بیماری را انکار کرده اما با اصرار خانم خواستار بالاخره تایید می‌کنند که هاشم خواستار در این بیمارستان بستری است اما در بخش بیماران خاص و ممنوع‌الملاقات است.
 
کمپین بین‌المللی حقوق بشر نیز در گزارشی در این باره از قول جواد لعلمحمدی همکار آقای خواستار نوشته است: «ایشان به گواهی خانواده و شناختی که من دارم هیچگونه بیماری روانی یا سابقه مراجعه به بیمارستان یا مصرف دارو نداشتند، این که چه اتفاقی افتاده که ایشان در بیمارستان روانی و آن هم بخش بیماران حاد بستری شده مشخص نیست و مسئولان پاسخی ندادند.»
 
او ابراز نگرانی کرده که ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای در دهه ۱۳۷۰ دوباره تکرار شود و گروهی قصد حذف مخالفان و منتقدان را داشته باشند.
 
هاشم خواستار در تیرماه امسال مقاله مفصلی با عنوان "آقای بازجو، آقای بازپرس، آقای قاضی کلنگت را زمین بگذار" منتشر کرد. این فعال صنفی معلمان در این مقاله مسئولان بلندپایه جمهوری اسلامی را خطاب قرار داده و از جمله نوشته بود: «ممکن است بفرمایید در این ۴۰ سال چه کار می‌کرده‌اید که کشور به این روز سیاه افتاده است؟ حافظ و نگهبان دزدها و آدم کش‌ها بوده‌اید و بهترین فرزندان ملت را اعدام و یا تبعید و یا خانه‌نشین و یا از کشور فراری داده‌اید.»
 
خواستار در بخش دیگری از مقاله خود رهبر جمهوری اسلامی را به نقد کشیده و نوشته بود: «این رهبر معظم با این همه بودجه و مسئولیت به چه کس یا نهادی پاسخگو هستند؟ به مجلس خبرگان؟ مجلس خبرگان رهبری، پرورده شورای نگهبان است و شورای نگهبان با دبیری آقای جنتی منتخب و دست نشانده رهبری است.»
 
هاشم خواستار در پایان مقاله‌اش نوشت که می‌خواهد مانند کارگر ساعت‌ساز انقلاب فرانسه باشد که بعد از انقلاب به کار ساعت‌سازی‌اش برگشت، او می‌خواهد هر اتفاقی افتاد معلم باقی بماند.
+74
رأی دهید
-9

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    study - استکهلم، سوئد

    اگه هاشم خواستار میگفت مقصر اعتیاد افغانستان و مسئولین کشور عراقی هستن هیچوقت کارش به سپاه و بیمارستان نمیکشید. اما هاشم خواستار دلایل اصلی و ریشه های مشکلات رو داد زد. اما کو گوش شنوا. مردمی نادان و جاهل چنین چیزهایی رو قبول نمیکنن. برای همین الان کارش به سپاه و بیمارستان روانی کشید. کل بودجه ی بهداشت سوئد به شش میلیارد دلار در سال میرسه. تو ایران اسکانت یا حق معامله ی یک سازمان دولتی شش میلیارد دلار میشه. تو ایران سپاه برای پروژه ی سد گتوند ۱۲ میلیارد دلار دریافت کرد و مثل خری که افسارش بریده شده به هیچکی گوش نکرد. اخرشم میگه خوب کردم. تو دنیای غرب که نه سوبسیدی هست نه کمک دولتی و هزینه ها چند برابر ایران هست یه سدی مثل گتوند به دو میلیارد دلار نمیرسه. تو نروژ که گرونترین کشور دنیا هست سدهای بزرگتر از گتوند هزینه هاش کمتر از دو سه میلیارد دلار میشه. حالا هی برین گریه کنین تو کربلا خدا مشکلاتتونو حل کنه
    10
    35
    ‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Ali Okhtapous - مشهد، ایران

    مردم عزیز این سری اگر از خواب بیدار نشیم دیگه هیچ امیدی نیست و تنها موقعیتی که میشه استفاده کرد بعد شروع تحریماس به محض جرقه خوردن یک اتفاق!!!اگر این خواب سنگین باشه امثال این آقاها کشته میشن و ذره ای امید برای اتحاد از بین میره
    5
    37
    ‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    به قبر خمینی و به گور جد و آباد خمینی و خامنه ای .برای حذف کردن مخالفان چه نقشه ها و چه حیله ها که بکار نمیبرند .از این دین و از هر چه مسلمان تنفر و بیزاری بیشتر میشود و امیدوارم که سایه ننگین و نفرت انگیز این دین خونخوار برای همیشه از ایران برداشته شود
    5
    29
    ‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    study - استکهلم، سوئد
    [::Ali Okhtapous - مشهد، ایران::]. خیلی وقته هیچ امیدی نیست. همون زمان شاه که جهل و نادانی خیلی کمتر بود دیدی مردم چیکار کردن. الان دیگه کار از خواب گذشته. الان شرائطی که من میبینم یه فاز نابودیه . مثل اواخر ساسانیان. اواخر غزنویان. اواخر صفویان. اواخر افشاریه و زندیه . اواخر قاجاریه. اواخر پهلوی. الانم اواخر جمهوری اسلامی. وجه مشترک همشون اینه که این دولتا به وسیله ی یه بی کفایتی عمومی ساقط شدن. به جز پهلوی که مه و خورشید و فلک دست به دست هم دادن . مردمی که هیچی براشون مهم نیست و فکر میکنن خدا کمکشون میکنه امام زمان نجاتشون میده همون بهتر که به بدترین وجه و با خفت بارترین شرائط ساقط بشن. این مردم تو حرف الان امریکا رو حسینیه کردن. اروپا رو شکست دادن. چین و روسیه رو مستعمره کردن. مردمی که شب و روز خواب تسلط بر دنیا رو میبینه و نمیتونه مثل ۱۵۰ کشور دیگه ی دنیا تو صلح زندگی کنه لیاقتش همین سقط شدن کشورشون و اجتماعشونه. هر وقت این ۸۰ میلیون ایرانی یاد گرفتن با دنیا تو صلح باشن اونوقت میشه یه فکری کرد. کاربرای همین ایرانیان یوکی رو ببین چه نظریاتی دارن . همشون رویای تسلط دنیا رو دارن
    12
    13
    ‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    study - استکهلم، سوئد
    [::Ali Okhtapous - مشهد، ایران::]. [::Ali Okhtapous - مشهد، ایران::]. فرقیم نداره از چه قشری هستن من شخصا خودم هرکی رو دیدم توقع تسلط دنیا رو دارن. توقع دارن دنیا نوکرشون باشه. توقع دارن دنیا تا کمر براشون خم بشه. توقع دارن المان بنز مجانی بهشون بده. توقع دارن سوئد خدمات درمانی مجانی بهشون بده. توقع دارن فرانسه ایرباس مجانی بده. توقع دارن امریکا هواپیماهای جنگی مجانی بده. توقع دارن روسیه سامانه های اس ۴۰۰ مجانی بده. کلا این مردم با این افکار تولید میشدن بزرگ میشن . سلطنت طلب چپی خلقی ملی گرا مذهبی همه قشری رو دیدم. چه دولت ایران چه مردمش همشون یکی ان همشون یه هدف دارن اونم تصرف و تسلط دنیا بعدم به گند کشیدن دنیا. وقتی این مردم خودشون نمیخوان یه مقدار سواد سیاسی خودشون رو بالا ببرن و ببینن دنیا چطور تو صلح زندگی میکنه به من و شما چه که عاقبتشون چی میشه. بدبختی اعظمتر اینه که چه مردم سلطنت طلب چه چپی چه دولتیا همه مخالف من هستن. همشون میگن لیاقت ایران و ایرانی تسلط و مدیریت دنیا هست.
    15
    8
    ‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    شاه و شیخ - قم، ایران
    فعلا که سرنوشت پرونده خاشقچی و راهیان اربعین حسینی و قیمت روزانه ارز و سکه برای این مردم مهمتر است.....!!! درود بر آقای خواستار که متن فراخوانش برای دعوت به اعتصاب معلمان لرزه عجیبی به تن نحیف و پوسیده قداره بندان حکومتی انداخت.
    1
    13
    ‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران
    در حکومتهای دیکتاتوری مثل استالین مخالفان خودرا در بخشهای روانی بستری کرده و بدینوسیله آنها را وادار
    2
    7
    ‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.