هشدار پوتین به کشورهای اروپایی علیه استقرار موشک‌های آمریکا

روسیه ساخت موشک هایی در نقض آن پیمان را انکار می کند ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هشدار داده است که اگر موشک های جدید اتمی آمریکا در اروپا مستقر شود، روسیه واکنشی "مشابه" نشان خواهد داد.
 
آقای پوتین گفت که هر کشور اروپایی که میزبان سیستم های موشکی آمریکا باشد در معرض خطر حملات روسیه خواهد بود.
 
ناتو گفته است که در صورت فروپاشی پیمان کنترل تسلیحاتی واشنگتن و مسکو، بعید است سلاح های هسته ای جدیدی در اروپا مستقر شود.
 
آمریکا می گوید از آنجا که روسیه پیمان "آی ان اف" (نیروهای اتمی میان برد) را نقض کرده، قصد خروج از آن را دارد.
 
ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت قبول دارد که روسیه احتمالا آن توافق را نقض کرده است. او افزود ناتو به دنبال رویارویی با کسی نیست اما آماده است از خود و همه متحدانش در برابر تهدیدها دفاع کند.
 
ناتو بزرگ ترین مانور نظامی خود از زمان جنگ سرد را از روز پنجشنبه آغاز خواهد کرد. هدف این تمرین ها دفع حمله ای فرضی به نروژ است که با شرکت همه ۲۹ عضو ناتو به علاوه فنلاند و سوئد انجام می شود.
 
پوتین چه گفت
 
او گفت که برچیدن یک سیستم جهانی کنترل تسلیحاتی "خیلی خطرناک" است و افزود: "نتیجه آن چیزی جز مسابقه تسلیحاتی نخواهد بود."
مانور بزرگ ناتو از روز پنجشنبه شروع می شود او گفت که واکنش روسیه "خیلی سریع و موثر" خواهد بود.
 
او که بعد از دیداری با جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا در کنفرانسی خبری شرکت کرده بود گفت: "اگر آمریکا در نهایت از پیمان آی ان اف خارج شود، مهم ترین سوال این است که با موشک هایی که دوباره ظاهر خواهد شد چه خواهد کرد."
 
او افزود: "اگر اینها به اروپا ارسال شود، در آن صورت ما مجبوریم واکنش مشابهی نشان دهیم، و کشورهای اروپایی که (استقرار موشک ها را) قبول می کنند باید بفهمند که خاک خود را در معرض تهدید حملات تلافی جویانه قرار می دهند."
 
چرا این پیمان برای اروپا مهم است؟
 
پیمان "آی ان اف" که در سال ۱۹۸۷ میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی امضا شد همه موشک های اتمی و غیراتمی کوتاه و میان برد - به جز موشک های دریایی - را منع می کند.
 
جایی که آمریکا و روسیه ممکن است علیه هم از این سلاح ها استفاده کنند اروپاست.
 
برای همین است که تهدید دونالد ترامپ به خروج از آن باعث این نگرانی شده که فروپاشی پیمان ممکن است به معنی استقرار موشک های تازه در اروپا باشد.
+42
رأی دهید
-20

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    این لنگه پوتین اسلاو (برده) مثل اینکه نشخوارش زیاد شد. اسلاو دوران آدمخواریتون به پایان رسیده. امیدوارم حکومت کثیف روس و ایران به درک واصل بشه.
    18
    22
    ‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    study - استکهلم، سوئد
    امان از احمقای سیاسی و امان از مردم این کشورا که جلو سیاست سیاستمداراشون سکوت میکنن و نقش یه سری گوسفندو بازی میکنن . تا جایی که تو جمهوری اسلامی ایران میبینیم مسئولین با صراحت سخنرانی میکنن مردم عقل ندارن نمیفهمن و فقط اونا و خدا و اهل بیت و پیغمبر هستن همه چی رو میدونن و اونام نماینده شون هستن . مردمم مثل همیشه ساکت و همه چی رو بدونه کمترین اخمی قبول میکنن. مردمی که خودشون میخوان گوسفند باشن قطعا گوسفندای گشتارگاه میشن
    10
    14
    ‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    vikingoslo - اسلو ، نروژ
    پوتین حرف مفت میزند و جرات و قدرت حمله به اروپا و امریکا را ندارد .
    6
    4
    ‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    study - استکهلم، سوئد
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. نژاد شما چیه؟. شماها چرا یاد نمیگیرین به مذهب و نژاد بقیه توهین نکنین؟.
    0
    2
    ‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    ور مفت زده. وقتی میبینی یه حکومت زیاد مانور میده و هی پز قدرت نظامی اش رو میده، بدونین هیچ پخی نیستن و فقط میخوان اقتدار کاذب درست کنن. اخه مرتیکه! با اقتصاد در حد کره جنوبی، میتونی از پس یه جنگ ٢ ماهه بر بیای؟؟ بمب اول به دوم نرسیده مردمت از گشنگی هم رو میخورن
    0
    3
    جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.