سپاه و قاسم سلیمانی در «فهرست تروریستی» بحرین و عربستان؛ واکنش اسماعیل کوثری

 اسماعیل کوثری، جانشین قرارگاه ثارالله سپاه عربستان و بحرین روز سه شنبه اول آبان سپاه پاسداران و قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس را در فهرست سازمان های تروریستی خود قرار دادند. اسماعیل کوثری، جانشین قرارگاه ثارالله سپاه، در واکنش گفته است، این اقدام عربستان برای منحرف کردن افکار عمومی جهان و منطقه از موضوع قتل جمال خاشقجی است.
 
خبرگزاری دولتی عربستان سعودی (واس) اعلام کرد که سپاه پاسداران، قاسم سلیمانی، عبدالرضا شهلائی و حامد عبداللهی در فهرست نهادها و افراد تروریستی سعودی و بحرین قرار گرفتند.
عکسی که گفته می شود متعلق به منصور ارباب سیار است.
 
نام عبدالرضا شهلائی و حامد عبداللهی در سال ۱۳۹۰ در «پرونده ترور» عادل الجبیر، سفیر وقت عربستان در آمریکا، نیز مطرح شده بود. آمریکا و اتحادیه اروپا در ارتباط با این پرونده قاسم سلیمانی، عبدالرضا شهلایی و حامد عبداللهی را مورد تحریم قرار دادند.
 
در واکنش به اقدام روز سه شنبه عربستان و بحرین، اسماعیل کوثری به خبرگزاری مهر گفته است: «آل سعود به دنبال فرافکنی و منحرف کردن افکار عمومی جهان و منطقه از موضوع قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی الاصل در کنسولگری این کشور در ترکیه است.»
 
جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه تصریح کرد: قطعا اقدامات عربستان سعودی برای انحراف افکار عمومی نتیجه ای در بر ندارد. افکار عمومی و مردم آزادی خواه جهان به روشنی می دانند که خاشقجی به فرمان سران عربستان سعودی به قتل رسیده است.
 
جمال خاشقجی، از منتقدان محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و یادداشت‌نویس روزنامه واشینگتن‌پست، سه هفته پیش برای انجام امور دفتری مربوط به ازدواج خود به کنسول‌گری سعودی در استانبول مراجعه کرد، اما از این محل خارج نشد. عربستان اول تاکید می‌کرد که او از محل خارج شده و پس از دو هفته اذعان کرد که آقای خاشقجی در کنسولگری «در اثر مشاجره» کشته شده است.
 
عربستان و بحرین جمهوری اسلامی ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای عرب منطقه متهم می کنند.
 
وزیر خارجه عربستان در مهرماه سال جاری گفته بود: ایرانی‌ها طی ۳۵ سال گذشته بدون وقفه در حال انجام همه کارهای بد در منطقه هستند.
 
عادل جبیر ایران را متهم کرده بود که به شبه نظامیان حوثی موشک می‌دهد، برای مخالفان حکومت بحرین مواد منفجره ارسال می کند و به حکومت بشار اسد کمک مالی و تسلیحاتی می‌کند.
 
ایران اتهام‌های ارسال تسلیحات برای حوثی‌ها را رد کرده‌است. تهران می‌گوید به دعوت «دولت مرکزی سوریه» و «برای نبرد علیه تروریسم» وارد کارزار آن کشور شده‌است. جمهوری اسلامی، در مقابل، عربستان را به «تولید، پرورش و گسترش تروریسم» در منطقه و جهان متهم کرده است.
+17
رأی دهید
-23

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۹
    دنیای وارونه - اتیوپی، اتیوپی
    میگم از این لیست ها کجا گیر میاد؟
    2
    14
    ‌چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    . این اقدام عربستان برای منحرف کردن افکار عمومی جهان و منطقه از موضوع قتل جمال خاشقجی است...کم کم دارید دستتون رو رو میکنید که سبیلهای تراشیده اردوخر حسابی چرب کردید که مسئله ابو قاشق را تبدیل به چنگال علی کنه، تو ها در مورد امثال قاشقچی هیچی نگید ،کسی که کارش قتل و عام و دزدی و تجاوز در ایران و کشتار زن و بچه ملت سوریه و عراق است باید قبل از اینکه چهره کرتیهش را به دوربین نشون بده شرتش را دربیاره و روی ان بکشه!
    3
    5
    ‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    loder - شیراز، ایران
    این ال سقوط هم اخرش مثل بنی امیه نابود میشه و دنیا نفس راحتی میکشه سیاست امروز ال سقوط عاقبت بنی امیه رو براشون رقم میزنه سلطنت طلب وهابی بدو برس به داده ارباب وهابی نجدیت خخخخخخخخ ;)
    5
    2
    ‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.