گزارشی از وضعیت پناهجویان ایرانی در صربستان

+28
رأی دهید
-16

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۴
    mehdi sadigh-Germany - دوسلدورف، آلمان

    فصل زمستان و سرمای آنجا، امیدوارم موفق بشند
    14
    41
    ‌چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    لشگر ششم ورماخت - دوسلدورف، آلمان
    متاسفانه به جز دعا کردن هیچ کار دیگه ایی از دستم برنمیاد و واسه تمامیه هموطنان عزیزمون که توی همچین گرفتاری که گیر کردن آرزوی موفقیت رو دارم
    18
    25
    ‌چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    گنجور - َآمستردام، هلند
    شرط میبندم اکثرشان هیچ مشکل سیاسی و یا اجتماعی ای (البته به غیر از کاری و مالی) در ایران ندارند و فقط میخواهند از یک دنیای خوب و قانونمندِ آماده لذت ببرند. ما ایرانیها و کلا جهان سومیها هیچوقت حاضر نیستیم برای نسلهای بعد از خود کاری بکنیم فقط میگوییم نسلمان سوخت و چیزی نفهمیدیم. خیلی از همین ملل اروپایی نسلهای زیادی را برای این دموکراسی و آبادانی فدا کردند و مطمئنا همگی آنها به نسلهای بعد از خود و فرزندانشان فکر میکردند. آلان عده ای میگویند تو چرا ایران نیستی!؟ جواب: انشاالله کارهایم تمام شود به زودی برمیگردم. واقعا ما میخواهیم این مملکت را برای این آخوندهای مفت خورِ هرزه به ارث بگزاریم!؟ هر کداممان حداقل میتوانیم محیط اطراف خودمان را سر و سامان دهیم و کاری برای نسل بعد از خود و مملکتمان انجام دهیم. این لاشخورها با مقاومت گروشان را گم خواهند کرد.
    14
    33
    ‌چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    همه این پناهندها اگر ایرانی باشند با پاسپورت به صربستان سفر کرده اند پس مشکلات سیاسی ندارند و باید گفت بیشترشان صادرات رژیم اخوندی به کشورهای اروپای هستند.
    23
    28
    ‌چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    tom28 - تهران، ایران
    همگی اراذل اوباش دزد قاچاق فروش قاتل کلاه بردار ورشکسته خلافکار فراری و ..... هستند که با هدف رسیدن به اروپای شمالی و حقه بازی و دروغ گفتن برای مفتخوری و گرفتن کمکهای مالی دولتی و کار کردن در بازار سیاه قاچاق فروشی و ..... راهی اروپا شدن و برای مفتخوری هر کاری میکنن. چند مصاحبه تلویزیونی با این افراد را دیدم ولی حتی یک نفر آدم معمولی داخلشون نبود چه برسه به آدم حسابی. ایرانیها راه اروپا و حقه بازی را پیدا کردن و آنجا را به لجن کشیدن. در ۴ ماه گذشته سه یا چهار بار خبر گرفتن محموله های بزرگ ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلیویی هرویین و تریاک از ایرانیها در تمام رسانه های اروپا پخش شد که فقط یک بخش خیلی کوچک از هنر نمایی ایرانیهای تازه به دوران رسیده هستش. یک تعداد معدودی از ایرانیها که قدیم ساکن اروپا شدن گنج اروپای شمالی را مخفی نگه داشته بودن و ازش لذت میبردن و صداشو در نمی آوردن و همش به دروغ به فامیل و دوستان میگفتن در بدبختی و فلاکت زندگی میکنن ولی حالا با انتشار اطلاعات روی شبکه های اجتماعی همه فهمیدن گنج کجاست و میان که به هر ترتیبی غارتش بکنن. نوش جان گوارای وجود !!!!!!
    34
    28
    ‌چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    tom28 - تهران، ایران
    چند ماه پیش بود که در اخبار خارجی یک زن و شوهر خیلی جوان ایرانی را نشون دادن که تقاضای پناهندگی سیاسی داده بودن و یک سالی بود منتظر جواب بودن ولی مامورین اداره مهاجرت و پلیس و همسایه ها متوجه شدن که این زوج محترم ایرانی بیکار ۲ دستگاه ماشین بنز شاسی بلند سوار میشن و یک خونه ویلایی یک میلییون دلاری هم نقد خریدن. پلیس و اداره مهاجرت این دو همسر جوان را زیر نظر میگیرن و متوجه میشن که قاچاقچی بزرگ مواد مخدر هستند و خانه و ماشینها به اسم خانم محترمه که وظیفه حساب و کتاب و شستشوی پولها را هم به عهده داره و در مدت کمتر از یکسالی که در آن کشور مشغول قاچاق فروشی بودن اینقدر درآمد داشتن که خانم درآمد مواد را به ایران انتقال داده و مشغول بساز بفروشی هستش و ۳۸ خانه و ویلا و آپارتمان و زمین بعلاوه ۱۸ کیلو شمش طلا در ایران خریده و سرمایه گذاری کرده. البته خانم و آقای محترم حالا زندان تشریف دارن.
    24
    16
    ‌چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    شاه و شیخ - قم، ایران
    آخوندها از خداشون هست که یک عده جوان بیکار و بی عار که پتانسیل هر کاری حتی شورش (و نه مبارزه) را دارند از ایران بروند و در عوض به تعدادی افغانی کارکن بی مدعا که هیچ خطری برای نظام ندارند پناهندگی بدهد.
    2
    15
    ‌چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    اظهال نظر - تریر، آلمان
    دوستان کسی تو المان شهر مونشن گلاد باخ شخصی بنام داریوش بختیاری یا داریوش لره میشناسه؟ تو کار مواد و ادم پرونیه. خیلی از دوستانو سرشون کلاه گذاشته و فرار کرده. از یونان این کارو میکرد. راستش کمک بزرگی میکنید اگه سر نخی بدید. ممنون
    1
    9
    ‌چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    samak - پاریس، فرانسه
    این گروه از ایرانیان که تازگی ها به یوگوسلاوی سابق هجوم برده‌اند، عقبه همان ایرانیانی هستند که اوایل ده۶۰ به ترکیه رفتند ودر همانجا حال اقامت انداختند، اینها نه سیاسی کار هستند ونه الزاماً دزد و چاقوکش. اینها کسانی هستند که فکر میکنند از این طریق به مال و منال میرسند. زهی خیال خام. تنها بی آبرویی آن برای ایرانیان باقی میماند و بس . چی بودیم چی شدیم.
    1
    12
    ‌چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    مسافران - انکارا، ترکیه
    اینها ننگ جامعهُ ما هستند و باید همینگونه خفت و خواری بکشند. پناهندگی تعاریف و شرایطی دارد که این حرکت طبق همان شرایط بهیچوجه در قاموس پناهندگی نمی گنجد.
    33
    15
    ‌چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

    دوستان: تا وقتیکه نابرابریهای اجتماعی ظلم وستم و نقض حقوق مدنی و شهروندی در جامعه اخوند زده پابرجاست. اینگونه تراژدی ها ادامه خو اهد داشت. حال اگر فرض کنیم , نظم و شعور ودرک انسانیت بر مبناء گفتار و کردارنیک حلاجی شده باشد. ایا ما کامنت گذاران در این موضوع با این انسانها گفتار نیک را رعایت کرده ایم؟ بنده در هر سفرم به بالکان اینگونه افراد را از نزدیک دید ه ام و می بینم! و کسانی که رُمان مینویسند که همه اینها اوباش و اراذل موادفروش یا چاقوکش هستند ٭دروغ زیادی میخورند٭. در یک کلام هر کس مسول زندگی شخصی خویشه. اصلا به من چه اصلا به تو چه؟ زیرا انسانهایی هستند که بخاطر نبود چتراز باران متنفرند, ولی در عوض کسانی هستند که زیر باران میرقصند . یا دوستی بزرگوار معتقد است, اینها ننگ جامعه ما هستند. خُب این حقارت و ننگ را چه کسی برایمان به ارمغان اورده؟ اصلا چرا در زمان گذشته از این اوارگی و دربدری ها نبود؟ بنده به میل خویش در هر گونه مسافرتم در حد توان خود به تعدادی از این اواره ها حال چه ایرانی یا افغان یا عرب کمک کرده ام و میکنم.به امید روزهای بهتربرایشان. ایام بکام
    8
    29
    ‌چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.