عضو خبرگان: خامنه‌ای جلوی قیام علیه دولت را گرفت

هاشم بطحایی، عضو مجلس خبرگان هاشم بطحایی، نماینده مجلس خبرگان، در واکنش به سخنان رئیس سابق صدا و سیما می‌گوید که هشدار خامنه‌ای علیه موازی‌کاری با دولت، خطاب به احمدی‌‌نژاد و سردار رحیم صفوی بود و علاج واقعه قبل از وقوع.
 
هاشم بطحایی، عضو مجلس خبرگان، به خبرگزاری ایرنا گفته اگر خامنه‌ای علاج واقعه را قبل از وقوع نمی‌کرد، چه بسا قیامی علیه دولت صورت می‌گرفت. بطحایی عنوان کرده که هشدار خامنه‌ای علیه موازی‌کاری با دولت، متوجه افرادی چون محمود احمدی‌نژاد و برخی اصولگرایان داخل و خارج بهارستان مثل سردار رحیم صفوی بوده است.
 
عزت‌الله ضرغامی، رئیس سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی، اخیرا در گفت‌وگوی مفصلی با ایرنا عنوان کرده بود که برخی بنگاه‌های زیر نظر خامنه‌ای، از جمله بنیاد مستضعفان، می‌خواستند به جای دولت کارها را به دست بگیرند اما او با آنها مخالفت کرد.
 
به گفته ضرغامی، پیشنهاد شده بود که چون دولت توان اداره کشور را ندارد، نهادهای بزرگ اقتصادی مثل "ستاد اجرایی فرمان امام" یا بنیاد مستضعفان به جای دولت مدیریت کنند.
 
هاشم بطحایی در مصاحبه با ایرنا گفته است که در خبرگان گلایه‌هایی از نارسایی و ناکارآمدی برخی اعضای دولت مطرح شده اما هیچیک از اعضا، چه در جلسه با خامنه‌ای و چه در اجلاسیه خبرگان، پیشنهاد ورود نهادهای موازی را نداده‌اند.
 
او علت هشدار خامنه‌ای را اظهارات احمدی‌نژاد دانسته که پیشنهاد داد دولت باید برود و دیگران باید اقدام کنند.
 
به تاکید بطحایی، سردار رحیم صفوی، مشاور عالی خامنه‌ای در امور نیروهای مسلح نیز از دیگر مخاطبان هشدار رهبر جمهوری اسلامی بود. او به ایرنا گفته است: «هشدار ایشان به همه بود. دولت آش نیست که وقتی از این آش بدمان آمد آش دیگری بخوریم. به این سادگی نیست که آن را برداریم. مگر دولت با دستور رحیم صفوی، احمدی‌نژاد و برخی اصولگراها آمده که با دستور آنها برود؟ دولت با رای ملت آمده، با انتخابات آمده و اگر هم قرار است جابجا شود باید مجلس وارد شود.»
 
عضو مجلس خبرگان رهبری افزوده که تذکر خامنه‌ای توانسته تا حدودی جلوی سر و صداها را بگیرد ولی مخالفان دولت هم‌چنان در تلاش هستند.
 
خامنه‌ای ۱۵ شهریور ۹۷ در دیدار با اعضای مجلس خبرگان هشدار داده بود که "ایجاد تشکیلات و کار موازی با دولت" به صلاح نیست و موفق نخواهد بود.
 
اوایل تیر ماه سردار رحیم صفوی، مشاور خامنه‌ای، گفته بود گاهی به نظر می‌رسد که اگر دولت نباشد کارها بهتر اداره می‌شوند. چند روز بعد، حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو فراکسیون مجلس، از اقدام مجلس برای بررسی طرح عدم کفایت سیاسی روحانی خبر داد. احمدی‌نژاد هم در ۱۸ مرداد پیامی ویدئویی داد و خواستار استعفای روحانی و برادران لاریجانی از قوای مجریه، مقننه و قضاییه شد. 
 
عزت‌الله ضرغامی گفته بود که مخالفت رهبر جمهوری اسلامی با موازی‌کاری با دولت به معنای تعطیلی بنیادهای اقتصادی نیست بلکه نشستن آنها به جای دولت و بر عهده گرفتن کل مدیریت کشور است.
+5
رأی دهید
-55

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    این چه خوشتیپه! داداش کوچیکه گلزار نیست؟!
    2
    51
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    یه شب مهتاب - استکهلم ، سوئد

    خداییش، این عکسه حقیقیه یا فتوشاپه؟!!!!!!
    1
    48
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    setayeshz565 - وین، اتریش

    دو کلمه هم از مادر شوهر عروس بشنوید!!!من به عمرم نه اسم این موجود رک شنیده بودم و نه صورت کریه المنظرش را دیده بودم،اسم خودشونم گزاشتن خبرگان،تو مگر از منظر ذوزنقه بودن گوشهایت در دایره خبرگان باشی و کراهت صورتت
    2
    44
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    freedom of the press - تهران، ایران

    اینها را این شکلی هستند . این که قیافه اش هم کفاره داره هم‌ حبس ابد. این آخوندها که هی میگن ائمه زیبا بودند نکنه همین شکلی بودند. حتما حوری های بهشتی هم مثل فاطی کاماندوها هستند . خدا خوب در و تخته را بهم جفت کرده همون حوری ها بدرد همین قیافه ها میخورند
    1
    35
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    خدا بعضی هارو فقط برای شب هالوین خلق کرده.
    1
    43
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان

    گوشهای خیلی نبا حالی داره،من حاضرم قصم بخورم که زیر عمامش جای شاخهای بریدش هنوز دیده میشه همانطور که جای خرطوم بریدش هنوز به وضوح دیده میشه، از دم نمیدونم باید از سعید طوسی بپرسیم ایا داره یا کوتاه شده!
    1
    33
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Herzl - امستردام، هلند

    وقتی میگن دو روی یک سکه به اینها و داعش میگن رو دست همدیگر زدن در بی ریختی این و احمد بهشتی نماینده خامنه ای در استان فارس و مصباح و جنتی و احمد خاتمی همرو باید جمع کرد ببری پارک تونل وحشت گذاشت حالا اگر همه عمرشون بدرد نخور بودن ولی بدرد تونل وحشت می خورن.
    1
    29
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    نتیجه جفتگیری کرگدن با یکی أز أین فاطی کوماندوهای ١٠٠ سال پیش شده این
    1
    12
    ‌چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    عمو سعید - لیورپول، انگلستان
    این بی شرف چرا قیافه اش این شکلی است خداوند قیافه این آخوندها را به شکل اجنه و دیو درآورده است
    1
    13
    ‌چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    ordak - بن، آلمان
    خدا به بنده هاش میگه نگاه کنید و ببینید و شکر گذار باشید که اینجور خلقتون نکردم. اینها را خدا برای عبرت موجودات زنده خلق کرده!میگن وقتی سعدی از بیکفشی مینالید چ'سمش به یکی افتاد که پا نداره و گفت هنوز جای شکرش باقی است!
    0
    4
    ‌چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    بیخودی قیافه کاشف به خودت نگیر. دولت هیچکاره اس و بودن و نبودنش هیچ فرقی نمیکنه . تنها دولتی که همه کاره بود دولت سپاه یا همون احمدی نژآد بود که الانم همه کار دارند میکنند چون همه امکانات کشور دست خودشون هستش. میگن بنیاد فلان و بیسار و سپاه گفتند کار رو دست خودشون بگیرند ولی خیلی روشنه همین ارگانها و بنیادها و مراکز نظامی سپاه و بسیج شرایط رو به اینجا رسوندند که دولت رو زمین بزنند و کنترل بودجه مفت رو به دست بگیرند وگرنه تمام اقتصاد و صادرات و واردات و بنادر و فرودگاهها و مراکز تجاری و زمینها و شهرداری ها و صدا وسیما دست آنها ولی خطر بزرگ برای آنها این است که اینا از برملا شدن نقششون در اقتصاد و تورم و گرانی رو بشه. چرا باید از تصویب FATF بترسند؟ آخه کمک به فلسطین و یمن و عراق و غیره که از سیستم بانکی کشور صورت نمیگیره پس چرا از تراکنشهای مالی داخل کشور هراس دارند؟ چون این سیستم حجم دزدها و اختلاسها و زدوبند های شرکتها و بنیادهایی که زیر نظر هیچکس نیستند و با خیال راحت هرچی رو میخوان وارد و گرون و هر چی میخوان میسازند و توقیف میکنند و غیره میترسند. ترس اساسی این هستش
    0
    1
    ‌چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.