۷ نفر از اعضای شورای استان تهران بازداشت شدند

الهام فخارىالهام فخاری، رییس شورای استان تهران با اشاره به اینکه 7 نفر از اعضای شورای استان که به دلیل ارتکاب تخلف بازداشت شده بودند، هنوز در بازداشت هستند، گفت: هیچیک از افراد بازداشتی از شورای استان سلب عضویت نشده‌اند.
 
به گزارش ایلنا، خانم فخاری افزود که بعضی از این افراد با اتهامات مالی روبرو هستند. رییس شورای استان تهران همچنین گفت: «بعضی از این افراد در زمان ثبت نام‌مدارک نامعتبر ارائه داده‌اند و این اتهام آنان است. اما این سوال مطرح است که تخلف این افراد چگونه در زمان ثبت نام مشخص نشد؟ آیا دستگاه ثبت‌نام کننده وظیفه‌ای برای دقت در مدارک افراد نداشته است؟»
 
الهام فخاری در نشست خبری در خصوص عملکرد یک ساله شورای استان تهران اظهار داشت: ساختار شورای استان متشکل از نمایندگان 16 شهرستان است که با توجه به اینکه شورای شهر تهران، ری و تجریش سه شهرستان را در بر می‌گیرد بنابراین سه نفر از اعضای این شورا عضو شورای استان تهران نیز هستند.
 
فخاری گفت:‌استان تهران از نظر شاخص‌های دومین استان نابرخوردار است و بعضی از روستاها با توجه به اجرای طرح هادی با مشکلاتی مواجه شدند.
 
وی بیان داشت: یکی دیگر از کمیسیون‌های شورای استان تهران کمیسیون محیط زیست و سلامت است که تاکنون سه جلسه رسمی داشته و مسائلی در خصوص آب و فاضلاب، آلودگی هوا و آلودگی خاک را پیگیری کرده است و مواردی از جمله بحث معادن را نیز در دستور کار خود قرار داده است.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر 7 نفر بازداشت هستند که عمده اتهامات آنها مالی است. پرونده دو نفر از این اعضا در هیأت حل اختلاف اولیه منجر به صدور رای لغو عضویت داده شده که اعتراض زده‌اند و 4 نفر دیگر فعلا تعلیق عضویت شده‌اند وتعدادی هم با قید وثیقه آزاد هستند.
 
رئیس شورای اسلامی استان تهران افزود: چند دسته اتهام و تخلف در شوراها مطرح است و بعضی‌ها هنگام ثبت‌نام مدارک معتبر ارائه نداده‌اند که جای سؤال دارد چرا در هنگام ثبت‌نام نهادهای مربوطه متوجه این تخلف نشده‌اند.
 
فخاری یادآور شد: بخشی از تخلفات هم به شورای روستایی برمی‌گردد که آگاهی کم این شوراها نسبت به قوانین موجب شده که وارد اجرا و سیاست‌گذاری شوند و در امور مختلف دخالت کنند که راه حل این موارد تنها ارتقاء آموزش است.
+29
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۰
    ایرانی باش - شیراز، ایران
    شورای روستای ما که خدا قوت از وقتی اومدن این پست عظیم را به عهده گرفتن صاحب ماشین و زمین زندگی شدن خودشون. شاید کم کم به ما هم بدن یه ماشین شما فکر میکنید میدن به ما هم؟
    2
    4
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    iraneviran - ازبکستان، ازبکستان
    خشت اول چون نهد خمینی دجال -و به قدرت رسانندگانش- کج، تا ثریا میرود دیوار کج
    3
    4
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    جوابگو - مالمو، سوئد
    درود بتو ،اگر همه مسولان مثل تو شرف داشتن دزدی نمیشود،
    4
    1
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.