صادق لاریجانی: قتل خاشقجی ماهیت تروریست‌پرور عربستان را نشان داد

 صادق لاریجانی از کشته شدن آقای خاشقجی به عنوان «قتل فجیع» یاد کرده است. بعد از دو هفته سکوت مقام‌های جمهوری اسلامی درباره کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، که به جنجالی بین‌المللی تبدیل شده است، رئیس قوه قضائیه ایران در نخستین واکنش تهران گفته که «قتل» وی «ماهیت تروریست‌پرور عربستان» را نشان داد.
 
صادق آملی لاریجانی در سخنانی که خبرگزاری‌های ایران آن را منتشر کرده‌اند، از کشته شدن آقای خاشقجی به عنوان «قتل فجیع» یاد کرده و گفته است که «عربستان در ابتدا به کمک غرب اقدام به لاپوشانی این جنایت کرد و اخیراً نیز که ناچار به اعتراف شد ادعا کردند که عده‌ای خودسر دست به این جنایت زده‌اند».
 
رئیس قوه قضائیه ایران می‌گوید که این ادعای سعودی‌ها برای این بوده که «به این ترتیب نظام فاسد خود را تطهیر کنند».
 
وی کشورهای غربی را به داشتن «معیارهای دو گانه» در زمینه حقوق بشر متهم کرده و افزوده که «در مورد قتل این روزنامه‌نگار بسیاری از کشورهای غربی حساسیت به خرج داده‌اند و به ظاهر پیگیر موضوع هستند اما در مقابل جنایاتی نظیر آنچه در یمن اتفاق می‌افتد سکوت کرده‌اند و صدایی از آنان شنیده نمی‌شود».
محافظ امنیتی کنسولگری عربستان در استانبول دست خود را از در بیرون آورده است. جمال خاشقجی در این کنسولگری ناپدید شده است.
 
اشاره صادق لاریجانی به کارزار ائتلاف عربی به رهبری عربستان در حمایت از دولت منصور هادی عبدربه، رئیس‌جمهوری یمن، در مقابل حوثی‌های مورد حمایت ایران است که بیش از سه سال است جریان دارد و تاکنون هزاران کشته برجای گذاشته است.
 
در حالی که رسانه‌های ایران در روزهای گذشته به پوشش اخبار مربوط به قتل جمال خاشقجی پرداخته بودند، ولی مقام‌های جمهوری اسلامی به رغم اختلافات شدید تهران با ریاض در این زمینه اظهارنظر نکرده بودند. حتی بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، به پرسش‌های خبرنگاران در این زمینه پاسخ نداد.
 
جمهوری اسلامی خود اینک درگیر موضوع بازداشت دیپلماتش به اتهام دست داشتن در طرح حمله به نشست سازمان مجاهدین خلق در پاریس است و پیش از این نیز به قتل ده‌ها نفر از منتقدان حکومت در خارج از کشور و بمب‌گذاری متهم بوده است.
 
مقام‌های تهران نیز بارها قتل مخالفان خود در داخل و خارج را به «عناصر خودسر» نسبت داده بودند، عناصری که در قتل‌های زنجیره‌ای در اواخر دهه هفتاد شمسی از درون وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بودند.
 
از سوی دیگر، رئیس قوه قضائیه ایران در حالی اقدامات عربستان را «تروریستی» می‌داند که جمهوری اسلامی خود نیز با اتهامات مشابه در صحنه بین‌المللی روبرو است و ایالات متحده سال‌هاست که از حکومت تهران به عنوان بزرگترین حامی تروریسم در جهان یاد می‌کند.
 
عربستان همراه با اسرائیل از مخالفان عمده منطقه‌ای ایران به شمار می‌رود و از زمان تعیین محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد سعودی در دو سال پیش، رویارویی دو کشور تشدید شده است.
 
قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان که پس از ناپدید شدن وی در روز نهم مهرماه در این محل رخ داد، موجی از محکومیت و خشم بین‌المللی برانگیخته است و برخی از سناتورهای بانفوذ حزب جمهوریخواه آمریکا انگشت اتهام در این زمینه را به سوی محمد بن سلمان نشانه رفته‌اند.
 
این در حالی است که عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان، روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز این اتهام را رد کرد و گفت که «افراد درگیر در این عملیات نزدیک به ولیعهد نبودند» و «این یک عملیات خودسرانه بود».
 
این روایت با شک و تردید بسیاری از سیاستمداران و رسانه‌های بین‌المللی روبرو شده است.
+10
رأی دهید
-82

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    Realman - کالیفرنیا ، ایالات متحده امریکا

    اونا تروریست پرور هستن ولی حداقل جیب ملتشون رو نمیزنن ، شما که هم تروریست پرور هستید هم‌ جیب ملت رو‌میزنید
    0
    82
    دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    behzad2010 - رتردام، هلند

    دیگ به دیگ می گه روت سیاه,خودشون و جد وآبادشون تروریست پرورن .
    1
    72
    دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    freedom of the press - تهران، ایران

    شما خفه بشید و در مورد تروریست پروری حرف نزنید حاکمان هر دو کشور پلید و تروریست پرور و نانجیب هستند با ابن تفاوت که حاکمان عربستان به مردمانشان بیشتر میرسند تا شما آشغال‌ها به مردم کشور ایران .
    0
    72
    دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    princeari - استکهلم، سوئد

    به زودی شماها هم اینجوری کشته میشید!!
    0
    57
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Majid38 - ملبورن، استرالیا

    ماهیت شما چى که از سال ٥٧ تا به امروز تمام معترضان خود چه در ایران و چه خارج از ایران به صورت علنى قتل عام مى کنید از شما حـ... تر عربستان است.
    0
    54
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Herzl - امستردام، هلند

    ببخشید کشتن و سوزاندن فعال محیط زیست در ایران توسط دستگاهاى شما ماهیت چیست ؟کشتن مدیر تلویزیون جم تى وى سعید کریمیان در ترکیه با شریک کویتىش با 120 گلوله و قتلهاى زنجیرهاى و قتلهاى مخالفان رژیم از رهبران کورد و بختیار و فریدون فرخزاد و قتل عامها سال 67 و.....ماهیت چیست جمهورى اسلامى ایران لطفاء شما دیگه خفه شید چون اینقدر در داخل و خارج گند زدید اصلأ نمى دونیم کدمشون بگیم.
    1
    56
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Majid38 - ملبورن، استرالیا

    ‏وزیر خارجه عربستان آنقدر ضعیف است که در رسانه های غربی خطاب به خانواده خاشقچی گفته این یک اشتباه و تراژدی بود در حالیکه وزیر مقتدر خارجه ما وقتی از او در مورد مجید توکلی پرسیدند با زیرکی اسلامی گفت. من ایشان را نمی‌شناسم. دیپلمات یعنی این.
    0
    42
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Majid38 - ملبورن، استرالیا

    قتل ⁧‫ کاووس_سیدامامی‬⁩ و سقوط عمدی هواپیمای حامل فعالان محیط زیست و امروز صدور حکم اعدام برای دو نفر از فعالان محیط زیست و احکام سنگین برای چندین فعال دیگر و اینک قتل فجیع ⁧‫ فرشید_هکی‬⁩ ! نتیجه گیری کار خیلی سختی نیست بعد حـ... از عربستان بگو !!!!!!!!😡
    0
    52
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران

    ببرادران و همسلکانت توهین نکن اونها ازشماها یادگرفتند,همه تان سرتاپا یه چوب خلا هستید
    0
    36
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی

    واقعاً خنده اوره ، یکی از برادران جنایتکار دالتون ها نظام سعودی رو تروریست پرور خطاب قرار میده در حالی که همین اقا در این چند سالی که بر نسند قدرت نشسته چه جنایتها که انجام نداد ، این همه قتل مخالفین و دگر اندیشان و قتل اقلیتهای مذهبی مثل اعل سنت و بهایی ها رو و قتل مخالفان سیاسی از ابتدای انقلاب تا الان رو چی اسم میزارید ؟ نکنه شما دارید با این مارتون به جامعه ی بشری و اخلاق خدمت میکنید. جنایتکارهای دزد بفرما به قوه قضاییه ایران و عربستان نگاه کن به امار جرم جنایت خشونت و طلاق و فساد گسترده نگاه کن بخدا قسم در دادگاهای عربستان شاید سالی دوتا پرونده دزدی نداشته باشیم همینطور اختلاس که اصلاً اونجا نامفهومه ، هیچ وقت شهروندان اونجا به خاطر فقر همدیگه رو لت و پار نمیکنن پرونده اعتیاد بسیار بسیار به ندرت مشاهده میشه و این همه نشان از سالم بودن جامعه و دین و اخلاق در اون کشور حکایت داره تا بسوزه چشم کوردلانی که سرزمین توحید رو هدف قرار دادن
    13
    37
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    iraneviran - ازبکستان، ازبکستان
    [::behzad2010 - رتردام، هلند::]. اومدم بنویسم دیگ به دیگ میگه روت سیاه. دیدم شما قبلا زحمتش رو کشیدی.. رو نیست که سنگ پای قزوینه
    0
    12
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    بوقلمون به بوقلمون میگوید روت سیاه !
    1
    11
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    پهلوون مفرد - کلن، آلمان
    خیلی افتضاحه که گرگ به کفتار بگه: لاشخور! رئیس قوه سلاخیه حکومت عدل علی شرف‌رو خورده و وجدان‌رو هم قورت داده، این آروغ لاشی‌جانی همچین حق‌بجانب سربالا قِی می‌کنه که انگار توی این ۴۰ سال عمر ننگین و سیاه حکومت خون و جنون اسلامی از بینی هیچ مخالفی اصلاً یک قطره خون هم نیامده! همین دیروز دکتر فرشید هکی فعال محیط زیست‌‌رو سلاخی و بعد هم جزغاله‌اش کردن...
    0
    14
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    منوچهری - کرمان، ایران
    [::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. { {در دادگاهای عربستان شاید سالی دوتا پرونده دزدی نداشته "باشیم" } } !! اینجوری از دست آدم دارمیره ها! ;) ! شما که ایرانی بودی, ابن خلافت طلب!
    2
    10
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    منوچهری - کرمان، ایران::. اصلاً تو فکر کن من عربستانی قبول؟؟ با این اجتماع به هم ریخته ای که داریم با این همه فقر فرهنگی که گریبان گیر جامعه ی ماست با این حکامی که چهره هاشون در خارج کشور برامون شرم اوره من امیدوارم که یک ایرانی نباشم (حد اقل تا گم شدن این حکام و این نسل بی رگ) اما بیا منصفانه جرم و جنایت و فجایعی که در دو کشور رخ میده رو با هم مقایسه کن ، مگه جمهوری اخوندی بر این باور نیست که عربستانی ها داعش هستن؟ خوب بیایید صلح، امنیت، اعتماد به همدیگه، فرهنگ غنی احترام گذاشتن به بزرگتر و علی الخصوص مادر و پدر رو با جامعه ی ایران مقایسه کن ، ایا میدونستی در عربستان هنوز خانه سالمندان وجود نداره ؟ حالا برو تو شهر های ایران محبت فرزندان و تعهد و مسئولیت پذیری اونها رو نسبت به والدینشون ببین و اما در همین زمانی که قتل خاشقجی اتفاق افتاد یکی از بزرگترین ًاستادان و یکی از دوست داران محیط زیست بنام اقای هکی به طرز فجیعی به قتل رسیده و جسدش رو سوزاندن این جنایت و جنایتهایی نظیر ریختن اسید به چهره زنان و دختران ایران چی میگی؟ فکر میکنی کارهای کدام یک از این دو گروه به داعش نزدیکتره؟
    3
    12
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    [::منوچهری - کرمان، ایران::]. ایا نمیدونی تا سال ٢٠٢٥ این امکان وجود داره که به خاطر نبود جرم و جنایت بسیاری از زندانهای عربستان جمع اوری بشه ؟ واقعاً خبر داری؟ چرا حد اقل انسان منصفی نیستی تا بیایی با اون انصاف که داری از این قوم جانی و جنایتکار و وحشی (به قول خودت و همفکرانت) کمی الگو برداری کنی تا مردم کشورت کمتر دست به دزدی اختلاس فحشا فساد طلاق و اعتیاد بزنن اقا لطف کن یا با دلیل و مدرک و سند حرف بزن بدون تعصب ببین بدون تعصب یا هم اگه حرفی نداری که ثابتش کنی سخن نگو که این برات متین تر هست . من همه چیز رو از بعد و منظر انسانی میبینم و اصلاً کاری به عربها و یا هیچ قوم و گروهی ندارم پس بیا از نظر انسانی و نه قومیتی جامعه ایران و عربستان رو مقایسه کن
    4
    10
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    ordak - بن، آلمان
    مردک بیبته همین دیروز بود که یک فعال محیط زیست در خانش با چاقو کشته شد و جنازش را حتی کباب کردند حالا بگو تروریست کیست؟
    0
    9
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    یکی تو و یکی اردوخر فقط اجازه دارید در اینمورد ا'ظهار فضل کنید چون مثل امام خیالی زمان پاک هستید
    0
    6
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    KTLIEBE - کاونتری، انگلستان
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی. واقعا موجود عجیبی هستی سلطنت طلب. وقیح و کور و خود فروخته و احتمالا دارای تمایلات وهابی و سلفی. حکومت ایران حکومت کثیفی هست و تا ابد امکان صحبت در مورد جنایاتشون هست اما تو و امثال تو از حکومت ایران بسیار کثیف تر هستید که چشم خودتون رو نه تنها بر واقعیت حکومت شیطانی عربستان میبندی بلکه جنایاتشون رو هم لاپوشی میکنی.ننگ بر تو
    4
    4
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    [::KTLIEBE - کاونتری، انگلستان::]. چرا کلی گویی میکنی ، چرا واقع بین نیستی و از رو واقعیت حرف نمیزنی؟ کجای حرفهام عاری از واقعیته ؟؟من متاسفم که چون پذیرش بسیاری از حقایق براتون سخته رو میارید به توهین و فحش . و اما در مورد وهابیت لطف کن برو و از منابع درست تحقیق کن تا بفهمی مذهبی بنام وهابیت اصلاً وجود نداره و این نامگذاری رو انگلوساکسونها و صفوی ها ابداع کردن تا اهل توحید رو بکوبن و اما سلفیت بله من با کمال افتخار یک سلفی مذهب هستم میدونی سلف به چه معنیه؟ سلف یعنی گذشته و کسی که به بزرگان دینی که در صدر اسلام وجود داشتن اقتدا میکنه و من به گذشتگان دینی ام مانند ابوبکر و عمر و عثمان و علی رضی الله عنهم اجمعین وفا دار هستم و فرامین مذهبیم رو از منابعی میگیرم که به این افرد ختم بشه و متاسفم که از سلفیت هیچ چیزی نمیدونی جز توهین و کلماتی که از اخوندها و یا افراطی ها یاد گرفتی و نرفتی که تحقیقی جامع از کلمه سلفی بکنی
    4
    3
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    منوچهری - کرمان، ایران
    [::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. خیلی ممنون از توضیحات شما که روشن میکنه تا چه حد ازحکومت عربستان اطلاعات دارید و ذوب در اون هستید.!! من نه میخوام از حکومت کثیف ایران بگم, و نه از حکومت قبیله ای و دیکتاتوری و (الی ماشالله) عربستان که هردو رو باید با یک آفتابه شست !! فقط میگم برو نظر هم پیمانان اروپائی و آمریکای, که نصف ثروتشون از پول نفت عربستان و حق مردم عربستان هست اطلاع پیدا کن, که تنها کسی که نمیدونه خواجه حافظ دامغانی بود (چون وجود خارجی نداره ;) ) و بس!! مگر از خلیفه زاده های عربستانی در اروپا و آمریکا چیزی نشنیده اید ؟ از زنبارگی, هرزگی, برده داری و جنایتی که بخاطر پول سرشار عربستان هیچوقت عیان نمیشه؟ شما با دروغ و انتخاب اسم سلطنت طلب در جهت منافع عربستان در سایت ایرانیان تلاش میکنید, و این از نظر من اشکال داره. شما و هیچ تجزیه طلبی در نظر من محترم نیستید !! دست از خیانت بردارید!!
    0
    5
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    [::منوچهری - کرمان، ایران::]. اقا من چند بار بگم بنده به هیچ وجه از هیچ قومیتی حمایت نمیکنم و حمایت من از ال سعود هم فقط به این علته که اونها اهل توحید هستند فقط و فقط و از توحید حمایت میکنند این تنها وجه اشتراک من و اونهاست اما بله بنده از هرزگی بسیاری از عربها اطلاع دارم و میدونم در میان اعراب هم انسانهای زن باره و مشروب خوار وجود داره که از دید من مردوده چون کسی میتونه برادر من باشه که در اعتقادات با من مشترک باشه من معتقدم هر شخصی که از منظر دینی دچار خطایی بشه ولو پادشاه عربستان یا هر کس دیگه باید مطابق قانون اسلامی مجازات بشه من کاری به عرب و عجم ندارم برای من مهم حقیقت و انسانیت و دین مهمه نه نژاد
    3
    3
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    منوچهری - کرمان، ایران
    [::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. خیلی ممنون که خودتون اذان کردید که از قبیله آل سعود حمایت میکنید و نه از مردم عربستان. فعلا یک هیچ به نفع من. دوم از اون مگه ما کشور مسلمان به غیر از عربستان نداریم؟ ترکیه؟ مصر؟ سنگاپور؟ پاکستان؟(و الا آخر) شما حتما باید از حکومت عربستان دفاع کنید؟ مگه اون کشور چهره مذهبی نداره که شما از اون مایه بگذارید ؟ مگه همین قبیله آل سعود سرمایه های کشور رو دودستی بخاطر چندتا آیفون و آت و اشغال تقدیم به غرب نمیکنه؟ که چی, (!!) چند روز بیشتر حکومت کنه؟ همین ولیعهد تون رو ببین! بخاطر اینکه از حمایت ترامپ برخوردار بشه, چوب حراج به کشورش زد !! اصلا به من چه! ولی حمایت شما در قالب سلطنت طلب در سایت ایرانیها برای من توجیه پذیر نیست. یا اسم کاربریتون رو عوض کنید. یا روراست بگید, من ایرانی نیستم و برای منافع کشورم (عربستان) به کامنت گذاری ادامه میدم!!
    2
    2
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    منوچهری - کرمان، ایران
    درضمن اگر قبیله آل سعود از توحید حمایت میکرد, جلوی بخور بخور میلیاردرهای دزد کشورشو میگرفت! نه اینکه برای یه ماچ خشک و خالی گردن بزنه, ولی یه مسافرت که میره جنوب فرانسه بودجه یکسال کشورهای آفریقای رو مصرف کنه!! بخاطر اینکه از ساحل به محل اقامتش بره چندین میلیون پول خرج آسانسور یکبار مصرف کنه!!
    2
    2
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    [::منوچهری - کرمان، ایران::]. احساس میکنم شما به هیچ وجه سخن من رو متوجه نمیشید من دارم میگم هر کس حتی پادشاه عربستان که بزرگ ال سعود محسوب میشه هم اگر مرتکب جرمی بشه باید محاکمه بشه ، من از قومیت هیچ کس دفاع نمیکنم من از انسانیت دارم صحبت میکنم و تا جایی که عقلم میرسه ارزوی تحقق واقعی شعایر اسلامی رو دارم تا تقی به توقی نشده مردم اسلام رو مسبب مشکلات نبینن ، اقا بین یک مسلمان و اسلام تفاوت وجود داره ، یک مسلمان ممکنه کار بد بکنه و دچار خطا بشه اما فرامین و قانون اسلام که از اسمان بر ما نازل شده و خداوند صاحب اون هست دچار نقصان نیست حالا هرکس پایبند این دین بود چه ال سعود چه عرب چه لر و ترک و فارس و بلوچ و یا اروپایی و امریکایی و افریقایی و یا هر قوم و نژادی مورد تایید منه و من هم در خدمت اون هستم و اگر نبود قطعاً با اونها زاریه خواهم داشت حالا بگو عرب باشه،
    1
    2
    ‌چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    منوچهری - کرمان، ایران
    [::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. یه جورایی من هم فکر میکنم شما متوجه صحبت من نمیشید ! من اصلا وارد بحث مذهب و اعتقادات نمیشم که در حوصله این پیغام پسغام این صفحه نیست! شما عربستان رو با سوییس مقایسه میکنید, من هم میگم : خیر!! تمام دنیا میدونن عربستان چه جای منفوری است! حتی شرکای بیزینس اروپایی و آمریکایتون ! مشکل من با اسم کاربری و خوردن کله پاچه مشت عباس و هم زدن حلیم اوس باقر شماست! شما به اسم سلطنت طلب, چارتا پیرزن و پیر مرد رو مچل کردید, که عقاید خودتون رو راحت تر بخوردشون بدید, واسلام, اخوی!
    1
    0
    ‌چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    [::منوچهری - کرمان، ایران::]. چه اشکالی داره ادم تفکرات اسلامیست داشته باشه و از اونطرف هم در عالم سیاست طرفدار یک سلطنت کاملاً نشروطه ی پارلمانی باشه؟ دین کاملاً از سیاست جداست اخوی و من هم از نظر سیاسی یک سلطنت طلب هستم یک سلطنت مشروطه ی پارلمانی ، اما اعتقادات دینی و مذهبیم به خودم مربوطه و این اختیار رو دارم برای اندیشه ام تبلیغ کنم و شما هم این اختیار رو دازید که بپذیرید و یا نپذیرید و رد کنید حرفها و اندیشه های من رو
    0
    3
    ‌چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.