ترکیه انتشار تصاویری از «بدل» خاشقجی پس از قتل او در کنسولگری عربستان

دوربین‌های مداربسته سطح شهر استانبول، تصاویر مردی را ثبت کرده‌اند که در همان روز ناپدید شدن جمال خاشقجی، در اطراف ساختمان کنسولگری عربستان و همچنین در سطح شهر استانبول دیده شده است.
 
این مرد که مقامات ترکیه هویت او را «مصطفی المدنی» اعلام کرده‌اند یکی از اعضای گروه ۱۵ نفره‌ای است که مظنون به قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد حکومت سعودی هستند و تنها لحظاتی قبل از ورود از پیش برنامه‌ریزی شده آقای خاشقجی به کنسولگری عربستان، وارد ساختمان کنسولگری شده‌‌اند.
 
بنا بر اعلام مقامات ترکیه، پس از کشته شدن خاشقجی، از مصطفی المدنی که ۵۷ سال سن دارد و تقریبا هم قد و هم‌سن خاشقجی ۵۹ ساله است، برای فریب و به عنوان بدل این خبرنگار استفاده شده است.
 
او چهار ساعت پس از ورود گروه ۱۵ نفره از درِ اصلی به داخل کنسولگری، در حالی که لباس‌های جمال خاشقجی را به تن کرده و عینک و ریش جعلی دارد، به همراه یک همدست از دری که در پشت ساختمان کنسولگری قرار داشت، خارج می‌شود.
 
دوربین‌های مداربسته همچنین در همان روز، تصویر دیگری از مصطفی المدنی را با همان لباس‌ها، این بار در نزدیکی مسجد آبی استانبول به ثبت رسانده‌اند.
کارشناسان ترکیه به کمک فناوری تشخیص چهره، علاوه بر مصطفی المدنی که حدود ۱۰ سال از دیگر اعضای تیم ۱۵ نفره عربستان سعودی بزرگتر است، چهره صلاح التوبیدی رئیس پزشکی قانونی عربستان را نیز در میان اعضای این گروه ۱۵ نفره، در حال ورود به ساختمان کنسولگری شناسایی کرده‌اند.
 
یکی از مقامات ارشد ترکیه می‌گوید: «احتمالا زمانی که مصطفی المدنی لباس‌های خاشقجی را پوشیده، این لباس‌ها هنوز گرم بوده است.»
 
هنوز مقامات سعودی به این خبر و استفاده از یک بدل برای گمراه کردن دیگران واکنشی نشان نداده‌اند.
 
ریاض پس از مدتی طولانی که هرگونه دخالت در ناپدید شدن جمال خاشقجی را رد می‌کرد، سرانجام اعلام کرد که این روزنامه‌نگار منتقد حکومت سعودی در جریان یک درگیری در داخل کنسولگری کشته شده است.
 
پس از آن نیز یکشنبه گذشته عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان اعلام کرد که «قتل» جمال خاشقجی یک «اشتباه بزرگ» بوده است. او افزود که آنها نمی‌دانند جسد او کجاست.
+89
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران

    مذهب وحشی و خونریز.تعالیم محمد در طی این 1400سال نتوانست این قوم بیابانگرد و وحشی تجاوزگر را,بقدر یک بال پشه آدم کند.تجاوز پلیس عربستان به دو نوجوان ایرانی,هیچگاه نباید از اذهان ایرانیان پاک نهاد پاک شود.آن خانه خدا هم بخشی از فریب مذهبی برای افراد ساده لوح و عهد حجراست
    11
    59
    دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    گنجور - خرونینگن، هلند

    خیلی خوشم میاد که ترکیه صبر میکنه و بعد از هر اظهار نظر عربستان یک سند رو میکند. تا الان 3 بار داستانشان را سعودیها عوض کرده اند. دهانشان صاف شد. فرق یک کشور با اصالت که سیاست را در طول تاریخ یاد گرفته و در صدد ساخت کشورش است با یک کشور قبیله ای و یا یک حکومت ابله درنده مثل حکومت ایران که در صدد نابودی مملکت است اینجا مشخص میشود. البته این به معنای مورد تایید بودن اردوغان و دولتش نیست فقط از این سیاستشان خوشم آمد.
    6
    86
    دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    mehdi sadigh-Germany - دوسلدورف، آلمان
    عربستان پولی به ترکیه نداد و ترک ها بعداز دو هفته مثلا افشاء کردند، برو عمو
    39
    21
    دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    Rayfarraie - مالزی، مالزی
    دقیقا رفت به جهنم آدم خوبی نبود و از جنایته ترکها و عربهای جهادی که در شهر عفری ن سوریه انجام دادن حمایت میکرد
    1
    9
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.