چند روز پس از قانونی شدن، کانادا با کمبود ماری‌جوانا روبرو شد

 شرکت هایی با مجوز کار فروش علف را در کانادا بر عهده دارند. هیجان مردم کانادا برای استفاده قانونی از ماری‌جوانا یا علف، درست چند روزی پس از قانونی شدن این محصول در سراسر این کشور، بازار فروش آن را با کمبود مواجه کرد.
 
هفته پیش کانادا قانون استفاده آزاد از ماری‌جوانا را اجرا کرد. پس از آن بود که صف‌های بلندی مقابل فروشگاههای ماری‌جوانا شکل گرفت و از ماموران پلیس برای حفظ نظم در این مکانها کمک خواسته شده است.
 
فروشگاه ها با قراردادن کاغذ اعلام کرده اند که ماری‌جوانا برای عرضه ندارند.
 
مردم نیوفوندلند در شرقی ترین منطقه خاک کانادا نخستین کسانی بودند که روز چهارشنبه برای خرید ماری‌جوانا جلو فروشگاهها حاضر شدند.
 
«جاستین تروردو» نخست وزیر کانادا در مبارزات انتخاباتی وعده داده بود ماری‌جوانا را قانونی کند. آقای ترودو این هفته در توئیتر نوشت:‌ «حالا سود از دست خلافکاران بیرون آورده شد.کودکان ما مورد حمایت قرار می گیرند. از امروز کانابیس (گیاه شاهدانه) در سراسر کانادا قانونی و طبق مقررات آزاد می شود.»
 
در قانون جدید به افراد بالای ۱۸ سال اجازه داده شده است حداکثر تا ۳۰ گرم ماری‌جوانا در انظار عمومی مصرف کنند. این افراد به برگه خشک، روغن کانابیس و گلهای خشک شده آن در فروشگاهها دسترسی خو اهند داشت.
 
دولت لیبرال ترودو پا را از این فراتر نهاده و در نظر دارد کسانی را که پیش از این قانون به خرید و فروش ماری‌جوانا دست زده و محکوم شده اند را نیز مورد بخشودگی قرار دهد.
 
نزدیک به نیم میلیون نفر در کانادا در ارتباط با ماری‌جوانا محکومیت کیفری دارند و از زمان به قدرت رسیدن جاستین ترودو در سال ۲۰۱۱۵ تاکنون ۱۵ هزار نفر در ارتباط با ماری‌جوانا متهم شده اند.
 
طرفداران قانونی شدن این ماده می گویند کانادا از مالیات بر فروش آن به گردشگران خارجی و ساکنان مقیم کشور، سود می برد.
 
آدام گرینبلات تولید کننده ماری‌جوانا به نیویورک تایمز گفت «عبور ما از مرحله ممنوعیت به مرحله قانونی شدن ماری‌جوانا یک پیروزی برای حقوق بشر و برای عدالت اجتماعی است، ضمن اینکه اقتصاد کانادا به شدت از این قانون سود می برد و رونق می گیرد. این قانون نشانه پیشرفت و ترقی اجتماعی است.»
 
پس از جمهوری اوروگوئه در آمریکای جنوبی، کانادا دومین کشوری است که ماریجوانا را قانونی اعلام می کند.
+30
رأی دهید
-13

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۴
    میلاد2020 - داخائو، آلمان

    یعنی همه 37 ملیون کانادایی‌ها معتادان؟ بابا دم ایرانیا گرم.. افغانستان بغل دستشونه آنقدر هول نمیزنن... ستون پنجمی ها که اینجا جمع شدن و سنگ آمریکا و کانادا رو به سینه میزنن خوب الان برن کانادا کشت ماری‌جوانا بکنن. هم پول در میارن هم همش تو هپروت هستن..
    70
    19
    دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Elfar - اورنج کانتی، ایالات متحده امریکا
    [::میلاد2020 - داخائو، آلمان::]. شما معلومه صنعتی کار هستی و غافل از فروش ازاد ماریجوانا در هلند و در سویس در فروشگاه لیدل ، قاچاق ماه پیش هروئین سپاه داخل چرخ کامیون که در المان گرفتند هم کار امریکا بود، مسمومیت با الکل تقلبی در جنوب امروز باز هم ۴۰ نفر قربانی داشت. چقدر باید ادم الاغ باشد که جنهوری اسلامی را ماله بکشد
    13
    28
    دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    boysboys - مونیخ، آلمان

    [::میلاد2020 - داخائو، آلمان::]. ماری جوانا اصلا ماده اعتیاد آور نیست و کسی معتادش نمیشه.
    88
    44
    دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Realman - کالیفرنیا ، ایالات متحده امریکا

    [::boysboys - مونیخ، آلمان::]. این رو بعنوان جک گفتید ؟ یا واقعا اینجوری فکر میکنید ، چون ماری جووانا کاملا اعتیاد اور هستش
    37
    92
    دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Liberte - ارومیه، ایران
    البته نمیشه در باره درست بودن یا نبودن این سیاست جدید دولت کانادا به این زودی قضاوت کرد.امیدوارم سیاست درستی باشه و مماشات با معتادان محسوب نشه. البته بایست مالیات سنگین بهش وضع شه.خدای من، سیگار خودش یک ماده تنفر انگیزه ، چه برسه به این مواد تنفرانگیزتر.
    12
    21
    دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    boysboys - مونیخ، آلمان

    [::Realman - کالیفرنیا ، ایالات متحده امریکا::]. جک نظر شما هست،شما یک دونه تحقیق علمی یا مقاله علمی به من نشون بده که درش ثابت کرده باشه یا حتی ادعا کرده باشه کانابیس اعتیاد آور و مضر هست،در اونطورت من همینجا حرفم رو پس می‌گیرم. نه عزیز،کانابیس برای انسان نه تنها مضر نیست ،بلکه فواید فراوانی داره .از جمله خواص درمانی برای بیماری‌های اعصاب،ام اس،و بیماری‌های خود ایمنی که به هیچ دارویی جواب نمیدهند.تنها ضرر اون برای افراد نوجوان و نابالغ هست که میدونه حافظه اونها رو تحت تاثیر قرار بده. برای افراد بالغ هیچ ضرری نداره بلکه نفع هم داره،همه این حرف‌ها اثبات شده هست نه از روی شکم،دلیل آزاد شدنش در کانادا،برخی ایالات آمریکا و هلند هم اثبات بی ضرری اون هست. مافیای الکل و سیاسیون اما مغز شما رو شستشو دادند تا اینطور نظر منفی بهش داشته باشی. بار دیگه تکرار می‌کنم ،کمی مطالعه و تحقیق کن و با مدرک و مستند جلو بیا نه از روی تعصب و شکم.
    69
    18
    دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    [::boysboys - مونیخ، آلمان::]. پسر خوب . هر ماده ای که به سیستم اعصاب و مغزی تاثیر میگزارد میتواند اعتیاد آور باشد . حالا از مشروب و نیکوتین گرفته تا حشیش و تریاک و یا تولیدات صنعتی . ال اس دی ؛ و غیره . طبیعتا یک لیوان آبجو و یک نخ سیگار و یک پک جوینت کسی را معتاد نمیکند ؛ اما استعمال پی در پی داستان را تغییر میدهد.
    16
    63
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Realman - کالیفرنیا ، ایالات متحده امریکا
    دوست گرامی شما میتونید در این وب سایت پزشکی و دولتی امریکا هستش این اطلاعات رو بخوانید.....
    0
    9
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    boysboys - مونیخ، آلمان
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. آیا برای این ادعا مدرکی داری؟. فقط ۱۰ دقیقه وقت صرف کن و تو گوگل چند مقاله و تحقیق علمی بیطرفانه و نه سیاسی بخون ،هر کسی میدونه تصورات عامیانه و ذهنی خودش رو باور داشته باشه اما چیزی که می‌گی حقیقت نداره و براش هیچ سند علمی نیست. حالا بگذار این نادانهای کم سواد کامنت منو منفی بارون کنن،هیچ اهمیتی نداره چون یک دونشون نه سواد و نه حوصله دو تا مقاله خوندن در این مورد و پشتیبانی از نظر ابلهانشون رو ندارند. :)
    10
    1
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    میلاد2020 - داخائو، آلمان
    [::Elfar - اورنج کانتی، ایالات متحده امریکا::]. اولأ الاغ جنابعالی تشریف دارید که عمق بی شعوری شمارو میرسونه که توهین نکنید. دوم مگه شما تو لاستیک چرخ کامیون بودید و ورقه صدور تریاک از سپاه داشتید که میچسبونید به سپاه. بیخود بدون دلیل و مدرک لجنپرانی نکنید. من هم میگم شما بزرگترین قاچاقچی و تروریست اسرائیلی هستید.. میتونید برید ثابت کنید که نیستید. منهم نمیتونم ولی به شما انگ میچسبونم. در عمق جهالت هر چی خواستید بگید.
    3
    5
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    boysboys - مونیخ، آلمان
    برای ساده لوحی،بی اطلاعی و نادانی مردم باید افسوس خود. ماده ای مثل الکل کاملا سمی برای بدن انسان هست،ثابت شده باعث انواع سرطانها میشه و باعث نابودی کبد،بیماری‌های قلبی عراقی و همینطور باعث افسرده‌ی و اعتیاد شدید بدنی.اما این ماده داره آزادانه خرید و فروش میشه. اونوقت ماری جوانا،گیاهی با خواص ثابت شده و انکار ناپذیر برای افسردگی،اضطراب و سیستم عصبی انسان و انواع بیماری‌های مربوطه مثل صرع رو ازش غول ساختند و ممنوعش کردند و هزار عیب و ایراد ساختگی براش ساختند و مردم هم چون عده ای افراد بی سر و پا ازش سو استفاده می‌کنند این حرف‌ها رو باور کردند. حتی توتون ضررش در مقایسه با ماری جوانا قابل مقایسه نیست. در خیلی نقاط دنیا درند آزادش می‌کنند چون بر خلاف الکل، هیچکس تا حالا بخاطر مصرف ماریجوانا نمرده،هیچکس بخاطر مصرف اون کارتن خواب و معتاد نشده و هیچکس بخاطر مصرف اون کسی رو نکشته و بر خلاف توهمات شما هیچکس بخاطر مصرف اون عقلش رو از دست نداده. الان عهد بوق نیست،با یک جستجوی گوگل میتوتید ببینید آیا در طول تاریخ یک مورد از اینهایی که فکر کردید ثبت شده؟؟
    8
    1
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    میلاد2020 - داخائو، آلمان
    [::Elfar - اورنج کانتی، ایالات متحده امریکا::]. مسمومیت با الکل تقلبی. چه ربطی داره؟ ملت آشغال نخرن. حالا که آزاد نیست نخورن.. شما که میخوری به کجا رسیدی که اونهایی که نمیخورن نرسیدن؟ معلومه هنوز مثل بچه دبستانی های کودن کامنت میزارین.... توی سویس در فروشگاه لیدل! خخخخختخ این جک باهالی بود...
    3
    9
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    loder - شیراز، ایران
    [::boysboys - مونیخ، آلمان::]. معلومه از قافله عقبی برادر جان مستدام باشید ;)
    1
    12
    ‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::boysboys - مونیخ، آلمان::]. گرامی ، کانابیس ، ماری جوانا خماری میاره، تمرکز را پایین میاره و اعتیاد میاره ، اما مشکل وقتی جدی می‌شود که علیرغم مصرف بیش‌تر ،خماری جواب نمیدهد و طرف به مواد قویتر کشیده می‌شود ، نکته جالب اینجاست که معتادان هرویین از روز اول هرویینی نشدند ، بلکه بتدریج معتاد سنگین شدند ، البته باز تاکید می‌کنم که خیلی ها توانایی کنترل استفاده از مشروب و ماری جوانا را دارند ، لذتش را میبرند و مشکلی هم ندارند ، اما خطر را نباید انکار کرد ،
    0
    3
    ‌چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.