شگفتی بزرگ، غول ترکیه‌ای برابر پرویز زانو زد

ملی پوش سنگین وزن کشتی آزاد ایران توانست با شکست دادن قهرمان المپیک از ترکیه به نیمه نهایی راه پیدا کند.

به گزارش “ورزش سه”، مسابقات جهانی کشتی ۲۰۱۸ در بوداپست با تلخی برای ایران آغاز شد؛ جایی که ابتدا حسن یزدانی برابر دیوید تیلور آمریکایی شکست خورد و سپس مصطفی حسین خانی در لحظات پایانی برد را با باخت مقابل جردن باروز عوض کرد.

همچنین محمدباقر یخکشی در دور سوم برابر حریف کوبایی خود در ثانیه های آخر به پل رفت تا مغلوب شود و مثل ۲ نفر دیگر در انتظار شانس مجدد باشد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم پرویز هادی شاهکار کرد. این کشتی گیر باتجربه آذربایجانی پس از پیروزی ۱۱ بر صفر در دور نخست مقابل “روبرت باران” دارنده مدال برنز اروپا از لهستان، در دور دوم نیز با نتیجه ۱۱ بر ۲ مقابل “ابراگیم سعیداف” دارنده مدال برنز المپیک از بلاروس به پیروزی رسید تا در مرحله یک چهارم نهایی برابر “طاها اکگول” قهرمان المپیک و جهان از ترکیه قرار بگیرد.

این غول ترکیه ای که شانس اول قهرمانی در بوداپست به حساب می آمد، در یک کشتی سخت و نفسگیر مغلوب قدرت پسر آذربایجانی شد و از نفس افتاد تا ۳ بر ۲ بازنده باشد.

پرویز هادی در واقع یک شگفتی بزرگ را رقم زد و در حالی که در کارنامه هیچ مدال المپیکی و جهانی دیده نمی شود، قهرمان المپیک را شکست داد.

حالا این سنگین وزن ایرانی تنها نماینده از شاگردان خادم در ۴ وزن اول است که به نیمه نهایی رسیده و عصر امروز شانس فینالیست شدن هم دارد.
+114
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    یاشا . قدرت نزد تورکان کهن ایرانی است و بس.
    30
    29
    یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    ENSAN-ZAMIN - تبریز، ایران
    آذربایجان
    15
    30
    یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۹
    تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. چند بار با سند و مدرک واست توضیح دادم؛ ما ترک نیستیم بلکه آذری. یعنی یکی از اقوام پاک آریایی امثال کرد؛ بلوچ؛ بچه‌های شمال و بقیه آریاییان عزیز. اینقدر ترک ترک نکن.
    20
    27
    یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک::]. خوش به حالت که تورک نیستی و عاریایی هست. بهت حسودیم میشه. خاک ایران از استخوانهای مردم کهن تورک این سرزمین طی ده ها هزار سال به وجود اومده و تمدنهای کهنی رو ایجاد کرده. از اونجایی که به نفع عاریا پرستان نیست قبل حکومت پادشاهان خاخامهای یهودی یا حخامهای یهودی که حخامنش نام داره بررسی کن فعلا خیلی چیزها رو مسکوت و نابود کردن. هم این حکومت هم حکومت قبلی. ولی همه تاریخ زیر خاکستر زمان مانده تا بیرون بیاد. البته به من باشه میگم این چیزا ارزشش فقط در حد حرفه و اهمیتی نداره کی کهنترین بوده در ایران کی مهم بوده کی نبوده. ولی از اصالت و فرهنگ اجدادم حمایت و نگهداری میکنم. حتی در حد زبان.
    22
    10
    یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    uk.ali - لیورپول، انگلستان
    [::تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک::] انقدر آذری زری زری نکند شما که هستید که برای ما ترکها اصالت قلابی تعیین کنید بهتر هست خودتان را بشناسید که پرژن نیستید و اریا وجود ندارد شما تاجیک های مهاجر افغانستان هستید و پریسا نام آن منطقه هست نه نام تاجیک های مهاجر در زمان ساسانی! و آذری هم نام کوتاه آذربایجان هست زبان نیست و چنانچه زبان ایرانی نداریم ! درضمن کرد را که اکثریت سنی هستند گاهی عمری می نامی گاهی هم نژاد ! دوره عوام فریبی به سر رسیده و راه صرب ها رفتن تنها ماندن در محاصره عمری ها هست ! .
    19
    12
    یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۹
    تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک
    [::uk.ali - لیورپول، انگلستان::]. [::amirgheryou - تهران، ایران::]. قابل توجه تجزیه طلبان و پان ها. طبق ماده ۴۹۸ قانون مجازات اسلامی ​ بخش تعزیرات و مجازات های بازدارند ​ مصوب سال ۱۳۷۵ : هرکس با هر مرامی، دسته، جمعیت یا شعبه ی جمعیتی بیش از دونفر در داخل یا خارج از کشور تحت هر اسم یا عنوانی تشکیل دهد یا اداره نماید که هدف آن برهم زدن امنیت کشور باشد و محارب شناخته نشود به حبس از دو تا ده سال محکوم میشود.
    12
    5
    یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک::]. خخخخخخخخخخخخخخ. بچه جون ملت تورک اصالت نیمی از مردم ایران و اکثریت تهران رو تشکیل دادن. تجمع!!!! اصل فکر کنم 15 قانون اساسی میگه اقوام حق دارن به زبان خودشون تحصیل و مکالمه کنن. مکالمه که در ایران آزاده. اما تحصیل که مهمه به اجبار به زبانی ساخته شده توسط شاهان تورک خوارزمی (منسوب به قوم فارس زبان فارسی نامیده شد) و از 3زبان سانسکریت هندی+عربی+تورکی ساخته شده. و قبل از تورکهای خوارزمی این زبان هیچ نشانی نداره. در هندوستان هم شاهان تورک گورکانی (گورخانی) زبان فارسی و اسلام رو اشاعه دادن. تورکها نمیدونستن این زبان ساخته خودشون روزی کیس فاشیسم عده ای میشه. تمام شاعران فارسی زبان معروف زیر سایه شاهان تورک شعر میگفتن. بعد از سقوط سلسله تورک قاجار دیگه شاعر و نویسنده و هنرمند معتبری در حوزه ایران و زبان فارسی پدید نیومد. چرا حکومت جمهوری اسلامی و پهلوی که انقدر دم از فارس و پارس و آریایی زدن 2تا شاعر و نویسنده به درد بخور در دورشون تربیت نشد؟ انقدر ادعا نکنید چون به خودتون هم رحم ندارید. والا این مملکت رو ویران نمیکردید.
    7
    8
    یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    حامد اندونزی - اندونزی، اندونزی
    تفرقه نندازین، با هم دوست باشین، ترکو آذری و اینا همش حرف، همه آدمیم توی یه خاک
    2
    4
    دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::حامد اندونزی - اندونزی، اندونزی::]. لایک
    2
    3
    دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۹
    تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک
    [::حامد اندونزی - اندونزی، اندونزی::]. حامد جان به جرأت میتونم بگم تنها کسی که تو این سایت دشمن نداره؛ خودم هستم. چون همیشه از روز اول موضع خودم رو شفاف و یک میلیمتر هم عقب نکشیدم. ما هرگز اجازه نخواهیم داد عده‌ای بربر بخواهند در درون خاک آریاییمان دست از پا خطا کنند. اینها همانند اجاره نشینهایی هستند که موظفند ماه به ماه اجاره و هر زمانی هم که صاحب‌خانه اراده کنه؛ خودشون و اثاثیه‌اشون کنار خیابونه.
    3
    1
    دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک::]. موش کور بوخوره تورو انقدر که جذابی. کلا آدمای سبک مغر بامزه میشن.
    2
    4
    دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.