امام جمعه موقت مشهد: منشا تاراج دادن سکه، ارز و احتکار در ایران داخلی است و ربطی به خارج ندارد

امام جمعه موقت مشهد اعلام کرد که مشکلات ایران مربوط به داخل است نه خارج، به تاراج دادن سکه و ارز، احتکار تولیدات کارخانجات و احتکار کالاهای وارداتی تاجران که مردم به آن‌ها نیاز دارند، ربطی به خارج ندارد.
 
به گزارش خبرگزاری ایسنا، جمعه 19 اکتبر، محمدباقر فرزانه امام جمعه موقت مشهد در خطبه‌های نماز جمعه گفت: به تاراج دادن سکه و ارز، احتکار تولیدات کارخانجات و احتکار کالاهای وارداتی تاجران که مردم به آن‌ها نیاز دارند چه ربطی به خارج دارد؟ این گران‌فروشی گسترده چه ربطی به خارج دارد؟ این آسیب‌ها در جامعه ما وجود دارد اما در حدی نیست که مردم بترسند و فکر کنند که قدرت و اقتدار نظام از بین می‌رود، این‌گونه نیست.
 
وی با اشاره به اینکه در حرکت آمریکا، چند آسیب اجتماعی در جامعه ما خود را نشان داد که جای تاسف است اظهار کرد: اولین آسیب این بود که یک غفلت در تیم اقتصادی دولت موجب شد تا میزان زیادی ارز و طلای کشور به غارت رود و مشکلات عجیبی به دنبال خود ایجاد کند. اگر یک مجموعه و فردی به غفلت مبتلا شود، یک آسیب اجتماعی و مرض کشنده و مهلک است. دومین آسیب این بود که در این فضا که آمریکا ایجاد کرد، برخی از کارخانه‌داران به دلیل فزون‌خواهی دست به احتکار تولیدات خود زدند.
 
وی افزود: سومین آسیب سودجویی برخی تجار بود، آن‌هایی که جنس از خارج وارد کردند و برای اینکه گران‌تر بفروشند و پول بیشتری به دست آورند، انبار کردند. چهارمین مسئله تاثیرپذیری برخی از مردم از تبلیغات و شایعات بود. برخی مردم از این تبلیغات تاثیر پذیرفتند و برای احتکار خانگی به فروشگاه‌ها هجوم بردند. پنجمین آسیب نیز گران‌فروشی تمام افرادی بود که مغازه کوچک و بزرگ داشتند. چه ارتباطی بین جنسی که می‌فروشید با گران شدن دلار آمریکایی دارد؟
 
فرزانه بیان کرد: تاسف این است که از طرف مسوولان نیز هیچ نظارت، حرکت و کنترلی دیده نمی‌شود. در این شرایط و این جو، قشر متوسط، کارمند، محروم، آن فردی که از قشر متوسط بوده و اجاره‌نشین است، دانشجو و دانش‌آموز دارد، برای عروسی و دامادی دختر و پسرش وسیله می‌خواهد یا مریض شده و نیاز به دارو و درمان دارد، ‌چه وضعیتی پیدا کرده و چه فشاری به او می‌آید.
 
وی در ادامه گفت: امروز آمریکا یک جنگ تمام عیار اقتصادی، رسانه‌ای و تبلیغاتی را علیه ما از مدت‌ها پیش شروع کرده است. جنگ اقتصادی را با تشدید تحریم‌ها و جنگ رسانه‌ای را با آنچه که در رسانه‌های جمعی دنیا، اینترنت و ماهواره بیان می‌شود، انجام می‌دهد.
+27
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
    دیر فهمیده و در ضمن موضوع تازه ای نیست ، ولی چرا کُلی گویی !؟ میترسه اسم بِبَره و بگه از بیت ضحاکعلی و بنیادها و مجموعه ها و بنگاههای اقتصادی زیر نظرش و سپاه و سردارای سپاهی که در جا جای مراکز بخور بخور پراکنده و مثل گاو میبلعند ! یا ائمه جماعات و دولتیها و منتسبینشون و مجموعه قوه قضائیه و مجلسیها و وووووو !!
    2
    10
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    mashhabib - ایران، ایران
    میزان درک و شعور علما و امام جمعه ها را از تحلیلهای سطحی و بچه گانه آنها میشود فهمید که یک قاطر درک و شعورش از اینها بیشتر است . البته با پوزش از جناب قاطر خان !!!!
    2
    7
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.