تلویزیون دولتی عربستان تایید کرد: خاشقجی در کنسولگری جان باخت؛ ۵ مقام برکنار و ۱۸ نفر بازداشت شدند

جمال خاشقجی روزنامه منتقد ریاض، دوم اکتبر به کنسولگری عربستان در استانبول رفت، اما هرگز از آن خارج نشد. تلویزیون دولتی عربستان در ساعات پایانی روز جمعه تایید کرد جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد ریاض که از بیش از دو هفته پیش ناپدید شده است، در پی وقوع یک درگیری در داخل ساختمان کنسولگری سعودی در ترکیه جان باخته است.
 
جمال خاشقجی، که در تبعید خودخواسته در آمریکا به سر می‌برد، روز ۱۰ مهر به کنسولگری عربستان در شهر استانبول رفت، اما از آن زمان به بعد اثری از او نیست و مقام‌های ترکیه می‌گویند وی در داخل کنسولگری به قتل رسیده است.
 
عربستان اتهام قتل را رد کرده است، اما در عین حال مدرکی هم دال بر خروج خاشقجی از ساختمان کنسولگری ارائه نداده است. با این حال ریاض پذیرفته است که بطور مشترک با نیروهای امنیتی ترکیه در مورد این پرونده تحقیق کند.
 
به گزارش رسانه‌های آمریکا، تلویزیون دولتی سعودی در اطلاعیه‌ای گفت نتایج اولیه تحقیقات نشان می‌دهد آقای خاشقجی در پی یک درگیری در کنسولگری جان باخته است و ۵ مقام برکنار و ۱۸ نفردر همین ارتباط بازداشت شده‌اند.
 
این اطلاعیه یک روز پس از آن منتشر می‌شود که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا پس از بازگشت از ریاض و آنکارا به واشنگتن و دیدار با پرزیدنت ترامپ، به کاخ سفید توصیه کرد که «چند روز دیگر» به ریاض برای تکمیل تحقیقات فرصت دهد.
 
مایک پمپئو پس از دیدار با رئیس جمهوری به خبرنگاران گفت، در سفر به ریاض برای سعودی‌ها روشن کردم که ناپدید شدن جمال خاشقجی را «بسیار جدی» می‌گیریم و آنها نیز تصریح کردند «ماهیت جدی پرونده را کاملا درک می‌کنند.»
 
رئیس جمهوری ایالات متحده پیشتر در روز جمعه و در آخرین اظهار نظر در این زمینه، ضمن تاکید بر اهمیت روابط واشنگتن و ریاض به خبرنگاران در آریزونا گفت، ممکن است تحریم‌هایی را علیه پادشاهی سعودی در همین ارتباط در نظر بگیرد.
 
دونالد ترامپ در ادامه خاطر نشان کرد که البته هنوز زود است در مورد تبعات ماجرا برای سعودی و پاسخ احتمالی واشنگتن صحبت کنیم، اما در هر حال نمایندگان کنگره برای تصمیم‌گیری در مورد نحوه واکنش ایالات متحده دخیل خواهند بود.
+16
رأی دهید
-36

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    نارکو - سوئد، سوئد

    خدایی این یکی نوبره، بنده خدا رو توی کنسولگری آنقدر شکنجه کردند که مرد، کنسول عرعرستان هم که تا همین چند روز پیش می گفت یارو با پای خودش رفته بیرون، شیخ و توله شیخ هم که می گفتند ما اصلا خبر نداریم، حالا میگن مرده. احتمالا جسدش هم با پای خودش بلند شده رفته تو جنگل زیر خاک خوابیده. ترامپ جون هم حالا میاد الکی هارت و پورت می کنه، بعد از چند هفته هم همه چیز تموم میشه، اون لق خاشقجی و حقوق بشر و این حرفها.
    8
    117
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو

    من امثال و امثال من شاید در سطحی نباشیم که نظرمان در عالم سیاست حتی کاهی را جابجا کند اما اتفاقاتی از این نوع طبعا تاثیر بسزایی در برداشت ما از عالم سیاست خواهد داشت. واقعا برای امیر محمد بن سلمان متاسفم و برای خودم البته که بیش از حد او را جدی گرفته بودم.
    14
    82
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    منوچهری - کرمان، ایران

    جناب خلیفه طلب از عربستان, کامنت نمیگذارید ؟ از مرام و مسلک و دموکراسی عربستان دیگه تعریف نمیکنید؟ ;)
    4
    58
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

    راه کارها و ماستمالیهای کودکانه ای که رژیم ملاها هم در ایران به کرات انجام میدن !! بیچاره ها خیلی فکر کردند ، تا بخیال خام خودشون جنایت رو جمع وجورش کنند! یه درگیری در کنسولگری ، نتیجه مرگ روزنامه نگار ! بعد پنج مقام برکنار و هجده نفر دستگیر برای یه درگیری موجب قطعه قطعه شدن !! برکنار و دستگیر شده ها هم دقیقاً مجازاتشون مثل سعید مرتضوی و طوسی و قاتلین ندا و دیگر جانباختگان آزادیخواه ایران خواهد بود ! عالم و آدم هم که طبق معمول و بخیال این جنایت پیشه ها ، گاگول و خر !!!
    4
    59
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا

    سلام بر کاربران عزیز! کسی خبر از شیطنت طلب-ابوظبی داره !!؟؟ خبری ازش نیست ! بدجوری ..... گرفته !! نکنه ننه مرده تهدید شده و چیزی نمینویسه ! یا به صرفش نیست ! اینهمه سنگ عرعرها رو مخصوصا عرعر بزرگ رو به سینه میزد الان کجاست کمی از شر و ورهاش فیض ببریم !!!
    8
    51
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی

    واقعاً تأسف اوره ، رعب اور و دهشتناک، چطور یک ادم میتونه اینقدر پست باشه که یک منتقد رو اینگونه سر به نیست کنه، این اتفاق توسط هر فردی افتاده باشه ولو پادشاه و یا ولیعهد باید قطعاً اون فرد خاطی رو مجازات کنن دین و اخلاق هیچ کس رو مصون از کردار زشتش نمیکنه ، کسی نباید اینگونه فکر کنه که اگر فلان پست و مقام رو داره پس مصونیت هم داره، ممکنه دولتها مصونیت بدن اما خداوند به خطاکار مصونیت نخواهد داد پس ما منتظر نتیجه ی عدالت هستیم
    46
    17
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    شاه و شیخ - قم، ایران
    بیرون از "کثافت خانه سیاست" که بنگریم یک جاهایی هم خودمان ناآگاه و مقصریم. من واقعا در عجبم که یک فرد روشنفکر, منتفد, آگاه و مخالف حکومتی که حتی تا چندی پیش رانندگی زنان را بر نمی تافت , چرا برای گرفتن مجوز ازدواج مکرر, به دفتر نمایندگی همان کشوری رود که هنوز در جوامع بین المللی, از زدن گردن با شمشیر ابایی ندارد؟؟ این درست که اعتقادات مذهبی برایت مهم بوده, ولی اینکه از یک طرف مخالف سرسخت حکومت باشی و از طرفی دیگر از همین حکومتی که نقص آشکار حقوق انسانی در سر لوحه سیاست اش است و هیچ ارزشی برای انسانیت قایل نیست با پای خودت بروی تا برایت مجوز ازدواج صادرکنند جای بسی تامل است؟؟؟!! آیا آنقدر غرق در افکار خرافه دین بودی که اجازه نداشتی با اتکا به قوانین انسانی ازدواج کنی تا تحت قوانین حکومتی فاشیستی؟؟!!
    16
    22
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    mehdi sadigh-Germany - دوسلدورف، آلمان

    خب پس بلاخیره مرد؟ در اسلام باید بدهی یا جان یا مال یا با شیشه نوشابه یا با سعید طوسی چون اسلام دین با محبتی است انتخاب را بر عهده مسلمین گذاشته است
    9
    33
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو

    [::شب تاب - یوکوهاما، ژاپن::] متاسفانه ایندفعه حق با شماست.
    35
    3
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو

    [::kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا::]. یاد بگیر ... داشته باش بخاطر حماقت یک شخص یک ملت را به باد توهین نگیری. بنده هم صفاتی بلدم استفاده کنم به مزاجت نیاد ولی به حرمت چندتا آدم محترم تا آنجایی که بشه استفاده نکرده ونمیکنم. هر کس حق داره از کسی خوشش بیاد یا بدش بیاد اما حق توهین نداری. حداقل حرمت سن خودت نگهدار جناب جنتی.
    36
    9
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    abulolo al majoosi - برنو، چک
    [وهابى طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. ببخشید شما؟!😹. تو دوباره رفتى توى پوست میش مردم رو تحمیر مى کنى!؟. اونوقت میگه فقط شیعه ها تقیه مى کنند. هه هه. این فرد(بن سلمان) همونى بود که میگفتى پشت سرش در لشکر توحید به ایران حمله مى کنى و ایران رو از لوث روافض پاک مى کنى. کى بود کى بود من نبودم
    11
    23
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    abulolo al majoosi - برنو، چک
    [::tiger.man - لوبومو، کنگو::. دم کلاه قرمزى گرم. حرف حق جواب نداره. ش. خود شما هم چون انسان کم سواد، متعصب و سیمپلکس هستى توصیه مى کنم فقط کامنت ها را بخوان و چیزى ننویس ،لااقل میگیم لال هستى
    13
    23
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    میلاد2020 - داخائو، آلمان
    [::tiger.man - لوبومو، کنگو::]. کدوم ملت؟ همونی که 1400 ساله ازش هیچ خدمت به انسانهای دیگه در نیومده غیر از شکم و زیر شکم.؟ همین ملت عربستان دستشون به تو برسه قیمه قیمت میکنن همینطور که خاشقجی رو تیکه تیکه کردن.. وهابیت در عرعرستان بیداد می‌کنه به خاطر جهل و نبود فرهنگ و تمدن.. 23999 پیغمبر تو عربستان خدا فرستاد اینا آدم نشدن.. فقط 1 دونه تو ایران فرستاد.. دنیا مدیون تمدن ایران شد.
    9
    26
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. ....شدی؟البته ایرادی نداره.برگرد به اصلیت احتمالا پاکستانیت.پاکستان خصوصا زمانی که جزئی از هند بود فرهنگ غنی ای داشت وداره.تاهفته پیش قربون صدقه بن سلمان می رفتی واز قدر قدرتیش می گفتی.عرض کردم تاریخ مصرفش بگذره دمش رو اربابهاش می گیرن پرتش میکنن بغل سلفش صدام حسین.چه قدر زود داره این اتفاق می افته .خون زنان و کودکان بیگناه یمن تقاص داره.هم برای بن سلمان هم آل سعود.
    6
    23
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا
    [::tiger.man - لوبومو، کنگو::]. نادان ! من کجای کامنتم توهین به ملت هستش !؟ همینکه کاربران عزیز ... کردن فکر می‌کنم برات کافی باشه !!....! برو !
    10
    15
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    [::tiger.man - لوبومو، کنگو::]. همانطور که گفتید رفیق عالم سیاست یعنی عالمی که در ان خشخص بازیکن باید از بی پدر و مادری خودش اطمینان داشته باسشه تا بتونه به عنوان دربان این فاحشخانه پذیرفته بشه، نمیدانم د چه سن و سالی هستید ولی نگاهی به تاریخ کسانی که روزنامه ها انها را تبدیل به مردان سیاست کردند،نشان داد درست زمانی که انها را به اسمان ۷ م بردند، یک هو زیر پاشون را خالی میکنند. به قول فروغ فرخزاد:من از سرزمین بیتفاوتی حرفها و فکرها و صداها میایم، این دنیا با لانه ماران مانند است و این دنیا پر از صدای حرکت بپاهای مردمی است که همچنان که تو را میبوسند در ذهن خود طناب دار تو را میبافند!. از شاه ایران شروع ککنیم، اول به عنوان سکان خاور میانه، لنگر صبات، ژاندارم منطظقه و یک هو در اسمان هفتم تبدیل به دیکتاور منطقه شد و یک شبه کلکش را کندند، گروباچف، وقتی روی صفحه اصلی تایمز قرار گرفت به عنوان شیک پوشترین مرد دنیا ،واقع بین و روشنفکر و جوان و پر انرژی،یکسال دوام نیاورد،کندی تو امریکا تبدیل به اسطوره شد، ولی مخالفتش با جنگ ویتنام و حمله به کوبا باعث شد تا امروز مشخس نشه کی اونو کشت!...
    5
    8
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    ...نوان شیک پوشترین مرد دنیا ،واقع بین و روشنفکر و جوان و پر انرژی،یکسال دوام نیاورد،کندی تو امریکا تبدیل به اسطوره شد، ولی مخالفتش با جنگ ویتنام و حمله به کوبا باعث شد تا امروز مشخس نشه کی اونو کشت!،حالا نوبت این ولیعهد رسدید ، اصلاحاتش شبیح انقلاب سفید شاه ایران بود که باعث شد زیر ابشون بزنند.امرتیکا و انگلیس و کشورهای مقتدر برای ممالک خاور میانه خدمتکار نمخواهند، انها خدمتکار برای خودشون میخوان،کسی قبول نکنه حیسی مریم هم باشه ، کلکش کنده است!. شما فکر میکنید دست زدنها و تعریفها و تمجیدهای غرب و رووزنامهه ازولیهد روشنفکر و جوان و پو انرژی عربستان، که اصلاحات میخواد، مخالف بنیادگرایی است برای چی بود؟برای اینکه به سیاستمدارهای مملکتشون بگه: اگر عربستان بخواد اقتصادش را ازو وابستگی نفت کم کنه، برای اقتصاد امریکا و انگلیس و فرانسه یعنی چه؟،کسی که میخواد با بنیادگرایی مقابله کنه، یعنی از درگیری در خاور میانه بکاهد و برب یکی از بزرگترین بازار تسلیحاتی دنیا را تخته کنه،ناتو بعد از کونیسم یک دشمن ساخت به اسم اسلامیسم واحتیاج به این با این دشمن فرضی دارند که دکان تسلیحاتی تخته نشه. در مورد،
    5
    10
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    ...ر مورد، حقوق بشر هم : گوانتانامو،ابوغریب، بگرام و زندانهای خصوصی امریکا در اروپای شرقی مصر و سوریه هم گواه جدیت انها در حقوق بشر است و بیمارستانهای عراق که پر از زنان و کودکان سرطظانی است بخاطر الودگی عراق به مواد رادیو اکتیو بمبهای استفاده شده با عشا اورانیومی است و این حرف بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس: لیبی کشور قشنگی است سواحل خوب و قشنگی برای تفریح دارد اگر جنازها را از خیابانهاو سواحل جمع کنند!اینها نونهای بارز جدیت اینها در مسئله حقوق بشر است. پس از این ولیعهد جدید نآمید نشید چوون قانونن بازی را درست نمیدونست!خوب شروع کرد،ولی خوب ادامه نداد! موفق باشید
    5
    9
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    [::میلاد2020 - داخائو، آلمان::]. سالی که نیکوست از بهارش پیداست!ما خیلی عبعب پر میکن<یم وقتی از خودمون تعریف میکنیم، ولی وقتی به ۴۰ سال گذسته خودمون نگاه کنیم به این نتیجه میرسیم که ما حق نداریم در مورد هیچ قومی یا ملتی نظر بدیم، چون این ۰۴۰ سال در مقابل انچه اجداد ما در تاریخ مرتکب شدند و اون را به حمله اعراب یا مغولها یا اسکندر نصبت میدیم هیچ است.ما خوب لالایی میخونیم ولی بدیش اینه لکه خودمون از صدای خودمون چنان نفرت و وحشتی داریمن که نمیخواهیم اونو بشنویم،پس یک سیر انصاف بر هیچکس ضرری نرسانده!
    6
    9
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    طنز روزگار در اینجاست که در دوران شاه فقید ، هزاران اتهام و دروغ به شاه و شهبانو میبستند و مردم باور می‌کردند ، ولی در مقابل رسوایی شکنجه و جنایات شیخ های تازی خیلی ها شک دارند ، بخش مزد بگیر اپوزیسیون هم خفه خون گرفته اند ،سکوت شرم آ ورشان هم بی دلیل نیست ، میترسند که یا حقوقشان قطع شود ، یا دنبلان و جیگرشان قطع شود .
    4
    14
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    [::abulolo al majoosi - برنو، چک::]. اینجاست که باید بهت ثابت بشه که ذره ای درایت نداری. من به هیچ وجه سخنانم ربطی به حمایت از عرب یا فارس و یا قومیتی نداره من واقعیات رو از منظر دینی میبینم و معتقدم اگر بخواهیم به همه قوانین و قواعد دین عمل کنیم پس باید بپذیریم که هیچ کس با هر نوع رابطه و مسئولیت و جایگاهی از نظر دینی حق این رو نداره که به دیگران صدمه ای بزنه ولو که اون شخص پادشاه یا ولیعهد عربستان باشه اما در مورد سیاست کلی عربستان من همچنان معتقد و بلکه قاطعانه ایمان دارم که سیاستهای عربستان در جهت درستی است و مقاومتش در مقابل رافضی ها ستودنیست
    22
    5
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    [::kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا::]. [::abulolo al majoosi - برنو، چک::]. بحث کردن با کسی که مغزش از سیمانه وقت تلف کردنه. شما درست میفرمایید عزیزم.
    20
    6
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    [::میلاد2020 -::]. 1400 سال پیش شما کجا بودید من کجا بودم میدانید جد ۷ شما مثلا اصلش از کجاست. اصلا اسمش رامیدانید ( طعنه نمیزنم قصد بیان واقعیاته ) همه ما شاید ندانیم جد 20 ما از کجاست اصلا شاید از هند اومده شاید از روسیه شاید از هرجایی شاید هم واقعا همین کسانی که اینجا چپ و راست به زمین و زمان ناسزا میگویند اسکندر گجستک و عرب مهاجم و . خودشان از نسل همین اشخاص باشند. 1400 سال پیش یه سری اتفاقات افتاد که با توجه برهان تسلسل تاریخ اتفاقی کاملا منطقی و عادی بود یک امپراطوری دوره اش تمام میشد امپراطوری دیگری جایگزینش میشود. چرا چیزی که برای خودتان افتخار میدانید را بر دیگران حرام و ننگ میپندارید. بحث عرب عجم و کرد و ترک و لر نمیکنم ولی اضمحلال و و تشکیل امپراطوریها منطق تاریخ بوده از ازل تا همین 200 سال پیش. اگر بد است برای همه بد است و اگر برای شما خوب است برای دیگران هم خوب است. اما جمله اخرت که دنیا مدیون تمدن ایران شد را برای من به قول ان دانشمند نادان توضیح میدهی بدانم چیه؟
    18
    9
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    یادم میاید همین جا یک کاربری که اتفاقا تعصب فارس و اریایی داشت چند سال پیش نوشته بود که تست دی ان ا گرفته و جوابش امده بود که اصالتش از لیبی بود یعنی اصالت امازیغی داردکه صد البته این عیب و عار نیست چون مهاجرت ها از بدو تاریخ بوده هست و خواهد بود.
    17
    5
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    [::tiger.man - لوبومو، کنگو::]. من با اجازه شما این قسمت اخر که دنیا مدیون ماست را براتون تفسیر میکنم: حماقتها و خیانتهایی که ما ایرانی<ها در حق خودمون و مملکتمون و همنوعمون کردیم درس عبرتی در تاریخ برای همه شده با این خاطر خیلی<ها مدیمون ما هستند و کافیه که تاریخ غم انگیز ما را بخوانند و اشتباهات وحشتناک ما را تکرار نکنند،دنیا کافیه ایران را به عنوان سنگ مهک مملکتی بدونه که گذشتش اینده اون است، امروز ملت فیلمهای زمان اون خدا بیامرز را نگاه میکندد میگن کجا بودیم و چی شدیم!. پس ما خودمون را درس عبرتی برای بشریت کردیم!
    12
    7
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    [::ابن ملجم - مونیخ، آلمان::]مشکل اینجاست که خیلی برای یاد گرفتن یا به اشتراک گذاشتن ایده و افکار سازنده اینجا اظهار نظر نمکنند بلکه صرفا و به خیال خودشان روی طرف مقابل را کم کنند در حالیکه سر سوزنی حرف برای گفتن ندارند و کلا در دنیای متوهمی سپری میکنند. اینده ایران دست اینها بیفتند بعد از رفتن اخوند جماعت ایندگان حسرت همان اخوند را خواهند کشید. درد اصلی اینجاست که بعضی ها سن نوح دارند و عصر کرتاسه در غرب زندگی میکنند اما هنوز انجماد مغزی و ایستایی زمان در افکار انها موج میزند. به زمین و زمان و مقدسات و خلاصه هرکس که دلشان بخواهد بدترین توهین ها میکنند اما تحمل کوچکترین انتقاد!!! به اشخاصی که خود دوست دارند را ندارند و بدترین جبهه ها را میگیرند تو گویی وسط جنگ در عملیات بارباروسا گیر کردی نه وب سایت. تا زمانیکه مفهوم نقد و تفکر انتقادی و احترام به حقوق دیگران از هرنوعش در جامعه و بخصوص این خارج نشین ها جا نیافتاده باشد بهتر است انقلابی صورت نگیرد چون قدرت دست اینان بیافتد از صدتا داعش و اخوند بدتر خواهند بود. کاش به جای تفکر رو کم کنی دوتا کتاب میخواندیم چیزی یاد بگیریم.
    9
    6
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    کاش میفهمیدند که اختلاف نظر به معنی دشمنی نیست . من که نمیدانم چگونه ولی هرکس زبان انها را بلد است به انها این واقعیت را حالی کند. ممنون میشم.
    10
    5
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا
    [::tiger.man - لوبومو، کنگو::]. مغز تو از سیمان هستش که حداقل در کامنت هات با نام های مختلف وارد میشی حداقل طرز بیانت رو هم تغییر بده تا کسی بهت شک نکنه. یه نگاه دوباره به دو سه خط آخر کامنت اولت در همین صفحه بنداز ! تنها شیطنت طلب ارادت خاص به عرعر ها مخصوصا اربابش بن سلمان داره ! ما که متوجه نشدیم !! ،،،ودتی!!
    5
    7
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    [::tiger.man - لوبومو، کنگو::]. دوست گرامی من هم همین را میخوام برسونم ولی بعضیهآگر با منطق و زبان خوپدشان بهشون حالی نکنی حالیشون نیست. من نمیدونمچرا ما ایرانیها هر جا سرمون به سنگ میخوره یخه دین و خدا و و اسلام و حمله اعراب به ایران را میگیریم؟، اگر اعراب به ایران حمله کردند دلیل پیروزیشان بر امپراتوری ایران این بود که انزمان هم ملت به هوای زندگی بهتر بجای دفاع از مملکتشون فوج فوج به لشکر اسلام پیوستند و ولی درست مثل عاملان و پای گود نشنینان افتضاح ۵۷ وقتی به چیزی که انتظارشو داشتند نرسیدند ه،مه مقصر بودند جز خودشون. انقلاب ایران داستان ورود سپاه اسلام به ایران را به ملت نشون داد،ولی باز هم ملت عامل بدبختی را همسایه میدونند.من میخوام از ملت همیشه سر کار یا رو کم کنهای اینجا بپرسم، میدونید ملت ما و ما عامل قتل و عام زن و بچه های ملت در عراق و سوریه و یمن هستیم؟ببینم مگر انچه امروز بر سرس ملت ایران میاد اعراب میکنند یا ایرانی، چه در زندان چه خارج زندان،اینکه ما به اعراب بد و بیراه میگیم وی خودمون را بهتر میدونیم....
    5
    6
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    ...و ان اینکه ما هنوز در مقابل انچه ما و هموطنها با هم و با مملکت میکنند، همسایه را مقصر م،یدونیم یک چیز را ثابت میکنه: ما واز. ان ۱۰۰۰۰سال تمدن نیستیم بلکه تفالهای ۱۰۰۰۰سال حماقتیم و از این حماقت هم هیچ وقت درس نمیگیریم، میدیونید که در فرانسه سالروز انقلاب را مثل سابق بخاطر این جشن نمیگیرن چون میگن اشتاباهات زیادی مرتکب شدیم و المان بعد از دو جنگ و ۱۰۰ میلیون کشتار فقط بخاطر اینکه اعتراف به اشتباه میکنه مورد تحسین همه است؟حتی یهودیهایی که تا دیروز اونها را میسوزاندند
    1
    7
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    [::kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا::] حاجی برو خدا روزیت جای دیگه حواله کنه.
    6
    7
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    [::tiger.man - . رفیق من بخاطر حماقت این دوستان از شما عذر میخوام،به قول اینشتین: بشر برای حماقت مرز قائل نشده .من میخوام یک چیز را بدونم چرا بعشیهه افکار مالیخولیایی خود را به دیگران نسبت مزدن؟
    2
    3
    یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    میلاد2020 - داخائو، آلمان
    [::ابن ملجم - مونیخ، آلمان::]. شما میتو نید با فرهنگ اروپاییتون و جنایت‌هایی که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در طول قرنها مرتکب شدن احساس حقیر بودن بکنید ولی شما بشمارید جنایت‌ها و کشتار عظیم ملت‌هایی را که ایران و ایرانی مرتکب شده چندتا هستند؟ پس با افتخار میگم ایرانی هستم و در آلمان هم با افتخار فرهنگ ایرانی رو به رخ آلمانی‌ها میکشم.
    2
    3
    یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.