تاکید دوباره استیون هاکینگ: خدایی در کار نیست، هیچ کس هدایت کائنات را بر عهده ندارد

تاکید دوباره استیون هاکینگ: خدایی در کار نیست، هیچ کس هدایت کائنات را بر عهده ندارد
 
در کتابی تازه از استیون هاکینگ، دانشمند فقید انگلیسی، که روز سه‌شنبه، ماه‌ها پس از مرگش، منتشر شد، بار دیگر تاکید شده است که «خدایی در کار نیست».
 
تاکید دوباره این فیزیکدان برجسته در کتابی تازه از او آمده است که در هفته جاری با عنوان «پاسخ‌هایی مختصر به پرسش‌هایی بزرگ» منتشر شد.
 
او در یکی از مقاله‌های این کتاب تلاش کرده است به این پرسش پاسخ دهد که «بشریت حیات خود را تا چه اندازه به خدا مدیون است».
 
پاسخ او:‌ «خدایی در کار نیست، هیچ کس هدایت کائنات را بر عهده ندارد.»
 
استیون هاکینگ بر این عقیده بود که مه‌بانگ یا انفجار بزرگ کائنات را به وجود آورد، نه خدایی که یک روز ناگهان فکر خلق و آفرینش به سرش زد.
 
اما این نخستین بار نیست که این نظر جنجالی از این دانشمند منتشر می‌شود. او چهار سال پیش هم با این حکم سروصدایی به پا کرد که خدایی وجود ندارد و جهان حاصل پدیده‌های علمی قابل توضیح است.
+202
رأی دهید
-83

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۹
    پیامک1 - منچستر، انگلستان

    اقا اینکه مرد نکنه ازاون طرف تاکید کرده
    102
    23
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان

    مردک بیفایده!، خب حالا به رفض هم نباشد مثلا زندگی انسان بدون بار به آفریننده ای که یک روز هر کس را بخاطر اعمالش مواخزه میکند بهتر خواهد شد؟
    158
    21
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    ایرانی مرده پرست - منچستر، انگلستان

    آقای هاوکینگ باید خدمت روح محترمتان عرض نمایم خدای بزرگ کائنات و حومه خاینه ای عز و جر را نمیتوان انکار کرد و از فهم و شعور و دانایی و قدرتش چشم پوشید لااقل برای ملت گوسفند و مسلمان همیشه در صحنه وصف انتخابات و ارزاق و زیارت قبور اعراب و امامزاده ها که چنین بوده است و با تمام حقارتها و بدبختیها و ذلتها که میکشند همیشه شاکر و معتقد به دین و خدایشان و چوپانشان هستند
    25
    120
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    کره زمین با عمر ۴.۶میلیارد سال ، کره نوجوانی در مجموعه کهکشان جوان راه شیری با عمر ۱۳ میلیارد سالی حساب می‌شود ، این مقایسه نوجوانی از این رویت که عمر کاعنات ۱۳۰۰۰ میلیارد سال بر آورد می‌شود . حالا تصور کنید که بعد از ۱۳۰۰۰ میلیارد سال ، الله در ۱۴۰۰ سال پیش و در بد آب و هوا ترین منطقه کره زمین به یک بنده بیسواد و پاپتی بشارت داده که بیا دنیا را ارشاد کن ، زنان را بپیچ تو‌گونی و مخالفان را گردن بزن ، و دزدان را دست ‌پا قطع کن
    28
    181
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    freydun2500 - نامکاری، آلمان

    من قبول ندارم خدا نیست !! پس ان کی بود که با یعقوب کشتی گرفت و ناک اوت شد . کی با مریم از ان‌کارهای بد کرد و عیسی مسیح متولد شد.کی با محمد غار بازی میکرد و بهش گفت "اقرا" که محمد هم گفت : چی بخونم که صدام رفته دیگه ؟؟؟ اگر الله نباشد به اسم کی دزدی کنیم ؟ آدم بکشیم و شکنجه کنیم و هرزگی کنیم و گردن خدا بیندازیم؟
    34
    164
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان

    نمی‌ دانم وجود دارد یا خیر. وقت خود را با آن مشغول نمی‌‌کنم. ولی‌ یک چیز را می‌‌دانم.میان این همه بدترین . و الکی‌‌ترین دین، خدا ، کتاب .رسول را انتخاب کردیم. ۱۵۰۰ سال گذشت. که هنوز که هنوز است. برای آسان‌ترین پرسش .پاسخ ندارند. تکلیف زن مسلمان در بهشت چیست. ؟ خود آخوندا می‌‌گویند. بعد از مرگ هم سکس در بهشت وجود دارد و چه سکسی‌. دهان آدم آب می‌‌افتد. ولی‌ فقط برای مردان. یعنی زن مسلمان .۷۰ سال در روی زمین تقوا و نماز. .وقتی‌ وفات کرد. خیلی‌ شانس داشته باشد. اجازه دارد با حجاب ، آب طالبی و بستنی در بهشت نوشد .و مردش را بیند.که مشت مشت ویگرا بالا می‌‌اندازد. گله گله حوری و غلام به بستر. خیلی‌ دوست دارم .رسول ما دوباره ظهور کند. قرن ۲۱ است. برابری زن و مرد. باید خود را وفق دهد. مثلا می‌‌گوید. اگر زن مسلمان به بهشت رود. ۱۰۰‌ها مرد خوش هیکل. کمر سفت . هیچ خالی‌ نمی‌‌شود. آلت مثل درخت چنار. اصلا هیچ زمانی نمی‌‌خوابد. در انتظار زن مسلمان است. خیلی‌ دوست دارم قیافه برادران ارشادی را در اینجا بینم. فکر کنم رسول را به صلیب کشند.
    30
    125
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    Masterweb - تهران، ایران

    اینو خودمون میدونستیم ، این دنیا بر اساس انرژی مثبت یا منفی که بهش وارد میکنید همونو بهتون بر میگردونه آخرت هم همینجاست
    24
    65
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا

    او مدعی بود که فعلی صورت گرفته ( انفجار بزرگ ) و فاعلی نداشته ! اگر این یک پدیده علمی باشه پس باید این پدیده تکرار بشه حتی در سطوح پایین تر !
    24
    44
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    loder - شیراز، ایران

    جفنگیات هاونگ هنوز ادامه داره
    119
    47
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    مسافران - آنکارا، ترکیه

    با درودی مجدد. بنده قصد ندارم با آتئیستهای فرهیختهُ گُریختهُ تراریخته یا جناب استیون هاوکینگ و امثالهم مجادله بکنم ولی همینقدر می نویسم که فرض کنید دنیا مانند صفحه ای دوبُعدیست که روی آن مافیهایش منجمله تمامی انسانها از کوچک و بزرگ و دارا و ندار و دانا و نادانش قرار دارند.آیا فرد ناظر بیرونی که از بالا روی صفحه را مشاهده می کند,نسبت به همهُ انسان ها قادرترنیست؟
    89
    40
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    مسافران - آنکارا، ترکیه

    انسانی که از سایر کهکشانها خبر ندارد و صرفا با تلسکوپ به آنچه فی الواقع در گذشته بسیار دور در آنجاها روی داده"با احتساب سالهای نوری سپری شده"نگاه می کند,چه حقی برای خود قائل است که در مورد بود ونبود خالق صحبت کند؟حتی اگر تمامی انسانها جمع بشوند و علوم خود را تجمیع کنند,باز قادر به درک و تصور آنچه خالقش می نامیم,نیستند."که یکی هست و نیست جز او وحدهُ لااله الاهو"(هاتف اصفهانی)
    101
    59
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    استغفورالله! پس رسول اکرم و امام علی و امام راحل و هیتلر رو کی خلق کرد؟!
    29
    87
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۹
    تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک

    یه سر برو کانادا با ویلچرت یه تاب بخور، چند تا کام سینه سوز هم بگیر بعد بیا دوباره نظریه بده.
    101
    35
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران

    یه بار گفتی فهمیدیم دیگه. هر 6ماه یه بار میگی خدا نیست. خوب بگرد کشفای جدیدی بکن. مگه این استیو نمرده بود؟
    76
    32
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::مسافران - انکارا، ترکیه::]. با همه این قادر بودنش چرا بدتر از قاطر عمل میکنه؟
    28
    41
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    گوشت روبگذارید یک گوشه.وقتی کرم زد می فهمید ما چطور به وجود اومدیم.همونطورکه ازابریشم وکرمش پروانه درست میشه.نه خدائی در کار بوده نه حکمتی.ما در کهکشان خیلیبزرگتر
    23
    38
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    ....خیلی بزرگتر از کرم ابریشم نیستیم.
    9
    28
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Liberte - ارومیه، ایران

    یک فیلسوف نبایست در عالم قیزیک نظریه پردازی کند و یک فیزیکدان هم نبایست در عالم فلسفه نظریه پردازی کند.
    52
    19
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۹
    تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک

    [::مساوات - مساوات، ایتالیا::]. عزیز هموطن اتفاقا این پدیده در سطوح پایین تر تکرار و صورت گرفت. فعل تولد عیسی ع در سطوح پایین تر بدون فاعل.
    50
    8
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان

    آقا بخدا ما 40 سال پیش همین حرف را میزدیم حالا هم میزنیم منتها ایشون در یک مملکت آزاد دمکرات زندگی میکنه کسی هم باهاش کار نداره ما از ترس مرتد شدن همش باید یواشکی این حرفها را بزنیم
    12
    59
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۹
    تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک

    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. عزیز برادر، اونجایی رو که شما در مد نظر دارید، بهشت نمیگویند، بلکه #آفریقا#.
    53
    6
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

    دوستان : دین به مردم عامه ارامش میبخشد. این ارامش بر گرفته از ترس است .که بعد از مرگ چه بر سرم خواهد, ایا گرفتار کژدم ها و مارها و اتش دوزخ خواهم شد. یا شیرجه در بغل حوریهای بهشتی؟ پس به خاطر همان حوری ها هم که شده, کفه ترازوی نیکی کاریهای خود را بایدافزایش داد. البته معیار نیکی بر اساس انجیل و تورات و قران و غیره است که اکنون اجرا میشود. دوستان : یقینا هر چیزی احتیاج به توضیح و علت خود را دارد, و پرسش اینجاست پس سازنده خدا کیه, و ساختارش چیه ؟از دید ایده الیست ها روح جایگاه اول را دارد .ولی ماتریالیست ها ماده را در جای نخست می دانند. کما اینکه تمام وجود اطراف ما زیر بنای مادی دارند و فاقد روح هستند. ولی یک روح را نمیتوان یافت که از جنس ماده نباشد. کاش زمینه صدا و تصویر در یوکی پیاده میشد که میتوانستیم در بحثی دوستانه خدا را به چالش می طلبیدیم.(البته با احترام دوستان گُلم تفکر و سلطنت نمایندگان خدا تشریف دارند)جانتان جور
    8
    38
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    بهتر بگی خدا با تصورات ادیان و مکاتب وجود نداره. چیزی هست به نام ذات هستی که منشا آفرینش هست. و درک اون از مغز و توان ما خارجه. پس بهتره دربارش فکر نکنیم. من به عنوان یه فردی که در زمینه مخابرات تحصیل کردن خدا رو یک موجوج ناشناخته پیوسته و میدونم که زمان و مکان براش متصور نیست و در هر لحظه در همه موجودات وجود داره و بین هستی ارتباط و نظم ایجاد میکنه. برای همین همه چیزهایی که وجود دارن با هم مرتبط هستن و به هم موثر هستن. وقتی چیزی از این نظم بخواد خارج بشه خود به خودی نابود میشه. شاید دنیا و زندگی موجودات بطور اتفاقی در طی این حرکت به وجود اومده باشه اما این دلیلا نمیشه چیزی در بین نباشه.
    29
    12
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    [::مساوات - مساوات، ایتالیا::]. گرامی، تمام استدلال شما بر این مبناست که مخلوقات نیاز به یک خالق دارد ، اگر این فرض شما را قبول کنیم ، پس خود خالق یا خداوند زیر سوال میره ، یعنی خود خدا چگونه خلق شده ؟؟؟؟ اگه خدا خود به خود بوجود آ مده ، پس پدیده های کیهانی هم نیاز به یک آ قا بالا سر ندارد ،
    9
    34
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    [::مسافران - انکارا، ترکیه::] مسافر خوبم: به ان فرد ناظری, که از بالا روی صفحه را مشاهده میکند اشاره فرمودید. پرسشم این است : او کی هست ؟ جنسش از چیه؟حتما باید اون بالا باشه ؟(البته اگر مایل هستید جواب بدهید) فکر کنم در قرن ۱۷به نوعی سخنانی از جانب پاسکال فیلسوف فرانسوی هم مطرح شد که بعدا به نام قُمار پاسکال نامیده شد. شاد و تندرست باشید
    4
    15
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    Attila14 - استکهلم، سوئد
    دست وردار استیوی!. بذار ملاها یه لقمه نون و خاویار بخورن!. من خودم یادمه اون روزی که داشت خدا مغز تقسیم میکرد, تفکراسلامی  خواب مونده بود افتاد ته ته صف بعد از الاغا که اجبارا اونی که مونده بود برداشت!. ولی طفلک وجدانا کلی زحمت کشید مگسا رو از روش دور کنه
    5
    18
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    شمرالله - مونیخ، آلمان

    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. خب شد مردک سقط شد و بشریت مثل امامان سقط پرستان از دست این مرجع تقلید بیخدایان هم راحت شد. خدا بدتر از این چی باید به سراین میاورد، از زووری که بهش میاد که خدا مثل بچه ادمیزاد خلقش نکرد این چرندیات را بلغور میکنه
    32
    4
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    باز رفتی‌ سر منبر به ما کلک مرغابی بزنی‌. اگر نقل قول از هاتف اصفهانی‌ .همه آن را بگو، نه فقط آنچه به مذاق آخوند خوش آید. هاتف همه چیز بود بجز مسلمان . تمام زندگی‌ خود در اصفهان در میخانه آارمنی‌ها بود. نیمی از رباهیات خود در مورد دین مسیح نوشت و توضیح درست بودن تز مسیح هیها اصفهان در مورد پسر/پسر/خدا. همان چیزی که می‌‌گویند. عیسی پدر.پسر خدا بود. دست آخر رفت پیش کلیمی‌ها اصفهان و کلیمی‌ها را قبول کرد. دست آخر هم گفت زکی. همه گوهید خدا خدا . ولی‌ هرکی‌ مال خودش. اصلا خدا وجود ندارد. همه ما با هم خدا هستیم. اگر می‌‌خواهی با هاتف اصفهانی‌ آب مقدس بر سر اسلام و آخوند بریزی .دست کم ادای روشنفکر مسلمان در بیاور و بگو . هاتف اتم را کشف کرد "هرچه شکافی آتشش در میان بینی‌" تازه فکر خودش هم نبود. کتاب دمکریت یونانی را خواند. و به اتم اعتقاد داشت و نه خدا. شعر اینجوری در مورد وجود اتم می‌‌گفت. تا آخوندا سرش را نبرند. رفیق، با انتخاب هاتف برای توجیه اسلام، خیلی‌ آدرس عوضی‌ گرفتی . شما تکلیف زن مسلمان را در بهشت روشن کن. هاتف پیشکش ریش مقدس آقا
    8
    7
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    ترک همدان - همدان، ایران
    من حاضرم قسم بخورم حداکثر حداکثر صد سال دیگه اونایی که الان دارن این نظرو میخونن حقیقت رو خواهند فهمید! ولی دفع خطر احتمالی میگه بهتره خودمونو آماده کنیم!
    3
    9
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    بله هدایت کائنات به اون روش و طوری که ایشون فکر میکنه یا مذهبیون تعریف و توصیف میکنند وجود نداره ولی قبول ندارم ما بدون خالق هستیم. من شخصاً از ته قلبم به خدا اعتقاد دارم و تمام تلاشم رو میکنم که آموزشهای صحیح و درستش رو اجرا کنم تا انسان باشم. همین که بفهمیم انسان بودن به این ظاهر و دست و پا و قیافه نیست و تلاش کنیم تفاوت حیوان و انسان و سایر مخلوقات خداوند رو بفهمیم همین کافیه تا وجدان داشته باشی و بفهمی تفاوتی بی شاید 50 درصد مردم دنیا با حیوانات و دیگر مخلوقات خداوند نیست و میشه به این گروه از انسان نماها حیوان هم گفت . من به بهشت و جهنمش کاری ندارم و اگر هست که چه بهتر و اگر نیست بازم مهم نیست من طوری زندگی میکنم که خودم و اطرافیانم و بقیه مردم خوشحال باشند احترام،وجدان،عقل،تلاش برای بهتر کردن،کمک کردن،حفظ طبیعت،سخت تلاش کردن،دوری از دروغ ،دوری از مذهب و تنگ نظری،هر آنچه برای خودم دوست دارم برای بقیه هم همینطور فکر کنم،خانواده ،استفاده از همه لذتها شخصی . به نظر من خدا با همه ادیانش همین چیزها رو از ما میخواد که به انسانیت برسیم
    11
    5
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۹
    تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک

    [::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. عزیزم علیبرت النشتین ثابت کرد که خدا وجود دارد. تبدیل ماده به انرژی که نه وزن دارد و نه حجم (وجود فیزیکی ندارد) خداوند از همان یعنی هیچ آفرینش را آغاز کرد. در قرآن آیاتش نوشته شده که جهان را انبساط هم میدهیم. انسان هرگز به علم تبدیل انرژی به ماده را، دست پیدا نمیکند. فقط خداوند یکتا که مومنینش (بندگان خاص (شیعیان)) با او در رابطه هستند.
    34
    2
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    [::پیامک1 - منچستر، انگلستان::] خخخخ تاکید مجدد کرده ..الان دیگه واقعا میشه ازش نظر خواست چون رفته اونطرف و وضعیت رو دیده. ولی به نظر میرسه چون کسی تحویلش نگرفته یکم دلخوره و رادیکالی حرف زده شاید خدا خودشو بهش نشون بده ! مشخصه از روز اولی که رفته اونطرف رفته سر اصل ماجرا و منظورشم اینه که پاشید بیایید اینجا خبری نیست و خدایی نیست بیایید اینجا بخور بخوره خخخخخ.
    4
    4
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Say good bye to religion - ونکوور، کانادا
    اگر خدایی هم وجود داشته بود یا داشته باشه از دست کل مردم جهان که همدیگرو به خاک وخون ، تجاوز ، کشت وکشتار کشیدن دلش خونه و مارو به حال خودمون رها کرده رفته ....
    2
    4
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۹
    تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. خداوند ماده نیست، بلکه ذات. فهمیدن این احتیاج به علومیات ریاضی، فیزیک، شیمی و بیولوژی ندارد، بلکه ایمان به آن قدرت یکتا. سوال بازم داری؟!
    21
    3
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    خانمها,ایکس ها , اقایان : درباب این داستان خدابیامرز استیون هاکینگ , مهم نیست که در کدام طرف معامله قرار داریم. موضوع این است که همه امان بنوعی منشاء درد را میدانیم. گپ برقی میزنیم و به طریقی در اینجا (با پوزش) دروغ زیادی میخوریم ٭البته بیشترین دروغ ها را خودم میخورم٭ در کل بنده امیدوار و خوشحالم از اینکه با خُدا هم تعارف نداریم . جانتان جور وعُمرتان به درازی شب یلدا باد.
    0
    13
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۹
    تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک
    [::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. آخ آخ، اگه لایو چت تصویری راه بندازیم و بخوایم بریم تو کار ماده و انرژی، انرژیمون تموم میشه.
    9
    4
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    مسافران - آنکارا، ترکیه
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. شما فرفره ای را در ثانیهُ صفر با دستت روی میزی میچرخانی.اگر نیروی اصطکاک حاصل از تماس فرفره با میز و فشار هوایی در کار نباشد و به اصطلاح"در خلاء"باشد,فرفره تا ابد به چرخش خود ادامه می دهد,چه بالای سرش بایستی چه نایستی.قوانین فیزیک همینقدر ساده ودرعین حال دشوار هستند.
    8
    0
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    مسافران - آنکارا، ترکیه
    [::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. در روزگارن قدیم,بادیه نشین ها صحراهای حجازخیلی بدوی وبه اصطلاح"وحشی"بودند و مخالف آبادانی, تا اینکه اسلام برایشان نازل شد.اگر اسلامی وجود نمی داشت,آنها حتی تا به امروزبه همانگونه می ماندند.اما اکنون وقتی امام جماعتشان برایشان از دین حرف میزند,آرام می شوند.دین برای بسیاری ازآنها, که برخی شان به اروپا نیز مهاجرت کرده اند,منشأ و مایه نیکی و خیر است,وگرنه اروپا را به آتش می کشیدند.البته برخی شان تحت تاثیر"داعشیون" تفسیر دیگری از دین دارند که از آن نمیتوان سردرآورد. شما هم قطعا در نروژمنظور مرا می فهمید.
    19
    1
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    mehdi sadigh-Germany - دوسلدورف، آلمان
    من یک پیشنهاد دارم، همه از خدا درخواست کنیم برای پایان دادن شایعات خودش را در یک روز معین نشان دهد
    1
    17
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. با تشکر از استدلال شما سوالی برای من پیش آمد. بنظر شما جمهوری اسلامی و جلادانش بسیار منظم عمل میکنند؟ و نظم طبیعت انسانی را به هم نریخته اند؟ یا به قول شما از نظم خارج نشده اند؟ چهل سال ما را سنبه نکرده اند؟! پس چطور این نیروی منظم کننده جهان هستی در این مورد لا اقل چشم های خود را بسته و شاهد اشک مادرانیست که جوان آنها کشته میشود ولی این خدای شما دم نمیزند؟
    1
    14
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. ولی شما و افکار آخوند پسندتان به بزرگی فیل در مقایسه با کرم ابریشم منفور ملت ایران هستید.
    5
    9
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک::]. آیا شما خاطرات خوبی از سفر آفریقا دارید؟
    5
    15
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    اول یک تعریف از مخلوق ارائه بدهید بعد در مورد بود و نبود خالقش استدلال کنید! وقتی ذهن ما گنجایش شناخت موجودیت جهان هستی را ندارد، چکونه میتوانیم در مورد بود و نبود و موجودیت خالق آن اظهار نظر کنیم؟ ؟
    6
    6
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    [::تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک::]. تو دیگه چرا ؟ مسیحیان میگن روح القدس بوده! ولی احتمالش خیلی بیشتره که یوسف نجار بوده.
    3
    1
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. ما خلقت رو بطور محدود و ابعادی درک میکنیم و خارج از این محدوده هم قادر به درک چیزی نیستیم به همین دلیل اگر روش دیگری از خلقت وجود داشته باشه چون ندیده ایم نمیتوانیم درک کنیم برای همین اگر جوابی برای این سوال باشه قطعا باید از محدوده زمان و مکان خارج بشید تا بتوانید درک کنید.
    2
    2
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک::]. تفکر جان می فرمایید : خداوند ماده نیست، بلکه ذات است. حق با شماست . بیخود نیست که برادران حزب اللهی شما خدایی میکنند ؛ چون تمام فکر و ذاتشان پی ماده گان است. شکم ها هم از محتوای ماده( کله پاچه و کباب و پیاز )داره می ترکه
    2
    9
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ادوینو - گوالف، کانادا
    آقای هاوکینگ درد شما را می فهمم بخاطر حال فیزیکی که دارید به این نتیجه رسیدید شما آن موقع بیگ بنگ نبودید من هم موقع آفرینش کاینات نبودم اما شما نمی توانید کسایی که بمرگ موقت مردن و تجربه ای را که داشتن از دیدن hell&havenرا انکار کنید حتی آدمهایی بودن که اعتقاد به خدا نداشتن یک مثال دیگه این همه شیطان پرست شما فکر میکنید احمق هستند دکتر وکیل وآدمهایه سرشناس وقتشونو بیهوده تلف میکنند این روی سکه راهم باید ببینید.
    7
    3
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. دوما براساس جواب خودش که میگه جهان حاصل پدیده های علمی قابل توضیح است ،باید برای هر فعلی که رخ میده فاعلی باشه تا علمی باشه و قابل توضیح.
    0
    2
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::مسافران - انکارا، ترکیه::]. دوست عزیز . خوبی جزو ذات انسان است . اگه مثلا مادر بزرگ عزیز شما ؛خوب و مهربان است ؛ بخاطر ذاتش میباشد . مطمعن باش اگه در یک خانواده متعادل مسیحی/ بودایی و یا بی دین هم رشد پیدا میکرد باز خوبی را حفظ میکرد. دستگاه دینی با اشاره به انسانهای مهربان ؛ از جمله همسر من که اعتقادات مذهبی دارد ؛ میخواهد به خودش مدال بدهد . این شیادی و عوام فریبی را من قبول ندارم. در عین حال من شخصا با اعتقادات متعادل مذهبی انسانها مشکل ندارم.
    0
    6
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    [::تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک::] تفکر خوب: ۱-باید به این مقوله باور کنیم که هر چیزی برای بودن نیاز به علت دارد. بقول شما علی بِرت انیشتن ثابت کرد, که خدا وجود دارد یعنی تبدیل ماده به انرژی! پس باید قبول کرد که انرژی محصول ماده است. یعنی مادیت در اولویت است از بین نمی رود بلکه از شکلی به شکل دیگری تبدیل میشود.۲-در لایو چت تصویری بدون شک شما برنده میدان خواهید شد چون وقتی بحث ماده باشد بی نهایت سرشار از انرژی میشوید . ایام بکام
    0
    11
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    [::مسافران - انکارا، ترکیه::] مسافر خوب: ریشه تمام چاپلوسی ها بدرگاه خداوند فقط ترس است. میشه گفت تنها مادر خدایان ترس است! و اصلا لزومی نیست به عقب برگردیم. هم اکنون قبایل های بسیاری در برزیل و امازون چون بوروروها, تکونها ,گوارانی ها ,یا نهر ماری ها در قسمت جنوبی استرالیا با همان دوره شکار ورزی , فارغ از خدا و دین روزگار میگذرانند نه امام جماعتی دارند و نه تهدیدی هستند برای جامعه مدرن. ایام بکام
    1
    9
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - آخن، آلمان
    جناب هاوکینگ!! نظر شما محترم اما علم بطور مطلق نمی‌تواند عدم وجود خالق ثابت همانطور که توانایی اثبات وجود آن را ندارد. بحث وجود و عدم آن بیشتر بحث فلسفی است تا علم تجربی به یک دلیل ساده و آن اینکه علم هرگز توانایی مشاهده ما ورای جهان مادی و قوانین فیزیک و مکانیک و بخصوص مکانیک کوانتومی دنیای فراتر از جهانی را که می‌شناسیم را ندارد و نخواهد داشت به این دلیل که حتی بر فرض قبول نظریه بیگ بنگ نوری که هم اکنون از لبه کیهان بسوی زمین در حرکت است بر طبق بعضی فرضیه ها 64 میلیارد سال دیگر به زمین می‌رسد که در آن زمان انسانی وجود نخواهد داشت که بفهمد لبه هستی چه خبر است وحتی اگر انسانی موجود باشد باز هم بدلیل تورم کیهانی سوالی مکرر باقی خواهد ماند و آن اینکه منشأ هستی چیست و آغاز و انتهای آن چگونه است، یعنی سوالی که تا ابد الدهر بدون جواب باقی خواهد ماند تنها بدلیل عدم دسترسی به لبه جهان هستی و عوالم و فضا و قوانین مکانیک ماورای آن . این یعنی محدودیت مطلق بنابراین تا زمانیکه این محدودیت مطلق بر علم حکمفرما باشد اثبات وجود و عدم خالق امری نشدنی است.
    5
    6
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک::]. فرمودید که خداوند در قرآن میفرماید که “جهان را انبساط میدهیم”، ولیکن تنها انبساطی که ما دیدیم همانا باسن ملایان بود که مفت میخورند و میخوابند!
    4
    8
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک::]. خداوندماده نیست؟! پس چی؟ نراست؟!
    5
    8
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::مسافران - انکارا، ترکیه::]. شما خیلی سطح بالا نوشتی و من نگرفتم. منظور شما اینست که خدا فرفره بازی میکرد و هنوز اصطکاک را خلق نکرده بود و ساعتش هم روی صفر باطری تمام کرده بود!؟
    3
    5
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::مسافران - انکارا، ترکیه::]. عذر میخوام که در پاسخ شما به جناب بلوچ اسلو من دخالت کرده و باز هم سوال مطرح میکنم. دوست گرامی، آیا شما دخانیات مصرفی تان را از بادیه نشین های حجاز ابتیاع میکنید؟!
    5
    9
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::mehdi sadigh-Germany - دوسلدورف، آلمان::]. چه روزی دوست دارید، خدمت برسم؟
    4
    4
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک::]. خداوند(ص) در همان آغاز پس از اینکه فرمودند “اقرا بسم ربک الذی خَلَق”، پشت بندش وحی آمد که “خلق الانسان من علق” یعنی بعضی انسان ها را از ....خلق کردیم!
    4
    3
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    ایرانفردا - لندن، انگلستان
    [::تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک::] این اراجیف فقط بدرد منبر نشینان مىخوره انیشتین هیچوقت این اراجیف رو قبول نداشت و بیخدا Atheist زندگى کرد و مرد تو هم از اون دسته آدمایی هستى که میخوان از دانشمندا سؤاستفاده فرهنگى بکنن و لویى پاستور رو با صحیفة سجادیه یا بنز رو به حوزه علمیه قم ارتباط بدن. جمش کن بابا اعتقاداتت رو تو مغز کوچیک خودت نگه دار که این اراجیف متناسب با همون .... هست. کسى که تو قرن حاضر، هنوز اعتقاد داره که عمر زمین ١٠،٠٠٠ ساله و خدا تو هفت روز بوجودش آورده، نشون میده که قدرت فهمش بیشتر از این نیست و چشم و گوشش رو میبنده روى حقایق و ترجیح میده که احمق بدنیا بیاد، زندگى کنه و با همون جهل هم از دنیا بره تو از اون دسته آدم ها هستى. برو چند خط در مورد هاوکینز بخون اگه سطح فهم و شعورت بهت اجازه بده البته. ببین این آقا با محدودیت هاى جسمیش به چه درجه ایى از علم رسیده، بعد بیا اینجا و تراوشات مغز معلولت رو اینجا بنویس، کسى حق داره در مورد دیگران نظر بده که حداقل از لحاظ علمى نمیگم بالاتر، حداقل هم سطح اون باشه، نمیدونم چقدر درس خوندى ولى از نظراتى که گذاشتى بنظر میاد
    3
    6
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. اردک جان.مخ فندقی.من طرفدار آخوند نیستم.من مخالف دخالت بیگانه در امور داخلی کشورم وحمایت از دخالت خارجی در امور کشورم هستم.اعتقادات دینی هم ندارم.اما اکثر مردم کشورم متدین ومسلمانن.باید احترام بگذارم.همیشه از دولت قدرتمند مرکزی در ایران دفاع خواهم کرد.چه نادر چه کوروش چه جمهوری اسلامی.که اگر نباشن مثل زمان احمد شاه ومحمدرضا شاه ودوره بعد از ساسانی ها ایران محله بروبیا واجانب میشه وپر از خیانت وبرادر کشی.پس زنده باد دولت مرکزی قدر قدرت ایران.
    5
    2
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۹
    تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک
    [::ایرانفردا - لندن، انگلستان::]. انسانهای غیر متعادل وقتی با حقیقت روبرو و راه پس ندارند؛ شروع به پرخاش و جبهه گیری؛ میکنند. سواد سرچ در فضای مجازی؛ حوزوی و الهی رو دارم که در هر مسئله‌ای عقلانی و با فرزانگی عمل کنم. علبرت طرفدار امام صادق ع و به مذهب تشیع مشرف شد.
    7
    1
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    [::تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک::]. اگر بندگان خوب خدا یک گله سقط پرست باشن که در دنیای خرافه پرستی اسلامی عددی به حساب نمیاد، پس باید بهت بگم اون خدای شیعیان یا سقت پرستان هم مثل مسلک سقط پرستی دروغ و تزویر و ریا است و زیر شکم
    1
    0
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    [::تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک::]. " علیبرت النشتین ثابت ". علبرت النستین نبود بلکه البرت اینشتین بود یهودی بود و اعتقاد ارتدکس یهودی هم داشت، و مسلک سقت پرستی تو را به مصابه میکروبی میدانست که قبل از ورود به بدن باید نابود بشه!
    3
    2
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. موجودات یعنی چیزهایی که جسم دارن در حصار زمان و مکان هستن برای همین برای تغییر و اعمال نظم تغییر زمان و مکان لازمه. این حکومت هم باید زمانش طی بشه. شاید هم این بی نظمی به نام حکومت ایران همون فعل نابودی از طرف نظم هستی به ما ایرانیها به خاطر رفتارها غلط و قدر نشناسی از شرایط هست. ایرانیها حتی خود شاه هم قدر اوضاع رو ندونستن. شاه برای قدرتها شاخ و شونه کشید و ملت هم فکر کردم به راحتی اوضاعی خیلی بهتر از اون موقع خواهند داشت. لذا به قول مذهبیش عذابی به نام جمهوری اسلامی برای نابودی ما از طرف نظم هستی به وجود اومد. وقتی این عذاب تموم میشه که ملت ایران به سمت درست فکر کردن و درست رفتار کردن برن. ژاپنیها از راه رو با خوردن بمب اتم طی کردن و انسان شدن. حالا ماهم یا در اثر جنگ انسان میشیم یا گشنگی و فلاکت. این حکومت پتانسیل به وجود آوردن هر نوع انفجار و نابودی رو برای ما داره. ولی هنوز داریم در جهت بد و غیر انسانی حرکت میکنیم. ساده ترین رفتار بد ما مادی گرایی و کوتاه فکری و فاشیسم (نوع پیشرفته خودخواهی) هست.
    1
    0
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک::]. خیلی خوبی تو. علی برت انیشتین!! یعنی انقدر سواد نداری که بفهمی نام علی فرم تلفظی از ع ل ی هست که وزنهای دیگش تعالی و متعالی ووو هست. در مورد نظرت در تبدیل ماده به انرژی خوبه بدونی. ماده به انرژی و انرژی به ماده تبدیل نمیشه. بلکه ماده ها بر اساس ساختار اتمی که پیدا میکنن مقدر انرژی پتانسیل درشون ذخیره میشه و با تغییر در ماده این انرژی پتانسیل تبدیل به انرژی جنبشی میشه. و مثلا چوب میسوزه. تبدیل به ذغال و دود میشه. ذغال و دود هنوز ماده هستن. فقط انرژی جنبشی چوب آزاد شده. در اصل ماده و انرژی در جهان ثابته. و این انرژی وقتی درون ماده ای میره و اون ماده به شکلی از مدلهای اتمی و مولکولی درمیاد انرژی وارد شده بصورت انرژی پتانسل درون ماده قرار میگیره و وقتی فعل و انفعالی انجام میشه انرژی پتانسل خارج و تبدیل به انرژی جنبشی میشه و مادل به شکل دیگه ای از ساختار مولکولی یا اتمی در میاد. شما یه نظریه رو شنیدی اما درست متوجه نشدی.
    2
    2
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    از دیدن نظرهای جالب به این نتیجه میرسیم که این موضوع در مغز انسانها نمیگنجه . چون دوستان قطعا همگی دارای سواد و مطالعه و تجربه خوبی هستن اما حتی دو نفر نظر شبیه ندارن. به قول شاعر: هرکسی از ظن خود شد یار من. ولی واقعیتش بدون اعتقاد به یک قدرت ماورا و برترین ، ممکنه ناامیدی وارد زندگی بشه. بد نیست حس کنیم حتی اتفاقات بد زندگی هم لازم بوده و جزو برنامه زندگی ما هست. قبلا گفتم ما اگه بخواهیم به اتفاقی بودن و بی حساب و کتاب بودن زندگی اعتقاد داشته باشیم حتی نسبتهای خانوادگی و علایقمون مثل پدر و مادر و خواهر و برادر و فرزند و رفتارهایی مثل محبت و پایبندی و دلسوزی و کمک بی رنگ میشه.
    2
    6
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۹
    تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک
    [::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. این یک اصل مسلم است که هر معلولی علت دارد ولی مغالطه ای که صورت می گیرد این است که خداوند هم یک معلول فرض می شود. به عبارت دیگر گمان می شود هر موجودی علت دارد حتی وجود بذاته یا خدا. همین طور باید گفت هر پدیده ای نیاز به آفریننده دارد، ولی خداوند یک پدیده نیست که نیاز به خالق داشته باشد، بلکه ایجاد کننده همه پدیده ها است. همیشه بوده، هست و خواهد بود.
    5
    1
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۹
    تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. در باره تبدیل انفجار ماده باروت به انرژی گاز (که هنوز ماده است) منظورم نیست. تبدیل ماده به انرژی مطلق که هیچ نوترون، هسته، ملکول، سلول، پروتون یا ذره‌ای ندارد. برو کمی علوم از امام صادق ع بیاموز. من الله التوفیق.
    5
    1
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    freydun2500 - نامکاری، آلمان
    اینجاها دم خروس بعضی ها میزند بیرون.بچه‌مغول اردوغان نوکر !! نمی تواند از الله محمد دست بکشد. کلاهبرداری از غار شروع شد ولی روحش در آناتولی شکل گرفت. جالب این است که مغز فندقی های اسلامی در همه امور اظهار فضل میکنند.انکه فکر میکند خیلی میداند هیچ نمی داند. اینجا من فقط نوشته بلوچ اسلو را قابل ارزش میدانم و نوشته طنز sabokbalam.....l هم خیلی جالب بود و دوستان دیگری که با مغز و شعور خود نوشته اند.جالب این‌ kurehush از سوئد که فقط جفنگ مینویسد
    3
    4
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. به شما دوستانه پیشنهاد میکنم که از روانپزشک خود بخواهید که داروی شما را با داروی موثر تری تعویض کند.
    3
    5
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    mehdi sadigh-Germany - دوسلدورف، آلمان
    نگرد گشتم نبود مگر آدم دنبال نخود سیاه میگردد؟؟
    1
    2
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. [::freydun2500 - نامکاری، آلمان::]. [::amirgheryou - تهران، ایران::]. جای بسی تاسفه که زیر نظر خبر دانشمند بزرگی مثل هاوکینگ نظرات فیلسوفانه وعالمانه شما وامثال شما نوشته وخواندهبشه.تفو بر این بیعدالتی بیگ بنگ در تقسیم هوش وفهم وذکاوت وآی کیو.یکی میشه هاوکینگ یا نیوتن یکی میشه امیر غلو یا سبوکلم.تفو.
    4
    3
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. محترم، گمان نمیکنید که اگر در این گردونه نظم و بی نظمی و تنبیه بخاطر خروج از نظم گیر کنیم ده هزار سال دیگر هم از لحاظ فکر و اندیشه و استدلال پیشرفتی نخواهیم کرد؟ مرتب اشتباه گذشتگان را تکرار کنیم تا ناظم فلکمان کند که منظم شویم؟ اگر بجای تصور اینکه ناظمی از بالا یا غیب مواظب ماست، وجدانمان را ناظم تعیین کنیم و با مطالعه تاریخ از اشتباهات گذشته اجتناب کنیم و تصورات غلط ۱۴۰۰ ساله را بدور بریزیم، نتیجه بهتری نخواهیم گرفت؟ چه نظمی؟، چه کشکی؟، مگر ژاپنی ها به همچون نظمی که شما اشاره میکنید اعتقاد دارند که دروازه های تکنولوژی را فتح کرده اند؟ از نظر من فقط کافیست که وجدان ها را بیدار کنیم و به همه یادآوری کنیم که چنانچه از راه درست زندگی و رفتار صحیح منحرف شویم، دیر یا زود آتشی که می افروزیم دامن ما را هم خواهد گرفت.
    1
    3
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::freydun2500 - نامکاری، آلمان::]. شاید خدای بی انتهایی نباشه اما عقده و درد تو از من بی انتهاست کرد عراقی زاده مشنگ. البته علاقه تو هم به مغولها بی انتهاست. قطعا ژنی ازشون در نسلت وول وول میخوره.
    3
    4
    شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. چه فایده که که تحت تاثیر بنگ در مورد بیگ بنگ اظهار نظر کنی و آبروی نداشته رو بیشتر ببری.
    2
    2
    یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    freydun2500 - نامکاری، آلمان
    [::amirgheryou - تهران، ایران::] ..... ! تو داری ۲۴ ساعت برای ترکها و مغولها ترمپت میزنی و برایشان تمدن و آثار باستانی درست میکنی و تاریخ به انتهایشان تزریق میکنی.چرا باید ژنش پیش من باشد در تو دارد لول میخورد که حس نوکری و وطن فروشی و اردوغان پروری رهایت نمیکند. پس با این استدلال آبگوشتی هیتلر یهودی بوده که از یهود اینقدر نفرت داشته.
    5
    6
    یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. [::amirgheryou - تهران، ایران::]. چه درمانده های ضعیف وقابل ترحمی.دلم براتون سوخت برای اولین بار.بنگ.عراقی زاده.مغول.کافر همه را به کیش خود پندارد.
    4
    3
    یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::freydun2500 - نامکاری، آلمان::]. فری جان.اشتباها اسم تو بین این افراد آورده شد.موافق نظراتت غالبا نیستم.اما سطح تو وسوادوافکارت هرگز به پائینی این دو نفر نیست که اسمشون رو اشتباها همراه اسم تو آوردم.چه بسا خیلی از نظراتت آموزنده وقابل استناده.پوزشم رو به خاطر این اشتباه بپذیر.
    6
    4
    یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. برو ظرفاتو بشور. نزار آلمانیها فکر کنن ایرانیها از زیر کار در رو هستن. البته اگه عراقی و افغانی نیستی. اگه نظری هم داری بنال. تورو سنه نه من و غیره چی میگیم. درباره فامیلات نظر ندادیم که. بودجه حکومتی بهت نرسیده اعصاب نداری؟ بنگ بونگ بان. زیاد بنگ نزن. انقدی سواد دارم که هرجا دلم بخواد نظر هاوکینگ رو که صرفا یه نظره و قابل اثبات نیست رو بپذیرم یا رد کنم. مزدور یا ظرفشو نیستم مثل تو. یا مثل اون غولیدون2500 از کردستان عراق.
    2
    5
    یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    ظرفهامون رو ماشین ظرفشوئی aeg چند ساله میشوره.نگران نباش .عصبانی نیستم.نمی دونم چطور به این نتیجه رسید.گفتم دلم براتون سوخت.همین.
    4
    0
    یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::freydun2500 - نامکاری، آلمان::]. فعلا که میبینی من در برابر تورکیه کهن و اردوغان که همزبانان ما هستن دارم طرف عربستان و ولیعهد باشعور عربستان رو میگیرم. چون با فاشیسم و تعصب بی جا زندگی نمیکنم. علایقم باعث نادیده گرفتن حق نمیشه.
    2
    4
    یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    freydun2500 - نامکاری، آلمان
    [::amirgheryou - تهران، ایران::] اینهم نشان از حماقت و بی ریشگی دارد.و نشان از مغولیت تو است.ما ایرانیان بر خلاف شما مغول ها به شرافت و انسانیت و آزادی احترام می گذاریم و عمل ترکیه را در این‌قضیه درست و به اردوغان احترام می گذارم.این معجون اسلامی ترکی خوی وحشیگری تو را قانونی کرده.خدا اطرافیانت را صبر و امنیت بدهد. م
    4
    2
    دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. امثال تو نادان در گذشته نه فقط طرف امثال بن سلمان رو گرفتن بلکه از پسمانده اش ارتزاق وریزه خواری کردن.کجا رو گرفتن؟عاقبتشون رو توو تنگه مرصاد کرمانشاه ماندیدی؟دیدی وعبرت نگرفتی؟ریگی رو دیدی؟دیدی و درس عبرت برات نشد؟
    5
    2
    دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Roma55 - لانسینگ، انگلستان
    انسانها با افکار مختلف در تحقیقاتی زیادی به کشفیات و..... گوناگونی دست میابند .در بین این افراد چند نفر که تعداد شان از تعداد انگشتان نیز کمتر است خدارا بدون هیچ دلیل و مدرک قابل اثباتی کشف نموده اند و به قولی دروغ چر چه بزرکتر باشد امکان باورش نیز بیشتر است ..
    0
    2
    دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. [::freydun2500 - نامکاری، آلمان::]. چقر شما دوتا بامزه ای. به خدا اون تفکر از شما باشعورتره. در حماقت خو بمانید و بمیرید.
    1
    1
    دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. سپاس خدای را عزوجل که افکارم از نظر تو احمقانه است.اگر تو من وافکارم رو تائید کنید یک راه برام باقی میمونه.سیانور.باعث افتخاره که اگر تو عاقل وفیلسوفی من احمق عالم باشم.
    4
    0
    دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
    شاید هم جهان را خدایی خلق کرده باشد ولی به یقین میدانم که خدا مرده است چون اگر زنده بود این همه آدم پوفیوز به نام او روی زمین خدایی نمیکرد
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    ایرانفردا - لندن، انگلستان
    [::تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک::] لطفا حرف از تعادل نزن با اراجیفى که اینجا مینویسى میشه سطح تعادل و سوادت رو حدس زد. مثل اینکه حوزه بهت خیلى خوش گذشته که از مطالعات حوزوى اینقدر خاطره هاى خوب دارى با سعید طوسى هم دوره بودى؟ اون چیزى که از نظر تو مطالعات و سواد قلمداد میشه بنظر خیلى از دانشمندها فقط یه شوخیه خنده داره دوست عزیز. تراوشات مغز معیوب خودت و همدوره هاى حوزوى علم نیست، نشانه هاى بیمارى روانیه. اون خدایى که بهش اعتقاد دارى بهت شفا بده، البته اگه معنى شفا رو بتونى درک کنى. همه دانشمندان مطرح دنیا، نه همفکران مغز معیوب تو و همدوره هاى حوزوى شما، وجود خدا رو یا حداقل برداشت از خدایى که شما دارین رو نفى کردن. منظورم از دانشمند کسانى چون انشتین، هاکینز و داوکینز هستن نه علماى شیره اى و بچه باز حوزه علمیه قم که تو تشخیص گه خَر و خرما مشکل دارن و همه زندگیشون در احکام انگشت کردن به خودشون و اینکه چقدر دخول به بچه شیش ماهه جایزه. خلاصه شده و متاسفم براى أمثال تو که این اراجیف رو با علم هم سطح میدونن. با آرزوى یه جو فهم و شعور و دو سه تا بخیر اضافة براى تو و همدوره ای هاى حوزویت
    0
    0
    شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.