مدرسه ای در تهران به نام دانش آموزان کشته شده کابل نامگذاری شد

این مدرسه در روستای حصار قاضی در بخش جواد آباد شهرستان ورامین تهران قرار دارد. مدرسه ۶ کلاسه‌ای در روستای حصار قاضی در بخش جواد آباد شهرستان ورامین تهران به نام "شهدای دانایی" افتتاح شده است.
 
در افغانستان، "شهدای دانایی" به ۵۰ دانش‌آموزی اطلاق می‌شود که در حمله انتحاری گروه موسوم به دولت اسلامی ( داعش) در شهریور امسال به آموزشگاه موعود کشته شدند.
 
تمام قربانیان این آموزشگاه نوجوانانی بودند که برای آمادگی کنکور درس می‌خواندند.
 
روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ایران اعلام کرده که این مدرسه روز سه‌شنبه ۲۵ مهر با حضور محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش ایران به بهره برداری سپرده شده است.
 
دراین مراسم عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران گفته که از مجموع یک میلیون و ۴ هزار دانش‌آموز در شهرستان‌های تهران، ۱۱۰هزار دانش آموز اتباع خارجی هستند و منطقه جواد آباد ورامین بیشترین اتباع خارجی را در مدارس خود جای داده‌ است.
این آموزشگاه به نام "شهدای دانایی" به یاد دانش‌آموزان کشته شده کابل نامگذاری شده‌ است. خبرگزاری پانا نیز به نقل از آقای فولادوند نوشته که این آموزشگاه به نام "شهدای دانایی" به یاد دانش‌آموزان کابل نام‌گذاری شده‌ است.
 
محمد بطحایی دراین مراسم گفته که حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز مهاجر افغانستانی در مدارس ایران درس می‌خوانند. به گفته او این کودکان اوراق معتبر اقامتی ندارند اما به دستور رهبر ایران تمام آنان فارغ از ملیت و تابعیتشان در مدارس ثبت نام می‌شوند.
 
به گفته او آموزش و پرورش ایران در دو سال گذشته برای گسترش پوشش تحصیلی کودکان کمپینی تحت عنوان #ازمهرجانمانند را اجرا می‌کند که موجب افزایش ۳۰ درصدی پوشش تحصیلی کودکان اتباع شده ‌است.
 
همچنین امسال شماره تلفن‌ها و آدرس‌هایی برای معرفی کودکان بازمانده از تحصیل اعلام شده است. نهادهایی نظیر شرکت مخابرات به درخواست وزارت آموزش و پرورش با والدین کودکانی که در فهرست ثبت نام شدگان نیستند تماس می‌گیرند تا کودکانشان ‌را به مدرسه ببرند.
محمد بطحایی در ین مراسم گفته که حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز مهاجر افغانستانی در مدارس ایران درس می‌خوانند.
+33
رأی دهید
-30

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۹
    janahi - دبی، امارات متحده عربی

    لازم بیاداوریست که ما هم دانش آموزان زیادی در زمان جنگ و غیره از دست دادیم اما دریغ از نام یک خیابان بنام آنها تا چه رسد به مدرسه !!
    6
    33
    ‌پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.