هوک: بدون لطمه به ثبات بازار، فروش نفت ایران را به صفر می‌رسانیم

برایان هوک، مسئول کارگروه ایران در دولت آمریکا می‌گوید که هدف این کشور همچنان به صفر رساندن صادرات نفت ایران است.
 
آقای هوک که روز دوشنبه ۱۵ اکتبر(۲۳ مهر)، در نشستی در لوکزامبورگ این اظهارات را مطرح کرد، همچنین ابراز اطمینان کرد که با حذف صادرات نفت ایران، ثبات در این بازار حفظ خواهد شد.
 
این کنفرانس خبری به صورت تلفنی و از لوکزامبورگ صورت گرفت. برایان هوک برای متقاعد کردن وزرای خارجه کشورهای اروپایی در خصوص اعمال بیشتر فشار علیه ایران به لوکوزابورگ سفر کرده است.
 
مسئول کارگروه ایران در دولت آمریکا همچنین به انصراف بیش از ۱۰۰ شرکت از همکاری با ایران اشاره کرد و افزود واشنگتن به شرکت‌ها هشدار داده که با ادامه تجارت با ایران با خطرات حیثیتی مواجه خواهند شد.
 
او همچنین تصریح کرد که اختلافات بین آمریکا و اروپا در خصوص ایران صرفا تاکتیکی است اما آمریکا به تلاش خود ادامه خواهد داد تا اروپا اقداماتی علیه برنامه موشکی ایران انجام دهد.
 
در همین راستا بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز دوشنبه در نشست خبری خود اظهار داشت که آمریکا هرگز نخواهد توانست به رویای به صفر رساندن فروش نفت ایران دست یابد.
 
گفتنی است ایالات متحده آمریکا با تصمیم دونالد ترامپ ۱۸ اردیبهشت ماه از توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام خارج شد و شدیدترین تحریم‌ها را علیه تهران اعمال کرد. دور نخست این تحریم‌ها فعال شده و قرار است دور دوم آن که شامل تحریم فروش و صادرات نفت ایران هم می‌شود از ۱۳ آبان ماه به اجرا گذاشته شود.
+81
رأی دهید
-14

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان

    از قدیم گفته اند در جنگ و دعوا نان و حلوا که تقسیم نمیکنند.حالا شما ایران را از نظر صادرات نفت هم به صفر برسانید . یا شدید ترین تحریم ها را بکار ببرید. تاثیر بحال یک مشت گدا گشنه بقدرت رسیده ندارد. اینها در طول 40 سال کشور را لخت کرده اند و چاپیده اند. همه اینها در بهترین کشور های دنیا بزرگترین سرمایه گذاری را کرده اند. رئیس جمهور یک کشور قدرتمندی مانند امریکا در سازمان ملل علنا در جلوی چشم نمایندگان ملل جهان اعلام میکند که سران ایران همه دزد و چپاولگر هستند.این پوست کلفت های کرگدن یک کلمه از خود دفاع نکردند چون اظهارات دونالد ترامپ با واقعیت همراه است . اما اینها برای یک کار های دیگر از وجود وکلای زبردست بین المللی برای دفاع از ایران بزرگترین هزینه های بی نتیجه را پرداخت کرده اند. این زعمای قوم از رهبر معظم گرفته تا رهبر غیر معظم شان یکبار و حتی برای یک مرتبه اعلام نکرده اند که اقای ترامپ در جلوی جامعه جهانی بما تهمت زده.میدانند این اظهارات رئیس جمهور امریکا یک حقیقت محض است. پس اگر از تاریخ 13 ابان تمام کشور به فنا برود عین خیال این دزدان شناخته شده بین المللی نیست
    2
    37
    دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    hamid swed - مالمو، سوئد

    دمتون گرم, وقتشه پوزه آخوندها به خاک مالیده بشه, به هر صورت نفت هم که فروش بره پولش تو جیب علی چلاق و سپاه و سوریه و شرکاست, همون بهتر که فروش نره کار این جنایتکارها یکسره بشه!!!!!!!
    6
    39
    دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    zagros56 - آتن، یونان

    کار این جنیاتکارها تمامه،جمهوری شیطانی نابود خواهد شد...
    2
    25
    دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    دقیقا سیاست مقابله با شوروی رو تکرار دارن میکنن. اول ایران رو وادار به ورود به جنگهای نیابتی کردن (مثل شوروی توی افغانستان)، دوم ناخواسته ایران رو وادار کردن که بودجه نظامی رو افزایش بده و پول رو دور بریزه (هسته ای و پوشک بازی ها مثل جنگ ستارگان دو مقابل شوروی) حالا هم قطع شریان ارزی وقتی که أرز مملکت داره ته میکشه.
    1
    13
    دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    samak - پاریس، فرانسه
    این ایرانیان کم فکر ، که در سوئد و یونان نشسته اند، و برای این مرتیکه بی سر و پا ، دمت گرم و آفرین صد آفرین میفرستند. تحریم‌های آمریکای دزد در زندگی ، در زندگی بی شک بی غم شان کمترین تاًثیری ندارد. این ابلهان یا که خود یا که زاده دشمنان ایران هستند. آن کسانی که زیر علم آمریکا سینه میزنند، از نظر مردم زحمتکش ما خائنانی بیش نیستند.
    17
    2
    دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.