ترامپ: ناپدید شدن خاشقجی شاید کار «قاتلان رذل» باشد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز دوشنبه ۲۳ مهر دقایقی پس از تماس تلفنی با ملک سلمان، پادشاه عربستان، با اشاره به اینکه پادشاه سعودی هرگونه اطلاع از این موضوع را به شدت رد کرده است گفت: این طور به نظر من رسید که شاید در این ماجرا «قاتلان رذل» دست داشته‌اند.
 
آقای ترامپ همچنین در پیامی توئیتری نوشت که مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا را بلافاصله به ریاض می‌فرستد تا با ملک سلمان دیدار کند.
 
جمال خاشقجی، منتقد حاکمان کنونی عربستان و ستون‌نویس روزنامه واشینگتن‌پست، نهم مهرماه وارد کنسولگری سعودی در استانبول شد، و از آن هنگام از سرنوشت او خبری در دست نیست.
 
بنابر توئیت رئیس‌جمهوری آمریکا، ملک سلمان به دونالد ترامپ گفته است: هیچ اطلاعی درباره «آنچه باعث ناپدید شدن شهروند سعودی‌مان شد ندارم» و برای یافتن پاسخ، در حال همکاری نزدیک با ترکیه هستیم. ملک سلمان، پادشاه عربستان، پیش از این با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، نیز تماس تلفنی داشت.
 
رسانه‌های ترکیه که پیش از این گزارش داده بودند مقام‌های امنیتی این کشور مستنداتی صوتی و تصویری مبنی بر «قتل» آقای خاشقجی در داخل کنسولگری در اختیار دارند، روز دوشنبه گزارش کردند که بازرسان ترکیه بار دیگر شامگاه امروز (دوشنبه) ساختمان کنسولگری را جست‌وجو خواهند کرد.
 
ریاض به شدت دست داشتن در ناپدید شدن جمال خاشقجی را رد کرده و واکنشی تند به تهدیدهای ضمنی آمریکا مبنی بر تحریم ریاض در صورت اثبات نقش‌اش در این پرونده نشان داده است.
+30
رأی دهید
-33

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

    حق سکوت و تهدید عرعرستان جواب داد ! ترررررامپ هم فهمید که بازار عرعرستان و نفت ارزون و خریدار بدون چک و چونه ، سلاحهای آمریکا و سرمایه گذاری هشتصد میلیاردی عرعرستان در آمریکا اقلام پیش پا افتاده و کم ارزشی نیست که بخاطر قتل یک روزنامه نگار ازشون چشم پوشی بکنه ! ولی خوب اون قاتلان رذل چه کسانی هستند و چرا قتل در کنسولگری اتفاق افتاده !!؟ یک ماستمالی فوق ابتدایی از طرفین ! حالا این وسط سلمان چطور سبیل اُرداُلاغ رو چرب میکنه که او هم داستان رو ، دوغ مالی کنه معلوم نیست !!
    14
    94
    دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    ترامپ بشدت به سعودی ها نیاز داره. بخصوص در حال حاضر که میخواد تحریمهایی رو برعلیه ایران اجرا کنه و عربستان حکم گاو شیره و تامین کننده نفت بازار رو داره. عربستان هم به خوبی میدونی ترامپ و غرب هیچ غلطی نمیتونند بکنند بخصوص در این زمان. یک مخالف رو کشتند و تمام شواهد هم مشخصه که این یک تروریسم دولتی هستش ولی ببینید استانداردهای دوگانه غرب در مواجه با تروریسم حکومتی عربستان و ایران رو. عدالت این نیست. نه درباره حکومت فاسد ولایت فقیه و نه درباره رژیم فاسد سعودی. حکومت ایران در کشتار میکونوس رهبران گروههای مسلح داخل ایران رو هدف قرار داد ولی عربستان روزنامه نگاری که نقشی مسلحانه نداشته رو اینطوری سلاخی کرده و به نظر من این سرآغاز سقوط رژیم سعودی خواهد بود تا ابراز قدرت آنها همانطور که رژیم ایران طی 40 سال گذشته با هر کشتار منفورتر و منزوی تر شده و کمتر کسی میتونه باور کنه سقوط حکومت افتاق نمی افته چون این روزها حتی اگر حکومت بخواد سرکوب سنگین بکنه غرب واسه همچین وضعیتی و دخالت نظامی به دلیل شرایط حقوق بشر آماده هستش و این یعنی نه راه پیش نه راه پس. مگر تن به اصلاحات اساسی در داخل بزنند
    5
    28
    دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۹
    تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک
    نگفتم این زردنبو کازینویی بلوف میاد. عرعرا اگه به این پول ندن باید بگرده دنبال ژتون های گیر کرده تو جکپات.
    20
    28
    دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    حالم از این مزدوران حکومتی که به کشورای دیگه توهین میکنن و مثلا به عربستان میگن عرعر بهم میخوره. عرعر رو آخوندا و پاسدارا میکنن که گند زدن به منطقه. ترامپ جان تو هم بی خیال این خاشقجی انگل شو و بزن حکومت ایران رو با مزدورانش نیست و نابود کن.
    30
    17
    دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    loder - شیراز، ایران
    احتمالا امروز عرعرستان رو بدجور دوشیده که میگه کار قاتلان رذل هست ;)
    4
    11
    دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    samak - پاریس، فرانسه
    تو خفه شو بابا ، ادای جانی دالر و در نیاز
    6
    6
    دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۹
    تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. اینجا سایت آریاییان هست، برو تو سایت عرعرا بچرخ.
    3
    12
    ‌سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    loder - شیراز، ایران
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. حالت بهم میخوره برو تو کشور خودت عرعرعرستان تا سلمون دست نوازش به سرت بکشه مزدور عرعرستان ;)
    3
    4
    ‌سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::loder - شیراز، ایران::]. [::تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک::]. مزدوران حکومتی متوهم شماها عده ای شهرستانی عقده ای بیش نیستید.
    1
    1
    ‌سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۹
    تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. یک موی گند ایرانی چه شهری، روستایی می ارزد به هر چی عرعره. اینکه تو با حکومت خصومت داری، دال بر این نیست که با دشمن بیعت کنی، همانطور که منافقین با صدام بستند. عرعرها ولایت ما را آتش و هنوز دشمن شماره یک ما هستند. درود بر روح و روان پاک ابولولو.
    1
    0
    ‌چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک::]. تعصب و فاشیسم مغز تورو فاسد کرده. مگه تو نبودی گفتی چه ایرادی داره عراقیهای شیعه میان ناموس ایرانی رو با قیمت پایین دست به دست میکنن؟! چطور اونجا عاریایی نمیشی! عربستان چیکارت کرده؟ سال 66 حکومت فاسد ایران به توهم فتح مکه هزاران حاجی بی گناه رو به کشتن داد. من خیلی با اوضاع جدید عربستان حال میکنم. حکومت ایران رو دایورت کرده و به فکر پیشرفت خودشه. عربستان پیشرفت کنه دست حکومت ایران رو از عربها کوتاه میکنه و پول این مملکت کمتر خرج توهمات و ماجراجوییهای احمقانه امپراگوزی شیعه-پارسی فوق توهم اینا میشه. پول مفت نفت رو خرج میکنن فکر کردن خیلی کلفت شدن. فعلا بخوررن هرچی که ترامپ تو کاشه این حکومت میزاره.
    0
    3
    ‌چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۹
    تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. چون اونها از عرعرا نیستند بلکه آریانیانی که در آن قسمت از امپراتوری ذوالفقار زندگی میکنند. بارها گفته‌ایم شیعیان همگی از یک گوهریم. در ضمن جواب نمیتونی بدی زدی تو پیچ.
    1
    0
    ‌چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک::]. برو بابا. اسکل
    0
    1
    جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.