عضو هیات رئیسه مجلس ایران شرکت‌های هواپیمایی کشورش را به خیانت و فرصت‌طلبی متهم کرد

سید امیر حسین قاضی زاده العربیه : عضو هیات رئیسه مجلس گفت: «در مرز عراق پویش مردمی به راه افتاده تا اتوبوس و وسایل حمل و نقل مجانی در اختیار مردم قرار دهند، شیعیان عراق به دنبال «نذر حمل و نقل» هستند در حالی که در ایران با اینکه مسیر تهران به نجف نزدیکتر از تهران به مشهد است، شرکت‌های هواپیمایی با خیانت و فرصت‌طلبی قیمت بلیت را به شدت افزایش داده‌اند».
 
به گزارش خبرگزاری مهر، شنبه 13 اکتبر سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه وزارت امور خارجه در ماجرای صدور ویزا کم‌کاری کرد، گفت: وزارت خارجه باید فشار می آورد که فقط ۱۰ روز اربعین از زائران امام حسین، پول ویزا گرفته نشود. در سال های گذشته نیز چنین اتفاقی افتاد و مردم با کارت ملی در ایام اربعین به کشور عراق سفر کردند.
 
وی با تاکید بر لزوم تسهیل سفر زائران اربعین اظهار کرد: بزرگترین مشکل ما در خصوص سفر اربعین مربوط به داخل ایران است و ارتباطی به روابط ما با عراق ندارد در مقابل، در ایران شرکت های هواپیمایی به شدت قیمت پروازهای نجف را افزایش داده اند. به عنوان مثال در حال حاضر قیمت تور کیش که شامل هواپیمای رفت و برگشت و هتل است 500 هزار تومان است یا تور استانبول دو میلیون و 400 هزار تومان، تور گرجستان یک میلیون و 900 هزار تومان است.
 
قاضی‌زاده هاشمی افزود: این تورها شامل هتل، رفت و آمد، هواپیمای رفت و برگشت است اما در سفر اربعین، بلیت هواپیما از تهران به نجف که مسیری به مراتب کوتاه‌تر از گرجستان، استانبول و کیش است دو میلیون و 200 هزار تومان تعیین شده است. مسیر تهران به نجف نزدیکتر از تهران به مشهد است اما شرکت های هواپیمایی با خیانت و فرصت‌طلبی قیمت بلیت را به شدت افزایش داده اند.
 
وی با اشاره به سواستفاده از مراسم اربعین بیان کرد: شرکت های هواپیمایی تلاش دارند که از فرصتی که زائران امام حسین، قصد زیارت دارند جیب هایشان را پر پول کنند. در مورد برخی شرکت های اتوبوسرانی و قطار نیز این امر صدق می کند.
 
عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: کمیسیون عمران در حال برگزاری جلساتی با شرکت های حمل و نقل اتوبوسرانی، راه آهن و هواپیمایی است تا علل افزایش نرخ ها در ایام اربعین را بررسی کند.
 
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل اصلی هزینه ایاب و ذهاب از ایران است؛ در عراق با پویش های مردمی این هزینه ها به شدت کاهش خواهد یافت.
 
هر سال در مراسم اربعین حسینی، مسلمانان شیعه ایران به سمت شهر کربلا، در جنوب بغداد، به منظور جمع شدن در چهلمین روز پس از سالگرد کشته شدن حسین بن علی، سومین امام شیعیان در واقعه عاشورا حرکت می کنند.
 
+3
رأی دهید
-27

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۰
    Attila14 - استکهلم، فنلاند

    واقعأ خیانت میکنن این شرکتهای هوایی!. من میگم بلیطهای مجانی بدین اینایی که میخوان برن بشرطی که پیش حسینشون بمونن و برنگردن!. ایران مال ایرانیهاست!
    1
    23
    یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Persiangulf2535 - لند‌ن، انگلستان
    اقایه قاضی زاده اگه خیلی ناراحت مسافران اربعین هستی میتونی شخصا تشریف ببری سرمرز ومجانی مسافران رو از مرز تا کربلا سوار کولت کنی وببری هم ثواب داره هم شاید کمی ازرنج کولی بر ها رو درک کردی وبجایه اینکه واسه گرانی بلیط کربلا خوت رو پاره کنی تو اون طویله مجلس یه فکری بحال کولی برهایه زحمت کش بکنین.
    1
    19
    یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران
    مشکل هییت رییسه مجلس اسلامی فقط اربعین حسینی(اعراب) میباشد مشکلات ملت ایران وگرانی بیسابقه ایران که نتیجه خرابکاری خودشان است ربطی بایشان ندارد
    1
    8
    یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    العربیه : عضو هیات رئیسه مجلس گفت: «در مرز عراق پویش مردمی به راه افتاده تا اتوبوس و وسایل حمل و نقل مجانی در اختیار مردم قرار دهند، شیعیان عراق به دنبال «نذر حمل و نقل» هستند در حالی که در ایران با اینکه مسیر تهران به نجف نزدیکتر از تهران به مشهد است، شرکت‌های هواپیمایی با خیانت و فرصت‌طلبی قیمت بلیت را به شدت افزایش داده‌اند»....کسی فحش ناموسی جدید و اب داری سراغی داره که بار این صیغه زاده بکنه؟
    1
    6
    یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    keyanrad - منچستر، انگلستان
    مشکلى نیست خوب نفهمها نرند کربلا براى خیانت حسین برند کیش حالش رو ببرند، میخوان برند کربلا و نجف کریه کنند برند کیش حالش رو ببرند، تازه ارزون تر هست
    1
    7
    یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۵
    میخواستم بگم.. - گنت، بلژیک
    مگه زمان صفویه و قاجار چکار میکردن.عشاق راستکی علی میتونن همه کار و زندگی رو تعطیل کنن و پای پیاده و طی ماه ها خود را به معشوق برسانند در این روش ثواب مستقیما به حساب در پسندازتان واریز خواهد شد.
    1
    1
    یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    ایرانفردا - لندن، انگلستان
    این تو همه جاى دنیا مرسومه که بلیط هواپیما ها و بسته هاى توریستى فصل هایى که مردم بیشتری قصد سفر دارن گرونتر میشه. این شرکتها هم خصوصى هستن و منظور از آرائه سرویس، داشتن درآمده. حالا اگه تو این أربعین یه مشت احمق میخوان برن پولشون رو تو عراق خرج کنن، چرا این شرکتها از حماقت این هموطنان عرب پرست سهم نبرن ؟ پول این احمقا فقط برا عراقیها خوبه؟ نوش جونتون. خواهشا از اون هواپیما هاى سقوط کننده برا این پرواز ها استفاده کنین که این زائران به آرزوى شهادت طلبیشون هم برسن و همون جا هم چالشون کنین. دیگه سرویس دهى از این بهتر؟ نمیدونم چرا این شرکتها از من بعنوان مدیر طرح و برنامه استفاده نمیکنن؟ بهر حال من آمادگى خودم رو همین جا إعلام میکنم!!!
    1
    1
    دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.