کپی برداری باور نکردنی از فیلم قبل از انقلاب با بازیگری ملک‌مطیعی و لیلا فروهر

کافه سینما : سام درخشانی به‌جای ناصر ملک‌مطیعی، بهاره‌ کیان‌افشار به‌جای شهناز تهرانی، الناز حبیبی به‌جای لیلا فروهر و گوهر خیراندیش به‌جای نادره‌ی فقید/ کاری از سرویس آرشیو "کافه سینما
یک ویدیو از لحظه لحظه‌ شباهت‌های اعلام نشده‌ی فیلم "دشمن زن"، و فیلم قبل از انقلابی "مهمان".
 
در روزهای گذشته، تعدادی از کاربران کافه سینما، از شباهت‌های فیلم‌های حسین فرح‌بخش و عبدالله علیخانی در پویا فیلم با تعدادی از آثار قبل از انقلاب نوشتند و این که چرا منبع اقتباس اعلام نمی‌شود؟ آن‌ها همچنین به تفاوت میان اصل و بدل اشاره کردند.
+125
رأی دهید
-15

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    بهنام انتورپن - انتورپن، بلژیک

    خاک همه عالم بر سرتون که ملک مطیعی رو دق کش کردین ، لیلا رو اواره کردین و همه هنرمندهامون رو گرفتین ، چون گفتین اینها بد و فاسدن، حالا شما نابغه های خدای خلاقیت!!! کارهای همونا رو کپی میکنین و میدزدین. تف بروتون بیاد که دزدیهاتون فقط در نفت و اثار باستانی و تاریخ و فرهنگ نیست و از هیچی نمیگذرین.تو این 40 سال چی عرضه کردین که دل ادم خوش باشه ؟ فقط دزد و تجاوز گر و دروغگو. نتیجه اسلام ناب محمدیِ شیعه 12 امامی. والسلام .
    13
    170
    شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    hamid swed - آمستردام، هلند

    کجاست آقای تفکر, پاچه خوار آغا, لشگر ششم و بقیه جیره خوارهای رژیم جنون و فساد که میگفتن فیلمهای آبگوشتی!!!!!؟؟؟؟؟ بد بختها حالا چی دارین بگین؟؟؟ حداقل آبگوشت هم آبگوشتهای قدیم !!! شماها که فقط استاد دزدیدن هستین, حتی فیلمنامه, خاک بر سر بدون مغزتون!!!!!
    8
    84
    شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    مسافران - آنکارا، ترکیه

    گاهی بطور روزانه کلماتی بکار می بریم که معنی آنها را نمی دانیم تا جائیکه وارد دیالوگهای سینما می شود.کلمه ای که حمیده خیرآبادی در وصفِ همسر ملک مطیعی بکار بردند "قِرِشمال"معنای بسیار بدی دارد و جالب اینکه همین سناریوها بدون بازبینی در قدیم بفوریت تائید می شدند. فقط کافی بود لنگ و پاچه ای یا بر و روئی در پرسوناژ فیلم باشد,باقی مهم نبود.
    52
    2
    شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    مسافران - آنکارا، ترکیه

    [::hamid swed - مالمو، سوئد::]. دوست عزیز. منباب اطلاع شما باید عرض کنم که در قدیم هم,به جز موج نوی سینمای آنموقع,بقیه اصلا فیلمنامه ای به آنصورت نداشتند.مرحوم بیک ایمانوردی در خاطراتش گفته که:"من وقتی برای عوض کردن لباس هم نداشتم و از سرفیلمبرداری یک فیلم به سر صحنه فیلمبرداری دیگری می رفتم و کاری را که کارگردان میخواست انجام میدادم و می رفتم سر فیلم بعدی"یعنی در این حد.حالا اینها از آن تقلید کرده اند که دیگر خیلی آبگوشتترند. ناگفته نماند در آبگوشت شمارهُ ۲ آقای جواد یساری هم آهنگی را خوانده اند.
    31
    10
    شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    abadannl - روتردام، هلند

    کمبود سناریو 😂​.
    2
    27
    شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    hamid swed - آمستردام، هلند
    [::مسافران - انکارا، ترکیه::]. مرسی دوست عزیز, من خودم به شما لایک دادم ولی منظورم اینه که اون فیلمها مال چهل سال پیش بود و همه انسانها انتظار دارن بعد از گذشت حداقل چهل سال جامعه به رشد فکری خیلی بیشتری رسیده باشه در نتیجه با توجه به زمان و مکان و تغییر دید انسان نسبت به مسائل جامعه دیگه یه همچین سوتیهایی پیش نیاد , اما چون یکی از چیزهایی که در این رژیم و عواملش وجود نداره خلاقیته و فقط در هر زمینه ای کپی برداری رو بلدن و سیر ما سیر نزولی و برگشت به عقبه , اینها دوباره برمیگردن به همون فیلمهای آبگوشی, ولی خدایی این آببببببببببببببببببببببببببببببگوشت کجا و اون آبگگگگگگگگگگگگگگگگگگگوشتها کجا!!!!!!!!!!!
    4
    15
    شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    [::مسافران - انکارا، ترکیه::]. تو راست میگی. الان هم وفور فیلمامه و سناریوست. بابا دیگه از کپی سریال friends هم نگذشتن. حناق میگیرین بگین پهلوی بد نبوده؟؟
    6
    25
    شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    لحن ملک مطیعی در فیلم و موزیک و طرز صحبت کردن ، به فیلم جنبه طنز می‌دهد . اما رفتار حاج آ قا ، و طرز خشن صحبت او نمودار جمهوری اسلامی است ،
    2
    12
    یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.