بیرون انداختن مرد کم‌بینا از یک فروشگاه به دلیل همراه داشتن سگ راهنما - ویدیو

آرتور ۲۵ ساله که دارای مشکل بینایی است، ویدئوی این حادثه را در حساب کاربری فیس‌بوک خود منتشر کرد. ویدئوی او توسط کاربران ۱۲ هزار بار به اشتراک گذاشته شد.
کارمند شعبه یکی از سوپرمارکت‌های معروف فرانسه، اقدام به بیرون انداختن جوانی کم بینا به دلیل همراه داشتن سگ راهنما کرد.
در ویدئوی منتشر شده از این حادثه می‌بینیم که جوان در مقابل این اقدام کارمند فروشگاه مقاومت کرده و به حقوق معلولان برای استفاده از امکانات شهری اشاره می‌کند.
+68
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    دلایل بهداشتی کارمند فروشگاه پذیرفتنی است. برای این مشکل باید چاره ای اندیشید. همراه داشتن سگ بهنگام مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان(که داثما ضد عفونی می شوند) موضوع دیگری است و نمی توان آنرا به فروشگاه مواد غذایی تعمیم داد.
    27
    37
    ‌پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    تو اروپا خیلی ها خودشون رو میزنند به مریضی تا کم هزینه های مفت بگیرند. کم بینا یعنی چی و اون سگ میخواد چیکار کنه واسه ایشون؟ مثلا خودشو میاندازه جلوی پای طرف اگر یه چاله باشه جلوش؟ مسیر رو به افراد نابینا نشون دادن فرق میکنه با کارکردش برای کم بینا. در ضمن حتما فروشگاه مواد گوشتی و سبزیجات بوده که خوب نمیشه جلوی حیوانات رو گرفت و زبان میزنند یا میخورند.
    46
    11
    ‌پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

    [::paksan - ایران، ایران::] دوست خوبم: همانطور که کر و کم شنوا داریم نابینا و کم بینا هم داریم . اینطوری هم نیست, هر که بقول شما خودش رو برای دریافت کمک هزینه به مریضی بزنه, و یگ سگ بگیره دستش یا علی مدد. خیر .خیلی از سیاستمداران و خوانندگان نابینا , که اصلا مشکل مادی ندارند, از این سگ ها استفاده میکنند. در باب این سگها کمی بیش حاشیه بروم ۱- این سگ ها حداقل یکسال باید به دبستان بروند, و نمره قبولی داشته باشند.۲- در دوران دانش اموزی باید ۵۵ تست را قبول شوند.۳- در موقع کار به غیر از توجه به صاحب خود برای احدی دیگر تره خورد نکنه( یعنی سرش تو کار خودش باشه).۴-ارزیابی درست از ارتفاع و پهنا ی جاده. حداکثر مسیر مستقیم رو باید برای صاحبش انتخاب کنه.۵- موقع استراحت یعنی بدون لباس یونیفورم .مثل سگ های معمولی زندگی میکنه.۶- در مسیر کار و ترافیک حق تقدم با سگ راهنما است .یعنی بقیه سگ ها توسط اربابان خود بکشند کنار.۷-هزینه وخرج یک سگ راهنما در مدرسه ۲۰ هزار دلار است.۸) - ۲۸ اوریل روز سگ های راهنماست. در پایان بقول رفیقمان از دنیای مریخ باید چاره ای اندیشید. جانت جور و شاد باشی
    1
    36
    جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

    2- درضمن ! لطفا از بنده نپرسی ,که این اطلاعات سگی رو از کُجا اوردم. چون خودم نابینا هستم و میدونم. تمام مطالب را سگ هوشمندم برایم میخونه و تایپ میکنه. ایام بکام
    1
    32
    جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.