نماینده رهبر ایران در نیروی قدس سپاه: شورای نگهبان مصوبه مجلس را رد کند

نماینده رهبر در نیروی قدس، لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم را به معنی خاتمه "حمایت از لبنان ، سوریه و عراق" دانسته است علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با اشاره به لوایح ارائه شده از سوی دولت به مجلس برای راه نیافتن ایران به فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی علیه پولشویی (اف ای تی اف)، از شورای نگهبان خواست مصوبه اخیر مجلس در این زمینه را رد کند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، آقای شیرازی در جمع عده ای از نیروهای سپاه، با اشاره به لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم که دیروز در مجلس ایران تصویب شد گفت "شورای نگهبان امروز وظیفه دارد جلوی این حرکت را بگیرد" و افزود: "غیرت ما کجا رفته؟ نباید فریاد بزنیم؟"
 
مجلس ایران بررسی لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (سی اف تی) را چهار ماه پیش آغاز کرد، اما تصویب آن به دلیل مخالفت شماری از نمایندگان به تعویق افتاد.
 
دلیل اصلی تعویق، این بود که آیت‌الله خامنه‌ای گفته بود ضرورتی ندارد ایران به کنوانسیون هایی چون کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم بپیوندد که "از عمق اهداف آنها آگاه نیست یا می‌داند که مشکلاتی دارند".
 
با این حال، دیروز ۱۵ مهر علی لاریجانی، رئیس قوه مقننه ایران، متن نامه دفتر آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به نامه‌ رئیس مجلس درباره‌ بررسی لوایح مرتبط با اف ای تی اف را قرائت کرد که حکایت داشت آقای خامنه ای با بررسی این لوایح در مجلس مخالفتی ندارد.
 
علی رغم موافقت رهبر جمهوری اسلامی با بررسی لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم در مجلس، نماینده آیت الله خامنه ای در نیروی قدس سپاه تصمیم دیروز نمایندگان را خلاف نظر رهبر دانسته است.
 
علی شیرازی گفته: "مقام معظم رهبری چند ماه قبل به صراحت فرمودند چیزی که استکبار می‌خواهد بر ملت ایران دیکته کند ملت ایران این پیمان را نباید امضا کند. مجلس شورای اسلامی دیروز تصویب کرد که جمهوری اسلامی به کنوانسیون اف ای تی اف بپیوندد."
 
آقای شیرازی افزوده است: "یعنی ما دست حمایت از لبنان ، سوریه و عراق برداریم."
 
نیروی قدس سپاه، مسئول انجام عملیات برون مرزی سپاه پاسداران محسوب می شود و در سال های اخیر، در کشورهایی چون لبنان، سوریه و عراق فعالیت های گسترده ای داشته است.
پروانه سلحشوری نماینده تهران گفته بعد از دادن رای مثبت به لایحه الحاق به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم، پیامک هایی با مضمون تهدید به مرگ دریافت کرده کارگروه اقدام مالی که وظیفه آن نظارت بر مبادلات مالی کشورهاست، تا اواخر مهر امسال (اکتبر) به دولت ایران برای پیوستن به دو کنوانسیون بین‌المللی و اصلاح دو قانون داخلی مهلت داده.
 
چهار لایحه‌ای که دولت ایران برای عمل به این خواسته‌ها به مجلس فرستاده عبارتند از: لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، لایحه الحاق به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم و لایحه پالرمو.
 
مجلس ایران تا کنون سه لایحه را تصویب کرده اما به جز لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم که در شورای نگهبان هم تایید شده، سایر لوایح هنوز تایید نشده‌اند.
 
مخالفان لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم، عمدتا منتقدان دولت حسن روحانی و از طیف منسوب به جبهه پایداری هستند. به گزارش برخی رسانه ها پیش از شروع جلسه مجلس، پیامک‌هایی تهدیدآمیز به نمایندگان ارسال شده بود که از آنان می خواست به این لایحه رای ندهند.
 
امروز دوشنبه ۱۶ مهر هم، پروانه سلحشوری نماینده تهران در کانال تلگرامی خود نوشته بعد از دادن رای مثبت به لایحه، پیامک هایی با مضمون تهدید به مرگ دریافت کرده است.
 
موافقان می‌گویند پیوستن ایران به این کنوانسیون و بیرون آمدن از فهرست سیاه باعث شفافیت مالی بیشتر و همکاری اروپا با ایران علیه تحریم های مالی آمریکا می‌شود.
 
ایران با وضع شرایطی از جمله به رسمیت نشناختن اسرائیل به کنوانسیون پیوسته است.
 
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیش از رای‌گیری دیروز مجلس، با اعلام این شرایط، پیوستن ایران به این کنوانسیون را درمجموع مثبت ارزیابی کرده بود.
+6
رأی دهید
-55

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    setayeshz565 - وین، اتریش

    خدایی این نماینده است یا دیوه؟دلم آشوب شد از دیدن ریخت و قیافه کریهش
    3
    41
    دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    نازک بین - شفیلد، انگلستان

    غارتگران و وطن فروشان به تکاپو افتاده اند و از فردای خود و سرنوشتی که در انتظارشان است شدیدا" مضطرب و نگران هستند از تصویب این لایحه.
    5
    36
    دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    فیلمی در اوردن! از اونور رهبر میگه من مخالفم، بعد ظریف میاد میگه اگر تصویب نکنیم دهنمون صافه، بعد یه نامه از "دفتر رهبری" (نه خود رهبری) میاد میگه بلا مانع است طرح لایحه (مگه طرح لایحه هم مانع و بلامانع داره؟) بعد هم دست آخر میکشوننش به شورای نگهبان و یحتمل به تشخیص مصلحت!!. جنگلیه واسه خودش
    3
    33
    دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    نارکو - سوئد، سوئد

    چه قیافه های کریهی دارند این آخوندها، مخصوصا این یکی. بعد میگن یارو صورتش نورانیه، و از این شر و ورها. لعنت تو روح همتون. دور نیست روزی که همتون رو از ت. خ. م. آویزان کنیم. دور نیست.
    4
    32
    دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    در مملکت بی صاحب هر احمقی به فراخور حال خود زری میزند! :o
    2
    27
    دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    این تهدید کردن نمایندگان همه فریب و فریبکاری است رای نمایندگان به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (سی اف تی) از پیش برنامه ریزی شده بوده چون اگر نظام اخوندی و بخصوص خامنه ای و نوچه هایش مخالف بودن که را به این کنواسیون داده شود بدونه شک هیچیک از نمایندگان غیرت این را نداشتن که رای مثبت بدهند.
    4
    23
    دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان

    یا شمر ذی الجوشن، این موجود ناشناخته را از کدوم غار بیرون اوردن، این موجود تمامی تئوریهای تکاملی را زیر سوال میبره،این قیافه توهین به موجود زنده است!
    5
    32
    دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    SydneyWater - سیدنی، استرالیا
    لجن متعفن!!!
    0
    11
    ‌سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    mehdi sadigh-Germany - دوسلدورف، آلمان
    قیافش مثل میمون عقب افتاده میمونه
    0
    1
    ‌سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    ببینم اگر ریش و سبیل این هیولا را بتراشند همون عکس با خادر زیری ازش در میاد یا بنده جور دیگر متوجه شدم؟(جمهوری اسلامی هلو را تبدیل به یابو وبلعکس میکنه، هر چند هر دویی اینها یابو هستند)
    0
    1
    ‌سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.