«رشته رشته» شدن اثر ۱.۱۴ میلیون یورویی در مقابل چشمان خریدار + ویدیو

نقاشی «دختری با بادکنک» اثر بنکسی، هنرمند گرافیتی بریتانیایی پس از آن که در حراجی لندن به قیمت ۱ میلیون پوند (۱.۱۴ میلیون یورو) فروخته شد، به یک باره در مقابل چشم حاضران «رشته رشته» شد.
 
این نقاشی بنکسی که ۱۲ سال پیش خلق شده بود، رکورد پیشین قیمت آثار او را شکسته بود. او در واکنش به این رخداد تصویر نقاشی رشته رشته شده اش را صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.
 
تصاویر منتشر شده از حراج این اثر نشان می‌دهد که پس از فرود آمدن نهایی چکش حراج و نهایی شدن قیمت، نیمه پایینی نقاشی شروع به خُرد شدن کرده است، انگار که برگه کاغذی وارد دستگاه‌های کاغذخرد‌کُنی، شده است. رخدادی که شگفتی حاضران را برانگیخت.
 
بنکسی نام مستعار نقاشی بریتانیایی است که آثار او با مضامین سیاسی و اجتماعی که رویکردی انتقادی دارد، شهرت جهانی دارد. او در سال ۲۰۰۵ اثری بر روی دیوار حائل بنا شده توسط اسرائیل در کرانه باختری خلق کرد که تلاش کودکان برای ایجاد شکاف در این دیوار را نشان می‌دهد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Going, going, gone...

A post shared by Banksy (@banksy) on

+23
رأی دهید
-9

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    danyou - تل آویو، اسرائیل
    خودش که ویدئوش رو منتشر کرد و نشون داد که خودش اون کاغذ خرد کن رو داخل قاب درست کرده که اگر خواستن حراج کنن تابلو رو اتوماتیک تابلو از بین بره . البته این نقاش همش به دنبال این هست که خودش رو یه جوری مطرح کنه ولی عجیب . خیلی از طرفدارهاش الان شاکی شدن از این کارش . حتی حراجی هم در جریان این قضیه بوده و در واقع یک شو بود .
    8
    19
    یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::danyou - تل آویو، اسرائیل::]. گرامی ، اگه دقت کنی نقاشی بطری هدفمند تا نصفه رنده شده ، برای اینکه اثر جدید و معروف تری خلق بشه و قیمتش هم دو برابر شده ،
    4
    11
    یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.