اردک پکن خوراکی که با چوب درخت هلو و گلابی آماده می‌شود - ویدیو

«اردک پکن» یا اردک کباب شده پکن غذای مشهور چینی است و زمانی غذای مخصوص خاندان امپراطور بود. رستوران «کوانجود» Quanjude در سال ۱۸۶۴ میلادی در زمان سلسله چینگ در پایتخت چین تاسیس شد و به خاطر این غذا در سراسر جهان معروف است.
 
«کوانجود» در زبان چینی به معنی کمال، اتحاد و فضیلت عالی است. مشتری‌ای که به اینجا می‌آید گواهی دریافت می‌کند که در آن شماره اردک نوشته شده است.
هیزم اجاق از چوب درخت گلابی و هلوست
 
«مرغابی پکن» باید برشته و آبدار باشد. این غذا به‌خاطر نحوه پخت آن نیز معروف است. «اردک پکن» را ۵۰ دقیقه در اجاقی می‌گذارند که هیزم‌های آن چوب درخت هلو، گلابی است. به این ترتیب اردک به عطر میوه آغشته می‌شود.
 
سخت‌ترین کار، برشته کردن اردک است. آشپز باید قبل از گذاشتن اردک در تنور، هیزم داخل اجاق و همچنین دما و درجه حرارت آن را بررسی کند.
 
مسئول این رستوران می‌گوید: «مهمترین قسمت آماده کردن این غذا زمان و نحوه پخت اردک در تنور است. هر اردک موقع سرو۹۰ تکه می‌شود. این غذا به طور سنتی با پنکیک، پیاز و سس خورده می‌شود.»
 
اردک پکن قبلا به ۱۰۸ قسمت تقسیم می‌شد. اما امروز هر اردک ۹۰ تکه می‌شود. در رستوارن «کوانجود» کباب اردک هر روز به ۴۰۰ روش مختلف سرو می‌شود.
مطالب بیشتر درباره
+9
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۵
    ramin-cph - کپنهاگ، دانمارک
    به مذاق ما ایرانی ها اصلا نمیخوره بعلاوه این که حیوون بیچاره رو بد جور میکشن، یه سیخ میکنن تو قفسه سینش بعد دستشونو فرو میکنن زنده زنده قلبش رو در میارن، فکرش حال ادم رو بد میکنه، ما که داشتیم گوشت تنمون رو میخوردیم،
    0
    6
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::ramin-cph - کپنهاگ، دانمارک::]. اگه این خوراک اصولی و ماهرانه درست بشه خیلی لذیذ است . در یک رستوران خوب چینی این غذا را خوردم و خیلی چسبید اما بعد ها در جاهای دیگه همین غذا را سفارش داده و قابل خوردن نبود ، شما یک غذای ساده مثل پیتزا را در نظر بگیرید . مقایسه کنید پیتزایی که در تنور هیزمی در ناپلی ایتالیا درست شده و با پنیر درجه یک و روغن زیتون اصل . با این پیتزا های آ شغال که اکثرا توسط مهاجرین خاور میانه در اسکاندیناوی درست می‌کنند .ارزانترین و بد ترین پنیر را خورد می‌کنند تو پیتزا و یا ژامبون چرب بیمزه ،
    6
    1
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    ramin-cph - کپنهاگ، دانمارک
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. نمیدونم، من که اصلا حال نکردم در ضمن ادم اصلا سیر هم نمیشه خصوصا که نون هم تو منوشون نیست،
    0
    0
    شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.