وحشت اصفهانی‌ها از هجوم مارها

با افزایش هجوم مارها به خانه‌های اصفهان، سازمان محیط زیست از پذیرفتن مارها خودداری کرده است. سازمان آتش‌نشانی نیز از شهروندان خواست مارها را به بیرون از شهر منتقل کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هجوم مارها به خانه‌های شهروندان اصفهانی خانواده‌ها را نگران کرده و به علت افزایش تعداد مارها سخنگوی آتش‌نشانی اصفهان اعلام کرد قبل از این هر نوع ماری که پیدا می‌شد توسط سازمان آتش‌نشانی به محیط زیست این شهر تحویل داده می‌شد اما تعداد مارها چنان افزایش یافته که به همه ایستگاه‌های آتش‌نشانی ابلاغ شده که مارها را پس از زنده‌گیری به خارج از شهر ببرند و در طبیعت رها کنند.

محمد شریعتی - سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان- اعلام کرد تعداد ۲۴۳ مار در چهار ماه امسال در خانه‌های شهروندان اصفهانی مشاهده شده بود.
به گفته خانواده‌ها روی آوردن مارها به شهر اصفهان و افزایش تدریجی آنها به علت خشک شدن رودخانه زاینده رود است اما سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اعلام کرده نمی‌توان دلیل افزایش تعداد مارها را خشکی این رودخانه دانست. وی می‌گوید: این روزها همه ایستگاه‌های سازمان آتش‌نشانی در سطح شهر اصفهان گزارش مارگیری داشته‌اند و حتی مواردی را هم در طبقات بالایی حتی پنجم ساختمان شاهد بوده‌ایم.

 قبل از این هر گونه مار پیدا شده توسط آتش‌نشانی به محیط زیست تحویل می‌شد اما این روزها با توجه به افزایش تعداد مارها در شهر و خانه‌ها به همه ایستگاه‌های آتش‌نشانی ابلاغ شده که مارها را پس از زنده‌گیری به خارج از شهر ببرند و در طبیعت رها کنند. سخنگوی آتش‌نشانی می‌گوید: باید توجه داشت که ما انسان‌ها به حریم زندگی مارها دست درازی کرده‌ایم و با ساخت خانه‌هایمان روی محل زندگی مارها منجر به آزار آنها شده‌ایم.
+101
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۷
    پریستوک - تهران، ایران

    بیچاره مارها هم از گزند جمهوری اسلامی در امان نماندند.
    13
    150
    ‌پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    PAARISA - آمستردام، هلند

    خدا رو شکر مار ها از چماق اسلام در امان بوده و میشه گرفت برد و در طبیعت رها کرد !! مثل سگ بدبخت نیست که جهان شمولی این دین رو تحت فشار گذاشته باشن .
    7
    71
    ‌پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    سوسماران و سوسمار خوران مدتهاست که به ایران زمین حمله کرده اند ، دیگه نوبت مار ها و کرم های بسیجی و ساندیس خوران است
    5
    64
    ‌پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.