رقص و پایکوبی محمود دولت‌آبادی در کنسرت لیان + ویدیو

رادیو زمانه:محمود دولت‌آبادی، نویسنده سرشناس ایرانی با جسارتی ستودنی در کنسرت گروه لیان در تهران با ریتم موسیقی بوشهری و در حالی‌که حاضران در کنسرت و هنرمندان روی صحنه به وجد آمده‌اند، دست‌افشانی و پایکوبی کرده است. کیهان چاپ تهران اما از شادی محمود دولت‌آبادی در کنار جوانان به خشم آمده است. ابتدا رقص جانانه نویسنده آثار ماندگاری مانند «جای خالی سلوچ» را می‌بینیم:
 
محمود دولت‌آبادی می‌گوید از شنیدن موسیقی گروه لیان به وجد آمده. او می‌گوید شادی با وجد تفاوت دارد. به گفته دولت‌آبادی موسیقی بدون ادبیات و ادبیات بدون موسیقی بی‌معناست.
 
کیهان، رسانه ولایتمداران در مقاله‌ای اما به نویسنده «کلیدر» و «جای خالی سلوچ» و «روزگار سپری شده مردم سالخورده» تاخته، و حرکات موزون او را «ناشیانه، سبک‌سرانه و مبتذل» جلوه داده و ادعا کرده که دولت‌آبادی برای جبران ناکامی‌اش در ادبیات رقصیده است.
 
گروه لیان یکی از گروه‌های موسیقی مطرح در زمینه موسیقی بومی ایران است.
 
محمود دولت‌آبادی هم یکی از نویسندگان مطرح ایران در ادبیات بومی‌ست.
 
کیهان چه کاره است؟
+108
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    معمای علت قتل های زنجیره ای را همین کلیپ چند ثانیه ای حل می‌کند، یعنی قتل و حذف فیزیکی شخصیت های ادبی ، فرهنگی و تاثیر گزار بر جامعه. (مانند امثال دولت آبادی ، ) چرا که این افراد حتی لازم نیست سخنرانی کنند ، حتی حضورشان تاثیر گزار است. موجب تحسین می‌شوند ، انرژی و انگیزه می‌دهند . خلاقیت دارند. جامعه ای که هنر و فرهنگ را ازش بگیرند را می‌توان مسخ و کنترل کرد ،
    2
    78
    ‌چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
    برگ زرین و افتخارآفرین تاریخ ادبیات معاصر ایرانزمین !! همیشه در سلامت و وجد و شادى باشه !! در ضمن مسئول لجن نامه کیهان خیلى خره !!
    1
    13
    ‌چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    عجب روزگاری شد بعد از ادعای پیغمبری شخصی به نام محمد عرب و 1400 سال بعد حکومتی درست شد به نام حکومت اخوندی از نوع شیعه که از اصل اسلام فاصله گرفت و چسبید به علی و فرزندانش خصوصا صادق و واقعه کربلا و حسین و...و حالا رقص این نویسنده بزرگ ستونهای این دین را به لرزه اورد .استغفرالله..
    3
    12
    ‌پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان
    »به گفته دولت‌آبادی موسیقی بدون ادبیات و ادبیات بدون موسیقی بی‌معناست«!؟ دولت آبادی، لطیفه نگو هر چند حق داری که لطیفه بگویی و باز از اینگونه "مرزها و تعریفها" سخنگویی کنید که با اینگونه دیدها باعث "پیدایش" مرزها در جامعه و یک فرهنگ شدید، پس از من و موزیک من بشنو: موزیک یعنی ادبیات "جهانی" صوتی که باعث همبستگی افکار و ارزشها از هر نوع "فرهنگ، نژاد و دین"، پس موسیقی نیازی به ادبیات "ندارد"!
    8
    2
    ‌پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::scandal - برلین، آلمان::]. اگه دقت داشته باشی پشت سر تمام قصه ها، سرود ها، حماسه ها ، ، روایت ها، ،نمایشنامه ها، اپرا ها و در عصر کنونی فیلم ها که بر اساس کتاب ها ، یا فیلم نامه ها تهیه می‌شوند ،موسیقی خلق می‌شود ، یعنی رابطه تنگاتنگ وجود دارد ،
    1
    5
    ‌پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. گرامی، کاملآ همانطوره که فرمودید! ولی اگر به "ریشه" موسیقی بنگرید، همانطوریکه در همه کتابهای مذهبی از "آن" (= موسیقی) یاد شده که بهنگام آفرینش گیتی اول "صدا" (= موسیقی) بود که علم فیزیک هم آنرا اثبات کرد که منظور همان صدای انفجار بیگ بنگ میباشد، پس نباید پیدایش یک موزیک را لازمه ادبیات دانست، همانند موزیکهای تکنو. پس فقط دولت آبادی کافی بود که قرش را بریزد و فلسفه بافی نکند، فقط همین ، نه کم و نه زیاد! انگار مثل این میماند که ما شاهد قر دادن آخوندی باشیم و او برای توجیه رقصش از آیه قرآن کمک بگیرد! به درود
    2
    1
    ‌پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.