حرف های تکان دهنده یک استاد دانشگاه درباره جلال آل احمد و عقب ماندگی فرهنگ در ایران

+90
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۹
    دنیای وارونه - اتیوپی، اتیوپی
    به نظر چنان نماید که این استاد عالیقدر کمی تا قسمتی شوت تشریف دارند.
    5
    6
    ‌سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان
    اول از همه بسیار خرسند از این "لحظه" هستم که شاهد ۲ تا آدم بودم که داشتند با هم به تبادل نظر میپرداختند و ول کن معامله هم نبودند (= یعنی‌ از خجالتی و شکست نفسی‌ و بیسوادی قانع به پاسخ هم نبودند)! مجید حسینی از رفتار و کردار ما شاکی‌ بود که ما همانند مردم غرب نیستیم که در زمان حال زندگی نمیکنیم بلکه در گذشته زندگی‌ می‌کنیم که با حق دادن به ایشان باید "علت" آنرا میگفت: بله، ما در "گذشته" زندگی‌ می‌کنیم، زیرا "حالمان" را گرفتند! و غرب زدگی می‌‌ارزد به سوسمار و عقرب زدگی! ما در کشوری زندگی‌ می‌کنیم، که دولتمردان ایرانی بمدت ۴۰ سال با کمال وقاحت و بیشرمی ادعا میکنند که ما در "گذشته" بی‌ فرهنگ بودیم و از ۱۴۰۰ سال پیش اسلام ما را بافرهنگ کرد! ما در "گذشته" زندگی‌ می‌کنیم که شوربختنانه، که اگر به "پرسش های" امروزی را به دولتمردان ایرانی ابلاغ کنیم، درجا آنان در پاسخ آن به دنبال نامه مالک شتر به علی‌ و یا نامه محمد به یزید و و و هستند،
    1
    12
    ‌سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان
    یعنی‌ به مدت ۴۰ سال بطور ناخودگاه ما را با پاسخ‌های "گذشته" مشغول ساختند که تاثیر آن این می‌باشد که هست که ما بدنبال "شادی و خاطرات" گذشته سرگرم سازیم!
    1
    6
    ‌سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان
    در این آلمانی که ایشان سنگ سینه "نمونه" فرهنگ آنرا به سینه میزد، باید به ایشان یاد آور کنم که در آلمان که اگر لابی یهودی نباشد، فاشیست‌ها یک شبه روی آخوندها را سفید خواهد کرد و این فاشیست‌های آلمانی ۵% مردم هستند که در اقلیت هستند که همانند اخوندهای ما که در اقلیت ۵ درصدی با زور اسلحه هر چه که خواستند با ما "کردند"، پس این یک "صفت و شخصیت" انسانی‌ است که اگر به یک آدم بی‌ شعور و از خودراضی و فاشیست "قدرت" را بدهید، آن جامعه را "بی محتوا" خواهد کرد که مردم را وادار به دوران "گذشته" می‌کند. در پایان، خود غرب هم از دست کاپیتالیستم هم خسته شد، ولی‌ با هوشیاری و شهامت از آن هم دفاع میکنند زیرا "آلترناتیوی" دیگری هم ندارند و در فکر حکومت عدل علی نیستندکه جانشین آن سازنند!
    3
    8
    ‌سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    natasha1 - نیویورک، ایالات متحده امریکا
    من این آقا را نمی شناسم ولی حرفهاشون درسته. یک نکته مهم که من در امریکا یاد گرفتم اینه که خیلی برای زندگی زحمت می کشن و تلاش می کنن و جوانهای امریکایی خیلی ساده زندگی می کنند وشکایت نمی کنند از نداشته ها . وسعی می کنند روی پای خودشون بایستن. خیلی بدیها هست و خیلی خوبی ها که باور کردنی نیست. یک نکته دیگه هم که خیلی مهمه اینه که هر چی هستن خودشون را وارونه نشان نمیدن. واقعأ حرفشون را می زنن . خودشون هستند . بدی هاشون را خودشون میگن و اتفاقات بد را پنهان نمی کنند. ضعف هاشون را می گن و تلاشهای زیادی صورت می گیره که بهتر شن. از کودک تا پیر می خوان یاد بگیرن و امکانات براشون فراهم هست. هر کی هر چی هست خودشه .تظاهرنمی کنه .
    1
    10
    ‌سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    shirzan e irani - استکهلم، سوئد
    ایشان اگر ۱۰۰ تا کشور را هم ببیند، تا اینکه به زیر ساخت‌ آنها پی نبرد، تنها جهانگرد خوبی‌ ست، درست است به عنوان مستند ساز و محقق فرتر از دیدار صرف عمل می‌کند، اما ایشان خود زأییده نظام بیمار و کاذبی ست که تمام ابزار رسانه و قدرت را در جهت دور کردن مردم از آزاد اندیشی‌ و کشف و شهود حقیقی‌ باز داشته و هر روز افکار و اهداف مسموم خود را با زور و تهدید و عوام فریبی و تخطئه قالب کرده، که یقینا با ذاتِ ایرانی‌ سازگار نیست و هم باعث اتلاف انرژی و گیجی و گمی ، درست است ایرانیان اکنون کوروش و خیام و مولانا و ابن سینا نیستند اما آیا آنها ایرانی‌ بوده ا‌ند یا خیر ! و ایشان اصلی‌‌ترین قطعه این پازل که درکی واقعی‌ و بدون گرایش به بیگانه بوده است از دست داده، که همانا زندگی‌ و درگ واقع بینانه در زمانِ شاه فقید است! چرا ملت در آن روزگار دم از فرهنگ غنی خود نمیزدند و بر عکس دنیا این را به رخشان میکشید ، چون شاه فقید , دولت مردانش و سیاست جاری در جهتِ این فرهنگ و اعتلا آن پیش میرفت، به همین خاطر تصمیمِ جهانی‌ بر خدشه وارد کردن به آن شد، ...
    0
    2
    ‌سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    shirzan e irani - استکهلم، سوئد
    . جهان کنونی که خود سابقه ای نه درخشان که پر از بد نامی‌ داشت نمیخو است پوست اندازی خود را به وجه ای موجه کم رنگ کند و در این راستا امور از دستش از دست خارج شود، به همین خاطر مذهب و کمونیست و کلا جریان چپ را علم کرد و روشنفکران قلابی را در این دام انداخت، همچنین در آن زمان ایران از نظر تعهد کاری و پیشرفت سر آمد بود تا جأییکه سپاه بهداشت و دانش هم به روستها گسیل میشد، و پادشاه فقید در عمر کوتاهش فعال‌ترین باسواد‌ترین و پر کارترین متخصص‌ترین حاکم جهان بود، یک نفر هم عصرِ او پیدا کنید که به اندازه او سواد، مهارت در زبان‌های مختلف، مهارت در درجاتِ ارتشی و خلبانی و امور سیاسی داشته باشد و عبور از تجارب خاص جهانی‌ علاوه بر داشتن پدری چون رضا شاه کبیر, ایشان یقینا پرورده شده در همین نظام است و زیر لایه حرفهایش مطالب بسیاری نهفته که فرصت نقد آنها در اینجا نیست، به مطالبی درست است هم اشاره می‌کند، اما زیر بنا را نه میشناسد و نه باید بشناسد واگر نه به او اجازه بلبلی کردن و گشتن در ۶۵ کشور داده نمی‌شد.
    1
    2
    ‌سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
    راست میگه دیگه جلال ال احمد یک عقب مانده بود اگر عقب مانده نبود نمیرفت حوزه آخوند بشه
    0
    0
    جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.