دقایقی از فیلم "دختران خورشید" با بازی گلشیفته فراهانی

دقایقی از فیلم دختران خورشید (به فرانسوی: Les Filles du Soleil); (به انگلیسی: Girls of the Sun)  به کارگردانی ایو هوسون و با بازی گلشیفته فراهانی، امانوئل برکو - محصول سال ۲۰۱۸ -
دختران خورشید چهارمین فیلم بلند این کارگردان است و فیلمنامه نیز توسط خود وی نوشته شده است.
 دختران خورشید فیلمی با موضوع  مقاومت زنان جنگجو است که اسیر افراطیون میشوند و این اسارت زمینه تشکیل حزبی به نام دختران خورشید را میدهد. افراد این حزب به خودشان قول میدهند که راه نجاتی پیدا کنند و به سرزمینشان بازگردند.
گلشیفته فراهانی در فیلم دختران خورشید نقش وکیلی با نام بهار را ایفا میکند که خودش در میان ربوده شدگان این گروه گیر افتاده و در جریان فیلم تبدیل به رهبر گردان و یک سرباز شجاع و جسور میشود. بهار با همسر و فرزندش به کردستان نقل مکان کرده و روایت زندگی اش را با یک روزنامه نگار در میان میگذارد.
+80
رأی دهید
-16

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۰
    karaji - کرج ، ایران

    زنده باشی سنگ درخشان سرزمین من ..
    8
    75
    یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان

    بقول کفلی اسکندر این فیلم " فقط جنبه تبلیغات خشونت در جامعه خاورمیانه را دارد و بس " نیت خیری نیست اگر خوب بود این نوع فیلم های خشونت بار را به زبان خودشان برای زنان کشور خودشان می ساختند نه برای خاورمیانه !
    77
    10
    یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    اتل متل! - اساتیر، اردن

    [::باباجان - لندن، انگلستان::]. با درایت والای قبیله دوستی حضرتعالی، یقینا این درک نیز از شما پنهان مانده که یک فیلم مخاطب خودش را در همه جای جهان میابد و این مخاطب و بیننده فیلم است که باید پیام فیلم را درک و استنباط کند و نه جناب کفلی اسکندر. نه؟! و اما از نگاه بنده بشر فیلم مطلق است و کارش از خرابی گذشته، بهمین جهت است که بنده آخرین باری که به سینما رفتم نونزده سال پیش برای دیدن فیلم nemo ماهی قرمز بود. بشر تا خرخره در ترس فرو رفته و فیلم هیچگونه علاجی به همراه ندارد.
    8
    30
    یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    بهنام انتورپن - انتورپن، بلژیک

    [::باباجان - لندن، انگلستان::] یعنی برای دخترای عرب و مراکشی و الجزایری ای که این فرانسوی ها زنجیر انداختن گردنشون و هر روز زیر برج ایفل بهشون تجاوز میکنن و میفروشنشون میساختن!!!؟ یا برای دخترایی که پلیس امریکا تو صورتشون اسید میپاشه!؟ خب از رو نمیری که ولی واسه هر چیزی باید یه مزخرف بگین دیگه.
    6
    30
    یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Kutolson - تهران، ایران

    [::باباجان - لندن، انگلستان::]. تو کلا هر چه درباره کورد باشه، تو رو می سوزانه! البته حق داری، چون اگه کوردا نبودند الان تمام خاورمیانه رو دزدیده بودید به اسم غزها زده بودید! خوشنت را امثال تو و پدر خوانده داعشی تو اردوغان صغیر با فرستادن هزاران نیروی خارجی برای داعش می آفرینند! خوشنت زمانیست که با داعشهای عفرین را اشغال کنید! خوشنت یعنی قتل عام یک و نیم میلیون ارمنی و ۵۰۰ هزار کورد در سرزمین مادریشان!خوشنت یعنی ،وحشیگری،دزدتمدن و فرهنگ یا همان غز! اینچین زنانی نشانه پویایی بودن و سر بلندی یک ملت است، ملتی که همه چیز را در پایین تانه ای زن نمی بیند! این ملت از قلب ایران زمین سرچشمه دارد و من بعنوان ایران به این زنها افتخار می‌کنم! زنانی که حماسه می آفرینند! اما ...... تو مشکل داری، مشکلت با فارس،آذری،کوردو بلوچه. چون پانترکی‌..... و از ترس .....! تو‌یک آدم عقده ای بی هویت هستی که افتخارت قسطنطنیه دزدیه!حتی جرات نداری شجره نامه صفوی را اینجا بنوسی چون صفویان کوردن! حالا چرا از بهشت بدون خشونت پدرخواندت اردوغان فرار کردی رفتی انگلیس؟ تو ترکیه تو رو آدم حساب نمی کردند؟ آره؟
    9
    41
    یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Cyrus749 - برایتون، انگلستان
    [::باباجان - لندن، انگلستان::]. فرگی نداره.
    5
    22
    یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان

    [::Kutolson - تهران، ایران::]. تو بدبخت کرد دو آتشه و کاسه داغتر از آش برای فارسها که در تهران هر روز از ترک ها پس کله می خوری و در سایت عقده خالی می کنی ! اول کردها ارمنی ها را کشتند و مناطق کرد نشین ترکیه ارمنستان بود نه کردستان و ارمنی ها خانه خود را با بوسه به کردها ندادند حتی رفیق کرد ترکیه ای دارم می گوید که پدر بزرگ من می گفت من خود چندین ارمنی را کشتم و از آنجا انداختم بیرون ! شما که طرفدار گروه هک تروریستی کردی یا همان داعش دائمی هست و از کرد بودن خود چیزی نمی فهمی و خود را فارس جا زده به هواداری کردهای افراطی می پردازی، فارسها احمق نیستند خوب می دانند که ترکها ایران را ساختند و کردها همیشه خیانت کرده اند و هیچ نقشی در تاریخ ایران و منطقه نداشته اند !
    37
    7
    یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان

    [::Kutolson - تهران، ایران::] اگر خیلی ناراحتی بجای زرنا زدن در تهران برو عفرین ! و فراموش نکن که برای ۳۵ میلیون برادر ترکیه در ایران هست و اجازه نخواهند داد هیچ تروریستی سر مرزها قد اعلم کند و همراه ترکیه، ایران ، سوریه و عراق اجازه نخواهند داد به فکر تجزیه باشید !
    34
    7
    یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    tom28 - تهران، ایران

    تا حالا دیدین این گلشیفته که گل بدنش را همه جا شکفته میکنه یک نقش شاد و خوشحال بازی بکنه؟؟؟ چرا تمام نقشهایی که بهش میدن فقط بدبختی و فلاکت را نشون میده؟؟ یکجایی یک مقاله انگلیسی خوندم که در مورد گلشیفته میگفت: .......ترجمه: گلشیفته همیشه مثل بدبختها فلاکت زده هستش نقشی فلاکت زده ها را هم عالی بازی میکنه و احتمالا دلیلش اینکه در زندگی واقعی هم همینجوریه.
    33
    10
    یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    ramin-cph - کپنهاگ، دانمارک
    [::باباجان - لندن، انگلستان::]. بازم مه فرت و فرت کامنت میزاری و فارسی خوب خودتو به رخ میکشی؟ یه پس گردنی دبش دیگه طلب اری از همونا که از رضا شاه خوردی.فعلا فقط فارسی بنویس که تنها حقیقتیه که قبول کردی البته با پس گردنی.
    7
    25
    یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    اتل متل! - اساتیر، اردن
    [::tom28 - تهران، ایران::]. دوست ارجمند، در وهله اول هر کسی اختیار بدن خودشو داره. نه؟ ما ملت همه از جمهوری اسلامی نالانیم اما ناخودآگاه و شاید ناخواسته فرهنگ و حرفهای همین رژیم رو تکرار میکنیم. نه؟ در وهله دوم احتمالا تجاهل العارفین میفرمائید. چرا که هر هنرپیشه ایی برای ایفای نقش خاصی مهارت دارد. احتیاجی به مثال نمیبینم چرا که شما را جزو کسانی میدانم که با اشارت مطلب را میسنجید و در آن تعمق میکنید. هر چند همانطور که قبلا عرض کردم رگه های تندروی و جزمیگرایی را در کامنتهایتان میشود دید و کمی ترسید. با مهر.
    3
    21
    یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Robinsson77 - استکهلم، سوئد
    [::باباجان - لندن، انگلستان::]. شما خودشو زیاد فیشار ندی یه موگع خودای نچرده دوچار دوشواری در گسمت ....
    1
    4
    یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Kutolson - تهران، ایران
    [::باباجان - لندن، انگلستان::]. پس این ترکها هستند که فارسها پس گردنی می زنند! و تا حال ادعا می کردی به ترک‌ها تو ایران ظلم میشه! اینو خوب آمدی، اتفاقا من اصلیتم شمالی هستم و به کوردها افتخار می‌کنم! جالبش اینجاست که پانترکها افتخار می کنند که کوروش بزرگ رو و، آنها کشتند، انوقت چطور میشه قومی که به کشتن شاه یک کشور افتخاره می کنند، آن کشور را آباد کنند!؟ بعدش کوردها به ایران خیانت نکردند بلکه کوردها هیچ وقت سلطه ای غزهای وحشی و تازیان را بر ایران تحمل نکرده اند، و برای همین همه ای ایرنیها به این نتیجه رسیده اند که‌چرا در زمان شاه کوردها اسلحه نداشتند و حتی این رو یاد ما نمی رود در جنگ ایران و عراق کوردها ایران را تا عمق کرکوک بردند، اما حتی پایه یک بعثی به مردستان ایران نرسید، کوردها در مورد ایران خط قرمزهای خودشان دارند و بعد حتما شاهنامه رو بخوان بین کیا به ایران حمله می‌کردنند و کیا دفاع! غز وحشی جز نابودی ایران هیچ نکردند و صفویان هم کورد بودند! ترک بودن صفویان جعل تاریخ توسط پانترکها ست!.
    2
    8
    یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Kutolson - تهران، ایران
    [::باباجان - لندن، انگلستان::]. راستی فراموش نکن که ۲۵ میلیون کورد هم در کردستان اشغالی توسط غزها هستند! غزها تکون بخورند برادان کوردمان تو ... می زارند! ایران بعد ج.ا به کوردها پشت نمی کنه! تمام ایران را بگردی ۱۰ پانترک پیدا نمی کنی، اونم از خزر می فرستیم صحرای اطراف مغلوستان!.
    3
    9
    یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان
    [::Kutolson - تهران، ایران::]. .... خودت را نچسبان به فارسها یا کرد ایران در ایران به اندازه شنا عقده ای نداریم و عقده ای ها همه به داعش پیوسته اند ، خجالت نکش ، صفوی سهله تو بگو امپراتوری با رهبری ناپلئون همه اصلیت کرد بودند دلت خوش باشد تمام پیامبران و خود خدا کرد بوده ولی این ملت در طول تاریخ بشریت عرضه نداشتند دولت داشته باشند خودشان می چسبانند به دوره کورش دوره صفوی و غیر ! چون قوم عوام فکر می کند تاریخ داستان هست ! تاریخ شما را فارسها در ۱۰۰ سال پیش سر هم کردند شما تا پنجاه سال پیش سر کوه بودید!
    3
    1
    ‌سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.