فیلمی که خشم اعراب ایران را برافروخته حذف عربهای ایران از برنامه شبکه ۲ صدا و سیما

+142
رأی دهید
-51

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۰
    Tantan Milo - دوبلین، ایرلند

    یه کم ظرفیتمونو ببریم بالا. یه شوخی کوچکی تو برنامه طنز میکنن سریع بهمون بر میخوره. یک چیز کوچیک مثل این پیش میاد اعراب ایران گر میگیرن. عرب لر کرد و گیلانی همه این مشکل رو دارن. اعراب ایران در حقشون اجحاف شده ولی این مثله چیزی واقعا نبود که اینقدر بزرگش کنن. کردها هم که من اصالتا از اونجا هستم هم همین کار رو قبلا کردن در واکنش به شوخی در برنامه کمدی
    86
    174
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dara20 - تهران، ایران

    اعتراض به تبعیض و عدم برخوردری از حقوق شهروندی و حقوق مدنی و مقابله با این رژیم سفاک اسلامی بجای خود، اما این چه دلیل احمقانه و کودکانه‌ای بود که به خیابان ریختید؟
    83
    111
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان

    دیگر زدند به سیم آخر!
    21
    94
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    raha1984 - هامبورگ، آلمان

    بخدا من اگه ۱۰۰ بار اینو میدیم متوجه این موضوع نمیشدم !!
    40
    100
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۹
    تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک

    ما عرعر ایرانی نداریم. ایران از اقوام آریایی تشکیل شده. کرد؛ بلوچ؛ آذری؛ فارس؛ رشتی؛ گیلکی؛ لر؛ قشقایی؛ ترکمن؛ بختیاری؛ آشوری و ارامنه. ولی عرعر نه همونطور که مکزیکی و سومالیایی هم نداریم.
    120
    48
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    mehrdad cross - بروکسل، بلژیک

    فارسم ولی‌ اینکارو محکوم می‌کنم.بامید پیروزی همه ایرانیها
    26
    84
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    هیچ غلطی نمیتونند بکنند. همین ها که امروز مدعی هستند زمان جنگ و موقع حمله صدام به خوزستان کجا بودند؟ چطور اون موقع جنگیدن در مقابل اشغالگر برای اونا میشد برادرکشی و بعثی ها برادرشون بودند حالا چی شده انتظار دارند ملت ایران فراموش کنند و بگند اینا عرب هستند؟ عرب زبانهای مهاجر به ایران و عراق اگر ناراحت هستید با احترام برگردید به سرزمین آبااجدادیتون عربستان وگرنه اینجا همه ایرانی هستند . من آذری هستم بقیه هم لر و کرد و بلوچ و پارس و گیلکی و غیره همه اول و آخر ایرانی هستیم و قوم و زبان و لهجه موضوع دوم و حتی سوم هستش . ولی اینا میگن ما ایرانی نیستیم عرب هستیم و تازه یارو آمده تاریخ هم درست میکنه که اصلا ما اینجا بودیم شماها آمدید؟ پس با این حرفها سپاه و مردم حق دارند با اینها مثل بعثی های داعشی برخورد کنند و به نظر من هرکسی که اینطوری فکر میکنه حتی من آذری اگر بخوام بگم ایرانی نیستم و عثمانی یا ترک هستم باید سلب تابعیت بشم و باید اگر ناراحت هستم برم همونجایی که احساس تعلق میکنم زندگی کنم و حق اینکه برای این خاک ادعا کنم ندارم چون همه میدانیم اقوام مختلف مهاجر هستند حتی پارسها
    71
    76
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان
    [::Tantan Milo - دوبلین، ایرلند::]. شوخی به کنار ولی برنامه های هدفمند نسل کشی نرم از طریق تحقیر ، تخریب ، تمسخر برای یک بچه غیر فارس تاثیر منفی دارد و مثالش هم هزاران بچه تهران هست که ترک بودن خودش را انکار می کند که مورد هجوم جک های هدفدار توهین آمیز واقع نشود ! چرا در این جک ها هیچ جا نمی گویند یک " فارس " فقط خیلی مودبانه و داخل پاکت می گویند " اصفهانی " حالا اصفهانی شاید ترک یا عرب هم باشد ! اگر درست کالبد شکافی کنی متوجه می شود که در مورد یک ترک چرا نمی گویند یک تبریزی ! در مورد یک عرب چرا نمی گویند یک الاهوازی! به کردها هم جوک نمی گویند چون آنها عموما در جمع دیگر ایرانیان نیستند و یا تحمل آنها خیلی اندک هست به کرد جوک بگویی بجای خنده یا خودش را می کشد یا طرف مقابل را و طرف جسارت جوک تحقیری در مورد کرد را در خودش نمی بینند و ارامترین و بی ازارترین مردم ایران رشتی ها را تا حد بی خبر از ناموس جوک تخریبی و تحقیری می گویند و اینها خواه ناخواه تاثیر مستقیم در جامعه ما دارد و نفرت پراکنی امروز بین قوم های پنجاه درصد از جک ها تاثیر می گذارد!
    43
    46
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    ایران سرفرازم آرزوست - ورشو، لهستان

    اینجور اشتباهات (اگه اون رو اشتباه بنیمیم) اگر 20 سال پیش اتفاق می افتاد مردم یک اعتراض ساده می کردن اما الان همه خونشون به جوش اومده و منتظر کوچکترین جرقه هستن. بعد از این دیگه اینجور تظاهرات زیاد خواهد بود و کوچکترین چیزی می تونه بهانه بشه برای اعتراض. دیگه حکومت روز آروم نخواهد داشت.
    5
    59
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    amin832 - تهران، ایران

    صحبت از تبیعض میکنند میگن فارس همه چیز رو گرفته . بابا این فارسهای بدبخت هم خودشون هیچی ندارند . به استانهای فارس سفر کنید خودتون متوجه میشید . بعضی هاشون اب خوردن هم ندارند . هر کسی میرسه به اون فارسهای بدبخت فحش و ناسزا میگه با این که فارسها هرگز به ما بی احترامی نکردند . تا دولت کار اشتباهی میکنه ما فحش و ناسزاشو به فارسهای میگیم . باید حساب دولت رو از اقوام ایران جدا کنیم . هرگز نشنیدم در هیچ کجا که فارسها و لرها و شمالی ها بگند ما میخوایم یک کشور جدا درست کنیم یا این تکه از خاک برای ماست ما میخوایم اون رو از این اقوام پس بگیریم . ولی یک عده کم در قومیتهای دگر همیشه این ارزو رو داشتند و دارند .
    35
    55
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    IRAN+ISRAEL+USA4EVER - مونیخ، آلمان
    البته باید توجه داشت که افراد عرب تبار در استان خوزستان در حقیقت ایرانی‌ نیستند بلکه در دوران تسلط انگلیسی‌ها بر جنوب ایران از یمن، عربستان، عراق و قسمتی‌ از آفریقا به ایران مهاجرت کرده یا داده شده اند!. عرب تبار‌های ساکن ایران اما برای همیشه در آنجا ماندگار شدند که البته به عنوان اقلیت باید به آنها توجه شود. این شامل نژاد کرد هم می‌شود، آنها ایرانی‌ نبودند و از قسمت‌هایی‌ از روسیه فعلی‌ به ایران مهاجرت کرده و یا داده شده‌ اند و رفته رفته احساس صاحب خانگی بهشان دست داد که به آنها هم البته باید توجه شود تا افکار تجزیه طلبی خود را از دست بدهند.
    73
    77
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    سمکو قطوری - فیلاخ، اتریش

    مصلحت ایجاب کرده بخاطرترس بچه هااز شبح ومترادف بودن شکلوشمایلش باکفن ازعروسک بالباس عربی صرف نظرشود
    56
    81
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    oghab - هلسینکی، فنلاند

    ایران عرب نداره عرب زبان داره هرکس بگه عربهای ایران .....
    69
    45
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Londonuk - لندن ، انگلستان
    مشکل اینجاست که یه عده از اعرابهای کشورمون از طرف عربستان کمک مالی میشن که این اختشاشاتو انجام بدن ، به این عده گفته شده که خوزستان مال اعراب هست در حالی که ایران عرب نداشته همه مهاجر ت کردن از زمانی که عمر به ایران حمله میکنه ، متاسفانه این عده باعث شدن که مردم و بخصوص دولت دید خوبی نسبت به بقیه اعربهای عزیز کشورمون که واقعا ایران و ایرانی و دوست دارن نداشته باشه
    48
    41
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    اکثر طوایف ایرانی مانند بلوچ کرد و ترک و عرب سالهاست مورد تبعیض قرار گرفتن و تبعیض سیستماتیک باعث ایجاد مشکلات فرهنگی و اجتماعی بسیاری شده، به کرمان و بلوچستان برید بلوچ ها از دریافت شناسنامه محروم هستند در ازربایجان زلزله میاد شبکه تلوزیونی به علت انتقاد بعد از سه روز زلزله اذربایجان رو پوشش میده ، کردهای کرمانشاه به خاطر اهل سنت بودن بعد از شش ماه هنوز براشون کانکس توزیع نشده اعراب اصیل ایرانی بیست و پنج سال بعد از جنگ هنوز خرابه های جنگ پابرجاست و از داشتن اب اشامیدنی محروم هستند . یک جرقه کافیه تا همه به خیابان بریزن ، ممکنه برخی بپرسن چرا به خاطر فیلمی به این کوچکی و کم محتوا اعراب به خیابان ریختن ، علت تظاهرات اعراب همش این فیلم نیست بلکه انبوهی از مشکلات و تبعیضات در سالهای گذشته باعث طغیان اونها شده
    27
    37
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    pars40 - فرایبورگ، سوییس
    اول اینکه ایران متعلق به همه اقوامی هست که در اون زندگی میکنن اما حکومت مگر دست پارسها هست که همیشه بد و بیراه نسار پارسها میکنید ؟؟؟ 90 درصد حکومتی ها ترک هستن از رهبر کثافت بگیر بیا تا پایین . در ضمن همین عرب زبانهای جنوب یادشون رفته زمان جنگ از همه جای ایران برای دفاع از جنوب ایران مردم جنگیدند و از همه مهمتر این حکومت داعشی که خود عرب زبانهای جنوب هم دست کمی ازش ندارن با اون طرز فکر دوران جاهلیت به چه کسی خوبی کرده از پارس و بلوچ و ترک و کرد و گیلک و لر و ووووو همه از دست اینها داد به آسمون دارند . حکومتی که انگلیس و فرانسه و آمریکا به ایران تحمیل کردن سالها هم هست که با خط دادن به آخوند سعی میکنن تا ایران رو تجزیه کنن . دوستان هموطن ما همه با هم ایران هستیم وقتی کشوری به قسمتهای کوچک تقسیم بشه بسیار ضعیف و وابسته میشه .
    16
    24
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - آخن، آلمان
    [::paksan - ایران، ایران::]. چشم عزیزم بر میگردیم دقیقا همان مان که شما به سیبری برگردید.
    16
    16
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    azarbayjan-janim - تبریز، ایران
    paksan - ایران، ایران. خوبه خودتون میگید آذری هستید و ربطی به آزربایجان جنوبی ندارید پس بهتره راجع به ترکهای آزربایجان نظر ندید همون بهتر که درباره درد مردم فارس و اصفهان و یزد صحبت کنید تهران و نمیگم چون اونجا هم ماله ترکهاست
    27
    13
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - آخن، آلمان
    ایران اکنون انبار باروت شده و هر ان امکان انفجار این انبار وجود داره ولی این تو بمیری دیگه از ایون تو بمیر ها نیست.
    6
    16
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    Tantan Milo - دوبلین، ایرلند
    [::باباجان - لندن، انگلستان::]. اینجایی رو که میگی بعضیها رو قبول دارم ولی شوخی با اقوام یا لحجه های مختلف فقط تو ایران اتفاق نمی افته. مگه انگلیسها لهجه اسکاتلندیا نمیخندن و براشون جک نمیسازن؟؟ مگه انگلیسها به ایرلندیا نمیتونم و ۱۰۰۰ ها جک براشون درست نمیکنن؟ پس این اسکاتلندیا و ایرلندیا هم باید فردا بدترین تو خیابون چون تقریبا هر روز باهاشون شوخی میشه. استاندار کمدین ها که هر روز اینارو مسخره میکنن و تو تلویزیون هم نشون میدن. اجحاف در حق لر کرد و عرب و ترک و . میشه ولی خدایی به اموات یک ایرانی کرد میگم تبعیض بین اقوام تو ایران به بدی جاهای دیگه نیست. میگی نه برو یه سر ایرلند شمالی که قسمتی از انگلیس هم هست ببین اوضاع چجوریه. مخصوصا جاهایی که کاتولیکها تعدادشان بیشتره ببین تبعیض قومی تو انگلیس شما هست یا نه
    7
    19
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
    رژیم آخوندى و رهبرش و آخوندهاى دربارى و غیر دربارى که اینهمه ، از آقا دایى عربها از صدر اسلام گرفته تا همین الان که لبنان و سوریه و عراق و یمن باشه میخورن و نونشون از صدقه سر عربهاست و منابع و ثروت ایران رو خرج گردن کلفت ، اونها کرده و میکنند!! چطوره که عرب زبانان ایران یهو ، اَخى میشن و بى حرمت !! خاکبرسرتون با این سیستم سراپا تبعیض و متعفنى که دُرست کردین !!
    4
    22
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا
    همچین اون بلا نوشته خشم اعراب هرکی‌ ندونه اینگر نصف جمعییت ایران عرب هست
    16
    18
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    دیکتاتورها سرمایه دارانند - پاریس، فرانسه
    بعضیا چه چیزها رو که دقت نمیکنند والا بخدا منم اگه پنج بار میدیدم شاید بار پنجم میفهمیدم یه وقتا یه عده زیادی میگن ما رسانه ملی رو نمی بینیم به وقتش که میشه جیکو پوکشو از هم باز میکنن ذره ذره شو میبینن داخل و خارج هم نداریم دیدم که میگم بعد میگن شما مال مرکز تهران نشین هستید نمیفهمید چی میگیم باشه ما نمی فهمیم شما میفهمی
    5
    9
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    دیکتاتورها سرمایه دارانند - پاریس، فرانسه
    ایرانو مثل پارچه از چهار طرف نکشید که پاره بشه بشیم یوگسلاوی دوم هرکی خودشو ایرانی میدونه کافیه دعواها برا چیه اخه البته این دعواهای قومی زبانی فراگیره و بیشتر جاهای دنیا همین بساطه مثل بلژِیک که دوقسمت فرانسه زبان و ندرلند زبان شاید در اینده نزدیک دوپاره بشه
    5
    14
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۹
    تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک
    اینجا میلیارد منفی هم که بدین چیزی رو عوض نمیکنه. عرعرا متعلق به شن و بیابون هستند؛ نه خاک پاک میهن آریایی ما. تلویزیون هم همین رو نشون داد. عرعرایی هم که ایران ولو شدن؛ اجاره‌نشین هستند و صاحب‌خونه ما. هر موقع هم که اراده کنیم باید منزل رو ترک کنند یا به زبون خوش یا با اقتدار میندازیمشون بیرون.
    23
    14
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان
    [::Tantan Milo - دوبلین، ایرلند::]. بلی درسته دیدم و با آنها زندگی کردم قبلا شدت داشته ولی حالا تا آخرین حد سعی می کنند جوک علیه هیچ قومی نگویند ولی در کشور ما جوک را با حقیقت اشتباه می گیرند و حتی توهین را در قالب شوخی یا جوک قالب می کنند و جوک ها و شوخی های لی مزه در طول زمان دوقلو نفرت زائده و رسیده به فحش رو به رو در فوتبال که طرفداران طرف فارس استقلال و پیروزی در بازی با تراختور شعار " ترک خ ر " می گویند و ترکها متقابلا " فارس س گ " می گویند و این متاسفانه یعنی هیزم و آتش اماده برای جنگ داخلی آینده یا تجزیه! در صورتی که در انگلیس اگر کسی به پاکستانی پاکی بگوید ۳ ماه زندان دارد ! ولی غیر فارس ایرانی همچن حق دفاع از خود را ندارد ! وقتی یک ترک ایرانی به مناطق فارس نشین ایران با گستاخی تمام می گویند " ترک خ ر اینجا چکار می کنی " ! ولی همان ترک ایران وقتی به ترکیه می رود می گویند " برادر آذری چطور می توانم کم کنم " ! زمین تا آسمان همسایه مهربانتر از هموطن!
    16
    8
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    amin832 - تهران، ایران
    [::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. همه اقوام ایرانی بهشون ظلم شده . چه فارس چه شمالی چه کرد چه لر چه بلوچ چه تورک و. .لطف کنید بخش بندی نکنید . همه اقوام اسیر این دولت نالایق هستند ولی بهتره که ما نقش تفرقه پراکن رو بازی نکنیم . اگر خودمون رو ایرانی میدونیم اول .
    5
    18
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    winnie1987 - بيرمنگهام، انگلستان
    [::باباجان - لندن، انگلستان::]. دوست عزیز فارس کیه ترک کیه؟ ما انقدر با هم آمیخته شدیم که نژاد اصلا در مورد ما معنی‌ نداره. مادر پدرم آذری طالشی بود، پدر پدرم مازندرانی بود، مادر مادرم اصفهانی‌ بود، پدر مادرم لًر بود. حالا من فارسم یا ترک؟ من فقط از این موضوع نفرت دارم که یکی‌ میاد میگه من ترکم ایران اصلا همه ترک بودن و غیره. این مزخرفات دیگه چیه یه عده راه افتادن عرب و فارس و ترک و لًر راه انداختن؟؟ واللاه ما ندیدیم سفید پوست‌های آمریکایی‌ بگن ما انگلیسی‌ هستیم، یا لهستانی هستیم یا فرانسوی و لهستانی هستیم. همه میگن ما آمریکایی‌ هستیم. حالا یه عده پیدا شدن میگن ما عرب هستیم. خوب این عرب از کجا اومده؟ از عربستان اومده؟ خوب چرا بر نمیگردن عربستان پس؟ کسی‌ که میگه من عرب هستم، یعنی‌ ایرانی‌ نیست. کسی‌ که میگه ترک هست یعنی‌ ایرانی‌ نیست. ایرانی‌ یعنی‌ مخلوطی از نژادهی گوناگون با باورها و عقاید مشترک. یعنی‌ برگزاری نوروز و مهرورزی و صفت پاک داشتن و غیره.
    12
    23
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    وقتی ما صحبت از اعراب ساکن فرانسه و یا بلژیک می‌کنیم صحبت از یک جمعیت چند میلیونی است که اولین گروه از مستعمره ها و بعنوان نیروی کار و بعد از جنگ جهانی به فرانسه آمدند ، موج دوم بعد از فروپاشی کلونی ها در دهه ۶۰ آمدند و اما موج اصلی از دهه ۸۰ به بعد وارد فرانسه شدند ، بعضی از دوستان نا اطلاع طوری حرف میزنند که گویا اعراب ایرانزمین مانند اعراب فرانسه یک یکسری مهاجر با تاریخ ۴۰ /۵۰ ساله در ایران هستند . و این واقعیت ندارد ، کلیت اعراب ایران ریشه بسیار قدیمی تری در ایران دارد ، و حتی ما از زمان قبل از یورش تازیان عربستان به ایران ساسانیان هموطن عرب داشتیم ، که آنها هم مثل بقیه مجبور به پذیرش اسلام شدند، در خاتمه ما ایرانیان خارج از کشور وقتی توقع و امید داریم که به فرزندان ما به عنوان همشهری درجه ۲ برخورد نشود ، پس باید احترام هموطنان عرب خوزستان که ریشه بسیار قدیمی دارند را داشته باشیم،
    8
    12
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان
    [::amin832 - تهران، ایران::] نه دوست عزیز کسی به فارسها توهین نمی کند منظور رژیم فارسگر هست که توسط عده ای از قوم فارس اداره می شود ولی خود قوم فارس مثل دیگر قوم ها زیر استبداد هست ولی نقل غیر فارس زیر استعمار نیست و از لحاظ کاری تقریبا ده میلیون آذربایجانی در مناطق فارس نشین ایران کار می کنند این یک شوخی، اتفاقی را بی سبب نیست ! چرا چهار عدد فارس در تبریز نیست بغیر از عده ای دست نشانده در شغلهای کلیدی سیاسی ! چنانکه حکومت صفوی با آذربایجانی، نادر با ترک خراسانی ، اشکانیان و قاجار دست ترکمن ها بود و دیکر ترکهای ایران از آذری گرفته تا خراسانی و قشقایی هم در حکومت سهیم بودند و حالا هم حکومت افتاده دست فارسها و با شمالی و لر باهم اداره می کنند و ترکهای دیکر در سیتم آنها در ظاهر ترک هستند کاملا در خدمت قوم فارس بوده و برای پول کار می کنند نه برای ملت خود ، اصالت خود یا حقوق اقوام !
    20
    11
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    winnie1987 - بيرمنگهام، انگلستان
    [::باباجان - لندن، انگلستان::]. رژیم فارس؟ دوست عزیز، لاریجانی‌ها، نقدی‌ها و غیره که همه عراقی‌ هستن، رژیم فارسی کدومه؟
    7
    20
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان
    [::winnie1987 - بیرمنگهام، انگلستان::]. فارس کیست چرا زبان رسمی فارسی هست بجای زبان دنیا انگلیسی ؟ گفتی طرف پدر کلی فامیل از نژاد و زبان های مختلف داری ! شما فرق رنگ را با قوم تشخیص نمی دهی ! رنگ در هر قومی هست و قوم فارس ، قوم فارس هست و در طول تاریخ بوده و هست و ترک هم همین طور ، عرب هم همین طور ! ایران آمریکا نیست ایران کثرالمله هست نه بقول شما ایران در قالب فارسستان! نسل کشی ۷۰ درصد غیر فارس را بگور خواهی برد! شما در هیچ جای دنیا نمی توانی بگویی هم ترکم ، فارسم، عربم آن موقع بدجوری نام می گذارند
    25
    7
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - در ماموریت، نورد
    [::باباجان - لندن، انگلستان::]. بابا بشین سر جات، متاسفانه منطق تو گوش تو و امثال غیر ایرانی مغرض نمیره، عربها در ایران مهاجر بودند، و در خاک ایران ،ایرانی محسوب میشن ، اگر چنین فکر نمیکنند، برگردند ، به مناطق عربی، در خارج از ایران، شما هم ناراحت هستی، ترکیه و بابا اردوغان هست، دروغ گویی و تفرقه افکنی بس هست، خوزستان مهد تمدن ایران هست، کسی که به ایران زمین چپ چپ نگاه کنه، حسابش با ایرانیان با غیرت ،و خردمند میباشد،
    6
    13
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    smart292 - ونکوور، کانادا
    [::azarbayjan-janim - تبریز، ایران::]. [::oghab - هلسینکی، فنلاند::]. [::azarbayjan-janim - تبریز، ایران::]. [::باباجان - لندن، انگلستان::]. [::winnie1987 - بیرمنگهام، انگلستان::]. درود بر شما ، یک واقعیت را بیان کردید، ایران تشکیل شده از اقوام مختلف که و چیزی به نام فارس نداریم بلکه زبان فارسی‌ ما اقوام را به یک دیگر ربط میدهد ، حالا اگر یکی‌ بیاد بگوید من ترکم در اشتباه کامل هست برای اینکه همه جای ایران ترک هست مگر اینکه سرکرده از دولت آذربایجان باشد.یا عربم هم ممکن است از دولتهای عرب منطقه پشتیبانی شود .اشتباه نکنید که زبان فارسی‌ ما‌ها را به یکدیگر ربط میدهد .
    8
    12
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    smart292 - ونکوور، کانادا
    ۳ چیز ملت و مردم آن کشور را به تجزیه میکشاند ۱- مذهب مثل یوگسلاوی سابق ۲- اقتصاد ضعیف مثل یوگسلاوی سابق ۳- دخالت بیگانگان یا دولتهای منطقه مثل ،سوریه ، یوگسلاوی و چیزی که الان در ایران دارد شکل میگیرد مخلوطی از این ۳ تا میباشد.
    3
    12
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - در ماموریت، نورد
    [::باباجان - لندن، انگلستان::]. آخه اشگول ،من قشقائی ، خوزستانی ، لر و فارس هستم ، و ایرانی هستم افتخار هم میکنم، و واقعا آینهای که گفتم هستم، و ریشه های خودم هم میدانم، و با دشمنان ایران زمین این توی یه جو نمیره، برو از عقده به اردوغان جونت پناه ببر،
    6
    15
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    مسافران - آنکارا، ترکیه
    وقتی این موج خشم از میان برنامه یک برنامه کودک فروکش کردو خوابید, آنوقت باید رفت دید چه کسی از این ماجرای بظاهر ساده سود برده است
    2
    7
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    [::amin832 - تهران، ایران::]. باهاتون موافقم هموطن
    4
    7
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    یکی از دست آورده‌ای رژیم مرتجع اسلامی تفرقه و نفرت ، قوم ستیزی، دگر اندیش ستیزی ، در ایران هست. خشونت ، توهین، افترا مدنیت پیدا کرده. ادامه این روند نه تنها خطرناک بلکه فاجعه است. یکی از دوستان در همین سایت مطرح می‌کرد که در ترکیه احساس درونی بهتری دارد تا در ایران، آن روزی که بلوچ های ما از لحاظ احساس درونی خود را نزدیکتر به بلوچ های پاکستان ببینند ، و یا آذری‌ها به آذربایجان شمالی و یا ترکیه ، و یا کردها در کردستان عراق و اعراب ایران در دبی ، و کشور های خلیج فارس ، آن روز آغاز فاجعه و پایان تمامیت ارضی ایران است.
    2
    7
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    amin832 - تهران، ایران
    [::باباجان - لندن، انگلستان::]. میگید حکومت فارستان . ولی رهبرمان از تورکها هست چرا پس نمیگیم حکومت تورکستان . چرا میخوایم ما بگیم فارس داره مملکتو اداره میکنه در صورتی که به غیر از عزیزان ارامنه و مسیحیمون هممون در اداره کشور سهیم هستیم . به نظر من تنها اقوامی که در ایران بیشتر از اقوام دیگر در تبعید هستند سنی ها و ارامنه و مسیحیان ایرانی عزیزمون هستند که به یاری خداوند ایران زمین روزی که این حکومت از دست این دژخیمان بی صفت رهایی پیدا کرد اونها هم به حق و حقوق قانونی شهروندی خودشون خواهند رسید . به امید اون روز
    6
    10
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    amin832 - تهران، ایران
    [::باباجان - لندن، انگلستان::]. والا من که تو تبریز تورکی حرف میزنم و تو تهران فارسی . این هم به خاطر این هست که تعداد فارسها بیشتر از ماها هست . و یک زبان مشترک باید بین ما باشه . مثلا اگر تمام اقوام به زبان خودشون حرف میزدند من چطوری میتونستم به شهرهای دیگه برم و باهاشون ارتباط برقرار کنم .
    4
    10
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    mok432 - تهران، ایران
    سوال این جاست که دوستان عزیزی که از فارس و کرد و ترک یا یزدی و بلوچی یا عرب صحبت میکنند ، با بیان اینجور صحبتها به کجا خواهند رسید ؟ آیا دولتهای منطقه پشت سر شما دوستان میباشند یا بدون اطلاعات کافی‌ این جور بحثهای حساس را بیان میکنید؟
    5
    9
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - آخن، آلمان
    فارس بودن و تقدیس زبان فارسی و توهمات و اساطیر فارسی و اظهار تنفر از ترک و عرب و کرد و اذری و . و کلا نفی خود و اصالت خود برای بعضی ها شده معیار ایرانی بودن . اگر اینگونه است و قدرت دست این افراد بیافتد واقعا باید انتظار فاعش ( پان فارسیست های متوهم فسیل مغز ) در ایران اینده داشته باشیم و این به این معنی است که ما حق دفاع از خود را داریم حالا بهر نحوی و بهر وسیله ای. امیدوارم به ان نقطه نرسیم چون ان نقطه یعنی نقطه بدون بازگشت.
    11
    6
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۰
    جهان آفرینش - تهران، ایران
    خب واقعا عرب زبان هستن نه عرب.استثنائا در این مورد بخصوص با نظام اسلامی توافق دارم.
    6
    5
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    Tantan Milo - دوبلین، ایرلند
    [::باباجان - لندن، انگلستان::]. عزیز دلم اینکه تو قانون انگلیس به کسی بگی پاکی زندان داره درست ولی عمل بهش یک چیز دیگست. یک نفر هم برای گفتن کلمه پاکی زندان نرفته که اگه رفته بود روزنامه ها دنیارو با خبر میکردن. قانون اساسی ایران هم از حقوق ملت خیلی گفته ولی خوب به درد توالت میخوره که کاربرد دیگه نداره. من کرد ایرانم دوستای تو ایران من همه یا آذری یا کردن یا شمالی یا از اقوام دیگه. کسی از دوستام چه تو ایران چه اینجا رو نمیشناسم که با قومی ایرانی مشکل داشته باشه .ماها قبل از اینکه ترک و کرد و عرب و . باشیم همه ایرانی هستیم. افتخار باید بکنیم که فارس و کرد و ترک و بلوچ و قومهای دیگه در کنار هم زندگی میکنن.
    3
    6
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    winnie1987 - بيرمنگهام، انگلستان
    [::باباجان - لندن، انگلستان::]. واقعا داری مزخرف میگی‌. در آمریکا با اینهمه ملیت مختلف، به کدام زبان صحبت میشه؟ انگلیسی‌! مگه میشه یک کشور متمدن و پیشرفته داشت و هر کسی‌ به زبان متفاوتی صحبت کنه؟ اصلا چرا به این میگن زبان فارسی؟ چیزی به نام قوم فارس و ترک و لًر وجود نداره. دوران قبیله یی زندگی‌ کردن دیگه گذشته عمو جون، 100 سال پیش رضا شاه داستان ملوک الطوایفی در ایران رو تموم کرد رفت. هیچ کس موقعه ازدواج با یک ایرانی‌ دیگه نمیپرسه ترکی‌ یا کرد؟ عربی‌ یا لًر؟ فارسی یا بلوچ؟ لابد تو قصبه شما از این جور سوالها می‌کنن، ما که جای دیگه نه دیدیم نه شنیدیم. ما همه ایرانی‌ هستیم، زبان مشترک ما هم فارسی هست. شما ناراحتی‌ بگو اصلا زبان ایرانی‌.
    4
    11
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    برادران عرب خوزستانی من:باین روش میگویند سیاست انگلیسی,یعنی تفرقه انداز و حکومت کن .شما عزیزان اصلا دلگیر نشوید این اجانب در اقلیت صفر وجود دارند
    4
    3
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان
    [::chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند::]. [::chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند::]. زنده باشی رفیق، اخه منشکل این مغولکها اینه واقعیت را قبول نمی کنند،میگن در مورد ترکها جک میگن ،نمیگن اینها همش حقایق است که ملت به زبان محاوره دربارش حرف میزنه.چند وقت پیش همین غصنفر میگفت ،تو استودیوم بعد از مسابقه فوتبام اومدن کاعذ چاپ شدهکه ریوش کوچک نوشته شده خلیج فارس پخش میکنند،اصلا به ما چه خلیج فارسه یا نه ، برید اینو به عربها بگید!!!!،بعد ناراحت چرا ملت براشون جک درست ماکنند، وقتی بعد از مسابقه فوتبال داد مازنند خلیج خوکها بجای خلیج فارس، انتظار دارند ملت بگن بیا این کلید کاخ شاه، برو بشین رو تخت!، این نمیدونه معنی< اونم کوچک نوشزن خلیک فارس روی کاغذ تو جنگل اینها یعنی چه!!!
    4
    6
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Pezhman - وین، اتریش
    عرب فقط در منطقه مکه و مدینه و جنوب عربستان است بقیه مانند مصریها و عراقیها و یمنیها و سوریها و لیبیایی ها معرب وعرب زبانند.البته اگر بخواهند ما آنها را عرب مینامیم.
    3
    4
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان
    [::تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک::]. [::تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک::]. [::تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک::]. [::تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک::]. رفیق اون دسته از مغولکهایی که تا تقی به توقی ممیخوره اسم یک فسیل بیصاحب به اسم قبیله بر بر عثمانی را علم میکنند و برای اردوخر ثم بلند میکنند و عر عر افتخار میکشند،جاشون تو سرزمین قوم اریایی ایران نیست!
    4
    5
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Pezhman - وین، اتریش
    در الطهران و التبریز و الاصفهان و الشیراز و القزوین و السراسر الایران الزبان العربی الاجباری است و العربها در تمام الارگانهای الدولتی الاستخدام میشوند. با رفتن این رژیم زبان عربی از دروس اجباری حذف و تمام تروریستهای لبنانی و فلسطینی و ریشه آنها در خوزستان باکمک اسرائیل شناسایی و خنثی خواهند شد.
    4
    6
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - در ماموریت، نورد
    [::tiger.man - ریکیاویک، ایسلند::]. آخه پیشینه تو که عربی ویا عثمانی در ایران چی هست که میگی ،اریاییها و تمدن چند هزارساله همراه با ،حقوق بشر، امپراتوری ، منسوخ کردن برده داری ،حقوق برابر برای زن و مرد، احترام به زنان، احترام به زمین، ،ووووووو غیرو، حالا بگو توی عرب یا عثمانی جز هدیه کشتار و جنگ چه ارمغانی داشتی، حالا عزیز دل برادر ، کی باید بره؟؟؟؟؟؟ توی عرب یا عثمانی یا ایرانیان مقیم ایران از هزاران سال قبل، اگر جایی رو ساختی مال تو ولی آیا شما ساختی؟؟؟؟یا نه فقط کشتی و نابود کردی، امان از یک ذره ساختن، حالا دیگه دمتو بذار رو کولت......
    5
    8
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - آخن، آلمان
    قبلا هم گفتم تقصیر شما نیست، نگاه شما به دیگران تحقیر آمیزه و دلایلش هم قبلا گفتم و نیازی به تکرار نیست. بهر حال نگاه متوهم شما و تاریخ من درآوری ساخته شده برای شما صورت وضعیت را عوض نمی‌کند.شما در توهمات خود سیر کنید ما هم به دنبال حقوق خود خواهیم بود. فقط خواهش میکنم حرفی از حقوق بشر نزنید که حقوق بشرتان را در قرن 21 در عصر کامپیوتر و ارتباطات دیدیم آن زمان چه خبر بود خدا داند. خوش باشید دوست عزیز.
    3
    11
    یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - آخن، آلمان
    راستی اگر میشه فرمول و ترکیب آن زولبیا و بامیه ای که بوسیله آن هند تا مصر را فتح کنید برای من بنویسید. متشکرم
    4
    11
    یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.