پیشخدمت اخراجی فرانسوی در کانادا: گستاخ نیستم، فرانسوی‌‌ام

یورونیوز : یک پیشخدمت فرانسوی که به خاطر «بی‌ادبی و بی‌احترامی» در ونکوور کانادا اخراج شده‌ بود، از کارفرمای سابقش شکایت کرد. گیوم ری در رستورانی در ونکوور کار می کرده،‌ و از کارفرمای سابق خود به دادگاه حقوق بشر بریتیش کلمبیا شکایت کرده‌ است.
 
کارفرمایان او «رستوران مایلستونز» و «شرکت کارا» می گویند که دلیل اخراج او «لحن و رفتار خشن و هتاکی» او نسبت به همکارانش بوده است. گیوم ری از اکتبر ۲۰۱۶ تا اوت ۲۰۱۷ در این رستوران در شهر ونکوور کار می کرده است.
 
کارفرمای آقای ری می گوید که پیش‌تر به وی به خاطر رفتار «غیردوستانه و خشن» با همکارانش اخطار داده بود. آقای ری این ادعا را نمی پذیرد.
 
گیوم ری می گوید که دلیل اخراج او «رک بودن و حرفه ای بودن» اوست که در «فرهنگ پذیرایی فرانسوی» تربیت شده است. او گفته‌ است که رفتارش با مشتری ها همیشه «دوستانه و حرفه‌ای» بوده است و اغلب او را سرپرست شیفت کاری می‌ کرده اند.
 
کارفرمای سابق آقای ری تلاش کرد که دادگاه را متقاعد کند شکایت او در مورد نقض حقوق انسانی، بی پایه است.
 
اما دادگاه در اوایل ماه مارس ۲۰۱۸ برگزار شد،‌ این درخواست را رد کرد. در این صورت راه برای رسیدگی دادگاه به این شکایت در آینده باز می‌ماند.
 
کارفرمای گیوم ری می گوید که وی به این دلیل اخراج شد که یکی دیگر از کارکنان رستوران پس از اختلاف و بحث با آقای ری در باره موضوعی کاری، تقریباً به گریه افتاد.
+14
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    فرانسویها بسیار رک و مستقیم حرف میزنند. این امر گستاخی نیست. عدم توسل به حیله گری گستاخی نیست. متاسفانه انسانها حیله گری را ترجیح میدهند و آنرا ادب میدانند! رک و روشن و مستقیم باشید، حتی اگر تنها بمانید. خود دانید.
    26
    34
    ‌چهارشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    این احمق نمی فهمه که گیرم تو این دادگاه رو هم بردی ولی هیچ رستورانی حاضر به استخدام کارگر فرانسوی نخواهد بود و کلا بطور اتوماتیک رستوران دارها و حتی مشاغل دیگه از ترس مشکل خوردن با این نوع کارگر و یا کارمند سعی میکنند استخدام نکنند فرانسوی ها رو. کلاً کارگر انگلیسی یا اروپای غربی به درد نمیخورن. کار نمیکنند و تازه ادعاشون هم بالاست. فک میکنند کارگری نباید بکنند و چون مواجب میگیرن از دولت فقط از روی شکم سیری و یا اینکه بگن به دولت که دنبال کار هستند هر از چندی یه مدت میرن سرکارهای اینطوری و بعد کار میکنند که اخراج بشوند و اینطوری مواجب هفتگی و خونه مجانی رو میتونند داشته باشند و سیاه گوشه و کنار کار میکنند و فورمهای بیکاری رو هرماه پر میکنند و مثلا دنبال کار میگردن. جوانهای اروپایی تن لش شدند و این باعث سقوط اروپا شده برای همین مجبورن مهاجر بپذیرند چون کسی نیست کارهای مهم رو انجام بده و جوانها تا جوان هستند دوست دارند کارهای مدلینگ و کارهای آسون بخور و بخواب با حقوق بالا داشته باشند و وقتی یکم پیرتر میشن دنبال کارهایی که فقط صبح تا عصر برن بشینند و حرف بزنند هستند بدون مسئولیت
    3
    7
    ‌چهارشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.