توضیحات پدر سارینا، کودکی که به خاطر سرما در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه جان داد+ ویدیو

“سارینا” دو ساله در پی تب شدید و تشنج و نداشتن سرپناه در منطقه زلزله زده روستای ناوه فره از استان کرمانشاه جان خود را از دست داد.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پی وقوع زلزله شدید ۷٫۳ ریشتری در کرمانشاه و روستاهای اطراف آن و در ادامه پس لرزه‌های آن در تاریخ ۲۱ آبان امسال، تعدادی از هموطنان در روستاهای کرمانشاه جان را خود را از دست دادند و تعدادی نیز در پی تخریب خانه‌هایشان بی خانمان شدند.
 
این در حالی بود که پس از این اتفاق سیل کمک‌ها به مردم آسیب دیده از سراسر کشور به استان کرمانشاه آغاز شد و هموطنان در این زمینه هر چه در توان داشتند در اختیار مردم زلزله زده کرمانشاه قرار دارند.
 
اما در این بین خانواده‌هایی بودند که در پی تخریب خانه‌هایشان و به دلیل مستاجری شرایط سخت‌تری را تحمل کردند و حتی مکان مناسبی را برای استقرار و ادامه زندگی نداشتند.
 
عفونت شدید در روستاها و مناطق زلزله زده شرایط سخت و دشورای را برای اهالی منطقه ایجاد کرده بود و در این بین کودکان در معرض آسیب بیشتری قرار داشتند.
 
در روزهای اخیر خبری مبنی بر فوت یک کودک دو ساله در پی سرما، تب و تشنج در فضای مجازی منتشر شد که در همین زمینه برای بررسی موضوع و صحت و سقم آن مصاحبه‌ای توسط خبرگزاری تسنیم با پدر سارینا کودک دو ساله انجام گرفت.
 
بهروز ذهابی، پدر سارینا در خصوص اتفاقات صورت گرفته برای خانواده‌اش پس از زلزله اظهار کرد: بنده به همراه دخترم سارینا، پسر ۸ ساله‌ام نیما و همسرم قبل از وقوع زلزله در شهر سرپل ذهاب در خانه‌ای مستاجر بودیم.
 
وی تصریح کرد: پس از این حادثه و تخریب خانه‌ام و بی دلیل بی خانمانی و نداشتن سرپناه ، به روستای “ناوه فره” از استان کرمانشاه رفتیم و در چادری در آنجا مستقر شدیم که در همین روستا نیز ۷ نفر از اهالی جان خود را در پی وقوع زلزله از دست داده‌بودند.
 
ذهابی بیان کرد: شرایط زندگی در روستا بسیار سخت و دشوار بود و وضعیت به گونه‌ای بود که با توجه به زلزله‌ای که صورت گرفته بود امکاناتی برای زندگی وجود نداشت و سرپناهی هم نبود و علی رغم درخواست کانکس هم به ما تحویل داده نشد.
 
وی اضافه کرد: در همین شرایط بودم که دخترم سارینا به شدت سرما خورده بود و چون مکانی را برای زندگی نداشتیم بیماری وی هر روز تشدید می‌شد و کاری هم از دستم بر نمی‌آمد.
 
ذهابی افزود: تب‌ شدید و تشنج‌های پی در پی وضعیت سارینا را هر لحظه بدتر می‌کرد و این در حالی بود که دکتر متخصص نیز در مرکز درمانی شهر سر پل ذهاب نبود.
 
وی گفت: ۲۷ دی ماه ساعت ۲۲ حال سارینا به شدت وخیم و بیهوش شد و به همراه همسر و پسرم وی را با وانت به بیمارستان سرپل ذهاب بردیم، اما در بیمارستان به دلیل نبود امکانات و پزشک متخصص نتواستند کاری برای دخترم کنند و عنوان کردند که باید سارینا به بیمارستان امام رضا (ع) در کرمانشاه منتقل شود.
 
ذهابی بیان کرد: روز بعد (۲۸ دی) دخترم را با همان حال به بیمارستان کرمانشاه بردم اما بعد از گذشت حدود ۲ ساعت دختر دوساله ام روی دست‌هایم جان داد.
 
پدر سارینا با تاکید بر اینکه دخترش به دلیل سرما و نداشتن سرپناهی جان خود را از دست داد،گفت: هیچ وقت کسانی که به ما قول دادند که کمک می‌کنند و دریغ کردند را نمی‌بخشم و باید جوابگوی مرگ دخترم باشند.
 
وی همچنین به حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در روستای ناوه فره اشاره کرد و گفت: اگر چه وی در این روستا حضور پیدا کرد اما هیچ اقدامی برای رفع مشکلات نشد.
+85
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    shaboruz - پاریس، فرانسه

    همش بی عدالتی همش بدبختی دیگه دیوانه شدیم !
    4
    72
    ‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند

    قابل توجه مدافعان ولایت فقیه. جواب بدین. خدا به خونوادش صبر بده. البته غیر این بود تعجب داشت.
    3
    72
    ‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    herkool - تهران، ایران

    خدا لعنت کنه از اول شخص حکومت که خامنه‌ای مضحک باشه تا . دیگر دزدهای زنجیره‌ای که راه انداختند، اگر این اسلامه ننگ‌ بر این دین، اگر آن خدای که میپرستید ننگ‌ به آن خدا و ننگ‌ بر آن پیامبر نامردی که شما را اینگونه آموخت، حالا اگر فلسطینی سنی بودند نفری ۱۰ هزار دلار فقط پول تو جیبی‌ از ایران دریافت میکردند، ننگ‌ بر این دین و مسلکتان که سر تا پا دروغ و ریا و دزدیست.
    20
    70
    ‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان

    سارینا جان بخواب خانم . بخواب . مگر خبر نداری که یک دختر عرب پا برهنه در سوریه کشته شده .البته در 1400 سال قبل و این اقایان برایشان مقبره شاختند و برایش مدافع حرم درست کردند. انطوریکه اینها میگویند ان دختر عرب همسن تو بود. مهم نیست که تو نازنین بدلیل نداشتن سر پناه در این سرمای سخت زمستان بخواب ابدی رفتی. مهم این است که اینها همین دیروز 20 هزار شاخه گل از ایران و با هواپیما برای ان عرب مرده شده به سوریه فرستادند. سارینا جان . بخواب خانم . بخواب عزیز. چون پدران همه شما ها در خوابند خانم بخواب و باینها بخندند.
    5
    72
    ‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dogisgod - مونرال، کانادا

    برای مرگ این کودک متاسفم، گور 7 جد خبرگزاری تسنیم که کودک رو بهانه کرده برای مقاصد تعریف شده ی سازمانی خودش. بجای اینکه مدیران و وزیران استیضاح بشوند، پدر سارینا باید توضیح بدهد؟ جبرگزاری تسنیم زحمت نکش، شبکه های اجتماعی قبلا اطلاع رسانی کردن، احساس وظیفه شناسی بهت دس نده! تسنیم! اسم مزخرفی برای کانالیزه کردن و کنترل افکار عمومی. سپاهی های بی شرف.
    4
    37
    ‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه

    شرم بر مسئولین بی‌ لیاقت که بعد از گذشت ۸۰ روز هنوز نتونستند یک سر پناه برای این کودکان مناطق آسیب دیده فراهم کنند. یکی‌ از دوستان من سربازیش رو تو سر پل ذهاب گذرونده بود و میگفت که تو این فصل خیلی‌ هوا سرد هست و در دمای‌ چند درجه زیر صفر انسان شب رو به صبح نمیرسونه اگر از امکانات اولیه بر خوردار نباشه. مقامات کشوری هم که انگار نه انگار چنین اتفاق تلخی‌ تو کشور ما رخ داده. یاد و خاطره سارینا کوچولو و سارینا‌های دیگر برای همیشه در قلب و روح ما زنده خواهد بود.....
    3
    47
    ‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    نارکو - سوئد، سوئد

    لعنت به روح خمینی و خامنه ای و جد و ابادشون که این وضعیت رو برای مردم درست کردند. امیدوارم بچه ها و نوه هاشون یکی یکی جلوشون بمیرند ببینند که این پدر و مادر چی می کشند.
    5
    44
    ‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    امیدوارم فرزند اول همه آخوندها و مسولین این حکومت جزام بگیرند و با زجر بمیرند.
    5
    52
    ‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    جمهوری سکوت - فرانکفورت، آلمان
    اقای صادق زیبا کلام و سلبریتی های دیگر که میلیاردها پول از مردم جمع اوری کردید تا به این هموطنان کمک کنید لطفا از قصر گرم و شیشه ای خود در بیایید و به این مستمندان کمک کنید و مبالغ خرج شده را شفاف سازی کنید. یعنی یکی مرد توی این کشور 80 میلیونی پیدا نمیشه.
    1
    8
    ‌پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    Tantan Milo - دوبلین، ایرلند
    آخه دولت بودجه نداره. فعلا باید تو لبنان خونه بیارن که اونا سقفی رو سرشکن باشه. باعث تاسف که اینقدر دولت نامزدهای کثیف و بی غیرت داریم
    1
    8
    ‌پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    گور بابای حکومت که هیچ امیدی بهش نیست اما آیا اینها هیچ فامیلی ندارن به سرپناهی براشون جفت و جور کنه..! یعنی چی آخه بعد چندماه هنوز تو چادرن. ملتی که همش دارید هشتک و پشتک میزاری تو اینترنت اگر به این بنده خداها دسترسی دارید کمک کنید. در اون منطقه یعنی ساختمان خالی نیست بدن اینا چندماه توش زندگی کنن تا خونه بسازن. بیش از حکومت از ملت ناامیدم. البته این حکومت کثیف همه رو گرفتار و سنگ دل کرده. با این اخبار و اتفاقات کارمون از افسردگی حاد هم گذشته. احتمالا جنون پیدا کردیم خبر نداریم.
    1
    6
    ‌پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    منو ببخشید باید بگم لعنت به اونهایی که بخصوص اخیرا پای صندوق رای به این حـ... ها رفتند و خواهند رفت. اون روحانی بیشرف که قلدرانه مصاحبه میکنه و مثل رییس فدراسیون فوتبال کفاشیان که همه چیزو به مسخره و پیچوندن میکشونه باید در ملاعام اعدام بشه چون با تعهد به سپاه رییس جمهور شده و همه وزراش عملا سپاهی هستن و این مردک فقط خودارضایی رییس جمهوری داره. مگه اون وزیر کشور ملعون اطلاعاتی از کردهای شمال خراسان نیست. همون رحمانی فضلی بیشرف بدذات. خوب اون مردک چرا به هم زبانانش توجه نداره. خوب یابو علفی اسم کرد رو یدک میکشی 4تا اتاق نمیتونی برای اینا بسازی. ایران جماعت وقتی پست مقام میگیرن در اصل خودشون رو به شیطان میفروشن. همه چیز رو فراموش میکنن. حتی مادر خودشونم دیگه نمیشناسن. همین خیانتکاریهاشون باعث شده در مقاطع مختلف تاریخی پیشرفت نکردیم و پسرفت کردیم.
    1
    8
    ‌پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.