رئیس سی‌آی‌ای: کره شمالی قصد دارد به تهدیدی قطعی تبدیل شود

مایک پومپئو، رئیس سازمان مرکزی اطلاعات ایالات متحده مایک پومپئو، رئیس سازمان مرکزی اطلاعات ایالات متحده، سی‌آی‌ای، روز سه‌شنبه، سوم بهمن‌ماه، در یک سخنرانی هشدار داد که رهبر کره شمالی فقط به دنبال «نمایش قدرت» با هدف حفظ رژیم این کشور نیست.
 
از این سخنرانی چنین برمی‌آید که ارزیابی سی‌آی‌ای این است که رهبر کره شمالی به «یک آزمایش موشکی موفق» رضایت نداده و در نهایت در پی متحد کردن دو کره خواهد بود.
 
به گفته آقای پومپئو، کیم جونگ‌اون در نهایت به دنبال «توانایی پرتاب همزمان چند موشک» است و می‌خواهد از مقام «تهدید فرضی» به تهدیدی «قطعی» ارتقا یابد.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای پومپئو در این سخنرانی که در موسسه امریکن انترپرایز، پژوهشکده‌ای وابسته به محافظه‌کاران آمریکا، ایراد کرد در عین حال خاطرنشان ساخت که «به گمان او» خطر پیونگ‌یانگ برای آمریکا اضطراری نیست.
 
از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در کاخ سفید یعنی در یک سال گذشته جدال لفظی و قدرت‌نمایی بین کره شمالی از یک سو و ایالات متحده و متحدانش از سوی دیگر بالا گرفته است.
 
در همین یک سال کره شمالی به چند آزمایش موشکی دست زده و در مقابل شاهد مانور نظامی آمریکا و کره جنوبی و ژاپن در آب‌های نزدیک به خود بوده است.
 
در همین حال تحریم‌هایی تازه نیز علیه پیونگ‌یانگ تصویب و به مورد اجرا گذاشته شده که قرار است این کشور را از لحاظ مالی و اقتصادی به زانو درآورد.
 
از جمله وزیران امور خارجه ۲۰ کشور هفته گذشته در نشستی در ونکوورِ کانادا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی به دلیل برنامه‌های هسته‌ای و موشکی‌اش توافق کردند.
 
در همین نشست، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، هشدار داد که اگر پیونگ‌یانگ حاضر به گفت‌وگو درباره کنار گذاشتن برنامه سلاح‌های هسته‌ای خود نشود، ممکن است با پاسخ نظامی مواجه شود.
 
حال پس از یک سال ریاست مایک پومپئو بر سازمان سی‌آی‌ای، او در سخنرانی روز سه‌شنبه ارزیابی خود از وضعیت موجود در رابطه با کره شمالی را ارائه کرده است.
 
در حالی ‌که تنش‌ ناشی از فعالیت موشکی و اتمی کره شمالی و جدلش با آمریکا در ماه‌های اخیر شدت گرفته، کمتر از دو هفته پیش به صدا درآمدن اشتباهی آژیر خطر در هاوایی موجب ترس و هراس ساکنان این جزیره شد و نشان داد که مردم نیز نگران حمله موشکی از سوی این کشورند.
 
بنا بر برخی برآوردها، موشک‌های بالیستیک تازه‌ای که کره شمالی آزمایش کرده، «بیشتر از ده هزار کیلومتر» برد دارند.
+29
رأی دهید
-13

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۱۰۷
    pars40 - فرایبورگ، سوییس
    حتما باز پول لازم شدن دوباره هوس جنگ کردن اینها مثل آخوندها از خون مردم زنده هستن و خوراک میخورن . خون آشامان دو پا و انسان نما .
    14
    14
    ‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    ramin-cph - کپنهاگ، دانمارک

    دنیا شده جای مسخره بازی و کثافت کاری، تمام این دلغک بازیا فقط برای خر کردم مردم درست شده و بس، رژیم کره شمالی از طرف چین و روسیه حمایت میشه و رژیم ایران نیز مستقیم و غیر مستقیم از طرف روسیه و غرب، نه کره شمالی و نه رژیم اخوندی تا موقعی که منافعی برای شرق و غرب نداشته باشه عوض نمیشه، به ما چی میرسه؟ یک زرشک دو دین و خدایی که بکنیم تو پاچمون تا بیکار نباشیم ، واسه عقب موندگی بیشتر تا بیشتر دوشیده بشیم،
    2
    29
    ‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.