متهم اختلاس ۱۰۰ میلیاردی 'سه ساعت بعد از احضار از ایران فرار کرد'

گفته می‌شود متهم اجازه اقامت در کانادا را دارد به گفته یکی از نمایندگان مجلس، یکی از مدیران وزارت نفت که متهم به ۱۰۰ میلیارد تومان اختلاس است "سه ساعت پس از احضار از ایران گریخته است."
 
چند روز پیش رسانه‌های ایران خبر دادند که یکی از مدیران مالی بخش اکتشافات وزارت نفت که متهم به اختلاس است، از ایران خارج شده است. وزیر نفت ایران این موضوع را تأیید کرده است.
 
اسدالله قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، به خبرگزاری خانه ملت گفته است که این فرد برای مدت طولانی بیش از ۳۰ سال کارمند وزارت نفت بوده اما تخلفات او از جمله جعل اسناد و مدارک که در ۱۰ سال آخر خدمتش اتفاق افتاده، به تازگی کشف شده است.
 
بر اساس گزارش‌ها تغییر سیستم نرم‌افزاری بخش اکتشافات وزارت نفت که متهم در آن مشغول به کار بوده، باعث پی بردن به این تخلفات شده است.
 
آقای قره‌خانی گفته که یک ساعت بعد از کشف، موضوع به دستگاه‌های نظارتی اطلاع داده شده است. او این طور توضیح داده است: "زمانی که مسئولان این بخش متوجه انحرافات شدند، این فرد را احضار کردند و در همان زمان که پرونده‌ها را دقیق‌تر بررسی کردند، متوجه شدند که اختلاس وجود دارد. پس از اینکه به وی اعلام کردند، متوجه شدند که این فرد اتاق کار خود را ترک کرده است."
 
او می‌گوید سه ساعت بعد از احضار متهم به دستگاه‌ نظارتی، او با کمک همسرش بلیت هواپیما گرفته و به مقصد کانادا گریخته است.
 
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از دستگاه‌های نظارت مالی مانند سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات انتقاد کرده که چرا به گفته او در طول ده سال نتوانسته‌اند متوجه کسر سالانه ده میلیارد تومان از حساب وزارت نفت شوند.
 
بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، پیشتر گفته بود که نام این فرد به اینترپل یا پلیس بین‌المللی اطلاع داده شده و یک نفر دیگر هم به هیات تخلفات وزارت نفت معرفی شده است. او گفته باید بررسی شود که آیا متهم فراری همدستی داشته است یا نه.
 
روابط عمومی وزارت نفت می‌گوید تحقیقات به سازمان حسابرسی سپرده شده و همچنین وزیر نفت دستور داده که شماری از مسئولان مرتبط که "در انجام مسئولیت‌هایشان بی‌دقتی کرده‌اند" برکنار یا آماده به خدمت شوند.
 
کارمند وزارت نفت اولین متهم اختلاس نیست که از ایران می‌گریزد. پیش‌تر هم محمود رضا خاوری، مدیر عامل سابق بانک ملی ایران و یکی از متهمان اصلی پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، در مهر ۱۳۹۰ از مقام خود استعفا داد و به کانادا رفت.
 
همچنین گفته شده که یکی از متهمان پرونده اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان با ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی از ایران گریخته است.
+75
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    پاچه خاری ممنوع - دوبلین، ایرلند

    این سیستم پونزی هنوز تو ایران داره قربانی میگیره مختلسین هم ده دررو.پشمکهای ببوگلابی عزیز.بحث های بند تنبانی را عشق است.
    2
    68
    یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    مترلینگ - منچستر، انگلستان

    کانادا اختلاسگران رو دوست داره هااا
    0
    119
    یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    اسم خاوری رو هم به اینترپل دادید. تا بحال که پشمش هم دستتان را نگرفته! :o
    3
    85
    یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    سه ساعت بعد از احضار فرار کرد .پ ن پ نکنه توقع داشتید با دو تا چمدون پول دست خانم را بگیره بیاد حضورتون ؟ خودتون خرید یا ملتو خر حساب کردید؟ طرف اختلاس کرده که بر داراه با خودش ببره یه گوری اونوقت شما جا اینکه برید بگیریدش احضارش میکنید ؟ دزد هیچوقت یه دزد دیگه را نه لو میده نه دستگیر میکنه فقط فراریش میکنه که خودش لو نره این سیستم کار خامنه ای و مجتباست
    1
    91
    یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    بوزرجمهر - تهران، ایران

    زنگنه زاقول تو اگه مدیر بودی این گنده کاری ها در حوزه تحت امرت رخ نمیداد.ننگت باد.بر تو و روحانی.مرگ بر روحانی و آخوند و نظام کثافت نجاست ولایت وقیه.همه مدیر هاش نطفه ناپاک اند و دزد.تف تو شرفتون و تفو بر کیش اهریمنیتون
    3
    46
    یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Compatriot - لیون، فرانسه

    بازم از این مزخرفات یک مدیر! شماها چقدر ساده اید بدبختها که بعد از ۱۰ سال متوجه شدید یا اینکه شدید ولی چون دستتون تو یه کاسه است خفه خون گرفتید! مدیران که شکر خدا همه از خویشاوندان خودتان هستند و سرداران سپاه. این مدیر ساده تا پشتش به جایی بند نباشه از اینکارها نمیکنه!؟ اخه آدم دیگه چقدر باید کودن باشه که بعد از ۴۰ سال مملکت داری هنوز اصولش را یاد نگرفته باشه! همه جای این کشور سوراخ سوراخ است. حالا این شعار همه جا و بخصوص اینجا چقدر مصداق پیدا میکند : ایران که شاه نداره حساب کتاب نداره! جناب سارق عزیز به کانادا خوش آمدی! از قبل اطلاع میدادی کانادا برات فرش قرمز پهن میکرد. سرزده آمدن زشته!
    1
    44
    یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    bineshaan - لندن، انگلستان

    مه آفرین خسروی توسط دست های پشت پرده و حمایت محمود رضا خاوری اعدام شد. براساس قوانین اروپا و کانادا نمیشه فردی رو که در خطر اعدام هست به کشور دیگه مسترد کرد.اعدام مه آفرین خسروی هم شاهدی برای این موضوعه.حالا نه ۱۰۰ میلیارد بلکه هزاران هزار میلیارد اختلاس هم باعث نمیشه وکیلها اجازه بدهند کسی به ایران استرداد بشه. اعدام مه آفرین خسروی بهترین خبرزندگی محمود رضا خاوری بود.
    2
    29
    یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Taftan - مونیخ، آلمان

    تو دولت احمقی نجات یک یا دو تا اختلاصگر داشت ولی دولت روحانی فقط یک یا دو تا شون یک مقدار انصاف دارند،همه جا اینطوره این فرق اخوند با عمامه با اخوند بی عمامه است!
    1
    23
    یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Taftan - مونیخ، آلمان

    مگر رییس جمهور کانادا بوده که در عرض ۲ ساعت برای خودش و زنش بلیط بگیره.
    0
    33
    یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Anisa - ونکوور، کانادا

    « این » شده اسمِ اختلاس گرها تو ایران !!!!! ، این « این » ؛ اسم نداره ؛ عکس نداره که بندازین قیافه شو ببینیم ؛ شاید تو کانادا دیدیمشون . آشغالها , همه تون دزد هستید . وگرنه مشخصات طرف رو می گفتین و اینقدر براش حفظ آبرو نمیکردین .
    1
    30
    یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dogisgod - مونرال، کانادا
    ریچ کیدزو عشقه! دزدی یک افتخار هم هست و نشانه ژن برتره! کدوم صنعت یا بیزینس ایران سالمه که مدیر موفق داشته باشه؟ همش از زدو بند یا دزدیه.تو کجای دنیا 1 آدم موفق پولدار بچشو مث ریچ کیدز ایران تربیت میکنه؟ آره منم از حسادت دارم چرت میگم! خودم دیدم که آدم درمونده و زحمتکش اگه پراید سوار بشه چجوری مسخرش میکنیم. اینم زیاد شنیدم که ایران جای پول در آوردنه! بیزینس با دزدی فرق داره جانم اما این عرف و فرهنگمون شده!
    0
    4
    دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان
    [::Dogisgod - مونرال، کانادا::]. ابنبات که نفروخته عکسشو به همه نشون بدن مثل اون بچه ها ابنبات فروش
    0
    3
    ‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.