ادامه واکنش‌ها به سخنان روحانی: بکار خود برسید، چکار به معصومین دارید؟

در ادامه واکنش‌ها به سخنان اخیر حسن روحانی در مورد قابل نقد بودن همه مسئولان جامعه حتی در زمان حکومت پیامبر اسلام، آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید شیعه در قم گفته است که چنین سخنانی باعث التهاب جامعه می‌شود و دولت باید از آن پرهیز کند.
 
آقای مکارم شیرازی گفته: "شما بگویید که کسی در کشور معصوم نیست و همه قابل نقد هستند، دیگر چکار به زمان معصومین دارید؟"
 
او گفته که دولت به جای این حرف‌ها باید به سه کار اصلی خود برسد که از نظر او اینهاست: "جلوگیری از گرانی، ایجاد اشتغال خصوصا برای جوانان تحصیل کرده و اصلاح فضای مجازی به گونه‌ای که مشکلات مردم را حل کند اما مفاسد کنونی را نداشته باشد."
 
محمدرضا مدرسی یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان هم گفته است: "اگر کسی یک مقدار تعهد داشته باشد یا مقداری به مسائل اجتماعی توجه کند، غیرقابل نقد بودن معصوم مطلب واضح دینی و مورد قبول عامه است."
 
آقای مدرسی یزدی از آقای روحانی نام نبرد، اما به کسانی که چنین سخنانی می‌گویند توصیه کرد: "هر چه دیگران به دهنتان می‌گذارند تکرار نکنید و هر چه در گوشتان می‌خوانند باور نکنید."
 
هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه هم گفت: "تعجب ما و همه مردم این است که چرا یک روحانی تحصیل‌کرده این حرف را می‌زند؟"
 
او گفت که پایگاه چنین سخنانی فرهنگ سکولار غیردینی است و افزود: "اگر در بیان این جمله از سوی گوینده اشتباهی رخ داده است، بهتر است هر چه زودتر و به صراحت اشتباه بودن گفته خود را اعتراف کند."
 
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران روز ۱۸ دی در دیدار با گروهی از مسئولان وزارت اقتصاد گفته بود: "همه باید انتقاد شوند و استثناء ندارد. تمام مسئولین در کشور قابل نقدند. ما در کشور معصوم نداریم مگر اینکه یک‌وقت امام دوازدهم ظهور کرد که‌ آن وقت هم می‌شود نقد کرد. پیغمبر هم اجازه نقد می‌داد."
 
در پی انتشار این اظهارات، عده‌ای از چهره‌ها و نهادهای مذهبی به آن اعتراض کردند.
 
از جمله جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای اعلام کرد: "نفی عصمت رسول اکرم و ائمه معصومین مخالفت صریح با اسلام و مذهب تشیع است... اکیداً توصیه می‌کنیم بعضی از مسئولان از ورود به مسائل اعتقادی و تخصصی فکری در اظهارات خویش پرهیز کنند و به‌ جای آن تلاش خود را به حل مشکلات معیشتی و گرفتاری‌های اقتصادی مردم معطوف کنند."
+7
رأی دهید
-76

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۳
    Pezhman - وین، اتریش

    به امیدروزی که همه آیت الله ها را دستگیر و سوار موشکشان کنیم و به سمت بیابانهای عربستان و عراق شلیکشان کنیم.
    3
    66
    ‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    ملاخوری - منچستر، انگلستان

    من نمیدونم چرا این سایت خبری اینقدر عزت و احترام برای این مزدوران پیر و خرفت قائل هست، مثلاً بجای گفتن مکارم شیرازی میگه آیت الاه مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعه، آخه باباجون کدوم ایرانی اینها رو قبول داره که این مرجعش باشه، اگه نمی تونین بگین این خره یا اون سگه ، حداقل غزت سرشون نزارین، . اینا همشون دستشون تو ی یک کاسه هست و با کلمات دارن کلا سر ملت میزارن ، غاغا یکچیزی میگه ، روحانی میاد متلک میگه، بعدش بقیه خر و خورا میان هر کدومشون یک ضرررررری میزنند
    5
    45
    ‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان

    با عرض معذرت، انگار آنان به زبان چینی حرف میزنند؟! من که چیزی نفهمیدم! پیامبر و معصومین و صوری و پوری دیگر چیست که در فکر راه حل مشکلات ۱۴۰۰ سال پیش هستند؟
    3
    34
    ‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    زنبور - کپنهاک، دانمارک

    هیچ مخلوقی عاری از اشتباه یاگناه نیست و اگر کسی خود ویا دیگران را بیگناه یا معصوم بداند خود و یا آنان را با خالق برابر دانسته و این همان کافر بودن هست که آخوندا ازهمین راه با گول زدن مردم نا آگاه برای خود کاسبی نون آب داری درست کرده اند بدونه اینک کار مثبتی انجام دهند فقط دروغ حقه بازی وخرافات اعلانم چهل ساله دارن از مردم کولی میگرن نتیجشم احتیاج بگفتن نیست
    3
    26
    ‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.