عملیات خونین برای دستگیری خلبان مهاجم به ساختمان‌های دولتی ونزوئلا

در میانه درگیری با نیروهای دولتی، اسکار پرز با انتشار ویدیویی گفت که این نیروها قصد کشتن -و نه دستگیری- او را دارند به گفته مقام های امنیتی ونزوئلا، در جریان عملیات نیروهای دولتی این کشور برای دستگیری خلبان هلیکوپتر مهاجم به ساختمان های دولتی در تابستان گذشته، دو افسر پلیس و چند "تروریست" کشته شده اند.
 
مقام های دولتی گفته اند نیروهای امنیتی خانه ای را در ال کنکیتو در نزدیکی کاراکاس پایتخت محاصره کرده اند که محل استقرار "هسته" مرتبط با این خلبان بوده است.
 
در جریان این محاصره و درگیری نیروهای امنیتی با افراد مستقر در خانه، علاوه بر کشته شدن تعدادی از نیروهای طرفین، ۵ نفر نیز دستگیر شده اند.
 
با وجود این، هنوز سرنوشت اسکار پرز، خلبانی که هدف اصلی نیروهای امنیتی بوده، مشخص نیست.
 
به دنبال حمله امروز نیروهای امنیتی به خانه محل استقرار آقای پرز، وی با انتشار ویدویویی بر روی اینستاگرام گفت در این خانه افراد غیرنظامی زندگی می کنند و او حاضر است خود را تسلیم کند.
 
وی با این حال افزود که معتقد است نیروهای دولتی قصد کشتنش را دارند.
اسکار پرز پیش از حمله تیرماه گذشته به ساختمان های دولتی، بیانیه ای ضددولتی را در اینستاگرام خوانده بود اسکار پرز در ژوئن (تیرماه) گذشته، با ربودن یک هلیکوپتر پلیس، به برخی از ساختمان های دولتی کاراکاس حمله کرد.ه بود.
 
در جریان عملیات او، این هلی کوپتر ۱۵ تیر به وزارت کشور شلیک کرد و ۴ نارنجک به روی ساختمان دیوان عالی انداخت.
 
این حمله در شرایطی صورت گرفت که مخالفان نیکولاس مادورو رئیس جمهور چپگرای ونزوئلا، از دو ماه قبل علیه دولت تظاهرات می کردند.
 
به دنبال حمله، آقای مادورو وعده داد نیروهای امنیتی مسببان را دستگیر کنند.
 
اسکار پرز پیش از حمله تیرماه گذشته به ساختمان های دولتی، بیانیه ای ضددولتی را در اینستاگرام خوانده بود.
 
در هنگام قرائت بیانیه، مردان مسلح نقابدار در کنار او ایستاده بودند.
+17
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.