بازگشت 'زودهنگام' هاشمی شاهرودی به ایران + ویدیو

محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس پیشین قوه قضاییه ایران که مدتی در آلمان بستری بود، با پروازی از آلمان راهی ایران شده است.
 
خبرگزاری رویترز می‌گوید آقای شاهرودی سفر درمانی خود را نیمه‌کاره رها کرده و به طور زودهنگام به ایران بازگشته است.
 
آقای شاهرودی با کاروانی از خودروهای همراه از کلینیک محل بستری خود و شهر هانوفر خارج شد و به فرودگاه هامبورگ رفت.
 
بازگشت آقای هاشمی شاهرودی به ایران پس از اعتراض‌ها به حضور او در آلمان، و درخواست محاکمه‌اش به جرم نقض حقوق بشر انجام می‌گیرد.
 
مسئولیت مستقیم او در تایید اجرای حکم اعدام صدها نفر، یکی از دلایلی است که برخی خواهان محاکمه‌اش بودند.
 
یک مقام دولت آلمان ضمن تایید خبر بازگشت آقای شاهرودی، به رویترز گفته است اگرچه آلمان با حکم اعدام مخالف است، اما دادستان‌های آلمان به خودی خود افراد را به دلیل این که در کشورهای دیگر در اعدام محکومان نقشی داشته‌اند، تحت پیگرد قرار نمی‌دهند.
یک سیاستمدار حزب سبز آلمان شکایتی را به دادستان‌ها ارائه کرده بود و آنها پیگرد قضایی آقای هاشمی شاهرودی را بررسی می‌کردند.
آقای شاهرودی در بیمارستان گروه‌های حقوق بشری برآورد می‌کنند که محمود هاشمی شاهرودی در دوران ریاستش بر قوه قضاییه ایران بیش از ٢ هزار حکم اعدام را تایید کرده باشد.
 
ممانعت از ترک آلمان از طرف آقای هاشمی شاهرودی با حکم دادگاه قانون اساسی آلمان ممکن بود.
 
به جز اعتراض‌ها در خارج از ایران، برخی نیز داخل ایران به سفر درمانی آقای هاشمی شاهرودی معترض بودند. منتقدان می‌گفتند مسئولان ایرانی باید از همان خدمات پزشکی و درمانی بهره‌مند شوند که اکثریت ایرانیان به آنها دسترسی دارند.
 
آقای هاشمی شاهرودی در بهار نیز مدتی در بیمارستانی در ایران بستری بود.
 
جزئیات بیماری قبلی و بیماری کنونی محمود هاشمی شاهرودی روشن نیست.
 
آقای هاشمی شاهرودی از سال ۱۳۷۸ تا سال ۱۳۸۸ رئیس قوه قضاییه ایران بود. او در آغاز مسئولیتش گفت "ویرانه‌ای" را تحویل گرفته است.
 
توقیف گسترده مطبوعات اصلاح‌طلب و مستقل در سال ١٣٧٩ و پس از آن در دوران او انجام شد. محاکمه جمعی شماری از بازداشت‌شدگان پس از انتخابات ١٣٨٨ نیز در حالی که او هنوز رئیس قوه قضاییه بود آغاز شد.
+23
رأی دهید
-116

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    shaboruz - پاریس، فرانسه

    سمیعی شرمت باد ! دوستان اینکه میگویند سمیعی اولین جراح مغز دنیاست همش دروغه واین القاب با پول رژیم برای این آدم خریده شده !
    35
    141
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    esfanie - اسن، آلمان

    انشالله با نکبت و درد و رنج، بزودی سقت خواهد شد.
    6
    141
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    oghabe - بازل، سوییس

    درود بر هموطنانی که به وجود این مهره کثیف در آلمان اعتراظات خود را اعلام کردند.گرچه آلمان خواسته هموطنان را برآورده نکرد ولی این جنایتکار را مجبور به فراری شرم آورانه کردند که این پدیده بخودی خود دست آوردی مثبت و نشانی از قدرت ملت بپاخاسته ایران عزیزمان است.
    4
    110
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک

    [::shaboruz - پاریس، فرانسه: دوست محترم، شما متاسفانه علاقه زیادی به شعار نشان میدهی. برای بنده که از همان ابتدا گفته، نوشته و عرض کردم که امکان ندارد دولت آلمان یا دادگستری آلمان بتواند انگشت به سمت این آدم تکان دهد، بسیار محرز و مشخص بود که ملت بسرعت تیغ حملاتشان را متوجه دکتر سمیعی خواهند کرد. چرا که بنده ملت ایران و احساسات انفجاریشان را میشناسم و بخوبی دیده ام. دوست محترم، بنده نه ایران میروم و نه میتوانم بروم و نه علاقه ایی دارم که در ایران پا بگذارم. از دکتر سمیعی هم بهیچوجه خوشم نمیاید چون ادم معتقدی است و آدمهای معتقد حال مرا بر هم میزنند. اما به شما و دیگرانی که فقط در حال شعار و ایجاد فضای تهمت و افترا هستید، یادآوری میکنم که دکتر سمیعی یک دکتر است. با شهرت و بدون شهرت یک دکتر است. به حق یا ناحق رئیس مرکز کلینیک مغز و اعصاب در یکی از بزرگترین ایالات آلمان است. نجات دهنده انسانهای بیشماری بوده و هست. چه شما را خوش آید چه بد. انصاف داشتن را یاد بگیریم. از شعار و هیجان حذر کنیم. در غیر اینصورت بزودی از چاله به چاه خواهیم افتاد و دیگر هیچگاه بر نخواهیم خواست. خود دانید.
    32
    54
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    ab shangooli - لندن، انگلستان

    من .... به عدالت و دموکراسی اروپا
    4
    54
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    ما میتوانیم - هامبورگ، آلمان

    درود. این مردک عرب که در رفت وبه امید. خدا هرچه زودتر بدرک واصل میشه. ولی ننگ بر تو سمیعی که میخواستی. چند روز بیشتر برأی حیاتش بخری. که نشد .شرمت باد تو که در کنار خودمونی بزودی از خجالتت درمیایم. پاینده باد ایران و لعنت بر ملا ومواجب بگیرهای حرامی رژیم
    11
    55
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    amir-amir - تورنتو، کانادا

    هر کوفت و مرضى که داشته آنجا کامل درمان نشده چرا که هول کرده مبادا آنجا چوب تو آستینش بکنن ٬ بنابراین همین جا به زودى به لقا الشیطان مى پیوندد.
    3
    59
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    dilmaj - تهران، ایران

    [::shaboruz - پاریس، فرانسه::]. من واقعا خوشحالم شما مغز پنیری‌ها و هم فکرهاتون به ایران حاکم نیستید صد رحمت به این ملاها :
    61
    21
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    winnie1987 - بيرمنگهام، انگلستان

    در ایران در بیمارستان خصوصی که شبی‌ ۱۰ میلیون میگیرند نتونست معالجه بشه، رفت آلمان خدا میدونه از پول مردم بی‌ سرپناه و سرما زده و زلزله‌ زده چقدر خرج کرده تا چند صباحی بیشتر به زندگی‌ کثیفش ادامه بده و بیشتر خون مردم رو بمکه و بیشتر مردم بی‌ گناه رو اعدام کنه. موجود انگل وار اینقدر پر رو پیدا نمیشه. صد رحمت به زالو و شپش و کنه.
    3
    76
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران

    آلمان نازی فاشیست دیگه نبینیم ادعای حقوق بشر و پیگیری اون در کشورهای دیگه باشید چون مشخص شد حتی یه حکومتی درجه 2 ایران رو هم نمیتونید بازداشت کنید چون براتون صرف اقتصادی دارن.
    7
    40
    جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان

    حقوق بشر و ازادی و دمکراسی هم بنا به سود و زیان تعابیر مختلفی داره،برای مثال قذافی چون میگفت خاک و سرمایه های لیبی متعلق به ملت است نه اجنبی و هرکس بخواهد سرمایه گذاری کند باید در لیبی با یک لیبیایی شریک باشد که فردا طرف خودش و صاحب خانه ندونه مثل مابقی کشورهای عربی ،به این خاطر قذافی جنایت کار و دیکتاتور بود و حقوق بشر را نقض میکرد و صدام هم تا زمانی که سود میلیاردی براشون داشت ،اقای رییس جمهور بود،حکایت این چلقوز هم همینه،درسته که ادم کشته ،شکنجه کرده وبچه را داده اعدام کردن، اشتباه کرده جنایت که نکرده،اصولا ادم کثیر الخطا است،قصاب الله شاهرودی هم قول داده برگشت به ایران بره امام رضا توبه کنه.چون مشهد هم به استان کرمان نزدیکه سری به معدن اهن گل گهر سیرجان بزنه و هوای برادران زحمتکش شرکت زیمنس را داشته باشه که اونجا برای یک لقمه نون حلال "مملکت را غارت میکنن"و با توجه به اینکه پالایشگاهای المان هم اکثرا بر عیار نفت ایران ساخته شدند و تغییر دادن ان کل هزینه رو دست شرکتها میاندازه، در حین معامله اگر گاه گداری چند کشتی نفت و دکل و این چیزها گم شد...
    3
    31
    جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان
    ...زیاد کشش ندن. با توجه به اینکه این پیرمرد هم دکرتها بعد از یک هفته گشتن چیزی که اسمش را مغز بشه گذاشت در سر این مردک مفلوک مریض ندیدند ،نتیجه میگیرن طرف دیهانه است ،ادم عاقل که دیوانه را زندان نمی اندازه.،حالا گیرم این بیچاره ۴۰ یا ۵۰ سال دیگر هم عمر کنه، هرگز قادر نیست کارهای بدی که قبلا کرده تکرار کنه، خدا هم بخشنده است چرا ما نبخشیم.
    3
    21
    جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    ملاخوری - منچستر، انگلستان
    . وقتی هاشمی شاهرودی، قاضی مرگ و رئیس تشخیص مصلحت نظام ، برای فرار صورتش را با عبا میپوشاند . ببینید این جنایتکار با چه اسکورتی فرار میکنه، اگه بی گناه بودی چرا از خودت دفاع نکردی؟ چرا بر علیه شاکیان شکایت نکردی؟ . و سئوالی دارم از آنهایی که ادعا داشتند خواهان مجازات این جنایکار بودند!! اگر واقعاً خواهان مجازات این جانی بودید چرا مخفیانه و در سکوت این کار را نکردید و این جریان در بوق و کرنا گذاشتید؟ شاید قصد این را داشتید که فقط خودی نشان بدهید و او و حکومت را بترسانید و برای خود و سازمانتان استفاده تبلیغاتی کنید!!! فقط موقعیتی درست کردید که این کفتار فرار کند و به ریش همه بخندد، .
    4
    23
    جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    او دیر یا زود در پناه عذاب الهی بدرک دوزخ واصل خواهد شد فقط در این میان ماهیت دکتر سمیعی مشخص شد که او همکاری بسیار نزدیکی با دژخیمهای رژیم دارد و بقرار اطلاع ,او در بهبودی دست خامنه ائی نقش مهمی داشته
    2
    6
    جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dogisgod - مونرال، کانادا
    هر آدم و سیستم باید 1 پرنسیپ داشته باشه. دولت آلمان: منافع ملت بزرگ آلمان و لاغیر. شاهرودی آدمخور: پا اندازی ولایت فقیه و جنایات فقهی-اسلامی ولاغیر. دکتر سمیعی : به عنوان پزشک: علاج و کم کردن درد و رنج و بازگرداندن سلامتی ولاغیر. میبینیم که پرنسیپ اون دوتای اولی برا منفعت شخصیه! که م ی ری نه به حقوق بشر ! حالا بعضیهامون گیر دادیم به دکتر سمیعی؟ منطق ایرانی؟
    3
    1
    جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dogisgod - مونرال، کانادا
    بابا ، حقوق بشری که به خانه رواست به مسجد حرام است، آلمان به فکر معیشت و رفاه آلمان است، گیر دادین به دکتر سمیعی؟ مردم باید اعتراض میکردن و به درستی ناخرسندیشونو به دولت المان نشون دادن و انعکاسش که خیلی مهمتره مثبت بوده. این مهم هست، و خودش برا رسیدن به هدف 1 پیروزیه. حالا گیر دادین که اعتراض کم بوده و دیر بوده و شکایت"علنی"بوده؟؟!
    2
    4
    جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.