نماینده مجلس: نمایندگان استان تهران روز شنبه از اوین بازدید می‌کنند

مصطفی کواکبیان، رئیس کمیته امنیتی و قضایی مجمع نمایندگان استان تهران: ۳۵ نماینده مجلس روز شنبه از زندان اوین بازدید می‌کنند. در ادامه واکنش‌ها به اعتراض‌های سراسری اخیر در ایران و ادامه بازداشت عده‌ای از معترضان، مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس و رئیس کمیته امنیتی مجمع نمایندگان تهران، روز چهارشنبه ۲۰ دی‌، از بازدید از زندان اوین خبر داد.
 
کمتر از دو هفته پیش، اعتراض‌هایی سراسری ایران را فرا گرفت که در شهر مشهد با شعارهایی در انتقاد از وضعیت اقتصادی مردم آغاز شد و سپس خیلی زود به مسائل سیاسی و اصل نظام جمهوری اسلامی تسری یافت.
 
تظاهرات در بیش از ۵۰ شهر، معترضان را به خیابان‌ها کشاند و بیش از ۲۰ کشته و بیش از ۳۷۰۰ بازداشتی در پی داشت.
 
در چند روز گذشته، اخبار و گزارش‌هایی از جمله از سویدادستان تهران درباره آزادی چندین تن از این بازداشت‌شدگان منتشر شده، اما هنوز شمار نامعلومی در بازداشت هستند و از جمله محوطه مقابل زندان اوین در چند روز اخیر صحنه اعتراض خانواده عده‌ای ‌از این افراد بوده است.
 
در همین حال، انتشار گزارش‌هایی از وقوع دستکم دو «خودکشی» در زندان‌های اوین و اراک در پی این اعتراضات و بازداشت افراد به نگرانی‌هایی دامن زده است.
 
در عین حال، خبرگزاری ایلنا در ارتباط با خبر کشته شدن یکی از معترضان در ذزفول، به نقل از علی الهامی ، فرمانده انتظامی این شهر، نوشت که فردی به نام محسن عادلی در روزهای اخیر بازداشت نشده است.
 
این مقام نیروی انتظامی بدون اشاره به جزئیات، با تایید مرگ محسن عادلی افزود که مرگ وی ربطی به اعتراض‌های خیابانی اخیر نداشته است.
 
پیش از این کمپین حقوق بشر در ایران گزارش داده بود که محسن عادلی در زندان دزفول خودکشی کرده است.
 
در واکنش به این اخبار و گزارش‌ها بود که روز چهارشنبه محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس، از درخواست نمایندگان استان تهران برای بازدید از زندان اوین خبر داد.
 
ساعاتی بعد، آقای کواکبیان به عنوان رئیس کمیته امنیتی و قضایی مجمع نمایندگان استان تهران، خبر داد که این مجمع شامل ۳۵ نماینده قرار است روز شنبه آینده، ۲۳ دی‌ماه، از زندان اوین بازدید کند.
 
این نماینده مجلس که در عین حال، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس است، همچنین وعده داد که «در اولین فرصت» از این بازدید به مردم گزارش بدهد.
 
پیشتر آقای عارف گفته بود که «اگر این کمیته بتواند از زندان اوین بازدید کند به طور طبیعی مسائلی مانند فوت شدن برخی از بازداشت‌شدگان نیز پیگیری می‌شود».
 
این یکی از مسائلی است که به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی بازتاب فراوان داشته است و سازمان عفو بین‌الملل هم در همین زمینه روز سه‌شنبه بیانیه‌ای داشت و در آن خواستار تحقیقات فوری درباره مرگ معترضان در زندان شد.
+12
رأی دهید
-36

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
    سفر علمیه یا زیارت اهل شکنجه با نیت ، تهیه یک گزارش از قبل دیکته و آماده شده براى ماله کشى بر تعلمات و مخاطراتى که برزندانیان روا میشه و به قصد فریب و دور نگهداشتن اذهان عمومى از وقایع اوین !
    3
    21
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان
    خب که چی،این هم میگه اوین هتل ۵ ستاره است،مگر قبلیها چه ...خوردند؟این تخمه صیغه اگر راست میگه بره یکماه بدون محافظ ضیفش به قول خودشون انجا جلوس کنه تا ببینه امام زمانش کجاست
    3
    13
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dogisgod - مونرال، کانادا
    این بیشرف نماینده ی مردم تهرانه، کی بشه مردم تهران او را بنمایند!
    3
    15
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dogisgod - مونرال، کانادا
    عضو کمیسیون امنیت ملی و قضایی، یعنی یک جانی تمام عیار اصلاح طلب (یک جانی از نوع غیر لاری)
    3
    13
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Tepino - لندن، انگلستان
    اونوقت کی گفته اینا نمایندگان مردم تهرانند؟؟؟ ما اینار ۲ زار قبول نداریم چه نماینده ای...
    3
    14
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    برای مردم روشن است که نمایندها در مجلس رژیم اخوندی تابلوی بیش نیستن . جالب اینجاست بعضی اوقات خود این نماینده ها مورد توهین و بازاداشت نیروهای امنیتی رژیم قرار میگیرندو هیچ دفاعی از خودشان نمی توانن بکنن . اگر رژیم اخوندی راست میگوید و گذارش دروغ در مورد زندانیان سیاسی و زندانیان معترض به کلیت نظام اخوندی نمی دهد اجازه دهد که ماموران حقوق بشر سازمان بین الملل از زندانها رژیم اخوندی بازدید کنند و گذارش در مورد موقعیت و وضعیت زندانیها تهیه کنن نه نماینده های مجلس که توانای دفاع از خودشان را هم نداران در برابر ماموران امنیتی رژیم .
    3
    16
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.