دعوت اتحادیه اروپا از ظریف برای گفت‌وگو در مورد «برجام» در روز پنج‌شنبه

محمد جواد ظریف اتحادیه اروپا، از وزیر خارجه ایران دعوت کرده‌است تا برای گفت‌وگو با هم‌تایان خود از فرانسه، بریتانیا و آلمان، «در مورد توافق اتمی»، روز پنج‌شنبه، ۲۱ دی، به بروکسل سفر کند.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه در بیانیه‌ای که این اتحادیه منتشر کرده، آمده است «دیدار پیش‌رو در پیوند با تلاش‌های فعلی برای ایجاد اطمینان از روند کامل و بادوام اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) انجام می‌گیرد.»
 
فدریکا موگرینی، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه، ژان ایو لودریان، از فرانسه، زیگمار گابریل، از آلمان، و بوریس جانسون بریتانیایی، در این دیدار شرکت خواهند کرد.
 
این دیدار در حالی انجام می‌شود که روز دوشنبه مقام‌های ایرانی در مورد خروج ایالات متحده از توافق اتمی میان تهران و شش قدرت جهانی، هشدار دادند.
 
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، از منتقدان توافق اتمی‌ست و دولت او، ایران را متهم به ایجاد «بی‌ثباتی» در منطقه، «حمایت از تروریسم»، توسعه برنامه موشکی و نادیده‌گرفتن «روح» توافق اتمی کرده‌است. تهران اتهام مشابهی در مورد نقض «روح» برجام به ایالات متحده وارد کرده، می‌گوید برنامه موشکی‌اش «دفاعی» است و واشینگتن و متحدان آن را «عامل بی‌ثباتی» در خاورمیانه توصیف می‌کند.
 
طی روزهای گذشته گزارش‌هایی در مورد دیدار میان آقای ظریف و مقام‌های اروپایی منتشر شده بود. وزیر خارجه آلمان حتی گفته بود، اتحادیه اروپا قصد انجام گفت‌وگوهایی را در مورد اعتراضات گسترده در ایران دارد. اما بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته بود نشست احتمالی «کاملا مرتبط با برجام است».
 
اعتراضات گسترده و سراسری دی ماه در ایران دست‌کم ۲۱ کشته برجای گذاشته‌است. بنا بر گزارش‌ها، شماری از کشته‌شدگان را نوجوانان تشکیل می‌دهند. صدها نفر نیز در جریان اعتراضات بازداشت شده‌اند. سازمان‌های مدافع حقوق بشر در مورد پیامدهای اعتراضات، سانسور اطلاع‌رسانی و «برخورد» با معترضان هشدار داده‌اند.
 
کاترین ری، سخنگوی مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز دوشنبه در نشست خبری خود گفته بود: فدریکا موگرینی در تماس دائم با محمد جواد ظریف درباره تحولات ایران و همچنین توافق اتمی است. خانم ری در این نشست خبری تاریخ مشخصی برای سفر آقای ظریف به بروکسل ارائه نکرده بود. اما منابع مطلع در اتحادیه اروپا به رادیواروپای آزاد/رادیو آزادی گفته‌ بودند این سفر پنجشنبه یا جمعه ( ۲۱ یا ۲۲ دی ماه) انجام خواهد شد.
+5
رأی دهید
-30

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۳
    shirzan e irani - استکهلم، سوئد
    اتحادیه اروپا ننگین‌ترین دوران خود را در سالهای اخیر طی‌ می‌کند، شرم بر موگرینی چپ و رفیق ظریف، میخواهند امریکا را هم دور بزنند . تمام شد مهمانی تان از خون و سرمایه ملت ایران. باز بخواهید این جنازه‌ها را زنده کنید. از بس چشمان و مشامشان بسته است بوی فساد این جنازه‌ها را نمی فهمند و ظریف یکی‌ از خائن‌ترین‌ها به ملت ، زبان باز فریبکار.
    0
    4
    ‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان
    دتمال ظریف و ابریشمی جهت مالش و ماساژ یادت نره،بلکه رحم کنند اروپاییها و اگر مالش باب طبعشون بود و کلی باج بهشون بدی و زبانت هم در موقع مناسب خوب عمل کنه بگن فقط نصف تحریمها را بر میگردونیم
    0
    1
    ‌چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.