ظریف در مورد اعتراضات با اتحادیه اروپا صحبت نخواهد کرد

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران گفت "مردم از حق اعتراض برخوردارند" محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، می گوید که دیدار او با رهبران سه کشور عضو اتحادیه اروپا برای بحث درباره برنامه جامع اقدام مشترک است نه موضوع دیگری.
 
آقای ظریف روز دوشنبه ۸ ژانویه در حاشیه "کنفرانس امنیتی تهران" در واکنش به اظهارات یک روز پیشتر زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان، صحبت می کرد.
 
آقای گابریل روز یکشنبه گفته بود که اتحادیه اروپا محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، را برای گفت و گو درباره اعتراضات اخیر ضددولتی که بسیاری از شهرهای ایران را فراگرفت دعوت خواهد کرد.
 
اعتراضاتی که روز هفتم دی ماه - ۲۸ دسامبر - در مشهد شروع شد فورا به ده ها شهر ایران سرایت کرد که طی آن بسیاری از معترضان خواستار تغییر نظام سیاسی ایران شدند.
 
به گزارش خبرگزاری ایسنا آقای ظریف روز دوشنبه گفت که گفت و گوها با اتحادیه اروپا درباره برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) خواهد بود.
 
او گفت: "براساس صحبت های انجام شده، توافق کردیم باتوجه به اهمیتی که این روزها برجام دارد و بخصوص باتوجه به سیاست های مخرب آمریکا نشست مشورتی بین ایران و سه عضو اتحاده اروپا درمورد برجام انجام شود."
 
او اضافه کرد: "برخی از رسانه ها به خصوص رسانه های اسرائیلی تلاش کردند در این زمینه خبرسازی کنند که این خبرسازی ها بی اساس و بی مبنا است."
 
وزیر امور خارجه همچنین گفت: "برخی در خارج از کشور تلاش کردند سوء استفاده کنند. این واقعیت است که در ایران مردم برخلاف متحدین منطقه حق دارند که اعتراض و نظر و انتقاداتشان را مطرح کنند... البته انتقاد و اعتراض به صورت مسالمت آمیز حق مردم بوده و با خشونت هم فرق دارد."
زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان به گزارش ایرنا، دومین کنفرانس امنیتی تهران با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، کمال خرازی رییس شورای راهبردی و بیش از ۸۰ میهمان خارجی و پژوهشگران ارشد ۲۵ موسسه ایرانی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در حال برگزاری است.
 
در اعتراضات اخیر ایران مجموعا ۲۱ نفر کشته و صدها نفر دستگیر شدند.
 
به علاوه روز دوشنبه مرگ یکی از بازداشتی ها به نام سینا قنبری در زندان اوین تهران تایید شد که مقام ها ادعا می کنند در اثر خودکشی بوده است.
 
آقاب گابریل یکشنبه گفت "ما به سرعت تاکید کردیم که از آزادی تظاهرات حمایت می کنیم" اما اضافه کرد که آلمان و فرانسه "علیه تلاش ها برای ابزارسازی از مناقشه داخلی ایران هشدار داده اند."
 
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم هفته پیش "مرگ غیرقابل قبول" مردم در این اعتراضات را محکوم کرده و گفته بود که اتحادیه اروپا در این زمینه با مقام های ایرانی در تماس بوده است.
+8
رأی دهید
-88

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    این انتر یک آخوند کت شلواری بیش نیست فرقش اینه که دو کلمه انگلیسی بلده . مردم گول زبونش و حقه بازیهاش موقع مذاکرات را خوردند .
    9
    85
    دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران
    حالا که حکومت بفکر مردم نیست لااقل بفکر خودش باشه .بهتر است که مسببین این اعتراضات را مثل علم الهدا رییسی احمدینژاد وبقایی و مشایی را محاکمه کنه
    4
    2
    ‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان
    با وجود چلاق علی و باند لاشخورش اولا کسی اجازه گل بی لام خوردن را نداره،این کثافت هم فقط کارش لیسه زدن به فلان جای چلاق علی و لاشخورهای بیتش است و تکرار همان اراکیف است،اینها چیزی به اسم مغز ندارند بلکه مثل یک دستگاه ظبت سوت اوراق فقط چرندیات ظبط شده مرده پرستهای اجنبی حاکم بر ایران را تکرار میکنند.
    1
    8
    ‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dara20 - تهران، ایران
    عمله خود فروخته رژیم فاسده اسلامی
    2
    9
    ‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.