استعفای یکی از سردبیران زن بی‌بی‌سی در اعتراض به تبعیض در دستمزد زن و مرد

خانم گریسی پیشنهاد بی‌بی‌سی برای افزایش حقوق خود را نپذیرفت چون حتی با افزایش پیشنهادی، هنوز شکاف بزرگی بین دستمزد او و سایر همکاران مردش باقی می‌ماند کری گریسی در اعتراض به تبعیض در میزان دستمزد مردان و زنان در بی‌بی‌سی از سمت خود بعنوان سردبیر امور چین بی‌بی‌سی استعفا کرد.
 
خانم گریسی گفت که نمی‌تواند با "تبعیض غیرقانونی در پرداخت حقوق" در بی‌بی‌سی "کنار بیاید".
 
اوهمچنین گفت در حالی استعفا کرده که همتایان مردش بیش از او که سالی ۱۳۵ هزار پوند درآمد دارد، حقوق می‌گیرند.
 
خانم گریسی گفت که افزایش حقوق ۴۵ هزار پوندی را که به او پیشنهاد شده بود، رد کرده چون حتی با این افزایش هم شکاف بزرگی بین دستمزد او و سایر همکاران مردش باقی می‌ماند و این، با برابری پرداخت دستمزد برای زنان و مردان که به آن اعتقاد دارد فاصله زیادی دارد.
 
بی‌بی‌سی می‌گوید که هیچ تبعیض سازمان‌یافته‌ای در این مورد علیه زنان وجود ندارد.
 
تعدادی از کارکنان زن بی‌بی‌سی از جمله لیز دوست و میشل حسین از این اقدام خانم گریسی حمایت کرده‌اند.
 
کتی نیومن، مجری کانال چهار بریتانیا و هریت هرمن، جس فیلیپس و نیداین داریز نمایندگان پارلمان بریتانیا هم از این حرکت خانم گریسی استقبال کرده‌اند.
 
کاتیا ادلر، سردبیر امور اروپای بی‌بی‌سی در توییتر نوشت: استعفای خانم گریسی به منزله یک فقدان بزرگ برای اخبار بین‌المللی بی‌بی‌سی است. من به عنوان تنها سردبیر زن همکار او، دلم برایش تنگ می‌شود.
 
خانم گریسی بی‌بی‌سی را ترک نمی‌کند و در اتاق خبر مرکزی بی‌بی‌سی به کار ادامه می‌دهد.
 
تعداد زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی همراهی و حمایت خود را از کری گریسی با استفاده از هشتگ "کنار کری می‌ایستم" اعلام کرده‌اند.
بالا از چپ: امیلی میتلیس، ویکتوریا دربیشر، لیز دوست | پایین: میشل حسین، فیونا بروس و الکس جونز از امضاءکنندگان نامه اعتراضی به رئیس بی‌بی‌سی هستند در همین حال بیانیه‌ گروه موسوم به "زنان بی‌بی‌سی"، متشکل از بیش از ۱۳۰مجری و تهیه‌کننده، در حمایت از سردبیر مستعفی امور چین بی‌بی‌سی در مقیاس وسیع در حال بازنشر شدن است.
 
بی‌بی‌سی در ماه ژوئیه گذشته فهرستی از کارکنانش که بیش از ۱۵۰ هزار پوند در سال درآمد دارند منتشر کرد اما نام خانم خانم گریسی در این فهرست نبود.
 
خانم گریسی امروز در پاسخ به این سوال که آیا لازم است دستمزد مردها در بی‌بی‌سی کاهش پیدا کند، گفت که برای پاسخ دادن به این سئوال اطلاعات کافی ندارد.
 
پیشتر هم شماری از مشهورترین مجریان زن بی‌بی‌سی از این رسانه خواسته بودند که هرچه سریع‌تر به ماجرای تبعیض در دستمزد زنان و مردان رسیدگی کند.
 
حدود پنج ماه پیش، بیش از ۴۰ مجری و ستاره زن از جمله میشل حسین و لیز دوست در مورد تبعیض در دستمزدها به رئیس بی‌بی‌سی نامه اعتراضی نوشتند.
 
در این نامه آمده بود: "سال‌هاست که ما به این موضوع شک داشتیم که در بی‌بی‌سی حقوق زنان در مقایسه با مردانی که همان کار را انجام می‌دهند، کم‌تر است."
 
به گفته معترضان، این تبعیض فقط افراد با حقوق‌های بالا را شامل نمی‌شود و در تمام بدنه رسانه را در بر می‌گیرد.
 
بی‌بی‌سی گفته تا سه سال دیگر یعنی سال ۲۰۲۰ میلادی تفاوت حقوق زنان و مردان را اصلاح خواهد کرد، اما چهره‌های مشهور بی‌بی‌سی در این نامه گفته‌ بودند که انتظار دارند در عصر برابری، این رسانه به سرعت اقدام کند. بی‌بی‌سی تا کنون انتظار آنها را برآورده نکرده است.
 
موضوع نابرابری پرداخت‌ها در بی‌بی‌سی به اختلاف میان مردان و زنان محدود نمی‌شود. بی‌بی‌سی سال گذشته با انتشار گزارشی پذیرفت که تفاوت میزان حقوق کارکنان سرویس جهانی با بخش داخلی زیاد است و قدم‌هایی برای کاهش این شکاف برداشت.
+11
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.