ایران می‌گوید «یک هسته» گروه مجاهدین خلق را در لرستان منهدم کرده است

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی مدعی شد که «یکی از هسته‌های» گروه سازمان مجاهدین خلق را در بروجرد در استان لرستان «منهدم» کرده و چهار نفر از اعضای این گروه را دستگیر و یک نفر را زخمی کرده است.
 
به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی روز جمعه ۱۵ دی، اعلام کرد که نیروهای این وزارتخانه، «یکی از هسته‌های» گروه به گفته این وزارتخانه «تروریستی منافقین» را «شناسایی و متلاشی» کرده‌اند.
 
این وزارتخانه مدعی شده که افراد بازداشت شده «در روزهای اخیر اقدامات خرابکارانه زیادی را در لرستان به خصوص بروجرد انجام داده بودند».
 
بر اساس این اطلاعیه، چهار نفر از اعضای این گروه بازداشت شده و یک نفر از آنها در درگیری با نیروهای وزارت اطلاعات مجروح شده است.
 
این وزارتخانه توضیحات بیشتری در این باره ارائه نکرده و گروه سازمان مجاهدین خلق نیز به این ادعا واکنشی نشان نداده است.
 
پیشتر علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، در گفت‌وگو با شبکه المیادین لبنان، با متهم کردن عربستان سعودی به «دست داشتن» در اعتراض‌های گسترده اخیر در ایران، مدعی شده بود که سازمان مجاهدین خلق نیز در حال همکاری با عربستان است.
 
حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران نیز روز سه شنبه ۱۲ دی، در تماس تلفنی با همتای فرانسوی‌اش، سازمان مجاهدین خلق را به «تحریک و ترغیب به خشونت در ایران» متهم کرده و از دولت این کشور خواسته بود که به گفته او، «وظیفه قانونی خود» را در قبال این گروه انجام دهد.
 
شورای ملی مقاومت ایران، از جمله گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی است که از اعتراض‌ها در ایران حمایت کرده‌است. مریم رجوی، از رهبران ارشد سازمان مجاهدین خلق، گفته است «تنها راه خلاصی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی سرنگونی رژیم آخوندی است».
 
جمهوری اسلامی ایران، شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق را «تشکل‌هایی تروریستی» می‌داند و از هواداران این گروه به عنوان «منافقین» یاد می‌کند.
 
اعتراض‌های سراسری در ایران که از روز پنجشنبه هفته گذشته از مشهد، نیشابور و کاشمر آغاز شد و به سرعت به شهرهای دیگر کشیده شد، گسترده‌ترین ناآرامی در ایران ظرف هشت سال گذشته است.
 
وزارت اطلاعات پیش از این نیز از درگیری با یک «تیم تروریستی» در پیرانشهر در روز چهارشنبه،۱۳ دی و بازداشت اعضای این تیم خبر داده بود.
 
در حالی که به گفته این وزارتخانه، ‌یکی از اعضای این تیم کشته و نیز سه تن از نیروهای امنیتی ایران در این درگیری کشته شده‌اند، حزب دمکرات کردستان ایران (حدکا) از کشته شدن شش تن از نیروهای سپاه پاسداران در این درگیری خبر داده است.
+16
رأی دهید
-87

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    Tombehtar - نیورک، ایالات متحده امریکا
    روز مرگتان فرا خواهد رسید داعشیهای شیعه، دست از کشتار مردم بیدفاع و ازادیخواه ایران بردا رید.
    8
    27
    جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.