رضا پهلوی: ادعای جمهوری اسلامی درباره هدایت اعتراضات از خارج، دروغ است

صدای آمریکا : چند ساعت بعد از ادعای رهبر جمهوری اسلامی ایران که می گوید «دشمنان» مسئول این اعتراض‌ها هستند، فرزند آخرین شاه ایران، ضمن رد این ادعا، آن را دروغ نامید.
 
شاهزاده رضا پهلوی در توئیتر خود روز سه شنبه ۱۲ دی نوشت: فریب ادعاهای رژیم را که می‌گوید اعتراضات توسط گروه‌هایی در خارج هدایت و تامین مالی می‌شود، نخورید.
در بخش دیگر این توئیت که به انگلیسی نوشته شده، آمده است: این یک دروغ است و یکی از ساخته‌های رژیم است که هر بار که احساس می‌کند تهدید شده، مطرح می‌کند. این قیام واقعی است، در حال روی دادن است، و ۱۰۰ درصد ایرانی است.
 
این چندمین موضع گیری شاهزاده رضا پهلوی است. روز ۱۱ دی، فرزند آخرین شاه ایران نوشته بود «فداکاری» معترضان ایرانی که هزینه هایی زیادی بر آنها تحمیل کرده، «شایسته ستایش ملی است».
 
شاهزاده رضا پهلوی دو روز پیش هم ضمن اعلام اینکه رژیم فعلی ایران را اصلاح‌پذیر نمی داند، گفت وجود این رژیم خسارات جبران ناپذیری به ایرانیان وارد کرده است.
 
در روزهای گذشته در بین شعارهای معترضان در ایران، بارها از رضا شاه، پدربزرگ آقای پهلوی و همچنین پدر او به نیکی یاد شد.
پیشتر شهبانو، فرح پهلوی، آخرین ملکه ایران نیز در پیامی از اعتراض های مردم حمایت کرده بود.
+144
رأی دهید
-41

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    abulolo al majoosi - برنو، چک

    شاهزاده رضا پهلوى دمش گرم ، افکار دمکراتیکى داره البته اعتراضات ریشه هاى داخلى دارد رسانه هاى. دشمن مانند العربیة عربستان و اون کله زرده گیچ کودن آمریکایى و نیز مریم لچک صیغه موج سوارى مى کنند . پاینده ایران
    38
    70
    ‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان

    با درود بر شاه ایران، در مدت زمانی‌ که در ایران بودم، به یک "پدیده" شگفت انگیز مواجه شدم و آن اینکه در بحث و گفتگو‌های سیاسی که با مردم بخصوص طبقه کارگر و زحمتکش داشتم، به یک خاطره بسیار به یاد ماندنی از شاه شاهان پدر بزرگوار شما در اذهان مردم "حک" شده است و با افتخار از آن " یاد" می‌کنند و آن اینکه: شاه بسیار "رحمین بود"! پس امیدوارم با هوشیاری و تیز اندیشی‌، مردم ایران زمین را به اشتباه ندازید که "آنان" خاطره بسیار "گرانبها" از پدر بزرگ و پدر شما دارند و یقین بدان که شما "تنها" امید مردم ایران زمین هستید و خاطر جمع باش که آنان بهتر از همه باطن و سرشت این ددمنشان "سنگدل" اسلام ‌ایرانی را میشناسند و از آن نفرت دارند، به درود شاه گرامی‌ ایران زمین، پاینده باد ایران، ما بیشماریم!
    35
    73
    ‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Butler - تهران، ایران

    به قولی . آخه شما چرا نشستی فقط حرف میزنی و ستایش میکنی؟ خوب رهبری کنین، خمینی گوربگور شده اون زمان تا میخواست یه پیام به معترضین برسونه یک هفته طول میکشید تا تازه پیغامش به ایران برسه و یک هفته دیگه هم طول میکشید تا همه ی مردم گوش به گوش بشنون و بدونن خطشون چیه و قدم بعدی چیه. شما الان با اشاره به یه دکمه میتونی کمتر از ۱ ثانیه پیامتونن و قدم بعدی که جوونای داخل ایران باید بردارن رو به گوششون برسونین. همه مردم این آخوندها رو نمیخوان، درست ولی هیچ کس نمیدونه چی میخواد یا کیو میخواد هنوز که البته در صدای اعتراضشون دیدیم که اکثریت دنبال شاه فقید میگردن این روزا. گیریم که مردم همینجوری زدن و شکستن و . آخرش چی میشه؟؟؟؟؟؟؟ لطفا اگر زمانش رسیده از حاشیه بیاید بیرون و رهبری کنین، به این دلیل که شما با من و غیره و غیره فرق بزرگی دازید، شما ولیعهد ایران هستین، چه بخوای چه نخوای. در غیر این صورت شما به خاطر داشتن همین جایگاهتون اگر معترضین رو رهبری نکنین تو کشته شدن تک تک جوونای مردم با اون رژیم آخوندی شریک هستین و باید در آینده پاسخگو باشین..
    26
    58
    ‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Salabat - تهران، ایران
    دوستان هموطن، به پیامی که هم اینک به دستم رسید توجه نمایید: فراخوان عمومی برای راهپیمایی سراسری در روز جمعه 15 دی ماه؛ حال که رژیم قصد دارد بار دیگر توسط بسیجیان و مزدوران جیره خوارش در روز چهارشنبه لشکرکشی خیابانی به راه بیاندازد، بیایید ما هم یک فراخوان عمومی برای راهپیمایی سراسری میلیونی (همچون ۲۵ خرداد ۱۳۸۸) در روز جمعه 15 دی ماه با شعار محوری "رفراندوم" به راه بیاندازیم. هموطن! لطفا این را در این سایت داغ کنید و اگر در سایر شبکه های اجتماعی فعال هستید بطور گستره پخش نمایید. هموطن! اکنون وقت یاری است، یاریمان کنید!
    7
    14
    ‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    با دارا و سارا - ملبورن ، استرالیا
    [::Butler - تهران، ایران::]. خیلی ساده و ابتدای فکر میکنی. ۱. هنوز این حرکت جهت دار نشده. هنوز شعار مرگ بر جمهوری اسلامی قدرت پیدا نکرده. ۲. ایشون منتظرن. لاشخورها بظاهر مخالف. مثل زیبا کلام و غیره خودشون و نشون بدن. تا بعد موج سواری نکنن. ۳ هنوز در تظاهرات مردمی هدف مشخصی و یا اتحاد در یک هدف نیست.
    9
    7
    ‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    ایزانی-دیسی - دالاس، ایالات متحده امریکا
    باید شجاع باشی و به عنوان رهبر این حرکت بزرگ مردمی پرچم شیر و خورشید عزیز رو به دست بگیری و جلو اونها حرکت کنی. همه ایران به پا میخیزد. نشون بده لیاقت رهبری رو داری. گوش به حرف افراد فسیل شده اطرافت نده. انقلابی عمل کن.
    18
    9
    ‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Dr.Alex - واشینگتون، ایالات متحده امریکا
    کاخ نیاوران را گلباران خواهیم کرد. زنده باد سلطنت ایران و رضاشاه پهلوی
    23
    11
    ‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    shirzan e irani - استکهلم، سوئد
    یقیناً ایشان اگر رفتاری مانندِ خمینی داشت میشد پسرش مصطفی که از شدت شرب خمر و پی‌ و چربی‌ به هلاکت رسید، همان گونه که پادشاهه برای جلوگیری از کشتار ملت ایران را ترک کرد و به رأی ملت احترام گذاشت، ایشان هم که فرزند خلاف ، ارشد ، و جانشین پادشاه است حساب خون و جان این ملت را دارد، تا خودشان هر آنگونه که میخواهند سرنوشتشان را رقم بزنند، دو نمونه کاملاً معاصر هم از نوع حکومت پهلوی‌هایِ سر فراز پیش چشم تاریخ است، بنا بر این مردم می‌دانند با حکومت ایشان به آرزوهای ملی‌ ، مادی معنوی و کرامت ایرانی خود با آزادی خواهند رسید، ایشان خمینی نیست که ملت را به کشتن تهییج کند تا خودش بساط خلافتش را در جماران پهن کند، به ملت وعده مفت خوری دهد اما بعد کل ایران را برای مفت خوران این نظام پیشکش‌ کند جوری که کارگر حقوقش را شش ماه به شش ماه نگیرد. نه ایشان خمینی و سیک ز اده و مامور استعمار غرب و شرق نیست. ملت ایران باید خود تصمیم بگیرند که آیا دوباره میخواهند به شرف و اعتبار حقیقی‌ برسند یا خیر ، دست ایشان به خون جوانان آلوده نمی‌شود، اما منتظر خدمت گذاری است تا فرا خوانده شود.
    7
    12
    ‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    مسافران - انکارا، ترکیه
    شاه ایران قطعا ادم مهربان و دلسوزی بود اما تاریخ نشون داده مملکت با مهربانی اداره نمی شه وحتی این هم دلیل نمی شه که چون خودش ادم خوبی بوده و شاه بوده پسرش هم خوب باشه و شاه خوبی بتونه بشه
    25
    7
    ‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.