درگیری خونین در هواداری از دوست شرور

جوان شرور که به هواداری از دوستش وارد یک درگیری شده و دست به جنایت زده بود در حالی محاکمه شد که عامل اصلی این درگیری با سپردن وثیقه آزاد شد و به آلمان گریخت.
 
به گزارش همشهری، وقوع این حادثه به 3سال قبل بر می‌گردد. روز 28شهریور‌ماه سال93 به پلیس گزارش شد که درگیری خونینی در منطقه خانی‌آبادنو اتفاق افتاده است. اطلاعات اولیه نشان می‌داد چند جوان در پارک با یکدیگر درگیر شده‌اند و یکی از آنها که با چاقو مجروح شده بود به بیمارستان منتقل شده و در نهایت جان باخته است.
 
تحقیقات میدانی نشان می‌داد که مقتول و جوان دیگری به نام پدرام از مدت‌ها قبل با یکدیگر اختلاف داشتند و روز حادثه برای درگیری با یکدیگر در پارک قرار گذاشته بودند. آن طور که شاهدان می‌گفتند آن روز آنها با یکدیگر درگیر شدند اما یکی از دوستان پدرام به نام جواد نیز وارد این درگیری شده و ضربه مرگبار را به مقتول زده است. در چنین شرایطی پدرام و جواد بازداشت شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند.
 
پدرام به حضور در این درگیری اعتراف کرد اما گفت ضربه مرگبار را جواد به مقتول زده است. متهم به قتل نیز گفت: من هیچ اختلافی با مقتول نداشتم. آن روز دوستم گفت که می‌خواهد با جوان دیگری درگیر شود و از من کمک خواست. من هم همراه او به پارک رفتم. ابتدا دوستم با مقتول درگیر شد و کتک خورد. وقتی روی زمین افتاد چاقویی را که دستش بود به من داد و من با مقتول درگیر شدم و ضربه‌ای به او زدم. متهم به قتل در ادامه صحنه جنایت را بازسازی کرد و پرونده‌اش با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
 
این در حالی بود که پدرام که عامل اصلی درگیری بود توانست با سپردن وثیقه آزاد شود.در جلسه رسیدگی به این پرونده که صبح دیروز در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمود کیخا و با حضور قاضی مقدم زهرا و قاضی رحمانی برگزار شد، هرچند متهم اصلی از زندان به دادگاه منتقل شده بود اما پدرام غایب بود و شواهد نشان می‌دهد با سپردن وثیقه به آلمان گریخته است. در ابتدای این جلسه پدر و مادر مقتول که از ابتدا خواسته‌شان قصاص قاتل بود بار دیگر خواسته‌شان را مطرح کردند.
 
در ادامه این جلسه اتهام قتل عمدی به متهم تفهیم شد و او در دفاع از خودش گفت: باور کنید من فقط یک ضربه به مقتول زدم و قصد کشتن او را نداشتم. من در این دعوا هیچ‌کاره بودم و هیچ خصومتی با مقتول نداشتم. او در ادامه گفت: آن روز پدرام به من گفت که با پسر جوانی قرار دعوا گذاشته است. او گفت که احتمالا طرف دعوا با برادرانش می‌آید و از من خواست برای اینکه تنها نباشد همراهش بروم. به‌جز من یک نفر دیگر هم آمد و 3نفری به محل قرار رفتیم. در آنجا ابتدا پدرام با مقتول درگیر شد اما مقتول او را زد و روی زمین انداخت. پدرام درحالی‌که روی زمین بود چاقویش را به من داد.
 
شب بود و به‌خوبی نمی‌توانستم طرف مقابل را ببینم. چاقو را دستم گرفته بودم تا آنها جرأت نکنند به من نزدیک شوند. حتی گاهی چاقو را جلو می‌بردم تا اینکه در یک لحظه نوک چاقو با مقتول برخورد کرد و او روی زمین افتاد. من نمی‌خواستم او به قتل برسد و این اتفاق ناخواسته رخ داد. از طرفی پدرام که عامل اصلی این حادثه بود بعد از مدتی فرار کرد و حالا من به‌خاطر او به مخمصه افتاده‌ام.
 
در ادامه این جلسه، روشن، وکیل مدافع متهم به دفاع از او پرداخت و گفت: پزشکی قانونی گزارش کرده که 2ضربه به مقتول وارد شده است. حال آنکه موکلم فقط یک ضربه به مقتول وارد کرده و این موضوع را گواهان نیز شهادت داده‌اند. بنابر این خواستار انجام تحقیقات بیشتر در این‌باره هستم. در پایان این جلسه قضات دادگاه ادامه رسیدگی به این پرونده را به وقت دیگری موکول کردند.
+7
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    oghab - هلسینکی، فنلاند
    حالا هیکل لشت آیزون میشه که دوستانت یادبگیرند اگرهم دعوا میکنند مثل مرد دعوا کنند نه مثل مفعولها
    0
    18
    ‌پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.