انفجار در ایستگاه اتوبوس در نیویورک؛ یک نفر با یک «بمب دست‌ساز» دستگیر شد

پلیس اطراف «پورت اوتوریتی» بسته است. پلیس نیویورک می گوید در پی انفجاری در یکی از ایستگاه‌های شلوغ منطقه منهتن نیویورک یک نفر دستگیر شد. پیشتر گفته شد چند نفر زخمی شده اند اما پلیس می گویند تنها فرد زخمی، خود مظنون است.
 
به گفته شاهدان عینی، انفجار در حد فاصل خیابان هشتم و خیابان ۴۲ غربی در منهتن در ایستگاه اتوبوس «پورت اوتوریتی» در فاصله ای نزدیک به میدان تایمز نیویورک صورت گرفت.
 
به گفته رسانه های آمریکا، متهم بازداشت شده یک مرد ۲۷ ساله اهل بنگلاش است که همراه خود یک بمب دست‌ساز داشت.
 
او که بر اثر انفجار این بمب دچار سوختگی و جراحاتی در ناحیه شکم و دست شده است، تحت تاثیر تبلیغات داعش بوده، اما شواهدی از ارتباط او با آن گروه افراطی در دسترس نیست.
نقشه منطقه ای از نیویورک که در آن انفجار روی داده است. کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در جریان جزئیات این رویداد قرار گرفته است.
 
هنوز به طور قطعی اعلام نشده که این انفجار یک حمله تروریستی بوده یا خیر؛ اما شهردار نیویورک آن را مرتبط با تروریسم دانسته و برخی مسئولان محلی نیز آن را تلاش برای حمله تروریستی دانسته اند.
 
پلیس نیویورک هم اعلام کرده که با این حادثه به عنوان یک اقدام تروریستی برخورد می کند.
 
ساعاتی پس از انفجار، شهرداری نیویورک اعلام کرد ترمینال «پورت اوتوریتی» بازگشایی شده است؛ اما به گزارش رسانه ها، تدابیر امنیتی در محل همچنان شدید است.
+19
رأی دهید
-3

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.