تلاش‌ برای ثبت "روز کورش بزرگ" در تقویم رسمی ایران.

+206
رأی دهید
-27

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۸
    PAARISA - آمستردام، هلند

    ای کاش یک آدم عادی , به این کارشناسان و محققان و تاریخ شناسان یاداوری میکرد که روزی که بقیه مردم دنیا خودشون رو ربه شکل های فانتزی دراوردن و مشغول برگزاری هالووین هستن روز مناسبی برای چنین روزی نیست ! قرار نیست که تا ابد ایران مهجور و منزوی باقی بمونه . روزی که ایران شرایط تامل با دنیا رو پیدا کنه , نمیشه به دنیا گفت , هالووینتون رو ول کنین بیاین ایران روزه کورشه ! روز کورش باید روزی باشه که هیچ مراسم دیگه ای نه از لحاظ فرهنگی نه از لحاظ تجاری تداخلی با این روز نداشته باشه , روزی که بشه به مردم دنیا گفت , جشنی در ایران هست که به خاطرش پول خرج کنید که بیایید ایران و همزمان هم با کورش آشنا بشید
    28
    50
    شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    Sepas - تهران، ایران

    بسیار عالی‌ اینروز بزرگ برای اتحاد ایرانیان باید در روزشمار باشد، تبریک میگم ۷ آبان روز کوروش بزرگ و عزیزمان .
    14
    75
    شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    dannni - سوئد، سوئد

    الان آذربایجان و ترکیه میان میگن کوروش مال ما است
    22
    76
    شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

    شرط اول «ایجاد وحدت ملی» و «همبستگی همه ‌ایرانیان» آزادی تحصیل به زبان مادری است، نه ادامه سیاست شکست خورده و رسوا شده آسیمیلاسیون ملت ها و آلیناسیون فرهنگها و زبانها آنهم با توسل به افسانه نژاد برتر موهوم آریا. ادامه این نژادپرستی به فاجعه بمراتب خونبارتر از بالکانیسم در ایران منجر خواهد شد. ای خفتگان در اوهام جهل آریایی و جعل تاریخ این سرزمین! چشم هایتان را باز کنید و ببینید زنگ ها برای که به صدا در می آیند! تقاص این بلاهت شما را نسلی که هم اکنون در رحم مادران خود آسوده خفته است، با خون خود خواهند پرداخت.
    53
    24
    شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    تورکم - اردبیل، ایران

    کی بشه روزی را که آنا تومروس کله کورش را برید و داخل تشت پر از خون انداخت رو جشن بگیریم با عنوان روز دفع شر بزرگ ؛ روحت شاد آنا تومروس که جهانی را از شر کورش روانی و مزدور یهو د و البته بنیانگذار ازدواج با محارم نجات دادی وقتی در گوگل بفارسی تایپ میکنی " چگونه مادر خود " در ادامه جملاتی می آید که فکر کنم کار اونایی باشه که از نسل اصیل کورش هستن
    77
    26
    شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۳
    تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک

    شیمعون پِرِس (شیمون پرز) نهمین رییس رژیم اسراییل، طی یک مصاحبه زنده با یک رسانه ی عرب زبان با عنوان پانت، در پاسخ به سوال کاربر فیس بوکی این رسانه که خود را ایرانی معرفی نموده بود، مدعی شد که: کوروش کبیر یک "صهیونیست" بود و ما بطور تاریخی پیوسته با ایران دارای روابط خوبی بوده ایم.
    66
    36
    شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران

    [::dannni - سوئد، سوئد::]. نو عزیز نمیگن چون همه میدونن طبق مستندات کامل کوروش یک یهودی بوده و سلسله خاخامنشی یا هخامنشی یا حکم منشی رو پایه گذاری کرده. البته کوروش اول. اتفاقا ملت بزرگ و کهن تورک ایران میخوان روز بابک (بای +بیوک یا بیک=مرد بزرگ)، نادرشاه کبیر، شاه عباس کبیر، آتیلای کبیر وووو همینطور برای بزرگداشت تمدنهای کهن تورک سرزمین ایران یعنی سومریها،قزها(به لاتین کاسها دارنده تمدن قزوین یا کاسپین)، اورارتوها ماننها مادها تورانیها تروکیه ای ها سکاها خزرها (قزرها) سلجوقیها خوارزمشاهیها قزنوی ها صفویها افشارها قاجارهاووووو بزرگداشت وجشن بگیرن.
    64
    23
    شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    دوستان عوالمی دارند ماشالله!! ثبت چنین روزی در دوره زمامداری اولاد حسن ابن علی؟! عجب! در عوالم خاصی سیر میکنیم.
    35
    25
    شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Pezhman - وین، اتریش

    درود بر تمام انسانهای خوب، درود بر کسانیکه به عقایددیگران احترام گذارده و در نبرد خیر و شر ، راه راستی و عدالت را برگزیده و مانند کوروش کبیر پیرو آموزهای نیک زرتشت بوده و نامی نیک از خود بجای گذاشتند
    15
    51
    شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    shaboruz - پاریس، فرانسه

    در حالی که برای ختنه سوران ائمه اطهارهم روز داریم چقدر برای اثبات ایرانیتمون باید بجنگیم !
    14
    41
    شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    منوچهری - کرمان، ایران

    [::PAARISA - آمستردام، هلند::]. با کمال احترام, هالووین ۹ آبان است, دوما اگر خارجیها خواستند ۲۰ مارچ رو عزا اعلام کنند, ما باید نوروز رو جابجا کنیم؟
    13
    46
    شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    abulolo al majoosi - برنو، چک
    متاسفانه برخی‌ با نام کورش حساسند و یا از آن می‌ترسند: از آن جمله اند روحانیان اسلامی که آن را بدعت و شرک و از این دست کرسی شعر‌ها -البته برخی‌ (سلطنت طلبها :)هم مخالف کورش هستند زیرا آن را بدعت میداند. دسته دیگر برخی‌ آذری زبان‌ها هستند که از هویت تهی شده اند و مثلا از مریخ البته به دلیل فاصله زیاد با تمدن انسانها با کورش مخالفت میکنند. برخی‌ فارس‌های تحمیر شده هم از این دسته‌اند. توضیح کرسی شعر :گاهی واژه‌ای را نادرست تلفظ می کنند و همان اشتباه بر سر زبان می افتد . تا دهه چهل ه. ش مردم در زمستان برای گرم شدن دور کرسی می نشستند و برای سرگرمی و وقت گذرانی گاهی چرت و پرت هایی به هم می بافتند و می خندیدند و شعرهای بی‌سرو ته می ساختند. این سخنان کُرسی شعر نامیده شد که ما امروزه آن را بد تلفظ می کنیم.
    28
    37
    شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    با خودمان جدی باشیم. اینهمه گرایش به کورش و ایران باستان فقط عکس العملی در برابر رژیم ملعون ملاهاست. و گرنه هیچوس نمیداند کورش که بوده درست همانطور که کسی نمیداند محمد چه ازگلی بوده. آنچه که گفته یا نوشته اند همواره مخشوش است. خسرو انوشیروان را عادل میداننددر حالی که بروایت خودشان هفت فرزندش را کور کرد! تاریخ پر از مزخرف است. هاری پوتر هم میداند!
    46
    27
    شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    abulolo al majoosi - برنو، چک

    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. خوب عزیز دلم برادر اگه می‌خوای واسه چنگیز بزرگ، اتیلای بزرگ، توران بزرگ، مصطفی کمال بزرگ و اردک بزرگ و بقیه تروریست‌های بزرگ بزرگداشت بگیری مجبور نیستی‌ در تهران زندگی‌ کنی‌. برو همون توران بزرگت براشون هر چی‌ دوست داری انجام بده.یا اصلا برو مریخ پیش یون ایسکندر بزرگ:) تا تنها نباشید.
    23
    55
    یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    PAARISA - آمستردام، هلند
    [::منوچهری - کرمان، ایران::]. اگر روزی خارجی ها بخوان ۲۰ مارچ رو که روز ملی شدن نفت هست نه نوروز , رو عزا اعلام بکنن , اگر توانایی های فرهنگی ما تا اون روز انقدر باشه که نوروز به یک جشن جهانی تبدیل شده باشه , انقدر کارشون حساب کتاب داره که اینکار رو نکنن ! اگر هم نوروز همچنان در انزوا باقی مونده که درک و مقایسه شون با توانایی های شما هماهنگ خواهد بود ! من مقایسه ها و ساختار فکری امثال شما رو که میبینم گاهی اوقات شک ندارم که چطور به اینجا رسیدیم ! با کمال احترام !!!!
    29
    15
    یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    [::abulolo al majoosi - برنو، چک::] گفتید کجا برویم؟! گویا فراموش کرده اید که تهران بزرگترین شهر ترک نشین دنیاست. یعنی تهران پایتخت ملت ترک است. گویا شما سرتان را فرو برده اید در چاه جمکران و تاریخ ایران را نمی دانید! سرتان را از کتابهای جعلی در بیاورید و به عالم واقعیت اطرافتان بنگرید. از خواب هپروت افسانه آریایی بیدار شوید. شما به هر گوشه این مملکت نگاه کنید خواهید دید که ایران و حدود و ثغور آن یادگار یکهزار سال دولتمداری ترکان است. تهران یادگار خان بزرگ قاجار، آغا محمد خان قاجار است. حداقل نه میلیون نفر از جمعیت تهران ترک هستند. تمامی کاخهای تهران یادگار دوران دولتمداری ترکان است. اصفهان نیز شهری است که ترکان صفوی از خود بیادگار گذاشتند. مشهد و زیباییهای گوهر شادش یادگار دوران دولت ترکان تیموری است. شیراز یادگار امیران ترک آتا بیگ است. هندوستان و تاج محل را نمی گویم که عجایب هفت گانه دنیا و قبله عشاق جهانش خوانده اند و یادگار ترکان گورکانی است. شما حتی پائین هندوستان جزیره مالدیو Maldives را بنگرید زیباترین کاشیکاریهای دیوارش یادگار دستهای یوسف تبریزی است.
    36
    20
    یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

    [::abulolo al majoosi - برنو، چک::] اینرا نیز بهتر است برانید که حتی همین زبان فارسی را نیز میراث ترکان است. آنهم برای کولیان و لولیانی که که زبان نداشتند . بعبارتی آفریدگاران همین زبان سنتتیک که شما امروز آنرا فارسی می خوانید و تصور می کنید از کورش کبیر بشما رسیده ! ملغمه ای از عربی ترکی و هندی. چون شما نه ترکی می دانید نه عربی و نه هندی . اگر شما از شعر فارسی حلاوتی چشیده اید و لذتی برده اید آنرا نیز مدیون هنر تلقیق ترکان در حوزه زبانشناسی و مرهون سخاوت زبان فسیح عربی هستید. بروید هشت بهشت امیر خسرو دهلوی و هفت پیکر نظامی گنجوی را بخوانید و آداب بیاموزید. حتی اولین و آخرین کسی که قواعد دستور زبان فارسی نوشت نیز ترک بودند. اگر بخواهیم به ازای هر سال از تاریخ این سرزمین تنها یک برگ بنویسیم ، یکهزار برگ از تاریخ دولتمداری این سرزمین و تمامی آثار معماری که می بینید و تمامی آثار ادبی و ریاضی و فلسفی آن یادگار دولتهای ترک است. بروید بخوانید تا بدانید. و دهان دریدگی را به کسانی واگذارید که نه به دریاچه اورمیه رحم می کنند و نه به ارک زخم خورده آذربایجان.
    37
    15
    یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

    [::amirgheryou - تهران، ایران::] دوست گرامی، کلمه Korous را گوگل کنید تا خاطره ای را برایتان نقل کنم. من چند سال پیش برای تعطیلات تابستانی به جزیره ساموسSamos رفته بودم . اکثریت اهالی آن اصالتا آرناوود هستند. این جزیره بعد از جنگ اول جهانی به یونان واگذار شده و هنوز هم تعداد نظامیان یونانی و پایگاهای نظامی از تعداد اهالی جزیره بیشتر است. این جزیره زادگاه فیثاغورس نیز هست. در موزه این جزیره مجسمه Korous که متعلق بدوران Archaic یونان است توجهم را جلب کرد. بعدها من این مجسمه Korous را در موزه آثار شرق باستان استانبول The Museum Of The Ancient Orient نیز دیدم. حالا که این کامنت را برایتان می نویسم می بینم که کلمات Kouros of Samos در گوگل نیز اطلاعاتی در این زمینه بدست می دهد. همانطوریکه می دانید ما اگر حتی شنبلیله و یا نمیدانم قرمه سبزی را هم که در ویکیپدیای فارسی جستجو کنیم می بینیم ویکیپدیا آنرا بنحوی به کورش کبیر و نژاد آریا وصل می کند! هنوز در تعجب هستم که چطور این Korous ساموس از دست ویکیپدیا نویسان فارسی و جعل کنندگان نژاد برتر آریا در امان مانده است!
    38
    16
    یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    منوچهری - کرمان، ایران
    [::PAARISA - آمستردام، هلند::]. پس نظر شما اینه که, مو لای درز کارهای خارجیها نمیره؟ من به این میگم ذوب شدن در غرب! این آنچنان با ذوب شدن در ولایت , سلطنت و الا ماشالله فرقی نمیکنه. به هر صورت در افکار خود خوش باشید.
    10
    18
    یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    بهرحال سرزمین ایران نیازمند پاسداشت یکی از مشهورترین مردان تاریخ هست! شاید تاریخ چندان پیدا نباشه در غبار جاه طلبیهای زمامداران! ولی نمیشه هم گذشته را به یک تیغ سر برید!حال گیرم محمد بد بوده چه سنمی داره به دیگری!.
    14
    22
    یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    البته جناب " ایو سنت لوران" هم ادوکلنی ساخت به اسم kouros که عطر و بوی بسیار تندی دارد! فرصتی شد تا عاشقان نبش قبور تاریخ و متخصصین کالبدشکافی نژادی و قبیله ایی ، تاریخ عطر kouros را نیز یافته و به ما بگویند! بابا شماها فقط نوع انسانید. همین. چطوری چنین مطلب روشن و ساده ایی در کلمه قل خورده و پر از دانشتان فرو نمیرود؟!! شما فقط و فقط نوع انسانید. باید چهار روز در کنار انسانهای دیگر زندگی کرده و بمیرید. هین؟!! فهمیدنش سخت است؟! چرا؟!! این که خیلی خیلی سادست. نیست؟!!
    32
    16
    یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران

    Kefli Iskender-هرچه میگذرد بیشتر درون بدتربیت یافته ی پر از کینه ات نمیایان می شود!مدعی هستی و از جواب منطقی فراری! بیشتر از آنکه بدنبال دانستن باشی پیی جمع اوری اطلاعاتی! بگذار ما لولی باشیمو تو از تیره غلامان ترک سامانی!بگذار ما از کوروش باشیم که تو به نفت (!!!)ربطش میدهی و تو از تبار چنگیز و آتیلا و تیمور!جهان خود قاضیست بین یاغیزادگان و اصیل زادگان! در انکار شما ترکان یاغی همین بس که همواره به تاریخ ایران بدوبیراه میگوئید و حروف بهم می بندید برای اتصال به سومر و کاسپین و غیره !پسر کو ندارد نشان از پدر.از دیدن دوسه پان ترک سایت کاملا می شود به تاریخ ترکان یاغی پی برد!نیازی به اثبات تاریخی نیست!
    14
    34
    یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    amirgheryou اینهمه کبیر مبیر از ترکان نساز که سرجمع یه گوشه از هنر کوروش هخامنشی بارشون نیست!! همه اونهایی که نام بردی بنام اسلام تاختند کوروش برای آریا ! تو جات همون صحرای گبی هست فسیل تهرونی چون همه اینها که گفتی مال اونطرفان اینجا چه میکنی؟!!! کاش میشد از نزدیک زیارتت کرد و بطور عملی شیرفهمت کرد
    14
    33
    یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    تورکم - اردبیل، ایران-ینی این زجری که از شکوه آریا میکشی برام چقدر شیرینه!! الحق که تبار همون یاغیان ترکی هستی که کله مناره ساختن از ملتها!
    16
    33
    یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران

    [::Kefli Iskender -برچه مبنایی اینهمه به اکثریت ایرانی اوناع اتهام اخلاقی و زبانی و فرهنگی رو میزنی؟!!! مگه تو کی هستی مردک؟!مگه قوم و قبیله تو از تبار خدایان اساطیری هستن که بقیه رو برده خودتون فرض کردی و پست خطاب میکنی؟!اینهمه ادعا تنها فقط از یک احمق برمیاد که نیمچه سواد و فرهنگ زندگی با انسانها رو نداره!!هنوز تو دوره یورش مغولان سیر میکنی،یه بار میگی 70درصد ایران ترک و تزکزبانن!یه بار میگی رضاشاه ترک بوده یه بار میگی دور ایرانو ببین فلان و بهمان! گیر دادی به نفت ،پس تمدن بابل و سومری که خودتونو وصل بهش کردین هم چرته؟!چون کنار چاه نفته؟!!از کدوم مکتبخونه فارغ شدی؟!!!میخای ایران رو ترک ببینی؟!برو یه نگا به ریخت خودت بنداز،شکل خاورمیانه ایهایی و زبانت شده مال 4000کیلومتر اونورتر!! گناه امثال من ایرانی آریایی چیه که مث اجداد تو بزور ترکزبان نشدیم؟!باید بپای حماقت و ترسویی شما بسوزیم.فک کردی اینجا ترکیه هست یا آران شمالی؟!! اگه دست از پا خطا کنین همون زنگ خطر رو می کنیم اونجاتون که صدای بز بدین شب و روز.منتظر اونروزیم که همینکارو با تو بکنم.
    16
    37
    یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    abulolo al majoosi - برنو، چک
    در صمن یک سر به ویکیپدیاى بزرگ بزن تا بفهمى که تهران بزرگ حداکثر 8 تا 9 ملیون جمعیت داره. حالا چطور از این 8 ملیون 9 ملیونش ترک هستند رو فقط باید ساکن مریخ باشى و به دور از کتاب و انترنت و تمدن بشرى تاسارة درک کنى . دانستى دوست(بزرگ:) ،
    14
    23
    یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    تورکم - اردبیل، ایران

    یه وقتهایی با صاحبخونه کار داری و صداش میکنی اما چون خونه نیست یا هست و صداش در نمیاد سگ صاحبخونه پارس میکنه پارس کردن ذات سگ است و کاریش نمیشه کرد ولی من شنیدم سگهای قری جثه زیاد پارس نمیکنن مثل بول داگ ولی سگ صاحبخونه ما هم ادعای گردن کلفتی داره هم پارس کردنش ملسه
    33
    13
    یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    بوزرجمهر - تهران، ایران
    هامون و ارومیه و بختگان و ...خشک شده.استان فارس بختگان و مهرلو خشک شده.و ویران شده. تندرو های پانترک سر شرت نداشته چنگیز و چیز نداشته آغ ممخان اخته و هنر آدمکشی تیمور و آدمخوری نادر چشم بچه کور کن و صفویه گجستگ آدم خور لنگ می اندازند.وای بر شما ای نادان ها که در عصر مدرنیته و معراج اتم و نانو دنبال دروغ ها و جعل کردن تاریخ اید.ننگتان باد.
    8
    27
    یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    تورکم - اردبیل، ایران
    [::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. سلام اسکندر شاید شما بدانید در تاریخ این خاخامنشیان سالروز ازدواج کورش با خاله اش آمیتیس چه روزی بود که آنرا به راهجو یان اش تبریک بگوییم و انان را در ادامه راه کورش تشویق کنیم یا سالروز ازدواج کنبوجیه با خواهرش چه روزی بود بالاخره راهجوی کورش باید نعل به نعل دنباله رو او باشد در عمل البته اگر این روز ها را میدانی آنرا به اطلاع راهجو و راهجویان کورش برسان تا در شادی ان خاندان شادمانی مشابه کنند همچنین سالروز قتل بردیا به دست کمبوجیه را هم از تاریخ دربیار تا آن عضوی از بدنشان که در آن برای کورش جشن میگیرند کمی استراحت کند
    34
    15
    یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    تورکم - اردبیل، ایران

    [::rahjoo - بابل، ایران::]. این ادای گردن کلفتی در آوردنت مرا یاد دیو مازندران در داستان شاهنامه می اندازد که رستم افغانی در خوان هفتم به مازندران رفته و دست و پایش را قطع میکند و او را مثله میکند چه جالب که فردوسی سرزمین شما را محل دیو و اهریمن معرفی کرده و تو از هزاران کیلومتر دورتر تخم کورش از آب درآمده ای؟؟؟؟ من هم اگر سعادت داشتم زنگی را حواله ات میکردم تا صدای کورش بدهی
    38
    13
    یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    سرود ملی افغانستان نیز در زمان حکومت مجاهدین ( برهان الدین ربانی ) اینطور شروع می شد: «قلعه اسلام قلب آسیا جاودان، آزاد خاک آریا ». شاه نیز برای اینکه هم از توبره بخورد و هم آخور نامش «محمد رضا» بود و لقبش «آریامهر». شباهت «برهان الدین ربانی» و «محمدرضا پهلوی» در تلقیق ایدئولوژی آریایی و اسلامی( توبره و آخور) را ملاحظه می کنید که انشاءاله! شاه شیعه شیفته کورش و امام رضا پرست (بخوانید عاشق خوردن از هم توبره و هم آخور) در مصر بزیر خاک رفت و برهان الدین تاجیک آریایی اسلامی در کابل .حال شما که انسانها را به خالص و ناخالص طبقه بندی می کنید و همچنان به آریایی و خالص بودنتان می نازید اگر رنج سفر مصر برایتان میسر نشد، می توانید تشریف ببرید همانجا که برهان الدین ربانی آسوده بخواب رفته است. راستی برای معالجه به پزشک مراجعه کردید؟!
    33
    16
    یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    این منفی ها براستی نشانه بسیار خوبی است و خود گویای درستی حدس ما را از وجود لانه این مار نژادپرست در همین نزدیکی هاست. این مار بیقرار نژاد پرست نور و روشنایی را . بر نمی تابد و می خواهد به لانه اش فرار کند. حال که این ما ر از لانه اش بیرون کشیده ایم آنقدر پا بر دمش گذاشته آنقدر فشار می دهیم تا محتویاتی نژادی دهان این مار متوهم خودپرست و نژاد خالص آریایی از دهانش بیرون ریزد . این مار نژاد پرست را از دمش گرفته و به مسلخ خرد و منطق خواهیم کشید و آنقدر بر دم این این مار نژاد پرست و تروریست پرور خواهیم کوفت تا سر متوهم نژاد پرستش منفجر شود.
    32
    16
    یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    بیدار58 - بابلسر، ایران
    [::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. مواظب باش بجای دم رو جای دیگه مار پا نذاری گلم خخخخخخخ. اقا اصن حق با شماست خدا هم ترکه برو حالشو ببر گوتی
    12
    30
    یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::rahjoo - بابل، ایران::]. باز که تو تهدید کردی ..! از 58بابلسری یاد بگیر که حرفش رو بدون تهاجم و اظطراب میزنه. این حرفهایی که از طرف ماها و شماها در این کامنتها ردوبدل شد همش تکراری هست. قرار هم نیست افکار هم رو بپذیریم چون ماشالا شماها دنبال برتری جویی هستید و در تاریخ بشر جایی ثبت نشده هیچ قوم و ملت و ارتشی بر مردمان تورک برتری پیدا کنن. تورکها ذاتا اهل توازن و تعادل هستن یعنی اگر جایی هم به طور طبیعی برتری پیدا کنن اون رو تعدیل و بی اثر میکنن.حالا خداییش میخوای منو رودرو ببینی چی بشه؟ با شمشیر جنگ کنیم یا با تفنگ دوئل کنیم. در این صورت اگر اتفاقی برای تو بیوفته ما در مملکت مشکل کمبود برنج ایرانی خواهیم داشت و اتفاقی برای من بیوفته مشکل کمبود مخالف پیدا میشه. هردوش به ضرر مملکته. پس به کارت ادامه بده. خداییش من هرچی تحقیق کردم فهمیدم ملت خوب مازندران و اکثر مردمان شهرهای شرقی ایران خیلی سال نیست از پاکستان و افغانستان وارد فلات ایران شدن. البته باقی پارسها هم از 2700 سال پیش به بعد از اون مناطق اومدن. قدمشون روی چشم. همزیستان قدیمی ما هستن. ولی برتری جویی نمیپذیریم. یوخ.
    30
    15
    یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    خدا وکیلی خاصترین انسان تاریخ میشه امثال انیشتین یا مادام کوری رو نام برد. ملت ما حتی نمیدونن کوروش کوروش که میگن کوروش اوله یا کوروش دومه. حتی نمیدونن در چه پروسه ای شاه شد. حقم دارن چون کلا چند خط نوشته درباره اون بنده خدا هست. ما که بخیل نیستیم گفتیم بزرگداشت بگیرید اما ما هم اساطیر خودمون رو داریم. نمیشه که ما بیاییم برای بابای شما تولد بگیریم و خوشحالی کنیم. البته بدبختانه بابای شما هم نبوده بابای یهودیهای ایران بود. پیامبر اسلام هم از نسل یهودیان عربستان هست که با همکاری سلمان فارسی که یهودی منطقه یهودیه قدیم (آبادیهایی که امروزه بصورت شهرهای یزد اصفهان دراومده) دین اسلام رو کاملا از روی نسخ تورات و سایر کتب عهد عتیق ساختند تا حکومت ساسانیان که تنها حکومت شاخص پارسهای ایران بوده رو نابود کنن. اونم برای دشمنی سلمان فارسی با ساسانیان. به خاطر اینکه میخواست یهودیت رو در دربار ساسانیان رواج بده بیرونش کردن. البته 2تا از شاهان ساسانی مادر تورک داشتن. من که مخالف اسلام نیستم اما از دره تعصبات اساطیری بیرون بیاید. زندگی خیلی کوتاهه. در ضمن من با اسلام مشکلی ندارم.
    29
    14
    یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    داریوش پرویزی - شیراز، ایران
    [::amirgheryou - تهران، ایران-خدا وکیلی از تو و من تورکم و سومیتون من بی سواد تر ندیدم.نمیدونم شستشوی مغزی شدید یا واقعا بیسواد و بی اطلاعید.این مسایل در حد هوش سر نخودی شما نیست.توصیه میشود به امور روزمره خود بپردازید که متحمل ضرر نشوید.
    10
    25
    یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    داریوش پرویزی - شیراز، ایران
    [::تورکم - اردبیل، ایران::-مطلبی خواندنی در باره ترک های باستانی در آسیای میانه.چند شوهری بینشان روا بوده و آلت مردانه را خشک کرده به دور گردن میانداختند و میپرستیدند.بعضا برای خجل کردن دیگران زنانشان عورت زنانگی خود را هویدا کرده و نشان میدادند.یکی از جهانگردان عرب در زمان خلای اسلامی که به نواحی تورک نشین ماورای قفقاز و ماورای جیحون رفته بود در سفر نامه خود نوشته است.بزن گوگل سرچ کن گوگولی گاگولی .
    11
    25
    یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    Sepas - تهران، ایران
    [::rahjoo - بابل، ایران::]. دمت گرم رهجو این کفیل اسکندری را باید ببریمش با هم ببینیمش
    7
    21
    یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::داریوش پرویزی - شیراز، ایران::]. فعلا که از وقتی از پاکستان و افغانستان و عراق وارد فلات ایران شدید زیر سایه قدرت و عظمت و فرهنگ و آداب ملت بزرگ و کهن تورک ایران که خاک این سرزمین طی 10ها هزارسال از استخوانهاشون پدید اومده تونستید کنار زن و بچتون بخوابید والا الان مغولها و عربها و اروپاییها و همنژادان افغانیتون و روسها این وظیفه رو انجام میدادن. ملت بزرگ و قدرتمند تورک ایران نبودن که الان محو شده بودید. خیلی سخته 2صفحه تاریخ جنگهای ایران و دفع حملات رو بخونی شهرستانی از دنیا بی خبر!!
    20
    12
    یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Pezhman - وین، اتریش
    دوستان زبان فارسی وجود ندارد.ما داریم به زبان ترکی با هم بحث میکنیم خودمان هم خبر نداریم چون خریم. ایران هم اسمش ترکیه است کوروش و داریوش هم دخترای چنگیزخان مغول بودند که در کربلا شهید شدند.در جنگ ایران و مقدونیه هم آتاترک خرسوار، برنده جنگ شد. آتن هم خود بخود آتش گرفت و پارسیان آنجا را تسخیر نکردند. دروغ که حناق نمیآره. بگید تا عقدهاتون خالی بشه. بلاخره شاید اینجوری تلافی بیعرضگی ها جبران بشه که اقلیتی باهوش هزارسال سوارتان بوده و هستند.
    6
    12
    دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    من کشاورز یا بقول شما شالیکار نیستم هرچند ازدور دستی بر آتش دارم.اما بدان وصله ناجور تهرونی که بهترین برنج معطر رو دارم در کنار بهترین نوع ماهی و گوشت قرمز مصرف میکنم با هوایی سالم و رنگهایی که اطرافم یا سبز هست و یا آبی دریا! من ازین بهشت راضیم به سهم طبیعتش. تو بفکر خودت باش که از تهرون زیبای قدیم فقط جمعیت لولیده درهم رو می بینی و دود و حقه های بروز شده ! خوبه که خودت میدونی مرد میدون نیستی! گفتی ترکان همواره فاتح تاریخ بودن خوب این حرف که کاملا در سطح بچه دبیرستانیه! و گفتی حاکمان ترک تعادلی بودن(!!) خوب بنظرت که خلف اون ترکانی با توهین به پاکی و افغانی و مازنی و هر غیر ترکی میشه به تعادلی بودنتون پی برد.
    6
    12
    دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    [::amirgheryou - تهران، کلهم خیلی سطح سوادت پایینه و در حد کری خونیهای آبی و قرمز حرف میزنی بیش ازین با تو سروکله زدن وقت تلف کردنه.
    7
    12
    دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    amirgheryou-اخه ادم با کدوم روز تو بحث رو شروع کنه ؟!!یه روز میگی ما همه از هندیم امروزم که میگی یه کم هندی یکم ماله 2700سال به اینور! بهتر نیست ابتدا یه دور بشینی چن سال خوب و بی غرض از گذشته و حال بخونی و بعد بیای وقت بقیه رو بگیری؟!!.
    5
    11
    دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    [::Kefli Iskender - مریخ، خوب از زنگ و زنگ زدگی پریدی سمت خرد و منطق(تصور کن یه پان ترک عثمانی با اون سبقه تاریخی دم از خرد بزنه!!!)با مار! عادت داری همواره از شاخه ای به شاخه دیگر بپری؟!!! هر بار ادعایی میکنی و بی آنکه جواب بقیه را بدهی به ادعای بعدی میروی؟!!! با افکارتو اگر ایران دست تو بود ما که بودیم دارای انواع فساد و شک ندارم یه خلخالی دیگه میشدی بجون ملت!چون ماهم بدکاره بودیم هم زیر دِین تا ابد الدهر ترکان!!می بینی افکارت چقدر خرد دارد؟!نمیدانم از کدام مار میگویی ولی من که درین سایت فقط یک مارمولک را می شناسم که از سر و کول نژاد آریا بالا میره و چند پشه با زبان درازش شکار میکنه و فوری بدون پاسخگویی میره تو لونه اش قایم میشه و روز بعد دوباره میاد مزاحم میشه!! اگه ما آریاییها مار هستیم پس تو که شب و روزت صرف ترک پرستی و انگ زدن به دیگرانست، چه هستی؟! .
    6
    13
    دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    تورکم-خوشم میاد که در جواب من از شاهنامه بزرگمرد توس کمک گرفتی و برای اینکه عقده ای را که میدانم از ذات تو نیست کنار نژادش چسباندی برای با اصطلاح حقیر نشان دادنش!! تعجبم ازینست که نتوانستی از اساطیر ترک کمک بگیری بگرد در پستوی خانه کفلی سکندر حتما دوای دردت را خواهی یافت ،قطعا کفلی ازآن معجون ترکسازی همه خوبان جهان، برایت نسخه ای خواهد پیچید! اگر خرد اینست که افغانی و پاکستانی و هندی یعنی حقیر و انسان درجه دو ،پس تو از همان ترکان سلطان آزاده ای که جهانی چشم انتظار شماست که از حدقه درآید و سربه مناره دهد تا زیر پروبال آنها شعرا و حکیمان ما پرورش یابند!!
    6
    12
    دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    تورکم - اردبیل، ایران
    معلوم است که برای انکه مثال از تحقیر قومی بزنیم باید به شاعری فارس استناد کنیم وگرنه بجز شاعر فارس چه کسی اقوام و ملل دیگر را همگی دیو و اهریمن تصویر میکند؟ شما به اعراب جاهل گیر میدهید اما با فردوسی که زن را کمتر از سگ میداند ارادت دارید من از کدام شاعر تورک برایت از نفرت مثال بیاورم؟ شاعر تورک دیگران را دیو و خر و اهریمن نمیکند نظامی گنجوی از اسکندر کبیر به نیکی یاد میکند مولانا از همه ملل به تیکی یاد میکند نسیمی خاقانی شهریار همگی انساندوست بودن نه مثل فردوسی افغان عقده ای باید هم مثال تنفر قومی را از شعر فردوسی آورد
    7
    7
    دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    [::تورکم - اردبیل، ایران::این سه که گفتی ترک نبودند و آریایی هستند! وقتی شاه اسماعیل کوتوله در سیر یکپارچه سازی ایران بنام تشیع به مرعشیان مازندران رسید این پاسخ را در حکم زیر لوای صفویان رفتن شنید:انچه که تو بنام تشیع میسازی ما سالهاست به این دین و مکتبیم اینجا حرف تازه ای نیست!و بعد شاه اسماعیل بمانند اکثریت شاهان ترک اعم از ایرانی و عثمانی دستور داد به دراویشش که زنده زنده آن بخت برگشته را پوست کندند و خوردند!!بله اینست مشتی از خروار فرهنگ شاه ترک که به شما ارث رسیده !روزگاری علی اف از گرسنگی درخواست سیب زمینی از اردبیل میکرد امروز که پوستش کلفت شده براما تاریخ سازی جعلی راه انداخته!این مرام اکثرت جماعت ترک حاکم هست که نمک نشناسن!! خودم دیدم در مرز آستارا که چطور زن و بچه آران شمالی زار میزدن برا یه لقمه نون به سال 73، وحالا علی اف دمااغ شده برا ما شاخ!! حالا هی خلیج عربی داد بزنین و هی پرچم بدرنگ آذربایجان تو استادیوم بگردونین فقط ول معطلین!هستیم و خواهیم دید
    6
    5
    ‌سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    اگه ایرانی جماعت مخصوصا از نوع هرچه قدیمترش اهل کشت و کشتار و دیو و دد بود تو تخت جمشیدش یه دونه خشم و غضب پیدا میکردی اونم تو عصری که شماها بنام هون تا عثمانی شهره این به شقاوت.نمونه حی و حاضرش.همین رجب دوغیتون.مگه با تانک نمیره خونه شهروند کردش؟!! مگه همین کردهارو ترک کوهی نمیگفتن تا چندین دهه؟!! مگه نسل کشی ارامنه کار ترکان عثمانی نبود؟!
    7
    6
    ‌سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    تورکم - اردبیل، ایران
    بله در سال ١٣٧٣ که آزربایجان شمالی تازه از استثمار روس آزاد شده بود کرسنه و درمانده بود و در همین بیست سال به همت مردم و دولتش علی رغم دشمنی روس و ارمنی و بد عهدی ایران به کشوری تبدیل شده که فینال مسابقات فرهنگی و ورزشی سطح یک اروپا را میزبانی میکند من هم یادم می آید برای خرید روغن نباتی ٥ کیلویی با گونی پول می آوردن الان ارزش همان پول ٢٥٠٠٠ برابر پول ایران است یعنی اینکه پس از آزادی از سلطه روس تونستن پیشرفت کنن ایران هم باید روش فدرالیسم را در پیش بگیرد یرای جلوگیری از تجزیه تا مردم هر منطقه بر اساس امکانات طبیعی و عرضه مردمش پیشرفت کنن تا کی آب و نفت و طبیعت و نیروی کار و امید مردم استانهای مرزی صرف بیابانهای مرکزی ایران شود؟ نمیگم باید ساکنان انجا بمیرن یا کوچ کنن باید کار کنند و اگر هم نفعی از منابع سایر اقوام ایرانی میبرن شمرگزار باشن و درصدد حبران بر بیان نه اینکه اورمیه را خشک کنن تا کویر آباد بشه
    2
    1
    جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.