پارادوکس با کامبیز حسینی؛ گفت‌وگو با زهرا امیرابراهیمی - فایل صوتی

مهمان این هفته شما با کمال احترام خانم زهرا امیر ابراهیمی است. خانم امیر ابراهیمی بازیگر است. البته فیلمساز هم هست. یعنی فیلم کوتاه ساخته، مستند ساخته، دستیاری کرده و حالا در تکاپوی ساختن اولین فیلم بلند است.
 
«زری» پاریس زندگی می کند و نامش و چهره‌اش گره خورده با یکی از جنجالی‌ترین اتفاقات تاریخ اینترنت فارسی!
 
اینکه بر او چه گذشت و تقصیر که بود و اصل داستان آن ویدیویی که از او پخش شد چه بود هدف اصلی من برای دعوتش به این برنامه نبود. من می خواستم بدانم او چگونه خود را از این داستان نجات داد و به زندگی ادامه داد.
 
«زری» را چند سال پیش برای اولین بار در نیویورک دیدم. آمده بود برای مستندی که آن زمان داشت می ساخت. آن موقع من برنامه تلویزیونی پولتیک را داشتم. وقتی از او خواستم که به عنوان مهمان به برنامه بیاید گفت: وقتش بشه میام!
 
آن برنامه تمام شد و وقتش نشد؛ ولی خیلی خوشحالم که وقتش این هفته بود. چند روز پس از آن که مجله تایم چهره سال خود را به زنان ناشناسی اختصاص داد که مورد تعرض جنسی قرار گرفته اند و با پذیرفتن هزینه‌هایش پا پیش گذاشته و افشاگری کرده اند.
 
سوال اصلی من از «زری» این است : « ببین الان در آمریکا و در هالیوود و کلا دیگه همه جا جنبشی ایجاد شده و خانم‌های که مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته بودند ولی سکوت کرده بودند یکی پس از دیگری سکوتشون رو دارن می شکونن. فکر میکنی وقتش نشده که بازیگرای ایرونی هم به نحوی پا پیش بگذارند و جنبشی علیه این داستان شروع کنند؟ »
 
آخرین کار زهرا امیر ابراهیمی فیلمی انیمیشن است به نام« تهران تابو».
+29
رأی دهید
-12

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.