تاجزاده: یمن حرم ندارد، داعش آن را اشغال نکرده؛ دخالت سپاه چرا؟

العربیه : مصطفی تاجزاده فعال سیاسی اصلاح طلب که در دولت محمد خاتمی رئیس جمهوری اسبق ایران، معاون سیاسی امنیتی وزیر کشور بود، با انتشار توئیتی، از دخالت سپاه پاسداران در یمن انتقاد کرد.
 
تاجزاده در توئیت خود که دوشنبه 4 دسامبر منتشر شد، نوشت: «یمن در اشغال داعش نیست، حرم هم ندارد و هم مرز اسرائیل م نیست که به اصطلاح آقایان عمق استراتژیک جمهوری اسلامی محسوب شود. اعلان کمک مستشاری ایران در یمن توسط سردار جعفری (فرمانده سپاه) در شرایطی که ترامپ (رئیس جمهوری آمریکا) در پی اثبات دخالت سپاه در امور کشورهای دیگر است، چه معنا و لزومی دارد؟»
 
محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران ایران، حضور نیروهایش در یمن را به منظور «کمک مستشاری» عنوان کرده است.
 
حوثی‌ها سال 2014، به کمک نیروهای هوادار به علی عبدالله صالح رئیس جمهوری پیشین یمن، مناطق وسیعی از این کشور از جمله صنعا پایتخت را تصرف کردند. در نهایت حوثی‌ها صالح را دوشنبه 2 دسامبر کشتند.
+75
رأی دهید
-16

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    karkas - اصفهان، ایران

    ننگ و نفرین بر شما اسحال طلبان،خائن. یک تار موی سپاه به تمام اسحال طلبان و اندیشه های ضد ایرانیشان می ارزد، پروردگارا ایران را از دست این ملیجک های قجری در امان دار
    89
    15
    ‌چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sama128 - شیراز، ایران

    حرم نداره حرمسرا که داره
    8
    53
    ‌چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    janahi - دبی، امارات متحده عربی

    با این حربه در اوج بدبختی مردم دارند سالها حکومت میکنند . اینها بساز خودشان آهنگ عوض میکنند ! اگر این جنگ ها و تنش ها نباشه جواب این همه بدبختی و ناکامی از جمله اختلاص های کلان تورم و بیکاری و اعتیاد جوانان و کارتون خوابی و گورخوابی رشوه خواری و و فطع یارانه های مردم فقیر و سروسامان ندادن به مناطق محروم! وغیره چه بدن ؟؟! خودشان که بهترین زندگی دارند پول هاشون تو بانک خارج پس انداز می کنند و بچه هاشون هم در خارج تحصیل میکنند و و برای مداوای خود در خارج درمان میشن و مردم ما تحویل امام زمان ! و برای شفاعت هم به امزاده ها دعوت میکنند !.
    6
    37
    ‌چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۹
    ناصر 12 - گوتنبرگ، سوئد

    آقای تاجزاده! من تا به حال برای تحلیل های شما ارزش و برای خودتان احترام قائل بودم . احترام به جای خود ، ولی حالا می بینم که با کمال تاسف آخر خط شما همان است که تند رو هایی مثل کیهان _که مورد تنفر منند _ می گویند ، یعنی سازش خفت بار با اسرائیل و امریکا
    32
    9
    ‌چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    ایرانی مرده پرست - منچستر، انگلستان

    [::karkas - اصفهان، ایران::]. آقای کرکس صفت ننگ و نفرین بر تو و تمام مزدوران و دزدان و دروغگویان و زالو صفتان که ریشه در خاک و پوست و خون ایران و ایرانی دوانده اید و تا ویرانی و غارت کامل این کشور و ملت احمق متدین سر در برف دست بردار نیستید. پروردگار ایران را از دست شما ...خدمتگزار اعراب و اسراییل حفظ کند
    5
    30
    ‌چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    شما پارازیت ها که یا نفهمید یاخودتون رو به نفهمی می زنید نمی فهمید که دفاع از حرم بهانه است.نمی فهمید که جنگ در یمن وسوریه جنگ نیابتیه تا ناچار نباشیم رو مرزمون وداخل کشورمون با دشمن بجنگیم.
    21
    6
    ‌چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    [::karkas - اصفهان، ایران::]. حقا که أیدی ات که همانا نوعی لاشخور است برازنده ات هست. واقعا هر کسی که سپاه رو با این وضعیت فعلی اش الیت میکنه، از اینجا به بعد فقط داره الودگی هوا تولید میکنه.
    1
    23
    ‌چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    [::mirzadeh i eshghi ]. اینطور پیش بره مسلما به داخل ایران کشیده خواهد شد. اینبار این تو بمیری از ان تو بمیری ها نیست ایندفعه عربستانه یعنی تمام جهان عرب و حتی جهان اسلام مفتی انها از داخل کعبه یه فتوا بده کافیه که بی مغزها متعصب مثل مور و ملخ میان با ایران بجنگند . خودش یه بمب یا یه موشک میزنه کعبه بگه کار ایرانه اکثر جهان اسلام اگر اعلام جهاد نکنند با ایران روابط اقتصادی خودشان را با ایران کلا قطع میکنند. روسیه و چین هم بخاطر وجود صدها میلیون مسلمان در کشورهایشان و پرهیز از نتایج احساسی این اتفاق بر وضعیت داخلی خودشان کنار میکشند. دیگر عملا جنک شیعه و سنی میشود ایران هم جزیره ای در میان اقیانوس متلاطم اهل سنت. تازه درصد بالایی از جمعیت کشور سنی هستند.همینطور اقوام و ملتهای مختلف درون ایران هستند که خود انها از ظلم و ستمی که به اسم دین و پیغمبر بر انها روا شده خسته شدند و دیگر محال است اجازه تکرار همین ظلم بنام کوروش و پرشین شوند و این یعنی تجزیه سیاسی کشور. دمکراسی و فدرالیسم و فضولی نکردن در کشورهای دیگر تنها راه نجاته البته بنظرم.
    6
    9
    ‌چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::tiger.man - ریکیاویک، ایسلند::]. این برهان امثال جنابعالی به کفر ابلیس هم نمی ارزه.تز شما چیه؟بترسیم از عربستان؟قبلش با قوی ترین ارتش عرب وکل اعراب هشت سال نجنگیدیم ونگذاشتیم اهوازمون الاحواز بشه؟همین چهار سال پیش داعش رو تا هشتاد کیلومتری مرزمون جلو نکشیدن؟یعنی بشینیم تا ریگی ها ورجوی های تحت حمایت عربستان مرزبانهامون رو قتل عام کنن؟محکومیم با تن عزیز شهید دانائی فرها رو مرزهامون باهاشون بجنگیم؟تحریک جندالله ومنافق وپژاک علیه ما ایرادی نداره اما ما اگر همون کار رو بکنیم محکومییم.تکرار می کنم برام واقعا قابل قبوله که آغا محمد خان از کله خائن جماعت مناره می ساخت.
    7
    2
    ‌چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::tiger.man - ریکیاویک، ایسلند::]. چشمت رو باز کن لطفا.اسد ابقا شده.لبنان عملا توسط حزب الله اداره میشه.عبادی والمالکی بدون اجازه ایران آب نمی خورن.حوثی ها قابل شکست دادن نیست.بعد از افتضاح قطر واستعفای حریری شکاف سیاسی بین اعراب ایجا د شده.چرا باید بترسم.اعراب صدام هم دیگه ندارن .کدوم تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست؟
    6
    3
    ‌چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
    [::mirzadeh i eshghi ] ما که دعوا نداریم عزیزم اینجا تبادل نظر میکنیم. اولا من نظر خودم را بیان کردم مثل جنابعالی تحلیلگر سیاسی نیستم دوما من به زبان عربی و انگلیسی و سوئدی آشنایی کامل دارم و یک خبر را از زوایا و دیدگاه ها و تحلیل مختلف می‌خوانم و این باعث می شود که نتیجه گیری منطقی تری از یک اتفاق بدست بیاورم سوما من تابع احساسات و جوگیر نیستم و در نهایت دوست عزیز اگر ایران در سوریه دخالت نمی‌کرد نه داعشی الان وجود داشت نه القاعده ای ضمن اینکه اگر ایران در کشورهای خاورمیانه دخالت نمی‌کرد الان همه در صلح و صفا زندگی می‌کردند و بجای رقابت سیاسی روابط اقتصادی حاکم بر اوضاع خاورمیانه بود و وضع همه بهتر بود. در نهایت در علوم سیاسی هیچگاه موفقیت تاکتیکی معیاری برای پیروزی استراتژی نبوده این دو مقوله تفاوت فاحشی با هم دارند چه بسا که کشوری ممکن است پیروزی تاکتیکی داشته باشد اما همین موفقیت تاکتیکی از لحاظ استراتژی بلای جان آن کشور باشد . مثال تاریخی تسخیر قراختاییان بدست خوارزمشاهیان که منجر به همجوار شدن آنها با مغولان شد و بقیه داستان دارید
    2
    8
    ‌پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    [::tiger.man - ریکیاویک، ایسلند::]. احتمالا با توجه به اقامتت در ایسلند وتسلطت به زبان ایسلندی واستناد به این تسلط باید بپذیریم که زاویه دیدتان زاویه ای بس فراخ است.از آنجائی که اینجانب در آلمان به هیچ زبانی تسلط ندارم وامور روزانه واداری وکاری را با ایما واشاره انجام می دهم وتنها دسترسیم به جراید کیهان وطنیه وچیزی بنام اشپیگل ودویتچه وله وفرانکفورتر آلگماینه تزیتونگ به گوشم نخورده و هرگز امکان مطالعه کتب ابر خبرنگارانی چون پیتر شول لاتور وudo ulfkotte و میشائل لودرز و یورگن تودنهوفر رو ندارم وتحلیل هاشون درباره خاورمیانه نمیشناسم لاجرم ناچارم دربرابر اطلاعات حضرتعالی که به سه زبان بین المللی مسلطتید خصوصا سوئدی باید سرتعظیم فرود آورم.گوئی که تسلط به زبان انگلیسی این روزها خاص خواصه وباربرهای بندر ودربانهای هتل ها از تسلط به این علم وزبان بسی عاجزند.
    5
    1
    ‌پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
    با این همه اسم خبرنگاری رو برات به لاتین نوشتم که زمان جنگ ایران وعراق حضور فیزیکی داشت.اگر اشتباه نکنم شیمیائی هم شد.به نظرات واحتمالا کتبش رجوع کن .من دانشجو مکتب اساتیدی هستم که اسم بردم.اینها از خارج گود بهتر به من دوست ودشمن کشورم رو معرفی کردن تا پارازیتها وخس وخاشاکهای هموطن .به تاریخ قراخانیان وخوارزمشاهیان هم مراجعه میکنم.چون از این بخش تاریخ بی اطلاعم باید بخوانم که ببینم تحلیلت چی می خواست باشه.اما نخوانده وسرسری باید الالحساب بگم قراردادن جنگجویان بینظیر وجهانگشایان مغول با سعودی ها زبون وبزدل وخاله زنک که با اونهمه هایتک از پس حوثی ها برنمیان قطعا قیاس صحیحی نبود.بیا تاریخ به روز رو معیار بحث قرار بدیم.نه دلائل شکست چالدران واشرف افغان رو.
    3
    2
    ‌پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.