دادگاهی در فرانسه فروشگاهی را به دلیل عدم فروش الکل تعطیل کرد

دادگاه نانتر فرانسه حکم به تعطیلی فروشگاهی در حومه کلومب پاریس به دلیل این که نوشیدنی های الکلی و گوشت خوک نمی فروشد، داد.
 
به گزارش خبرگزاری آناتولی، دادگاه مذکور قرارداد اجاره این فروشگاه را لغو و حکم تعطیلی آن را صادر کرد.
 
این فروشگاه مواد غذایی حلال و لوازم خانگی جهان اسلام را می فروخت و تابلوهایی از آیات قرآن داشت.
 
شهرداری کلومب اعلام کرد که مجوز فروشگاه برای «انواع مواد غذایی» بوده است و دادگاه عدم فروش الکل و گوشت خوک در این فروشگاه را مغایر با مفاد مجوز دانسته و علاوه بر تعطیلی آن، مالک فروشگاه را به پرداخت 4 هزار یورو جریمه محکوم کرد.
 
به دنبال انتشار این خبر، کاربران در شبکه های اجتماعی به حمایت از مالک فروشگاه پرداخته و این حکم را "تبعیض آمیز" خواندند.
+116
رأی دهید
-23

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۴
    hamid swed - مالمو، سوئد

    بیخود کردن تبعیض آمیز خواندند!!!!! گم شن برن تو گورستان خودشون جنس حلال بفروشن!!!
    50
    114
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    beerslover - بارسلون، اسپانیا

    تازه دارید یاد می‌گیرید که باید چه کار کنید، آفرین
    37
    114
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    تورکم - اردبیل، ایران

    زمامداران اروپا از ترس مسلمانان دچار جنون شده اند و بجای منطق و درایت دارن اعمال سفیهانه انجام میدن طرف تابلو زده فروش محصولات حلال بعد میگن چرا گوشت خوک نمیفروشی ؟؟!! همین رفتار نشانه شروع شکست اروپاست
    116
    41
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Nakamichi - لندن، انگلستان

    آفرین به این دادگاه.
    35
    106
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Herzl - امستردام، هلند

    دستشون درد نکنه خوب کارى کردند مسلمون در خارج هزار رقم دزدى و کلاه سر دولت میزاره و قرض بأنک را بالا مى کشه دلالى محبت مى کنه تا به مشروب و گوشت خوک و فرآوردهاى گوشتى میرسه این حلاله یا حرومه.
    33
    101
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۳
    تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک

    در بدو ورودم به اینجا و آموختن لسان غریب دفتر مشورت خانواده و زوجتین باز کردم. ولی این مشرکین خبیث بعد از مدتی مجوزم رو ساقط و کرکره مغازه رو کشیدن پایین. دلیلش رو هم این آوردن که در این دیار کرخیه یعنی هر کی به هر کی حال کرد میکنه و احتیاج به مشورت نداره. حالا وب سایتیش کردم و از این طریق خودم را راضی میکنم.
    61
    17
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    raha1984 - هامبورگ، آلمان

    مغاره های حلالی که گوشت خر مرده و بنجل ترین و پست ترین کوالتی رو به مشتریهاشون عرضه میکنند
    18
    51
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    PAARISA - آمستردام، هلند

    پاریس , وقتی بر سر مزار ماری کوری که در یک کلیسا دفن شده میری , تابلویی رو میبینی که نوشته که او به هیچ دین و مذهبی تعلق نداشت و تنها یک خرد گرا بود . اینجاست که میشه به مدنیتی , که در کلیسا یک کافر رو با احترام و تقدیر دفن میکنه احترام گذاشت . حالا اگه در این کشور , که یک صلیب شما بر بیرون کلیسایی نمیبینین , یک کشیش رو با لباس کشیشی تو خیابون قانون نمیزاره راه بره , یکی بیاد یک دکانی راه بندازه که ویترینی از باور هایی در خلاف مدنیت و عدم برابری انسان ها داره , چرا نباید جریمه بشه ؟ کسی برای محصولات حلال این فرد رو جریمه نکرده , این محصولات تو همه سوپر مارکت های فرانسه هست کسی هم اعتراض نمیکنه , وقتی اعتراض شکل میگیره که این محصولات نه تنها غذا برای عده ای بلکه به تابلوی تبلیغات اونها تغییر شکل میده و این کار خارج از مسجد و کلیسا و معبد , غیر قانونیه
    18
    71
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    hitman01 - استوکهلم، سوئد
    من آدم مذهبی‌ نیستم ولی‌ مخالف تبعیض هستم. مگه فروشگاهای فرانسوی که گوشت حلال نمیفروشند رو می‌بندند ؟ یا فروشگاهی که خرما یا نمیدونم سیب زمینی‌ نفرشند رو جریمه میکنند ؟
    57
    43
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Nakamichi - لندن، انگلستان
    [::hitman01 - استوکهلم، سوئد::]. همین ادا اطفارها اروپا رو به گند کشید و تبدیل کرد به محل زاد و ولد و جفتگیری و مفت خوری مسلمونها و اعراب. این لیبرال بازیها در تئوری خوبه در عمل جواب نمیده،تبعیض معنی نمیده اینجا اروپاست و اولویت باید با فرهنگ اروپایی باشه (و هرکس پذیرای این فرهنگه) هرکی میخواد به روش و فرهنگ قوم خودش دیگه زندگی کنه،نیاد و بمونه کشور خودش.
    16
    19
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sama128 - شیراز، ایران
    دمش گرم قانون باید اجرا بشه . دم رئیس دادگاه گرم. مسلمان ها رو هوا گنجشگ ماده را باردار میکنند بعد ادا اصول در میارن حرام و حلال . خب عتیقه همه چی بیار هر کی خواست میخره نخواست نمیخره . نه مثل الان ایران یارو تو خونه عرق درست میکنه میخوره میره زنجیر زنی عاشوار تکلیف سر و ته اسلام معلوم نیست.
    25
    19
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Persiangulf2535 - لند‌ن، انگلستان
    دستشون درد نکنه .امیدوارم ه این قانون تو انگلیس هم اجرا بشه تا کلی به ریش این پاکستانی ها خندیم.
    8
    14
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    حرف حق بگو - آنتورپن، بلژیک
    [::PAARISA - آمستردام، هلند::]. ماری کوری دین نداشت؟؟؟ لهستانی یهودی زاده بود باز میگی دین نداشت ؟تازه انقد ملیگرای متعصب دواتشه بود که تا اخر عمرش خودشو لهسانی اصیل میدونست به هیچ زبونی جز زبون خودش جایی مصاحبه نکرد و همیشه مترجم داشت
    22
    10
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    به این میگن دموکراسی غربی دیگه
    12
    6
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    PAARISA - آمستردام، هلند
    [::حرف حق بگو - آنتورپن، بلژیک::]. در افشانی که میفرمایید واقعا این امواج دانسته هاتون نمیدونم به همه میرسه یا نه ! لهستانی بودن و ملیت رو دوست داشتن ربطی به دین نداره , یهودی زاده و مترجم داشتن هم احتمالا از اخبار بیست و سی بهتون رسیده ! بله ماری کوری لهستانی بود , در ورشو هم همین الان پیکره ایشون ایستاده ! خاکستر ایشون هم در معبد پانتنون پاریس در کنار بسیاری دیگر از بزرگانی که این دنیا رو از نکبت مغز های کوچکی مثل شما نجات دادن دفن شده و جملات ماری کوری در مورد باور نداشتنش به هیچ دینی هست در مورد خودش و همسرش اونجا نوشته شده . حضرت والا برای تکمیل امواج دانسته هاتون یک نگاهی حد اقل به ویکی پدیا هم که مینداختیت ما بیشتر استفاده میکردیم ! ویکیپدیا ( او درباره مذهب خود و همسرش می‌گوید «پیر به هیچ دین و مذهبی تعلق نداشت و من نیز هیچ دین و مذهبی را تجربه نکردم» ) ( پدر او یک آزاداندیش و مادرش کاتولیک بود. او پیش از ۲۰ سالگی با درگذشت مادر و خواهرش کلیسا را ترک کرد و بی‌دین ندانم‌گرا شد. ازدواج او با همسرش یک مراسم کاملاً شهروندی و مدنی بود ) ( دین-بی‌دین , ندانم‌گرا)
    6
    20
    ‌سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    حکم این دادگاه قطعا تبعیض آمیز است ولی چون طرف مقابل یک مسلمان بوده عده ای که از وهابیها و آخوندهای ج.ا دل خوشی ندارند کل مسلمانان را موردهدف قرار می دهند. این بسیار تاسف آور است.
    13
    6
    ‌چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Azadi@Iran - خلیج فارس، ایران
    خیر اشتباه ترجمه شده، عمدا یا سهوا. مغازه مورد بحث ملک شهرداری یکی از محلات پاریس و در اجاره یک مسلمان بوده. شهرداری مغازه را برای تامین همه نیازهای غذایی اهل محل اجاره داده . عده ای شکایت کرده اند که برای تهیه گوشت خوک یا الکل باید به جاهای دیگر بروند. شهرداری از مستاجر مغازه خواسته نیاز شاکیان هم تامین کند. مستاجر بر اساس مبهم بودن بندهای قرارداد اجاره قبول نکرده و شهرداری برای لغو اجاره شکایت کرده. دادگاه به نفع شهرداری رأی داده. بازنده هم باید هزینه دادرسی را بپردازد. در واقع مبلغ ذکر شده اصلا جریمه نیست و هزینه دادرسی است. داستان کلا سر اختلاف در بندهای اجاره است ، نه اینکه در فرانسه مغازه حلال ممنوع باشد. چنین ممنوعیتی در کشورهای دموکراتیک اساسا بی معنی است
    7
    7
    ‌چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.