تظاهرات چندین هزار نفری در تل آویو

حدود ۲۰ هزار اسرائیلی در تل آویو علیه بنیامین نتانیاهو و فساد دولت او تظاهرات کردند. این تظاهرات در حالی روز شنبه، یازدهم آبان در پایتخت اسرائیل برگزار شد که تحقیقات در مورد اتهام فساد علیه آقای نتانیاهو همچنان ادامه دارد. این بزرگترین تظاهرات هفتگی در اعتراض به نتانیاهو به حساب می آید.
 
بنیامین نتانیاهو که دوره چهارم نخست وزیری اش را طی می کند متهم به دست داشتن در دو پرونده است. در پرونده نخست او متهم به دریافت هدایا از تجار ثروتمند است. نتانیاهو در پرونده دوم متهم به توافق با مدیر یک روزنامه برای دریافت پوشش خبری مناسب در ازای تحت فشار قرار دادن رقیب این روزنامه است. نخست وزیر اسرائیل تمامی اتهامات را رد کرده است.
 
تظاهرات روز شنبه اعتراض به قانونی است که اگر هفته آینده تصویب شود، پلیس را از انتشار یافته ها در مورد این دو پرونده منع می کند. منتقدان دولت اسرائیل هدف این قانون را حمایت از نتانیاهو و بی خبری جامعه اسرائیل می دانند. موافقان هم دلیل اصلی این طرح را حمایت از متهم دانسته اند.
 
نتانیاهو در صورت محکومیت در این دو پرونده، مجبور به استعفا و یا برگزاری انتخابات زودرس خواهد شد.
+35
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    بفرما این هم دولت یهودی -کثیف. جاسوس آمریکا . هزاران نفر در خیابان تظاهرات بر ضد رییس دولت. چون چند تا شامپاین و چند تا سیگار هدیه گرفته. حالا بیاهید در دولت امام زمان. این پاکترین. و مقدسترین دولت تاریخ ایران تظاهرات بر ضد قاضی قضات کنید. با با پول ملت را که دزدیدی پس بده. خودت . دخترت را .پسرت .زن و بچه .پدر .مادر .عمو خاله را دستگیر می‌‌کنند . یا یزدان این نایب دولت امام زمان است. پس چه روزی نسیب ما شود. گر‌ خود امام زمان آید.
    4
    16
    دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    محمد از شیراز - شیراز، ایران
    سلا م....ببخشید مشکل رو لطفا پیچیده نکنید ...آرامش‌ داشته باشیم و صحبت کنیم. آیا ایشون هم مسلمان هستند یا ملا و آخوند هستند؟. یک سری از ایرانیها که مشکلات روحی و خانوادگی دارن همین که اتفاقی در ایران میفته ربط میدن به اسلام ....قابل توجه چاپلوسان و نوکران غربی و اونایی که دوست دارن با عیب جویی از اسلام خودشان رو با کلاس و متمدن جلوه بدن...
    8
    10
    دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.