امارات ادعای حوثی‌ها در مورد پرتاب موشک به نیروگاه اتمی ابوظبی را رد کرد

تصویری ثابت برگرفته از شبکه تلویزیونی المسیره، طرفدار حوثی‌های یمن، در تاریخ ۱۴ آبان ۱۳۹۶ امارات متحده عربی ادعای گروه شیعه حوثی یمن، مورد حمایت ایران، مبنی بر پرتاب موشک به سوی نیروگاه هسته‌ای در «براکه» ابوظبی را رد کرد و گفت که این نیروگاه به خوبی مراقبت می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شبکه خبری دولت امارات متحده عربی «وام»، در بیانیه‌ای اعلام کرد که «مسئولان بخش مدیریت سوانح، بحران و بلایای ملی ادعای حوثی‌ها مبنی بر شلیک موشک به سوی کشور را رد می‌کنند».
 
بنا بر این بیانیه، «سامانه دفاع هوایی‌ امارات متحده عربی قابلیت مقابله با هرگونه تهدیدی را دارد».
 
روزنامه «د‌ نشنال»، چاپ ابوظبی، هم در گزارشی از مختل نشدن عملیات نیروگاه هسته‌ای براکه در روز یکشنبه خبر داد. این روزنامه بدون اشاره به جزئیات، به نقل از منابعی در مکان نیروگاه نوشت که هیچ نشانه‌ای از حمله به این سازه وجود ندارد.
 
نیروگاه هسته‌ای ۲۰ میلیارد دلاری براکه در نزدیکی مرز امارات متحده عربی و عربستان سعودی قرار است سال آینده میلادی وارد خط تولید شود.
 
سیف‌الله الشامی، یکی از مقام‌های ارشد حوثی‌ها، به آسوشیتدپرس گفت که هدف از پرتاب موشک به سوی ابوظبی، ارسال «پیام به امارات متحده عربی‌‌ به دلیل حمایت مالی و سیاسی‌اش از علی عبدالله صالح است».
 
نیروهای آقای صالح و حوثی ها از پنج روز پیش در صنعا درگیر شده اند. این در شرایطی است که آنها متحد یکدیگر بودند.
 
به گفته سیف‌الله الشامی، هر کشوری که در خشونت علیه یمن دخالت داشته باشد، مورد هدف قرار خواهد گرفت.
 
دستکم یکصد تن از سربازان اماراتی در جریان جنگ یمن کشته شده‌اند.
 
در حالی‌که امارات همانند دیگر متحدان آمریکا در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با برخورداری از سامانه دفاع موشکی پاتریوت قادر است موشک‌های بالیستیک را سرنگون کند، بعد مسافتی میان مواضع حوثی‌ها و امارات هم زیاد است. به طوری که موشک حوثی‌ها برای رسیدن از یمن به ابوظبی در امارات، احتمالا باید از منطقه بیابانی گسترده جنوب شرقی عربستان سعودی عبور کند.
 
پیشتر حوثی‌های مورد حمایت ایران، در پی مسدود شدن بنادر و فرودگاه‌های یمن، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را تهدید به حمله کرده بودند.
 
در پی این هشدار، روزنامه کیهان هم که از سوی نماینده رهبر جمهوری اسلامی اداره می‌شود، دبی در امارات متحده عربی را «هدف بعدی» حوثی‌ها توصیف کرده بود.
 
گزارش کیهان در این زمینه واکنش‌هایی را به دنبال داشت و با تصمیم شورای عالی امنیت ملی ایران، این روزنامه برای دو روز از انتشار منع شد.
+13
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۷
    پژمان 1977 - دوبی ، امارات متحده عربی
    این خبر صحت داره چون موشکی که حوثی ها پرتاب کردند بر نگشته به محل پرتاب، خب پس نتیجه میگیریم فرود آمده مقصدش .
    9
    11
    یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.